Category: ΑΕΠΠ Published: Friday, 18 May 2018 Written by Γεώργιος Παπαλουκάς

Οι πανελλαδικές εξετάσεις είναι μεν σημαντικός σταθμός στην πορεία σου ως άνθρωπος σε μια κοινωνία ανθρώπων δεν είναι όμως μονόδρομος στην προσπάθειά σου να αισθανθείς χρήσιμος για εσένα και τους άλλους. Πολύ περισσότερο, οι πανελλαδικές δεν ολοκληρώνουν τον σκοπό για τον οποίο πλάστηκες και υπάρχεις. Ως εκπαιδευτικοί και πρώην μαθητές κοιτάζουμε πίσω στην μαθητική, φοιτητική και επαγγελματική πορεία τη δική μας και των συνομηλίκων μας - το ίδιο κάνουν και οι γονείς σου. Νομίζω όλοι μας καταλήγουμε στο να σεβόμαστε την ευκαιρία για βιοπορισμό και χαρούμενη εργασία που μας έδωσαν οι πανελλαδικές. Κάποιοι ερωτευτήκαμε αυτό που σπουδάσαμε, κάποιοι άλλοι όχι - απλά το αλλάξαμε στην πορεία της ζωής μας.

Λόγος για άγχος δεν υπάρχει. Ωστόσο το άγχος υπάρχει και είναι ανάλογο με τον "ακάπνιστο από μάχες της ζωής" χαρακτήρα σου και με το πόσο έχεις επενδύσει στην εκπλήρωση του στόχου "επιτυχία στις πανελλαδικές εξετάσεις". Έχε υπόψη σου ότι υπάρχουν "ευλογημένες αποτυχίες" στις πανελλαδικές εξετάσεις. Αυτές που φέρνουν στη ζωή σου επαγγελματικές διεξόδους ή ποιοτικούς ανθρώπους που δε θα γνώριζες ποτέ αν οι εξετάσεις εξελίσσονταν όπως εύχεσαι τώρα!

Το σίγουρο είναι ότι αν το θέλησες προσπάθησες στη διάρκεια της χρονιάς που πέρασε για το καλύτερο. Οι μικρές συμβουλές που σου δίνω, ως εκπαιδευτικός και δάσκαλός σου είναι απλές. Πρώτα θα τις κοσκινίσεις κι έπειτα θα τις ακολουθήσεις, αν θέλεις.

1. Τον τελευταίο μήνα πριν τις εξετάσεις πιέζεσαι από το φροντιστήριο και από το σχολείο να διαθέσεις χρόνο στην προετοιμασία για εφ' όλης της ύλης διαγώνισμα. Ο κάθε καθηγητής της δημόσιας ή της ιδιωτικής εκπαίδευσης σε θέλει ολόκληρο δικό του και καλά κάνει... Εσύ θα προγραμματίσεις το διάβασμά σου στο χαρτί ή σε digital calendar. Αν δεν το κάνεις, θα άγεσαι και θα φέρεσαι από καθηγητές που για το καλό σου θα σε "πελαγώσουν".

2. Θα γράφεις όσο το δυνατό περισσότερα διαγωνίσματα (ακόμη κι αν λόγω του δικού σου χρονοπρογραμματισμού δεν είναι δυνατή η μελέτη προετοιμασίας). Θα απαιτείς διόρθωση στα λάθη που έκανες, τόσο από τους δημόσιους όσο και από τους ιδιωτικούς λειτουργούς. Μη ντρέπεσαι, δεν υπάρχουν καλοσύνες σ' αυτά! Είναι η δουλειά μας να σε στηρίζουμε, όταν μας το υπενθυμίζεις καλό μας κάνεις!

3. Τις 5, 6 μέρες που θα αφιερώσεις στο μάθημα (σύμφωνα με τον χρονοπρογραμματισμό σου) προτείνω να κάνεις α) ένα καλό πέρασμα στη θεωρία β) μελέτη μεθοδολογίας στη λύση ασκήσεων, λυμένες ασκήσεις δηλαδή - μην περιμένεις να λύσεις τώρα, θα χάσεις πολύτιμο χρόνο.

4. Τις 2 μέρες ακριβώς πριν εξεταστείς στο μάθημα προτείνω να κάνεις α) συντομότατο πέρασμα της θεωρίας β) γρήγορο πέρασμα μεθοδολογικά λυμένων ασκήσεων που σε δυσκολεύουν γ) μελέτη των επιλεγμένων ασκήσεων που σου έχουν υποδείξει οι καθηγητές σου - ανάλογα με τις ανάγκες σου και την έμπνευσή τους δ) μια βόλτα ή ό,τι άλλο σε χαλαρώνει.

Οι ασκήσεις που σου προτείνω για το σημείο 4.γ. είναι οι εξής:

 

ΑΕΠΠ, Ασκήσεις προ των εξετάσεων by GeorgePapaloukas on Scribd

Hits: 61