Δημοσιεύσεις


Περιοδικά αλλοδαπής με κρίση (Journals)


8. Giannakas, F., Kouliaridis, V., & Kambourakis, G. (2023). A Closer Look at Machine Learning Effectiveness in Android Malware Detection. Information, 14(1), 2, DOI: 10.3390/info14010002

7. Filippos Giannakas, Christos Troussas, Akrivi Krouska, Ioannis Voyiatzis & Cleo Sgouropoulou (2022) Blending cybersecurity education with IoT devices: A u-Learning scenario for introducing the man-in-the-middle attack, Information Security Journal: A Global Perspective, DOI: 10.1080/19393555.2022.2100297

6. Filippos Giannakas, Christos Troussas, Akrivi Krouska, Cleo Sgouropoulou & Ioannis Voyiatzis (2022): Multi‑technique comparative analysis of machine learning algorithms for improving the prediction of teams’ performance, Springer, DOI: 10.1007/s10639-022-10900-4

5. Filippos Giannakas, Christos Troussas, Ioannis Voyiatzis & Cleo Sgouropoulou (2021): A deep learning classification framework for early prediction of team-based academic performance, Applied Soft Computing, Elsevier, DOI: 10.1016/j.asoc.2021.107355

4. Christos Troussas, Filippos Giannakas, Cleo Sgouropoulou & Ioannis Voyiatzis (2020): Collaborative activities recommendation based on students’ collaborative learning styles using ANN and WSM, Interactive Learning Environments, Taylor & Francis, 1-14, DOI: 10.1080/10494820.2020.1761835

3. Filippos Giannakas, Andreas Papasalouros, Georgios Kambourakis & Stefanos Gritzalis (2019): A comprehensive cybersecurity learning platform for elementary education, Information Security Journal: A Global Perspective, Taylor & Francis, 28:3, 81-106, DOI: 10.1080/19393555.2019.1657527

2. Giannakas, F., Kambourakis, G., Papasalouros, A., & Gritzalis, S. (2018): A critical review of 13 years of mobile game-based learning. Educational Technology Research and Development, Springer, 66(2), 341-384. DOI: 10.1007/s11423-017-9552-z.

1. Giannakas, F., Kambourakis, G., Papasalouros, A., & Gritzalis, S. (2016): Security education and awareness for k-6 going mobile. International Journal of Interactive Mobile Technologies (iJIM), 10(2), 41-48 – eISSN: 1865-7923.


Συνέδρια αλλοδαπής με κρίση (Conferences)


7. Representation of Generalized Human Cognitive Abilities in a Sophisticated Student Leaderboard, C Troussas, A Krouska, F Giannakas, C Sgouropoulou, I Voyiatzis, International Conference on Intelligent Tutoring Systems (pp. 398-405), Springer, Cham, DOI: 10.1109/TE.2020.3012744

6. Christos Troussas, Aktivi Krouska, Filippos Giannakas, Cleo Sgouropoulou, Ioannis Voyiatzis (2021, July): An alternative educational tool through interactive software over Facebook in the era of COVID-19, In Novelties in Intelligent Digital Systems (pp. 3-11), IOS press, DOI:10.3233/FAIA210069

5. Christos Troussas, Aktivi Krouska, Filippos Giannakas, Cleo Sgouropoulou, Ioannis Voyiatzis (2021, July): Representation of Generalized Human Cognitive Abilities in a Sophisticated Student Leaderboard, Intelligent Tutoring Systems (pp. 398-405). Springer, Cham. DOI: 10.1007/978-3-030-80421-3_44

4. Giannakas, F., Troussas, C., Krouska, A., Sgouropoulou, C., & Voyiatzis, I. (2021, July). XGBoost and Deep Neural Network Comparison: The Case of Teams’ Performance. In International Conference on Intelligent Tutoring Systems (pp. 343-349). Springer, Cham. DOI: 10.1007/978-3-030-80421-3_37

3.  Christos Troussas, Aktivi Krouska, Filippos Giannakas, Cleo Sgouropoulou, Ioannis Voyiatzis (2020): Redesign teaching strategies through an information filtering system, 24th Pan-Hellenic Conference on Informatics, (pp. 111-114), Associated for Computing Machinery (ACM), DOI: 10.1145/3437120.3437287

2.  Christos Troussas, Aktivi Krouska, Filippos Giannakas, Cleo Sgouropoulou, Ioannis Voyiatzis (2020): Automated reasoning of learners’ cognitive states using classification analysis, 24th Pan-Hellenic Conference on Informatics, (pp. 103-106), Associated for Computing Machinery(ACM), DOI: 10.1080/10494820.2020.1761835

1. Giannakas, F., Kambourakis, G., & Gritzalis, S. (2015, November). Cyberaware: A mobile game-based app for cybersecurity education and awareness. In Interactive Mobile Communication Technologies and Learning (IMCL), 2015 International Conference on (pp. 54-58), IEEE, DOI: 10.1109/IMCTL.2015.7359553.


Συνέδρια ημεδαπής με κρίση (Conferences)


3. Γιαννακάς Φ., Παπανικολάου Κ.: «Διδακτική & Παιδαγωγική αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. στο Δ.Σ. με Ε.Α.Ε.Π.: Αντιλαμβάνομαι, επικοινωνώ, αναζητώ, συνεργάζομαι και δημιουργώ, 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο», “Ένταξη και Χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία” EΤΠΕ & Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων, Πανεπιστήμιο Πειραιώς Πειραιάς, 10-12 Μαΐου 2013

2. Γιαννακάς Φ.: «Η ανάλυση αλληλεπίδρασης σε σύγχρονα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα», 7ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή συμμετοχή “Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση”, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου & ΕΤΠΕ, Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Κόρινθος, 24-27 Σεπτεμβρίου 2010, link

1. Γιαννακάς Φ.: Μια εναλλακτική πρόταση με τη βοήθεια σχεδίασης ηλεκτρονικών παιχνιδιών στη διδασκαλία του μαθήματος Πολυμέσα-Δίκτυα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτική της Πληροφορικής, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνίων, Αθήνα, 8-11 Απριλίου 2010, link


Διδακτορική διατριβή (PhD dissertation)


In Greek: Πατήστε τον ακόλουθο σύνδεσμο για να κατεβάσετε τη διδακτορική διατριβή μου από το Εθνικό Αρχείο Διδακτορικών Διατριβών: Διδακτορική Διατριβή(PhD dissertation)

In order to download my PhD dissertation, click on the next URL link, located at the National Archives of PhD Theses: PhD Dissertation