Main Menu Top Menu

 

Δρ. Σπύρος Παπαδάκης
Οργανωτικός Συντονιστής Περιφερειακού Κέντρου Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) Δυτικής Ελλάδας
Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου (Σ.Ε.Ε.) Πληροφορικής (ΠΕ86), Δυτικής Ελλάδας
Μέλος Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΣΕΠ ), Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ)

Η εξειδίκευσή του είναι στην εφαρμογή σύγχρονων θεωριών μάθησης με νέες και αναδυόμενες τεχνολογίες μάθησης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και τη μικτή μάθηση. Το μεγαλύτερο μέρος της δουλειάς του επικεντρώνεται στην ολοκλήρωση των ΤΠΕ στις διαδικασίες διδασκαλίας και μάθησης με ιδιαίτερη έμφαση στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Το έργο του συνέβαλε στην κατανόηση του τρόπου με τον οποίο η τεχνολογία υποστηρίζει τη διδασκαλία και τη μάθηση. Πριν να γίνει Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου / Σχολικός Σύμβουλος / Διδάσκων σε ΑΕΙ, υπηρέτησε ως εκπαιδευτικός πληροφορικής και έχει εμπειρία σε διαφορετικούς τύπους σχολείων (Γυμνάσιο, Πειραματικό Γυμνάσιο Παν/μίου, Γενικό Λύκειο, Ενιαίο Πολυκλαδικό Λύκειο, Επαγγελματικό Λύκειο, Εσπερινό Επαγγελματικό Λύκειο, Ιδιωτικό Δημοτικό Σχολείο).

Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν τη βαθιά κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν, συνεργάζονται, εργάζονται και μαθαίνουν σε περιβάλλοντα μικτής μάθησης (δια ζώσης και με βάση το Διαδίκτυο) ως θεμέλιο για το σχεδιασμό αναδυόμενων τεχνολογιών ηλεκτρονικής μάθησης, κινητής μάθησης και του Διαδικτύου των πραγμάτων (Internet of Things) στην STEAM εκπαίδευση. Επίσης, ο σχεδιασμός μάθησης, ο σχεδιασμός προγραμμάτων σπουδών για τεχνολογικά υποστηριζόμενη μάθηση, ο σχεδιασμός και η αξιολόγηση τεχνολογιών μάθησης μέσω Διαδικτύου για διαφοροποιημένη διδασκαλία, προσωποποιημένη μάθηση σε μαθησιακές δυσκολίες, διαμορφωτική αξιολόγηση, εκπαίδευση ενηλίκων, εκπαίδευση εκπαιδευτικών, διδασκαλία και μάθηση σε εικονικά και μαθησιακά περιβάλλοντα και ανθρωποκεντρικός σχεδιασμός προηγμένων τεχνολογιών για μάθηση.

Καινοτόμες Δράσεις:

Συμπρόεδρος της Οργανωτικής & Επιστημονικής Επιτροπής Πανελλήνιου και Διεθνούς Συνεδρίου «Εκπαιδευτικοί & Εκπαίδευση STE(A)M» STE(A)M educators & education» https://steamonedu.eu/el/steam2021conference/

Συντονιστής της Οργανωτικής & Επιστημονικής Επιτροπής  Τηλε-Διημερίδας με θέμα  «Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και σχολική πραγματικότητα» 25-26/05/2020 με 65.588 συμμετέχοντες από τριάντα (30) χώρες (https://pekesexae2020.pdekritis.gr/).

Συμμετοχή στη διεθνή ομάδα ανάπτυξης του LAMS  και συντονιστής της Ελληνικής Κοινότητας του LAMS.

Πρόεδρος Οργανωτικής Επιτροπής (2011-2017) τριών (3) Πανελλήνιων Διαγωνισμών Ελληνόφωνων Εκπαιδευτικών Ιστότοπων (ΔΕΕΙ) με 700+ συμμετοχές από την Ελλάδα, την Κύπρο και άλλες χώρες.

Το 2001-2003 σχεδίασε και ανέπτυξε το Web Cast Producer (WCP) με βάση το οποίο έγινε η ανάπτυξη μέρους του Εναλλακτικού Διδακτικού Υλικού (ΕΔΥ) τύπου βιντεοδιαλέξεων του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ).

To 1999 πραγματοποίησε την 1η διαδραστική τηλεδιάσκεψη/ τηλε-εκπαίδευση στη Β/θμια εκπαίδευση στην Ελλάδα, από το ΕΠΛ Πάτρας προς το ΕΠΛ Ιωαννίνων, παρουσία Ευρωπαίων Εκπαιδευτικών και Στελεχών Εκπαίδευσης που συμμετείχαν στις εργασίες του Ευρωπαϊκού Προγράμματος ΣΩΚΡΑΤΗΣ/ARION.

Το 1997 συντόνισε τη δημιουργία (από μαθητές και καθηγητές) ενός από τους  πρώτους Διαδικτυακούς τόπους Ελληνικές Σχολείου στο Internet για τον οποίο και είχε παγκόσμια διάκριση από Πανεπιστήμιο των ΗΠΑ το 1998.

Το σχ. ετ. 1995-1996, στο ΕΠΛ Πάτρας, σχεδίασε, έκανε διεθνή διαγωνισμό για την προμήθεια των υλικών και υλοποίησε το πρώτο σύγχρονο εργαστήριο Η/Υ σε Ελληνικό Σχολείο με κεντρικό εξυπηρετητή (Windows NT Server), δομημένη καλωδίωση, τοπικό δίκτυο 12 Multimedia Η/Υ, video projector και πρόσβαση στο Internet. 

Από το 1993-2006, συντόνισε ομάδες εκπαιδευτικών και μαθητών με τις οποίες συμμετείχε σε σημαντικό αριθμό καινοτόμων προγραμμάτων (Globe, Πρόγραμμα Κινητικότητας, TRENDS, Web for Schools, Τεχνομάθεια II, ΟΔΥΣΣΕΑΣ, e-ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ, «Είναι στο χέρι μας»), School Inclusion – Comenius – LLP.

Διακρίσεις: 1ο Βραβείο Καλύτερης Εργασίας 11ο Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Πληροφορικής 2017.

Επίσης, έχει τιμηθεί με διεθνείς διακρίσεις (Τιμητικό Δίπλωμα μετά Χρυσού Μεταλλίου) για την προσφορά του στον ακαδημαϊκό χώρο, την αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση και την Εκπαίδευση από Απόσταση & ECOMEDIA-PIONEER by the European Education-Network EcoMedia Europe.

Είναι επίτιμος δημότης των Δήμων Χίου, Οινουσών & Ομηρούπολης.

Gold Award and Best Learning System, in Learning Impact Awards, (2009) Gold για το LAMS και τη Διεθνή Κοινότητα του.

Επαγγελματική Εμπειρία στον Ιδιωτικό Τομέα: Έχει εργαστεί επτά (7) χρόνια  ως ελεύθερος επαγγελματίας, Μαθηματικός Ερευνητής & Αναλυτής-Προγραμματιστής από το 1986-1993 στον ιδιωτικό τομέα.

Έγραψε λογισμικό και ανέπτυξε πληροφοριακά συστήματα τα οποία εγκαταστάθηκαν και λειτουργούν σε σημαντικό αριθμό επιχειρήσεων και οργανισμών, στο δημόσιο και σε ελεύθερους επαγγελματίες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Από το 1993-σήμερα εργάζεται ως εκπαιδευτικός και στέλεχος της δημόσιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα.

Διοικητικό Έργο: Διετέλεσε τρία (3) χρόνια Οργανωτικός Συντονιστής Περιφερειακού Κέντρου Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) Δυτικής Ελλάδας (Οκτ 2018 – σήμερα) Διετέλεσε δύο (2) χρόνια Διευθυντής του Περιφερειακού Επιμορφωτικού Κέντρου (ΠΕΚ) Πάτρας (Οκτ 2016 – Σεπ 2018). Επίσης έχει διατελέσει Πρόεδρος Βαθμολογικού Κέντρου Πανελλαδικών Εξετάσεων και Πρόεδρος Ειδικού Εξεταστικού Κέντρου Πανελλαδικών Εξετάσεων. Μέλος επιτροπών ΙΕΠ για τον καθορισμό Μαθημάτων και Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών Γενικού & Επαγγελματικού Λυκείου στην Πληροφορική.

Διετέλεσε τρία (3) χρόνια Προϊστάμενος Προσωπικού του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (2000-2002), δύο (2) χρόνια Διοικητικός Υπεύθυνος Εργαστηρίου Εκπαιδευτικού Υλικού και Μεθοδολογίας  του ΕΑΠ (2003-2004). Έχει διατελέσει, εισηγητής στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο του ΕΑΠ, πρόεδρος και μέλος επιτροπών διενέργειας εθνικών, ευρωπαϊκών, διεθνών διαγωνισμών, επιτροπών παραλαβής πληροφοριακού εξοπλισμού και αξιολόγησης προσωπικού.

Διετέλεσε Αναπληρωτής Επιστημονικός Υπεύθυνος και συμμετείχε στην ομάδα εκτέλεσης και αξιολόγησης μεγάλων έργων Πληροφορικής, Εισαγωγής των Η/Υ στη Β/θμια Εκπαίδευση,  Επιμόρφωσης – Πιστοποίησης Εκπαιδευτικών στις Βασικές δεξιότητες στις ΤΠΕ και Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών στην αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη.

Διετέλεσε δύο (2) χρόνια Πρόεδρος του Παραρτήματος Πάτρας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας (1995-1996).