|
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
1. Ποια είναι τα κατά ποιον μέρη της τραγωδίας; Να τα αναφέρετε ονομαστικά και να αναπτύξετε ένα απ’ αυτά (όποιο θέλετε). Μονάδες 20 2. Πώς παρουσιάζονται οι ήρωες στα έργα του Σοφοκλή; Μονάδες 30 3. Τι ήταν τα θεωρικά, οι ραβδούχοι και οι προεδρίες; Μονάδες 20 4. Στις παρακάτω προτάσεις να σημειώσετε με ένα Σ, αν είναι σωστές ή με ένα Λ, αν είναι λανθασμένες: Στα Λήναια παρουσιάζονταν νέες τραγωδίες και κωμωδίες [] Στα Μεγάλα ή εν άστει Διονύσια παρουσιάζονταν επαναλήψεις των επιτυχημένων δραμάτων [] Ο Αρίων ξεχώρισε για πρώτη φορά τον εξάρχοντα (πρωτοτραγουδιστή-υποκριτή) από τον υπόλοιπο χορό [] Ο Αρίων διαμόρφωσε καλλιτεχνικά τον διθύραμβο, συνθέτοντας τους στίχους και τη μουσική [] Ο Θέσπης επινόησε τον «τραγικό τρόπο», δηλ. το τραγούδι που τραγουδούσαν οι χορευτές μεταμφιεσμένοι σε τράγους [] Μονάδες 10 5. Στον παρακάτω πίνακα δίπλα στον αριθμό της στήλης Α να γράψετε το γράμμα της στήλης Β που αντιστοιχεί σ΄ αυτό.
Μονάδες 10 6. Να συμπληρώσετε τα κενά στο παρακάτω κείμενο: Κατά την παράσταση η εμφάνιση των ηθοποιών ήταν μεγαλοπρεπής. Ο τελετουργικός ρόλος του αρχαίου θεάτρου αλλά και η ίδια η φύση των ρόλων επέβαλαν και την ανάλογη ……………. Έτσι οι βασιλιάδες και οι βασίλισσες φορούσαν χιτώνες ……………… στολισμένους με …………. ……………….. όταν ήταν ευτυχισμένοι και ………… όταν έπεφταν σε δυστυχία. Οι θεοί διακρίνονταν από τα …………….. τους και οι ………………… όπως ο Τειρεσίας, έφεραν μάλλινο ένδυμα (………………..) πάνω από το χιτώνα. Φορούσαν ακόμα οι …………………… ψηλά υποδήματα που αργότερα ονομάστηκαν ………………. Μονάδες 10 επιμέλεια: Μακρής Κώστας Ημερομηνία τελευταίας επεξεργασίας: Πέμπτη, 08. Μαρτίου 2007 |
|