Category: Κινηματογραφώ Published: Tuesday, 20 February 2018 Written by Γεώργιος Παπαλουκάς

Μέσα από "μετεκλογικές συνεργασίες" η κάθε ομάδα ανέλαβε ένα από τα επόμενα σενάρια:

1. Απαγωγή

2. Καταθλιπτική ζωή στην εφηβεία

3. Μαθησιακές δυσκολίες

4. Φιλία

Τα σενάρια συνοδεύτηκαν από καρτέλες γυρισμάτων. Ακολουθούν οι τελικές εκδόσεις σεναρίων και καρτελών γυρισμάτων. Αποτελούν το βασικό παραδοτέο της ερευνητικής εργασίας (αντί ερευνητικής έκθεσης). Ο χρόνος που διήρκησε η βελτιστοποίησή τους (κατά το δυνατό) ήταν μεγάλος!

Φιλία - σενάριο

Η εκμετάλλευση της φιλίας για προσωπικό όφελος-Αίσιο τέλος

Θέμα: Δημιουργία φιλίας μέσα από το συμφέρον

Είδος: Κοινωνική-Δράμα

Υπόθεση σεναρίου(περιληπτικά):

Η ανακοίνωση ενός διαγωνίσματος(π.χ. στα μαθηματικά) θα αποτελέσει τη βάση γύρω από την οποία θα στηθεί το όλο εγχείρημα. Οι μαθητές ενός τμήματος που δεν έχουν υψηλούς βαθμούς στα μαθήματα θα αρχίσουν να κάνουν παρέα με τους άριστους μαθητές του τμήματος αποσκοπώντας στο να τους βοηθήσουν να πάρουν έναν καλύτερο βαθμό σχετικά με τα υπόλοιπα διαγωνίσματα. Οι δεύτεροι αρχικά θα παραξενευτούν με την στάση τους αλλά παρόλα αυτά θα κάνουν ό,τι μπορούν προκειμένου να τους βοηθήσουν. Η βοήθειά τους θα αποτελέσει κίνητρο για τους όχι και τόσο καλούς μαθητές να διαβάσουν λίγο παραπάνω και θα έχει τελικά αποτέλεσμα καθώς όλοι θα γράψουν έναν ικανοποιητικό βαθμό ο οποίος θα συνεπάγεται και έναν καλό βαθμό στο τετράμηνο. Μετά λοιπόν από όλα αυτά οι μεν θα αρχίσουν να κάνουν παρέα με τους δε οι οποίοι θα τους έχουν κερδίσει με το ήθος τους δίχως να έχουν οποιοδήποτε όφελος από αυτούς .

Ήρωες: μέτριοι-κακοί μαθητές , άριστοι μαθητές, καθηγητές

Χώρος-Χρόνος:1  ΓΕΛ  Χαϊδαρίου, 1 σχολική περίοδος  

 Αφηγηματικός ρυθμός: γρήγορος διότι σκοπός μας είναι να περάσουμε στους  θεατές  το νόημα.

 

Σκηνή 1 

Εξωτερικός  χώρος –αυλή  σχολείου

Το κουδούνι του σχολείου χτυπά ,αμέσως μετά τα παιδιά συγκεντρώνονται  για προσευχή. Στην συνέχεια ανεβαίνουν στην τάξη τους  συζητώντας τα νέα τους, ενώ οι καλοί μαθητές συζητούν για τα μαθήματα των επόμενων ωρών.

Σκηνή 2 

Εσωτερικός χώρος σχολείου-τάξη

Ενώ το μάθημα εξελίσσεται ο καθηγητής ανακοινώνει το επικείμενο διαγώνισμα (μαθηματικών).Η πλειοψηφία των  μαθητών της τάξης αντιδρά άσχημα (φωνές κλπ), ενώ οι καλοί μαθητές είναι πιο ψύχραιμοι. Το κουδούνι χτυπά και οι μαθητές βγαίνουν στον προαύλιο χώρο.

 

 Σκηνή 3

Εξωτερικός χώρος σχολείου- Προαύλιο

Η πλειοψηφία της τάξης κάθονται στα σκαλιά και συζητούν για την ύλη και την δυσκολία του διαγωνίσματος. Αντιλαμβάνονται πως αν προσεγγίσουν τους καλούς μαθητές –με την βοήθεια των οποίων- θα έχουν περισσότερες πιθανότητες να γράψουν έναν ικανοποιητικό βαθμό . Έτσι αποφασίζουν να τους πλησιάσουν αποσκοπώντας να γίνουν «φίλοι».

 

Σκηνή 4

Εξωτερικός χώρος σχολείου- Προαύλιο (Ώρα Γυμναστικής)

Κάποια στιγμή (ενώ η πλειοψηφία της τάξης παίζει volley) ένας μαθητής πλησιάζει τους καλούς μαθητές (οι οποίοι κάθονται μόνοι τους σε ένα παγκάκι) και τους προσκαλεί να παίξουν με την παρέα των υπόλοιπων παιδιών. Εκείνοι με τη σειρά τους, εκπλήσσονται με την κίνηση των υπόλοιπων, διότι πάντα τους αγνοούσαν. Τελικά δέχονται την πρόσκληση των συμμαθητών τους.

 

Σκηνή 5

Εξωτερικός χώρος- δρόμος

Αφού οι μαθητές σχολάσουν, οι καλοί μαθητές πλησιάζουν τα υπόλοιπα παιδιά λέγοντας τους ότι διασκέδασαν παίζοντας μαζί τους και πως θα επιθυμούσαν να συνεχίσουν να είναι φίλοι. Με αφορμή αυτό δίνεται η δυνατότητα στους λιγότερο δυνατούς μαθητές να εφαρμόσουν το αρχικό τους σχέδιο δηλαδή να εκμεταλλευτούν το γεγονός ότι είναι πλέον φίλοι, γι’ αυτό θα τους προτείνουν να συναντηθούν εκτός σχολείου ώστε να μελετήσουν εν όψει του διαγωνίσματος.

 

Σκηνή 6

Σπίτι

Οι μαθητές τελικά θα συναντηθούν στο σπίτι από ενός από τους «αδύναμους» μαθητές και θα αρχίσουν να μελετούν. Η κάμερα εστιάζει στους μαθητές που διαβάζουν. Όταν η μελέτη τελειώσει οι καλοί μαθητές επιστρέφουν  σπίτι τους , ενώ οι υπόλοιποι μένουν  πίσω συζητώντας  αν τελικά θα επωφεληθούν από τους καλούς μαθητές.

 

Σκηνή 7

Εσωτερικός  χώρος- τάξη

Η ώρα του διαγωνίσματος έφτασε. Οι μαθητές περιμένουν να μοιράσει ο καθηγητής τα θέματα,  ενώ στο ύφος τους διακρίνεται η αγωνία που έχουν ακόμη και οι μέτριοι μαθητές  οι οποίοι ποτέ  δεν έδιναν ιδιαίτερη βαρύτητα  στους γραπτούς βαθμούς. 

 

Φιλία - καρτέλες σκηνών

... 

 

 

 

Hits: 33