GreekEnglish (United Kingdom)
Προγραμματισμός

Zούμε στον αιώνα της Πληροφορικής και η εκπαίδευση δε θα πρέπει να περιορίζεται στο να διδάσκει την απλή χρήση εργαλείων και εφαρμογών πληροφορικής περιορισμένου και ειδικού σκοπού, αλλά θα πρέπει να εφοδιάζει τον αυριανό πολίτη με εκείνες τις δεξιότητες που θα τον καταστήσουν ανταγωνιστικό και ικανό να καινοτομεί.

Με γνώμονα όλα τα παραπάνω, έχει ξεκινήσει μια πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού), κινημάτων προγραμματισμού και εκπαίδευσης καθώς και σημαντικών εταιρειών τεχνολογίας και πληροφορικής, να εξοικειώσουν εκατομμύρια παιδιά με τον προγραμματισμό για παράδειγμα μέσα από τη διοργάνωση εργαστηριών επίδειξης, την ανάπτυξη εργαλείων εκμάθησης, κτλ.

Στην Ελλάδα, η πρωτοβουλία υποστηρίζεται και από τους Σχολικούς Συμβούλους Πληροφορικής υπο την αιγίδα του ΥΠΠΕΤ (σχετ. 156272/Δ2/05-10-2015), στο πλαίσιο δράσεων με τίτλο «Εβδομάδα Πληροφορικής: Ώρα Κώδικα».

Την εβδομάδα αυτή:

  • Οι καθηγητές Πληροφορικής συζητούν με τους μαθητές για τον προγραμματισμό και την αξία του στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας και της κριτικής σκέψης.
  • Οι μαθητές εκπονούν μαθησιακές δραστηριότητες κατά τη διάρκεια μιας διδακτικής ώρας μαθήματος Πληροφορικής για κάθε τμήμα. Οι δραστηριότητες μπορούν να περιλαμβάνουν ανάπτυξη κώδικα, επίδειξη, προβολή βίντεο κ.ά.
  • Οι γονείς/κηδεμόνες και οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν σε ανοικτές εκδηλώσεις με ομιλίες – επίδειξη εργαλείων / δραστηριοτήτων μαθητών

Το να προγραμματίζουμε δεν είναι απλά μια δραστηριότητα.

Ο "Προγραμματισμός" βοηθά τη γνωστική λειτουργία του ανθρώπου, μέσω της ανάπτυξης αλγοριθμικής - αναλυτικής και κριτικής σκέψης.

Προγραμματίζουμε γιατί πολύ απλά ... αυτό μας μαθαίνει πως να σκεφτόμαστε.

CodeWeek Logo DIPLOMA logo

 

Παρακάτω παραθέτονται σχετικά βιβλία και οδηγίες χρήσεως από ενδεικτικά προγραμματιστικά περιβάλλοντα.

---

Ενδεικτικά προγραμματιστικά περιβάλλοντα για ηλικίες από 7-12 ετών

Στα ελληνικά ή στα αγγλικά (βλέπε τη σημαία δίπλα από την ονομασία του).

Προσοχή, για τα περιβάλλοντα που τρέχουν από τον ιστότοπο του code.org, θα πρέπει να επιλέξετε κάτω-κάτω την ελληνική γλώσσα)

Α/Α
Ονομασία προγραμματιστικού περιβάλλοντος
Παιχνίδι
1

"Τρέξε Μάρκο" (Ηλεκτρονικό παιχνίδι περιπέτειας

2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18

 

Ενδεικτικά προγραμματιστικά περιβάλλοντα για μεγαλύτερες ηλικίες (από 13 ετών)

Α/Α
Ονομασία προγραμματιστικού περιβάλλοντος
Παιχνίδι
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

 

Το παραπάνω υλικό ανακτήθηκε από τον ιστότοπο «Εβδομάδα Πληροφορικής: Ώρα Κώδικα», code.org, codeweek.eu και διαμορφώθηκε / συμπληρώθηκε όπου υπήρξε ανάγκη.