Οι ερωτήσεις δημιουργήθηκαν για την καλύτερη εμπέδωση της ύλης ενός ακαδημαϊκού μαθήματος.(Μπορεί να περιέχει λάθη!)
1 / 64
Η αυτοαξιολόγηση είναι εργαλείο μάθησης και μεταγνώσης.
Σωστό.
Λάθος.
Ποια από τα παρακάτω είναι μορφές αυτοαξιολόγησης;
Αν οι παρατηρούμενες επιδόσεις των εκπαιδευομένων μπορούν να γενικευθούν και σε άλλα περιβάλλοντα τότε...
...υπάρχει συνέπεια της αξιολόγησης.
...υπάρχει εγκυρότητα πρόβλεψης.
...δεν υπάρχει εγκυρότητα πρόβλεψης.
...δεν υπάρχει συνέπεια της αξιολόγησης.
Τι από τα παρακάτω είναι σωστό;
Η εγκυρότητα απόκλισης αφορά στην αξιολόγηση...
...προφορικών επιδόσεων.
...του ίδου μαθήματος σε διαφορετικές χρονικές περιόδους.
...διαφορετικών μαθημάτων.
...διαφορετικών ομάδων.
Ο όρος "εγκυρότητα αξιολόγησης" ...
...διασφαλίζει ότι στο ίδιο δείγμα εκπαιδευομένων τα αποτελέσματα πολλαπλών αξιολογικών δοκιμασιών, σε διαφορετικά χρονικά διαστήματα, είναι ίδια ή περίπου ίδια.
... προσδιορίζει το πόσο καλά μια αξιολογική διαδικασία μετρά αυτό που στοχεύει να μετρήσει.
Η ρουμπρίκα που βλέπουμε είναι...
...αναλυτική.
...ολιστική.
Ο γενικός σκοπός της αξιολόγησης είναι...
...μετρήσιμος.
...μη μετρήσιμος.
Αν το επίπεδο σημαντικότητας σε μια διαδικασία ελέγχου συσχέτισης είναι τέσσερα, υπάρχει εγκυρότητα.
Λάθος.
Σωστό.
Ποιος είναι ο δείκτης δυσκολίας της ερώτησης, αν από τους 40 μαθητές την απάντησαν σωστά οι 24;
0,6.
0,7
0,5.
0,8.
Ποια από τα παρακάτω είναι δομικά στοιχεία μια ρουμπρίκας - αξιολόγησης;
Οι αναλυτικές ρουμπρίκες...
Η εκπαιδευτική αξιολόγηση είναι...
...όλα τα υπόλοιπα.
...εργαλείο μάθησης.
...μηχανισμός συνεχούς ανατροφοδότησης.
...καλλιέργεια μεταγνωστικών δεξιοτήτων.
Αν βάλουμε υψηλή βαθμολογία σε ένα διαγώνισμα επειδή συμπαθούμε τον εκπαιδευόμενο, η αξιολόγηση δεν είναι...
...έγκυρη.
...πρακτική.
...διακριτική.
...αντικειμενική.
Ο εννοιολογικός χάρτης δεν είναι μεταγνωστικό εργαλείο.
Λάθος.
Σωστό.
Η μέθοδος εξέτασης - επανεξέτασης χρησιμοποιείται για τον έλεγχο ...
...της αντικειμενικότητας.
...της αξιοπιστίας.
...της πρακτικότητας.
...της εγκυρότητας.
Αν ο δείκτης διακριτότητας είναι 0,13, η ερώτηση χρειάζεται βελτίωση.
Σωστό.
Λάθος.
Αν το επίπεδο σημαντικότητας σε μια διαδικασία ελέγχου συσχέτισης είναι κάτω από ... , οι μεταβλητές συσχετίζονται και υπάρχει εγκυρότητα. (Σημειώνουμε έναν αριθμό.)
Ο όρος "αξιοπιστία αξιολόγησης" ...
...διασφαλίζει ότι στο ίδιο δείγμα εκπαιδευομένων τα αποτελέσματα πολλαπλών αξιολογικών δοκιμασιών, σε διαφορετικά χρονικά διαστήματα, είναι ίδια ή περίπου ίδια.
... προσδιορίζει το πόσο καλά μια αξιολογική διαδικασία μετρά αυτό που στοχεύει να μετρήσει.
Η διαδικασία που έχει την ιδιότητα να κατατάσσει σε αξιολογικές κατηγορίες τους εκπαιδευομένους με βάση την πραγματική τους αξία λέγεται...
...αντικειμενική.
...πρακτική.
...δίκαιη.
...διακριτική.
Είναι ένας περιγραφικός οδηγός βαθμολογίας, που αποτελείται από εκ των προτέρων καθορισμένα κριτήρια απόδοσης.(Γράφουμε την απάντηση με κεφαλαία γράμματα.)
Σύμφωνα με την ερμηνεία της επίδοσης βάσει... η επίδοση ενός εκπαιδευομένου ερμηνεύεται με αναφορά στη μέγιστη δυνατή επίδοσή του.
Ερμηνεύουμε την επίδοση...
Όταν τα δεδομένα που επεξεργαζόμαστε είναι οι βαθμοί του διαγωνίσματος σε ένα μάθημα σε σχέση με τους βαθμούς στις πανελλήνιες εξετάσεις του ίδιου μαθήματος, ελέγχουμε...
...την εγκυρότητα σύγκλισης.
...την αξιοπιστία του διαγωνίσματος.
...την εγκυρότητα σύμπτωσης - συμφωνίας.
...την εγκυρότητα πρόβλεψης.
Ο εννοιολογικός χάρτης είναι, μεταξύ άλλων, εργαλείο αξιολόγησης.
Λάθος.
Σωστό.
Οι ολιστικές ρουμπρίκες...
Ελέγχουμε αν συσχετίζονται οι βαθμοί της προφορικής και της γραπτής εξέτασης στην Ιστορία. Η στατιστική σημαντικότητα είναι 0,3. Αυτό σημαίνει ότι...
...δεν έχουμε εγκυρότητα πρόβλεψης.
...έχουμε εγκυρότητα πρόβλεψης.
...έχουμε εγκυρότητα σύγκλισης.
...δεν έχουμε εγκυρότητα σύγκλισης.
Επιλέγουμε τη ρουμπρίκα που θα χρησιμοποιήσουμε ανάλογα με τους στόχους που θέτουμε.
Λάθος.
Σωστό.
Ποια από τα παρακάτω είναι δομικά στοιχεία μια ρουμπρίκας - αξιολόγησης;
Όταν ερμηνεύουμε την επίδοση ενός εκπαιδευομένου συγκρίνοντάς την μ’ ένα επακριβώς ορισμένο πεδίο δεξιοτήτων, πρόκειται για αξιολόγηση βάσει...
Όταν ο δείκτης δυσκολίας είναι 0,9 και ο δείκτης διακριτότητας είναι 0,2...
...δεν μπορούμε να διακρίνουμε κατηγορίες εκπαιδευομένων γιατί έχουμε δώσει μια πολύ δύσκολη ερώτηση.
...δεν μπορούμε να διακρίνουμε κατηγορίες εκπαιδευομένων γιατί έχουμε δώσει μια πολύ εύκολη ερώτηση.
Όταν ο βαθμός δυσκολίας είναι 0,5, ο δείκτης διακριτότητας είναι...
...0.
...1.
...0,5.
Οι πολύ εύκολες ερωτήσεις ενθαρρύνουν τους αδύναμους μαθητές.
Λάθος.
Σωστό.
Η ρουμπρίκα που βλέπουμε είναι...
...αναλυτική.
...ολιστική.
Στον εννοιολογικό χάρτη που βλέπουμε η φράση "Αποτελείται από" είναι...
σύνδεσμος.
κεντρική έννοια.
κόμβος.
Στο διάγραμμα φαίνεται το ποσοστό των ορθών απαντήσεων σε μια ερώτηση σε σχέση με τη συνολική επίδοση των εκπαιδευομένων. Η ερώτηση ήταν εύκολη, δύσκολη ή μέτριας δυσκολίας;
Εύκολη.
Δύσκολη.
Μέτριας δυσκολίας.
Ο συντελεστής (δείκτης) δυσκολίας ερώτησης έχει σημασία όταν στόχος είναι η τοποθέτηση μαθητών σε νόρμες.
Σωστό.
Λάθος.
Ελέγχουμε αν συσχετίζονται οι βαθμοί στο διαγώνισμα των Μαθηματικών με τους βαθμούς των Μαθηματικών στις πανελλήνιες εξετάσεις. Η στατιστική σημαντικότητα είναι 0,03. Αυτό σημαίνει ότι...
...υπάρχει εγκυρότητα πρόβλεψης.
...δεν υπάρχει εγκυρότητα περιεχομένου.
...δεν υπάρχει εγκυρότητα πρόβλεψης.
...υπάρχει εγκυρότητα περιεχομένου.
Στη διαδικασία της αξιολόγησης, ιδιότητες της μέτρησης είναι...
...η εξέταση και η διόρθωση.
...η εξέταση και η βαθμολόγηση.
...η εγκυρότητα και η αξιοπιστία.
...η εκτίμηση και η βαθμολόγηση.
Τα διαγράμματα ροής δεν είναι εννοιολογικοί χάρτες.
Λάθος.
Σωστό.
Η αποτελεσματικότητα των συνδετικών κρίκων της εκπαίδευσης σχετίζεται με το ...
...πόσο καλά εκμεταλλευόμαστε τους διαθέσιμους πόρους.
...πόσο καλά επιτυγχάνουμε τους στόχους που θέτουμε.
Στο διάγραμμα φαίνεται το ποσοστό των ορθών απαντήσεων σε μια ερώτηση σε σχέση με τη συνολική επίδοση των εκπαιδευομένων. Η ερώτηση ήταν εύκολη, δύσκολη ή μέτριας δυσκολίας;
Εύκολη.
Δύσκολη.
Μέτριας δυσκολίας.
Όταν η επίδοση ενός εκπαιδευομένου συγκρίνεται με τις προηγούμενες επιδόσεις του, έχουμε αξιολόγηση βάσει ...
Όταν εφαρμόζουμε ένα δελτίο αξιολόγησης σε μια ομάδα από την οποία περιμένουμε υψηλές επιδόσεις και σε μια άλλη ομάδα από την οποία περιμένουμε χαμηλές επιδόσεις, ελέγχουμε...
...την εγκυρότητα σύγκλισης.
...την αξιοπιστία του δελτίου.
...την εγκυρότητα σύμπτωσης - συμφωνίας.
...την εγκυρότητα απόκλισης.
Οι ειδικοί στόχοι της αξιολόγησης είναι...
...μη μετρήσιμοι.
...μετρήσιμοι.
Η επίδοση ερμηνεύεται βάσει ...όταν η επίδοση ενός εκπαιδευομένου συγκρίνεται με τις επιδόσεις των άλλων εκπαιδευομένων.
Στο διάγραμμα φαίνεται το ποσοστό των ορθών απαντήσεων σε μια ερώτηση σε σχέση με τη συνολική επίδοση των εκπαιδευομένων. Η ερώτηση ήταν εύκολη, δύσκολη ή μέτριας δυσκολίας;
Εύκολη.
Μέτριας δυσκολίας.
Δύσκολη.
Η αποδοτικότητα των συνδετικών κρίκων της εκπαίδευσης σχετίζεται με το ..
...πόσο καλά επιτυγχάνουμε τους στόχους που θέσαμε.
...πόσο καλά εκμεταλλευόμαστε τους διαθέσιμους πόρους.
Πρακτική ή χρηστική λέμε την αξιολόγηση που...
...γίνεται γρήγορα.
...γίνεται εύκολα.
...είναι αξιόπιστη.
...είναι εύκολα αξιοποιήσιμη από τους συμμετέχοντες.
Αν εφαρμόσουμε ένα δελτίο αξιολόγησης σήμερα και ένα παρόμοιο μετά από 15 μέρες, επιδιώκουμε να ελέγξουμε ...
...την διακριτικότητα της αξιολόγησης.
...την αντικειμενικότητα της αξιολόγησης.
...την αξιοπιστία της αξιολόγησης.
...την εγκυρότητα σύμπτωσης - συμφωνίας.
Επιλέξτε ποια από τα παρακάτω αποτελούν είδη της εγκυρότητας αξιολόγησης.
Στον εννοιολογικό χάρτη που βλέπουμε η φράση "Υλικό" είναι...
κεντρική έννοια.
κόμβος.
σύνδεσμος.
Ποιες από τις παρακάτω είναι εγκυρότητες κριτηρίου;
Το ημερολόγιο μάθησης είναι μορφή αυτοαξιολόγησης.
Σωστό.
Λάθος.
Η αυτοαξιολόγηση είναι εργαλείο αξιολόγησης, βελτίωσης και ανατροφοδότησης, αλλά όχι μεταγνώσης.
Σωστό.
Λάθος.
Όταν ο δείκτης δυσκολίας μιας ερώτησης είναι 0,2, η ερώτηση είναι ...
...εύκολη.
...δύσκολη.
Το κλάσμα με αριθμητή το πλήθος των ορθών απαντήσεων σε μια ερώτηση και παρονομαστή το σύνολο των μαθητών εκφράζει τον δείκτη ... της ερώτησης.
Μια δυναμική διαδικασία με την οποία οι εκπαιδευόμενοι αξιολογούν την πρόοδο και την επίδοση τους, εντοπίζουν τις αδυναμίες τους και προσπαθούν να βελτιωθούν. (Γράφουμε την απάντηση με κεφαλαία γράμματα.)
Αν το επίπεδο σημαντικότητας σε μια διαδικασία ελέγχου συσχέτισης είναι μηδέν, υπάρχει εγκυρότητα.
Σωστό.
Λάθος.
Όταν τα δεδομένα που επεξεργαζόμαστε είναι οι γραπτές και οι προφορικές επιδόσεις στο ίδιο μάθημα, ελέγχουμε...
...την εγκυρότητα περιεχομένου.
...την εγκυρότητα σύγκλισης.
...την αξιοπιστία της αξιολόγησης.
...την εγκυρότητα πρόβλεψης.
Αν ο δείκτης διακριτότητας είναι πάνω από 0,4, η ερώτηση θεωρείται καλή.
Λάθος.
Σωστό.
Όταν ο δείκτης δυσκολίας μιας ερώτησης είναι 0,8, η ερώτηση είναι...
...εύκολη.
...δύσκολη.
Στον εννοιολογικό χάρτη που βλέπουμε ποια είναι η κεντρική έννοια;
Η μέγιστη τιμή του δείκτη διακριτότητας είναι η τιμή...