φιλολογικές σελίδες

[αρχική]  [αρχαία ελληνικά]  [έκθεση - έκφραση]  [λογοτεχνία]  [ιστορία]  [διάφορα]  [σύνδεσμοι]

Διαφήμιση

  1.  Παρατήρησε προσεκτικά τη διαφήμιση που κρατάς στο χέρι σου. Αρχικά  εξέτασε συστηματικά την εικόνα. Κάνε μια περιγραφή των στοιχείων της και προσπάθησε να αναλύσεις τη σημασία/συμβολισμό του κάθε στοιχείου (πάρε υπόψη και ποιο μέρος της συνολικής αφίσας/εικόνας περιλαμβάνει η εικόνα,  καθώς και τη σημασία των χρωμάτων)  Πώς σχετίζονται τα σύμβολα αυτά με το διαφημιζόμενο προϊόν;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 2. Παρατήρησε τώρα το λεκτικό μήνυμα της διαφήμισης και προσπάθησε να το αναλύσεις σημειολογικά. Ποια θέση καταλαμβάνει σε σχέση με όλη την αφίσα; Εντόπισε τα μέσα/τεχνικές που χρησιμοποιούνται (πληροφορίες/ τεκμήρια, επίκληση στην αυθεντία, στο συναίσθημα, αξιολογικούς χαρακτηρισμούς, στοιχεία λεκτικού πληθωρισμού,συνειρμούς κ.λ.π.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  3. Αξιολόγησε συνολικά τη διαφήμιση που σου δόθηκε. (Νομίζεις ότι πείθει  ή, έστω προσελκύει και επηρεάζει τους καταναλωτές; Νομίζεις ότι παραπλανά ή ότι χρησιμοποιεί αθέμιτα μέσα; κ.λ.π.)

 

4. Aναπτύξτε τις θεματικές προτάσεις που σας δίνονται:

1. Κανείς δεν αρνιέται ότι η διαφήμιση είναι αποφασιστικός παράγοντας της οικονομικής ανάπτυξης.
2. Ορισμένες επιδράσεις της διαφήμισης είναι θετικές, επειδή βοηθούν να γίνει ευκολότερη η ζωή του καταναλωτή.
3. Παρόλ’ αυτά η διαφήμιση δεν έχει μόνο θετικές επιπτώσεις πάνω στον καταναλωτή.
4. Ο ρόλος όμως της διαφήμισης δεν είναι πάντα τόσο θετικός για την οικονομική ζωή.
5. Η διαφήμιση δημιουργεί προβλήματα και σχετικά με το περιβάλλον.

 

επιμέλεια: Χριστίνα Παπαγγελή

Ημερομηνία τελευταίας επεξεργασίας: Τετάρτη, 25. Απριλίου 2007

συνεργατικός δικτυακός τόπος με εκπαιδευτικό σκοπό και περιεχόμενο