Category: Γ' & Δ' Εξάμηνο: Εργαλεία Δημιουργίας Τρισδιάστατων Γραφικών (3DS Max) Published: Wednesday, 30 May 2018 Written by Γεώργιος Παπαλουκάς

Περιέχει διαδικτυακές αναφορές (urls) στην Autodesk Knowledge Base.

1. Δημιουργία ντουλαπιών

2. Δημιουργία κράνους

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΝΤΟΥΛΑΠΙΩΝ

Στο tutorial ο σπουδαστής μαθαίνει να

Δημιουργεί loops συνδέοντας polygon edges.

Επεκτείνει polygons χρησιμοποιώντας ποικίλες extrusion τεχνικές.

Δημιουργεί beveled και inset σχήματα.

Χρησιμοποιεί τον Symmetry modifier για να παράγει mirrored διπλότυπο αντικειμένου.

url: http://help.autodesk.com/view/3DSMAX/2017/ENU/?guid=GUID-BD69A874-6D33-44D0-BA51-5A480D7ED8EB 

Με το παρακάτω διάγραμμα σαν οδηγό, θα χρησιμοποιήσετε εργαλεία μοντελοποίησης της κορδέλας (ribbon) για να δημιουργήστε ομάδες ντουλαπιών σε διάφορα μεγέθη.

 

Ανοίξτε το αρχείο \scenes\modeling\kitchen_cabinets folder, and open kitcab_start.max. Δεν περιέχει Γεωμετρία (αντικείμενα) αλλά έχει προσαρμοσμένες τις μετρικές μονάδες και περιέχει materials για τα ντουλάπια.

Ακολουθήστε τις οδηγίες, όπως αυτές αναφέρονται στο url που προαναναγράφηκε.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΡΑΝΟΥΣ

Η δημιουργία του μοντέλου ξεκινάει από κύβο και όχι σφαίρα (όπως θα περίμενε κανείς) διότι τα πολύγωνα μιας σφαίρας μεταπίπτουν σε τρίγωνα στους πόλους με συγκείμενες κορυφές. Αυτό σημαίνει ότι είναι αδύνατη η επιλογή των κορυφών αυτών, πράγμα που δυσκολεύει αφάνταστα την εφαρμογή πλήθους μετασχηματισμών (εφαρμογή modifiers).

Δημιουργία βασικού τμήματος κράνους

Τι πρέπει να θυμάσαι;

Αλλαγή pivot point

Εφαρμογή Spherify Modifier για μετατροπή του κύβου σε σφαιροειδές αντικείμενο. Το προϊόν του μετασχηματισμού μοιάζει με σφαίρα αλλά διατηρεί τη γεωμετρική του σύσταση, δηλαδή απαρτίζεται από τετραγωνισμένα πολύγωνα σε όλο το εύρος της επιφάνειάς του.

Εργασία με εργαλεία της κορδέλας (Ribbon):

Μετατροπή του αντικειμένου σε editable poly (βασική ενέργεια σε mesh modeling)

Επιλογή κορυφών (κάτω του "ισημερινού" κυκλικού δίσκου) και διαγραφή του μισού αντικειμένου

Μετακίνηση της άνω κορυφή του ημισφαίριου προς τα πάνω (στον άξονα Ζ) με soft selection, δημιουργείτε έτσι με καλή προσέγγιση το βασικό σχήμα του κράνους

Εφαρμογή MeshSmooth εργαλείων, προκαλεί πολλαπλασιασμό των πολυγώνων του αντικειμένου και συνεπώς πιο ομαλές επιφάνειες

Ολοκληρωμένο αρχείο my_hemlet_01.max

 

Λεπτομέρεια στο κράνος

url: http://help.autodesk.com/view/3DSMAX/2017/ENU/?guid=GUID-09C854AA-57D6-43DD-A49D-FB5A31493CA2

Τι πρέπει να θυμάσαι;

Δουλεύουμε σε symmetry mode στο μισό κράνος. Με αυτόν τον τρόπο εργαζόμαστε κάθε φορά που θέλουμε τέλεια αντανάκλαση των ενεργειών μας από το μισό μοντέλο στο άλλο μισό.

Διαφορετικοί τρόποι επιλογής (Selection) ενός αντικειμένου (π.χ. By Half, By Perspective, By Random)

Symmetry Modifier στο μισό κράνος (στο εναπομένον αντικείμενο δηλαδή), παραμετροποίηση και θέαση του συμμετρικού αντικειμένου (και του αρχικού φυσικά) στο viewport

Απομόνωση τμημάτων του αντικειμένου τα οποία δεν οριοθετούνται από τα πολύγωνα (στο παράδειγμά μας τα χείλη και η ραφή του κράνους)

Εφαρμογή extrude στα πολύγωνα που συνθέτουν τα χείλη και η ραφή του κράνους.

Εφαρμογή εξομάλυνσης με χρήση του OpenSubdiv modifier.

 

Το επόμενο αρχείο έχει ολοκληρωθεί μέχρι και το τέλος "Edge slides to the left" των οδηγιών.

my_helmet_01_edge_slides_to_the_left_ok.max 

 

Το επόμενο αρχείο έχει ολοκληρωθεί μέχρι και την εφαρμογή & παραμετροποίηση του OpenSubdiv modifier.

my_helmet_01_with_OpenSubdiv.max

 

Τελικό αρχείο

my_helmet_02.max

 

Ένα βήμα πριν τα καρφιά στο κράνος...

url: http://help.autodesk.com/view/3DSMAX/2017/ENU/?guid=GUID-9E77EB12-BE3E-46C1-8016-3E2FEE6B4B60

Τελικό αρχείο

my_helmet_03.max

 

Hits: 146