Category: Ρομποτική... αλλιώς Published: Tuesday, 03 March 2020 Written by Γεώργιος Παπαλουκάς

Από την τόμπολα στη ρομποτική

Το παιχνίδι είναι μια δραστηριότητα στην οποία το παιδί εμπλέκεται οικειοθελώς. Το παιδί είναι αυτό που αποφασίζει τι θα συμβεί. Είναι λοιπόν ο ζωτικός χώρος του παιδιου, χώρος ελευθερίας. Ο γονιός ριψοκινδυνεύει “ελευθερώνοντας” το παιδί του σε ένα περιβάλλον, που αυθόρμητα και χωρίς παρεμβολές αυτό θα εκφραστεί. Η πτώση από το δεντρόσπιτο, η κατάποση μικροαντικειμένων, η εξοικείωση με τη βία του video game κ.λπ. είναι ανεπιθύμητες παρενέργειες του παιχνιδιού. Πρόληψη και στο παιχνίδι λοιπόν. Οι ίδιοι οι κατασκευαστές παιχνιδιών προειδοποιούν για τον ενδεχόμενο κίνδυνο που διατρέχουν τα παιδιά.

Κατά το Πανευρωπαϊκό Σύστημα Πληροφόρησης για τα Ηλεκτρονικά Παιχνίδια (PEGI) η ένδειξη 12 σημαίνει ότι το παιχνίδι εμπεριέχει απεικονίσεις βίας, χυδαία γλώσσα, γυμνότητα και/ή σεξουαλική συμπεριφορά, το παιχνίδι παροτρύνει σε τζόγο ή τον διδάσκει. Όχι σπάνια οι γονείς εκθέτουν τα παιδιά τους σε δημοφιλέστατα video games με PEGI αξιολόγηση 12.

 

Έχουμε ρόλο;

Ο γονιός φτάνει στον πρωταρχικό σκοπό του παιχνιδιού, την ευχαρίστηση του παιδιού - και του γονιού, όχι αμολώντας το παιδί στο περιβάλλον αλλά ελευθερώνοντάς το σε πλαίσιο. Ο γονιός έχει την τελική ευθύνη για το πλαίσιο που θα εμπιστευτεί / διαμορφώσει. Η ανάγκη αυτή υπήρχε πάντα, σήμερα ίσως επιτακτικότερη. Ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του 4ου δημοτικού Άνω Λιοσίων διαμορφώνει μαζί με εσάς, τους γονείς, ένα υγιές πλαίσιο για τα παιδιά στο φυσικό τους χώρο, το σχολείο.

Η σκέψη

Τα παιδιά μας θα παίξουν παραδοσιακά και σύγχρονα. Τα πεντόβολα, το εφτάπετρο, το Scratch (δυναμική γλώσσα προγραμματισμού), η ανάπτυξη εφαρμογών για smart devices (AppInventor), η συναρμολόγηση και προγραμματισμός εκπαιδευτικών robots και πολλά άλλα παιχνίδια συμβάλλουν εξ’ ίσου στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη του παιδιού. Χωρίς να παραθεωρούμε την αξία των “ετοιμοπαράδοτων” παιχνιδιών εμείς θα πειραματιστούμε μετασκευάζοντας και κατασκευάζοντας. Έτσι οι λειτουργικοί κινητήρες μοτεράκια από ένα μη λειτουργικό παιχνίδι γίνονται robots, το ξύλο γίνεται τσιλίκι, το friv δίνει τη θέση του στο Scratch video game που εμείς επινοούμε και κατασκευάζουμε. Επειδή η γνώση έρχεται μέσα από το παιχνίδι, οι παιδαγωγικές και διδακτικές τεχνικές είναι αυτές που θα συντηρήσουν τον ενθουσιασμό των παιδιών και θα ανανεώσουν την παιχνιδοπαρέα. Η συμμετοχή των γονιών (προς το τέλος της σχολικής χρονιάς) θα επιβραβεύσει τα παιδιά, όχι για την απόδοσή τους στα μαθήματα αλλά για την απόδοσή τους στο παιχνίδι!

Η ευχή

Να επενδύσουμε στα παιδιά μας, στο μέλλον της πατρίδας μας, από κοινού.

Hits: 102