|
Η ΜΑΧΗΤΙΚΗ
ΤΕΧΝΗ KALI Η
μαχητική
τέχνη Kali κατάγεται
από τις
Φιλιππίνες. Με
τη σύγχρονη
μορφή της
εμφανίστηκε
στις ΗΠΑ
(Καλιφόρνια),
εκεί όπου βρέθηκαν
μετανάστες
Φιλιππινέζοι
1ης γενιάς και
Αμερικανο-Φιλιππινέζοι
2ης γενιάς. Η τέχνη
διαδόθηκε
μετά την δεκαετία
του 1960 και
άρχισε να
διαμορφώνεται
σε διαφορετικά
συστήματα
μάχης. |
|
THE MARTIAL ART OF KALI The martial art of Kali
is originated from the Philippines. In its modern form it emerged in the USA
(California), where many 1st generation Filipino immigrants as
well as 2nd generation Filipino-Americans were located. The art
was spread out after the sixties and various systems began to take shape. |
||
|
Πρόκειται
για μία πλήρη
μαχητική
τέχνη που
αποτελείται
από ένοπλο και
άοπλο μέρος. Το
ένοπλο μέρος
περιλαμβάνει
εξάσκηση σε
κάθε είδους
όπλα, με
κυριότερα το
ραβδί μήκους 65
εκατοστών και
το μαχαίρι.
Διαμορφώθηκε
στη διάρκεια
της Ισπανικής
κατοχής των Φιλιππίνων,
που κράτησε
από το 1525 μέχρι
το 1898. Είναι
επηρεασμένο
σε βάθος από
την ισπανική
στρατιωτική οπλομαχία,
που ενώ
ατόνησε στην
Ευρώπη
διασώθηκε στις
Φιλιππίνες. Το
άοπλο μέρος
περιλαμβάνει
πυγμαχία με
λακτίσματα
και πάλη.
Προέρχεται
από τις τοπικές
μαχητικές
τέχνες της
Νοτιοανατολικής
Ασίας
(Ινδονησίας,
Μαλαισίας
και
Φιλιππίνων),
που υπήρχαν
στην περιοχή
για αιώνες
πριν την άφιξη
των Ισπανών
κατακτητών (Kuntao, Pentjak Silat, Bersilat, Langka Silat).
Κύριο
χαρακτηριστικό
της είναι ότι η
εκπαίδευση
του αρχάριου
μαθητή ξεκινά
με τα όπλα,
αντίθετα με
τις
περισσότερες
μαχητικές
τέχνες.
Εξελίχθηκε
στη διάρκεια
αιώνων
αδιάκοπης
μάχης. Είναι
δοκιμασμένη και
πολύ
αποτελεσματική.
Η εκπαίδευση προσανατολίζεται
στην
αυτοάμυνα και
την επιβίωση του
μαχητή της σε
κάθε απόσταση
και κατάσταση,
χωρίς να
απαιτεί από
αυτόν
ιδιαίτερες
σωματικές ικανότητες. Η
μορφή της μαχητικής
τέχνης που
ασκείται εδώ
προέρχεται
από τον κλάδο
του Dan Inosanto,
ο οποίος ήταν ο
τελευταίος
βοηθός του
θρυλικού Bruce Lee και
είναι
αμερικανός
πολίτης
φιλιππινέζικης
καταγωγής. Η
μορφή αυτή
έχει στοιχεία
και από το Jun Fan / Jeet Kune Do του Bruce Lee.
Έγινε γνωστή
στην Ελλάδα
κυρίως μέσω
του Cass Magda που
υπήρξε για
πολλά χρόνια ο
βοηθός του Dan Inosanto.
Διδάσκεται
μέσω δύο
μαχητικών
συστημάτων,
του Vital Kali και
του Filipino Kali, τα
οποία
σχεδιάστηκαν
από τον Ε.
Παπακίτσο με
τη βοήθεια
τεχνικών
προγραμματισμού
Ηλεκτρονικών
Υπολογιστών
και έχουν
υψηλό επίπεδο
συνοχής
μεταξύ των
συστατικών
μερών τους. |
|
It
is about a complete martial art consisting of an armed part and an unarmed
one. The armed part includes training in all kinds of weapons, the main of
them being the 65cm long rattan stick and the knife. It was formed during the
Spanish occupation of the Philippines that lasted from 1525 to 1898. This
part is deeply influenced by the Spanish military arms-drill, which was
fainted in Europe but it was preserved in the Philippines. The unarmed part
includes kickboxing and grappling. It is originated from the local martial
arts of South-East Asia (Indonesia, Malaysia and Philippines), that existed
in this area for many centuries before the arrival of the Spanish conquerors
(Kuntao, Pentjak Silat, Bersilat, Langka Silat). A main feature of the art is
that the training of a beginner starts with the weapons, unlike most other
martial arts. It was developed during centuries of continuous battles. It is
proven and very effective. The training focuses on self-defence and also on
the survival of the fighter at any distance and situation, without demanding
any special physical abilities on his/her behalf. The
form of the martial art that is practiced here comes from the lineage of Dan
Inosanto, who had been the last assistant of the legendary Bruce Lee and he
is an American citizen of Filipino origins. This form includes elements of
Bruce Lee's Jun Fan / Jeet Kune Do. It became known to Greece mainly through
Cass Magda, who had been the assistant of Dan Inosanto for many years. It is taught through two combat systems,
namely Vital Kali and Filipino Kali, both being designed by E. Papakitsos
using computer programming techniques and having a high level of cohesion
between their constituent parts. |
||
|
|
|
|
|
|