Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος συμμετοχής στους Ομίλους Δημιουργικότητας, Καινοτομίας και Αριστείας Σχολ. Έτους 2014 - 2015

  • Εκτύπωση

      

 

 

 

 

 


 

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ                                                         Πάτρα,  16-9-2014

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ                              Αριθ. Πρωτ. : 324

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ  Π/ΘΜΙΑΣ & Δ/ΘΜΙΑΣ                        

ΕΚΠ/ΣΗΣ ΔΥΤ. ΕΛΛΑΔΑΣ

Δ/ΝΣΗ  Δ/ΘΜΙΑΣ  ΕΚΠ/ΣΗΣ  ΑΧΑΪΑΣ 

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ  ΕΠΟΠΤΙΚΟ  ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ                        

ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ  ΠΑΤΡΩΝ


Ταχ. Δ/νση : Άθω και Αξαρλιάν 1

Τ.Κ. ? Πόλη : 26226 - Πάτρα

Πληροφορίες : Μαρία Αργυροπούλου

Τηλέφωνο : 2610-333287

FAX : 2610-333270

e-mail :

 

 

 

 

 

ΘΕΜΑ : Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος συμμετοχής στους Ομίλους Δημιουργικότητας, Καινοτομίας και Αριστείας Σχολ. Έτους 2014-2015 

      Το Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Πατρών (Π.Π.Γ.Π.), σύμφωνα με το Ν. 3966/2011, την Υ.Α.  Φ. 351.1/82/41431/Δ1/10-04-2012/ΥΠΔΒΜΘ και την Απόφαση Γ1/146715/9-10-2013 της ΔΕΠΠΣ, προτίθεται να οργανώσει κατά το τρέχον Σχολ. Έτος 2014-2015 «Ομίλους Δημιουργικότητας, Καινοτομίας και Αριστείας». Γι? αυτό και προσκαλεί τους ενδιαφερόμενους μαθητές/-τριες των Γυμνασίων της Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας να συμμετέχουν σ? αυτούς, υποβάλλοντας αίτηση στην ιστοσελίδα μας http://gym-peir-patras.ach.sch.gr/autosch/joomla15/, στο σχετικό link ή στη Γραμματεία του Σχολείου  από  18 μέχρι 30 Σεπτεμβρίου 2014.    

         Οι «Όμιλοι Δημιουργικότητας, Καινοτομίας και Αριστείας» έχουν ως σκοπό τη βέλτιστη- καινοτομική αξιοποίηση των ιδιαίτερων κλίσεων και ενδιαφερόντων των μαθητών/τριών σε γνωστικούς τομείς όπως: τα μαθηματικά, οι φυσικές επιστήμες, η γλώσσα, η λογοτεχνία, ο πολιτισμός, το θέατρο, ο αθλητισμός, κ.ά. Σε κάθε Όμιλο μπορούν να συμμετέχουν από 11 έως 20 μαθητές/τριες της ίδιας ή διαφορετικών τάξεων του Γυμνασίου ανάλογα με το περιεχόμενο, τους στόχους του και την κρίση των διδασκόντων, καθώς η επιλογή των συμμετεχόντων μαθητών/τριών σ? αυτούς πραγματοποιείται με τη διαδικασία ανίχνευσης δεξιοτήτων κι ενδιαφερόντων, όπως ορίζει ο σχετικός κανονισμός.

     Η λειτουργία των Ομίλων θα ξεκινήσει στις αρχές Οκτωβρίου και θα ολοκληρωθεί με το πέρας του διδακτικού έτους. Τα μαθήματα-συναντήσεις θα πραγματοποιούνται μετά την ολοκλήρωση του ωρολογίου προγράμματος (Τρίτη και Πέμπτη) και θα έχουν δίωρη ή τετράωρη διάρκεια. Η παρακολούθησή τους είναι υποχρεωτική και η συμμετοχή στα μαθήματα ενεργή, εφόσον κάθε μαθητής/τρια αναλαμβάνει συγκεκριμένες εργασίες ή δραστηριότητες που του/της ανατίθενται από το διδάσκοντα/ουσα, τις οποίες οφείλει να υλοποιήσει προκειμένου να λάβει -με την ολοκλήρωση του κύκλου των μαθημάτων του Ομίλου- το Πιστοποιητικό Παρακολούθησης.

     Κατά το Σχολ. Έτος 2014-2015 προγραμματίζεται από το Π.Π.Γ.Π. η λειτουργία συνολικά (9) εννέα Ομίλων. Από αυτούς κάθε μαθητής/τρια μπορεί να επιλέξει κατ? ανώτερο όριο δύο σύμφωνα με τον κανονισμό, στους οποίους και θα μπορεί να συμμετέχει εφόσον επιλεγεί.

 Οι προσφερόμενοι Όμιλοι είναι οι εξής :

1. Όμιλος Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, Α΄.

Τίτλος: Εκφράζομαι και δημιουργώ

Υπεύθυνες: Α.-Φ. Σταμούλη - Β. Κίζιλη, ΠΕ 02

      Η γλώσσα κόκκαλα δεν έχει και κόκκαλα τσακίζει. Αυτή η παροιμία αποτέλεσε την αφορμή για τη δημιουργία του ομίλου γλώσσας και λογοτεχνίας. Η γλώσσα μας, μέσω της ομιλίας και της γραφής, έχει τη δύναμη να πείθει και να ασκεί επιρροή στη σκέψη και τις αποφάσεις των ανθρώπων. Έτσι δημιουργούμε έναν όμιλο για να ανακαλύψουμε αυτή τη δύναμη της γλώσσας μας μέσα από διάφορά είδη λόγου, το διαφημιστικό, τον τηλεοπτικό, το λογοτεχνικό και γενικότερα για να αναζητήσουμε μαζί με τους μαθητές/τριες τα μυστικά της γλώσσας μας.

   Ποια είναι λοιπόν τα μυστικά της διαφήμισης; Να παίξουμε τους δημοσιογράφους παίρνοντας συνέντευξη; Να σατιρίσουμε μια τηλεοπτική εκπομπή; Να δημιουργήσουμε μια είδηση σατιρίζοντας την επικαιρότητα; Να πειραματιστούμε  με το λόγο μας σε ένα debate; Μπορεί μια εικόνα λογοτεχνική να γίνει κόμικ;

      Σκοπός επομένως του ομίλου είναι οι μαθητές/τριες να  εξοικειωθούν  με διάφορα είδη κειμένων, να καλλιεργηθούν στη δημιουργική γραφή, να κατανοήσουν και να παράγουν προφορικό και γραπτό, τηλεοπτικό και ψηφιακό λόγο, πολυτροπικό υλικό, να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους και να προβληματιστούν για κοινωνικά ζητήματα. Παράλληλα θα διαβάσουμε λογοτεχνία που ενδιαφέρει τους μαθητές/τριες.

    Ο Όμιλος απευθύνεται σε μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης.

2. Όμιλος Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, Β΄.

Τίτλος: Εκφράζομαι και δημιουργώ

Υπεύθυνες: Σ. Μανωλοπούλου-Α. Ποταμιάνου, ΠΕ 02

Ο Όμιλος απευθύνεται σε μαθητές/τριες της Α΄ και Β΄ τάξης. [Για τους στόχους και το περιεχόμενο του ομίλου βλ. παραπάνω: Όμιλος Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, Α΄]

3. Όμιλος Φυσικής Αγωγής & Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής

 Τίτλος: «Μαθαίνω πώς να μαθαίνω να αθλούμαι και να αποδέχομαι το διαφορετικό».

Υπεύθυνοι: Ν. Καμπύλης, ΠΕ 11 & Μ. Αργυροπούλου, ΠΕ 10

Η αξιοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε ένα διαθεματικό όμιλο αριστείας στο νέο εκπαιδευτικό πλαίσιο του Προτύπου Πειραματικού Γυμνασίου Πατρών, αποτελεί το κέλυφος λειτουργίας του Ομίλου με τίτλο «Μαθαίνω πώς να μαθαίνω να αθλούμαι και να αποδέχομαι το διαφορετικό».

Στοχεύουμε στην εξοικείωση των μαθητών/τριών με τη λειτουργία ενός εξ αποστάσεως μαθησιακού περιβάλλοντος, αλλά και η απόκτηση γνώσεων από τις  επιστήμες της Φυσικής Αγωγής, προκειμένου οι μαθητές/τριες να αποκτήσουν εκείνη τη δεξιότητα ζωής που θα τους επιτρέψει την αυτορρύθμιση της εμπλοκής  τους στην διαδικασία της δια βίου άσκησης και την αποδοχή της διαφορετικότητας.  Ο όμιλος θα λειτουργεί εφαρμόζοντας ένα εκπαιδευτικό μοντέλο ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που θα απαιτεί τη φυσική παρουσία των μαθητών/τριών στο σχολείο σε προκαθορισμένες συναντήσεις ανά δεκαπέντε ημέρες.

 Η συγκεκριμένη πρόταση ενισχύεται από την επιτυχή ολοκλήρωση της ανάλογης εκπαιδευτικής εφαρμογής κατά το σχολικό έτος 2013-14. Η αξιολόγησή της στη βάση μιας σειράς αξόνων και κριτηρίων, μέσα από την οπτική των μαθητών, την προηγούμενη σχολική χρονιά,  μας επιβεβαίωσε απόλυτα τη σκοπιμότητα μιας τέτοιας εκπαιδευτικής πρότασης στο χώρο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και ειδικά σε ένα Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο. Παράλληλα μας έδωσε τη δυνατότητα καίριων παρεμβάσεων στο  εκπαιδευτικό υλικό που δημιουργήθηκε βάση του  μοντέλου West-Λιοναράκη και παραδόθηκε για μελέτη  στους/στις μαθητές/τριες αλλά και στα υπόλοιπα στοιχεία (Ο.Σ.Σ., γραπτές εργασίες, πλαίσιο επικοινωνίας, εκπαιδευτική πλατφόρμα), που θα συγκροτήσουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα.

Ο όμιλος απευθύνεται σε μαθητέ/τριες της Β΄& Γ΄ τάξης.

 4. Όμιλος Οικιακής Οικονομίας και Χημείας

 Τίτλος: «Φτιάχνω προϊόντα καθημερινής χρήσης (τρόφιμα-οικολογικά καθαριστικά-φυσικά καλλυντικά) και προσδιορίζω τη ζωή μου!».

 Υπεύθυνοι: Β. Αμαριωτάκης, ΠΕ 04.02 & Χρ. Κτενά, ΠΕ 15

       Ο Όμιλος έχει ως στόχο τη δημιουργική ενασχόληση των εμπλεκόμενων μαθητών/τριών, καθώς και την κοινωνική και συναισθηματική τους ανάπτυξη.

Ο όμιλος απευθύνεται σε μαθητές/τριες της Β΄& Γ΄ τάξης.

 

5.-6. Όμιλοι Πληροφορικής

 Τίτλος: «Ένας ψηφιακός κόσμος γύρω μας. Οι μαθητές/τριες του Γυμνασίου τον ανακαλύπτουν και αναπτύσσουν δικά τους κυκλώματα»

 Υπεύθυνοι: Ν. Μπακόπουλος, ΠΕ 19 & Π. Μεσσήνης, ΠΕ20

       Σκοπός του Ομίλου αυτού είναι η εμπέδωση, εκ μέρους του/της μαθητή/τριας, βασικών εννοιών και αρχών ανάλυσης και σχεδίασης για τα ψηφιακά ηλεκτρονικά και τις εφαρμογές τους. Στόχος είναι η απόκτηση κατάλληλου υποβάθρου, ώστε να μπορεί ο μαθητής/τρια να αξιοποιήσει τη γνώση αυτή σε πεδία εφαρμογής.

Ο όμιλος απευθύνεται σε μαθητές/τριες της Β΄& Γ΄ τάξης.

 7. Όμιλος Εικαστικής Δημιουργίας

Τίτλος: «Εικαστικό Εργαστήριο»

 Υπεύθυνη: Χρ. Στεφανίδη, ΠΕ 08

 Ο Όμιλος «Εικαστικό Εργαστήριο» έχει ως σκοπό να ευαισθητοποιήσει και να εισάγει τους/τις μαθητές/τριες στον κόσμο των τεχνών. Επιδιώκει την ανάπτυξη της δημιουργικότητας, της σχεδιαστικής δεξιότητας και της εφευρετικότητας - την ανάπτυξη της αισθητικής αντίληψης τόσο των έργων τέχνης, όσο και της τέχνης γενικά, καθώς και τη γνώση των πολλαπλών εφαρμογών του ελεύθερου σχεδίου στις Εικαστικές και στις Εφαρμοσμένες Τέχνες, τη δημιουργία έργων τέχνης, ακόμα και από μηδαμινά αντικείμενα αλλά και των διαφορετικών υλικών και των σχέσεων τους με την τέχνη.

Ο όμιλος απευθύνεται σε μαθητές/τριες της Α, Β΄& Γ΄ τάξης.

 

 8. Όμιλος Τεχνολογίας

 Τίτλος: «Εφαρμογή αριθμητικών κλιμάκων και γεωμετρικών χαράξεων στην δημιουργία τεχνικών σχεδίων και στις κατασκευές»

 Υπεύθυνος: Κ. Τζιογκίδης, ΠΕ 14.04

     Στον όμιλο αυτό, οι μαθητές/τριες Της Α΄, Β΄ και Γ, Γυμνασίου, θα εμβαθύνουν σε θέματα Τεχνικού ? Γραμμικού σχεδίου. Θα δημιουργήσουν τεχνικά σχέδια, χρησιμοποιώντας γεωμετρικές χαράξεις, με βάση τα οποία στο τέλος θα προβούν στην κατασκευή, υπό κλίμακα, μοντέλου πραγματικού προϊόντος. Ο συνδυασμός της σχεδίασης ενός μοντέλου με την κατασκευή του, εκτιμάται, ότι θα αυξήσει σημαντικά δυνατότητες  κατανόησης και εμπέδωσης των κανόνων Τεχνικού Σχεδίου και θα βελτιώσει  τις ικανότητές τους στο να εργάζονται μεθοδικά και με ακρίβεια. θα αποτελέσει τη βάση, πάνω στην οποία οι μαθητές/τριες στο άμεσο μέλλον, στην Γ΄ Λυκείου, θα κτίσουν πολύ εύκολα, τις απαιτούμενες γνώσεις στο μάθημα  «ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ».

Ο όμιλος απευθύνεται σε μαθητές/τριες της Α, Β΄& Γ΄ τάξης.

 

 9. Όμιλος Μαθηματικών, Α΄

 Υπεύθυνος: Βλ. Φρυσίρας, ΠΕ 03

         Σκοπός και στόχος της λειτουργίας  των Ομίλων αριστείας των Μαθηματικών, (Α΄& Β΄) είναι αφενός η ανίχνευση και ανάδειξη των «χαρισματικών» μαθηματικών ταλέντων και η ανάπτυξη περαιτέρω των μαθηματικών δεξιοτήτων τους και ικανοτήτων, και αφετέρου η συμμετοχή τους σε έγκυρους και καταξιωμένους Μαθηματικούς Διαγωνισμούς, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό. Κατά την λειτουργία τους θα παρουσιαστούν θέματα, τεχνικές και ασκησεολογία που ξεφεύγουν από το κοινό Αναλυτικό Πρόγραμμα του Σχολείου και επί της ουσίας αποτελούν νέα γνώση υψηλού, έως αρκετά υψηλού επιπέδου με κύρια στόχευση την καλλιέργεια της διεισδυτικής και κριτικής σκέψης με απώτερο σκοπό την διάκριση σε ένα ιδιαίτερα ανεπτυγμένα ανταγωνιστικό περιβάλλον, όπως αυτό των Μαθηματικών Διαγωνισμών. Στο τέλος για όσους συμμετάσχουν επιτυχώς στον Όμιλο, χορηγείται από το Σχολείο μας Βεβαίωση επιτυχούς παρακολούθησης.

    Ο Όμιλος απευθύνεται σε μαθητές/τριες της Β΄ και Γ΄ τάξης. 

10. Όμιλος Μαθηματικών, Β΄

 Υπεύθυνος: Σπ. Καρμίρης, ΠΕ 03

      Ο Όμιλος απευθύνεται σε μαθητές/τριες της Α΄ τάξης. [Για τους στόχους και το περιεχόμενο του Ομίλου βλ. παραπάνω: Όμιλος Μαθηματικών, Α΄].

 

                                                                                              Για το ΕΠ.Ε.Σ. του Π.Π.Γ.Π.,

                                                                                                            Η Διευθύντρια

 

                                                                                                   Δρ. Μαρία  Αργυροπούλου