Category: Κινηματογραφώ Published: Tuesday, 20 February 2018 Written by Γεώργιος Παπαλουκάς

Μέσα από "μετεκλογικές συνεργασίες" η κάθε ομάδα ανέλαβε ένα από τα επόμενα σενάρια:

1. Απαγωγή

2. Καταθλιπτική ζωή στην εφηβεία

3. Μαθησιακές δυσκολίες

4. Φιλία

Τα σενάρια συνοδεύτηκαν από καρτέλες γυρισμάτων. Ακολουθούν οι τελικές εκδόσεις σεναρίων και καρτελών γυρισμάτων. Αποτελούν το βασικό παραδοτέο της ερευνητικής εργασίας (αντί ερευνητικής έκθεσης). Ο χρόνος που διήρκησε η βελτιστοποίησή τους (κατά το δυνατό) ήταν μεγάλος!

Μαθησιακές δυσκολίες - σενάριο

Σκηνή πρώτη:

(Τόπος: Σχολείο, Χρόνος: πρώτη ημέρα της σχολικής χρονιάς, Πρόσωπα: οι μαθητές κάθονται στην τάξη και μπαίνει ο καθηγητής)

(Κ)αθηγητής – Καλημέρα παιδιά, είμαι ο κύριος Παπαδόπουλος και θα κάνουμε μαζί λογοτεχνία και έκθεση. Για να μου πείτε λίγο τα ονόματα σας να συστηθούμε. 

(παίρνει την κατάσταση με τα ονόματα από την έδρα)

Κ- Σωτηρίου Κωνσταντίνος

Σ- Παρών.

Κ- Τζέκου Μαρία

Τ- Παρούσα.

Κ- Χριστίδου Κατερίνα.

Χ- Παρούσα.. (μαζεμένη στο θρανίο της)

 

Σκηνή Δεύτερη:

(Χρόνος: 2 μήνες μετά, Χώρος: σχολική τάξη, Πρόσωπα: καθηγητής και μαθητές. Χτυπάει κουδούνι και οι μαθητές μπαίνουν στην τάξη και κάθονται στα θρανία τους, στο μάθημα της λογοτεχνίας.)

Κ- Σας έφερα τα διαγωνίσματα που γράψατε την προηγούμενη εβδομάδα. Το σύνολο της τάξης τα πήγε αρκετά καλά, με μερικές εξαιρέσεις (μοιράζει τα γραπτά στους μαθητές).

Μαθητής1- (με έκπληξη) Ωραία, πήρα 20!

Μαθητής2- (με απογοήτευση) Πάλι 14 πήρα..

Χριστίδου- (κοιτάει το γραπτό της χωρίς να εκπλήσσεται, αλλά με λύπη)

Μαθητής1- (ψιθυριστά) Πάλι χάλια θα τα πήγε αυτή, ε;

Μαθητής 2- (ψιθυριστά) Σίγουρα.

(Ο καθηγητής πλησιάζει την Χριστίδου.)

Κ- Γιατί δεν έγραψες καλά; (με συμπονετικό τόνο) Συμβαίνει κάτι ή απλά δεν είχες διαβάσει;

Χ- (μαζεμένη) Διάβασα αλλά δεν ήξερα πώς να εκφραστώ. 

(Απομακρύνεται από την μαθήτρια. Η ώρα τελειώνει και στο διάλειμμα πάει στο γραφείο των καθηγητών και ψάχνει τα χαρτιά της. Έτσι πληροφορείται ότι η κοπέλα έχει δυσλεξία.)

 

Σκηνή τρίτη:

(στρέφεται σε έναν συνάδελφο του που υπήρχε στο γραφείο)

Κ- Κάνεις μάθημα στο γ3;

Κ2- Ναι, γιατί ρωτάς;

Κ- Απλά έχω παρατηρήσει ότι η Χριστίδου έχει κάποιες δυσκολίες ως προς την κατανόηση του μαθήματος. 

Κ2- Αλήθεια; Δεν μου είχε δώσει αυτή την εντύπωση. Αν θες μπορείς να ρωτήσεις την Κωνσταντίνα, που τους διδάσκει αρχαία και Ελένη και μπαίνει πιο συχνά στην τάξη τους.

Κ- Εντάξει, ευχαριστώ.

(Στο επόμενο διάλειμμα βρίσκει την Κωνσταντίνα.)

Κ- Κωνσταντίνα, μπορώ να σε ρωτήσω κάτι;

Κων- Ναι, φυσικά. Τι θα ήθελες;

Κ- Έχει να κάνει με μια μαθήτρια του γ3, την Χριστίδου. Έχω παρατηρήσει ότι δυσκολεύεται να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις των μαθημάτων. 

Κων- Ναι, το έχω παρατηρήσει και εγώ και είχα προσπαθήσει να συζητήσω με τους γονείς της αλλά δεν  έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και αδιαφόρησαν για την συζήτηση.

(απογοητευμένος) Κ- Εντάξει, ευχαριστώ.

 

Σκηνή τέταρτη:

(Την επόμενη μέρα, σε ένα διάλειμμα.)

Κ- Χριστίδου, μπορώ να σου μιλήσω για λίγο;

Χ- Ναι. (με απορία)

Κ- Έχει πέσει στην αντίληψη μου ότι δυσκολεύεσαι στο μάθημα. 

Χ- Αα..απλά κάποιες φορές αποσπάται η προσοχή μου και έτσι χάνω την ροή από αυτά που έχετε πει, και έτσι δεν μπορώ να καταλάβω και τα υπόλοιπα. Υποθέτω ότι απλά έχω κενά από προηγούμενες χρονιές, εξαιτίας του ότι δεν συγκεντρώνομαι.

Κ- Καταλαβαίνω τι θες να πεις Χριστίδου..μπορώ να σε βοηθήσω κάπως όμως, αν θες. Σαν καθηγητής, νοιάζομαι για τους μαθητές μου και τις επιδόσεις τους. Έτσι νοιάζομαι και για το πως ανταπεξέρχεσαι και εσύ, οπότε εάν θες μπορώ να σε βοηθήσω.

Χ- Θα το ήθελα πολύ, αν δεν σας κάνει κόπο..(διστακτική). 

Κ- Φυσικά παιδί μου, κανένα πρόβλημα. Θα σε πείραζε εάν καθόσουν μετά το σχολείο για λίγο να σου εξηγώ κάποια πράγματα, ή προτιμάς στα διαλείμματα;

Χ- Μετά το σχολείο πιστεύω είναι προτιμότερο.

Κ- Ωραία, ξεκινάμε από αύριο. 

 

Σκηνή πέμπτη:

(Την επόμενη μέρα, μετά την λήξη του σχολείου)

Κ- Θα ξεκινήσουμε με λογοτεχνία, τι λες;

Χ- Ναι, φυσικά.

Κ- Η λογοτεχνία θα σου φανεί πολύ χρήσιμη στο λύκειο, γιατι θα εμπλουτίσει πολύ τον λόγο σου, και αυτό ειναι απαραίτητο για να είσαι καλή για την έκθεση.

Χ- Αα κατάλαβα.

Κ- Λοιπόν σήμερα θα κάνουμε ένα απόσπασμα, από ένα κείμενο του Παπαδιαμάντη.

(το πλάνο απομακρύνεται λίγο, και παίζει μουσική. Τα άτομα φαίνεται να μιλάνε, και η μαθήτρια να γράφει.)

 

Σκηνή έκτη:

(Επόμενη μέρα, ο καθηγητής και η μαθήτρια βρίσκονται μετά την λήξη του σχολείου στην αίθουσα. Ο καθηγητής φαίνεται να εξηγεί στην μαθήτρια κάποια πράγματα, αλλά δεν ακούγονται. Παίζει μουσική.)

 

Σκηνή έβδομη:

(Επόμενη μέρα, ο καθηγητής και η μαθήτρια βρίσκονται μετά την λήξη του σχολείου στην αίθουσα. Ο καθηγήτης φαίνεται να υπαγορεύει κάτι και η μαθήτρια να γράφει. Ύστερα από λίγο παίρνει το τετράδιο στο οποίο έγραφε η μαθήτρια, διαβάζει τι έχει γράψει,και της χαμογελάει ικανοποιημένος. Παίζει μουσική.)

 

Σκηνή όγδοη:

(Επόμενη μέρα, ο καθηγητής κάθεται και φαίνεται να ακούει κάτι που του διαβάζει η μαθήτρια. Ύστερα το παίρνει και το διορθώνει, και μετά το δίνει στην μαθήτρια. Εκείνη βλέπει τον βαθμό και έχει ένα ντροπαλό χαμόγελο. Παίζει μουσική.)

 

Σκηνή ένατη:

(2 μήνες μετά. Γίνεται κοντινό πλάνο πάνω από τον καθηγητή, και τον δείχνει να διορθώνει ένα γραπτό της μαθήτριας. Ύστερα, το βαθμολογεί με αρκετά καλό βαθμό. Μετά της το δίνει ενώ χαμογελάει περήφανος. Η μαθήτρια έχει ένα μεγάλο χαμόγελο. Παίζει μουσική.)

 

Σκηνή δέκατη:

(Μάϊος του επόμενου έτους,2018. Λίγο πριν αρχίσουν οι εξετάσεις. Χώρος: σχολική τάξη.)

Κ- Λοιπόν παιδιά, όπως όλοι γνωρίζετε το φετινό σχολικό έτος έχει φτάσει στο τέλος του. Θα ήθελα να σας πω ότι πολλοί από εσάς έχετε κάνει πολύ μεγάλη πρόοδο από την αρχή της χρονιάς,και χαίρομαι πολύ για αυτό. Οι υπόλοιποι κάνατε ότι καλύτερο μπορούσατε, και το εκτιμώ αυτό. Τέλος,θα ήθελα να σας ευχηθώ καλή επιτυχία στις εξετάσεις σας, και εν τέλει καλό καλοκαίρι. 

Μ(αθητές)- Ευχαριστούμε, επίσης.

 

Σκηνή ενδέκατη:

(Μαύρο φόντο. Αναγράφεται: ''Στο τέλος η Κατερίνα κατάφερε και έγραψε καλά στις εξετάσεις της. Από εκεί και μετά, έβλεπε τα πράγματα πιο θετικά. Όταν μπήκε στο λύκειο προσπάθησε πολύ,για να καλύψει τα κενά της και να έχει όσο το δυνατόν καλύτερες επιδόσεις. Επιπλέον, έκανε επιπλέον μαθήματα για να βοηθηθεί. Στο τέλος, κατάφερε να γίνει συγγραφέας, και μέσα από τα βιβλία της ήθελε να περάσει το μήνυμα ότι όσο σκούρα και αν φαίνονται τα πράγματα, στο τέλος πάντα υπάρχει ελπίδα, και όλα μπορούν να αλλάξουν.''

 

Μαθησιακές δυσκολίες - καρτέλες σκηνών

 

...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hits: 113