Ανάπτυξη Εφαρμογών - Παράγραφοι μαθήματος

Κεφ 1 : Ερωτήσεις θεωρίας

Ερωτήσεις Σωστού - Λάθους 

 1.  Πρόβλημα είναι μια μαθηματική κατάσταση που πρέπει να αντιμετωπίσουμε.

 2.  Η Ανάπτυξη Εφαρμογών ασχολείται μόνο με προβλήματα που προέρχονται από το χώρο των επιστημών.

 3.  O υπολογιστής είναι ένας μηχανισμός επεξεργασίας δεδομένων.

 4.  Η κατανόηση ενός προβλήματος εξαρτάται μόνο από τη σωστή διατύπωση του προβλήματος.

 5.  Η παρουσίαση της ανάλυσης ενός προβλήματος γίνεται με δύο τρόπους : φραστικά και με διαγραμματική αναπαράσταση.

 6.  Η δυσκολία αντιμετώπισης των προβλημάτων ελαττώνεται όσο περισσότερο προχωρά η ανάλυσή τους σε απλούστερα προβλήματα.

 7.  Ανοικτό χαρακτηρίζεται ένα πρόβλημα για το οποίο δεν έχει διατυπωθεί λύση.

 8.  Άλυτο είναι ένα πρόβλημα για το οποίο δεν έχει διατυπωθεί λύση.

 9.  Ένα πρόβλημα Άλυτο δεν έχει δεδομένα και ζητούμενα ορισμένα με σαφήνεια.

10.  Με κριτήριο το βαθμό δόμησης διακρίνονται σε κατηγορίες μόνο τα επιλύσιμα προβλήματα.

11.  Σε ένα Αδόμητο πρόβλημα υπάρχει ένα εύρος λύσεων από τις οποίες πρέπει να επιλέξουμε μία.

12.  Ένα επιλύσιμο πρόβλημα μπορεί να είναι δομημένο, ημιδομημένο ή αδόμητο. 

13.  Με τη λειτουργία της πρόσθεσης, της σύγκρισης και της μεταφοράς δεδομένων ο υπολογιστής διεκπεραιώνει όλες τις εργασίες που του αναθέτουμε.

14.  Για την αντιμετώπιση των προβλημάτων μπορεί να απαιτούνται επιστημονικές γνώσεις ή μπορεί οι εμπειρίες μας να επαρκούν.

15.  Όλα τα προβλήματα μπορούν να λυθούν με τη βοήθεια υπολογιστή.

16.  Ο υπολογιστής εκτελεί μόνο πρόσθεση, σύγκριση και μεταφορά δεδομένων.

17.  Η λύση ενός προβλήματος είναι αδύνατη, όταν τα δεδομένα και τα ζητούμενα δεν έχουν τεθεί με τρόπο σαφή και πλήρη.

18.  Η σωστή επίλυση ενός προβλήματος προϋποθέτει τον επακριβή προσδιορισμό των δεδομένων.

19.  Η σωστή επίλυση ενός προβλήματος προϋποθέτει την λεπτομερειακή καταγραφή των ζητούμενων.

Ερωτήσεις "κλειστού τύπου"

 20Να συνδυάσετε τις έννοιες της στήλης Α και τις προτάσεις της στήλης Β:

Στήλη Α Στήλη Β
α. Πρόβλημα 1. Συνάρτηση της σωστής διατύπωσης και της σωστής ερμηνείας.
β. Κατανόηση προβλήματος 2. Επιμέρους τμήματα ενός προβλήματος.
γ. Δεδομένο 3. Κατάσταση που απαιτεί λύση.
δ. Πληροφορία 4. Προέρχεται από τις πληροφορίες.
ε. Δομή προβλήματος 5. Προέρχεται από επεξεργασία.
  6. Στοιχείο αντιληπτό από τις αισθήσεις.

 21.  Να συνδυάσετε έννοιες και προτάσεις : 

Στήλη Α Στήλη Β
α) Κατανόηση προβλήματος  1) Διάσπαση σε απλούστερα προβλήματα  
β) Πληροφορία   2) Σωστή διατύπωση και ερμηνεία
γ) Δομή προβλήματος  3) Προέρχεται από επεξεργασία
δ) Ανάλυση     4) Επίλυση απλών προβλημάτων   
  5) Επιμέρους τμήματα και σύνδεσή τους

22.   Να γράψετε τις έννοιες στις οποίες αναφέρονται οι παρακάτω προτάσεις :

α) Διαδικασία που δέχεται δεδομένα και αποδίδει πληροφορίες.
β) Κατάσταση η οποία απαιτεί λύση.
γ) Γραφική απεικόνιση της δομής ενός προβλήματος.
δ) Η λύση είναι γνωστή και έχει διατυπωθεί.
ε) Το αρχικό πρόβλημα διασπάται σε άλλα απλούστερα προβλήματα.

23.  Στον παρακάτω πίνακα η Στήλη Α περιέχει κριτήρια κατηγοριοποίησης προβλημάτων και η Στήλη Β περιέχει κατηγορίες προβλημάτων. Να γράψετε τους αριθμούς της Στήλης Α και δίπλα τα γράμματα της Στήλης Β που αντιστοιχούν σωστά. Ας σημειωθεί ότι σε κάποια κριτήρια μπορεί να αντιστοιχούν περισσότερες από μία κατηγορίες.

Στήλη Α Στήλη Β
1. Δυνατότητα επίλυσης α. Απόφασης
2. Βαθμός δόμησης των λύσεων β. Ημιδομημένα
3. Είδος επίλυσης γ. Επιλύσιμα
  δ. Βελτιστοποίησης
  ε. Αδόμητα
  στ. Ανοικτά

24.   Να συνδυάσετε τις φράσεις της στήλης Α και το είδος προβλήματος της στήλης Β :

Στήλη Α Στήλη Β
1. Για την λύση του προβλήματος απαιτείται η διενέργεια υπολογισμών. α. Βελτιστοποίησης
2. Η λύση προέρχεται από μία αυτοματοποιημένη διαδικασία. β. Ημιδομημένα
3. Αναζητούμε την απάντηση που ικανοποιεί με τον καλύτερο τρόπο τα δεδομένα. γ. Υπολογιστικά
4. Δεν επιδέχονται λύση. δ. Άλυτα
  ε. Δομημένα

25.  Να χαρακτηρίσετε τα παρακάτω προβλήματα με βάση το κριτήριο της δυνατότητας επίλυσης, το βαθμό δόμησης των λύσεων και το είδος της επίλυσης :

α) Υπολογισμός του εμβαδού ορθογωνίου με πλευρές α, β.
β) Δίνεται η εξίσωση : 3χ2-5χ+1=0. Υπάρχει ρίζα θετική ;
γ) «Διοργάνωση εφηβικού πάρτι, με το μικρότερο κόστος»
δ) Μετακίνηση από Αθήνα στην Πάτρα, με ελάχιστο κόστος.

Ερωτήσεις σύντομης ανάπτυξης

26.  Τι σχέση υπάρχει ανάμεσα στα δεδομένα και τις πληροφορίες ;

27.  Να γράψετε τον ορισμό της Δομής ενός προβλήματος.

28.   Ποιους «μηχανισμούς» επεξεργασίας δεδομένων γνωρίζετε ;

29.  Να δώσετε  τους ορισμούς των εννοιών :
α) Δεδομένο  β) Πληροφορία   γ) Επεξεργασία Δεδομένων.

30.  Πότε λέμε ότι ένα πρόβλημα είναι :
α) Άλυτο           β) Ημιδομημένο     γ) Βελτιστοποίησης
Με ποιο κριτήριο διακρίνονται σε Άλυτα, Ημιδομημένα και Βελτιστοποίησης ;
Να γράψετε από ένα παράδειγμα.

31.  Να αναφέρετε τους λόγους για τους οποίους αναθέτουμε την επίλυση ενός προβλήματος σε υπολογιστή.

32.  Να περιγράψετε τις 3 βασικές λειτουργίες που εκτελεί ένας υπολογιστής.  

| Εκτύπωση | Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

white_locked.png

On line

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 13 επισκέπτες και κανένα μέλος

white_user.png

Επισκέπτες

2.png9.png0.png4.png9.png
Σήμερα79
Χθες15
Εβδομάδα108
Μήνας268
Συνολικά29049