Τι εννοούμε με τον όρο "διδακτικό μετασχηματισμό";
Τη μετατροπή της επιστημονικής γνώσης σε αντικείμενο διδασκαλίας.
Την οικοδόμηση της γνώσης από τους μαθητές.
Τη διαδικασία μέσα από την οποία μετασχηματίζονται οι ιδέες των παιδιών.
Την αλλαγή των πρότερων ιδεών και αναπαραστάσεων των παιδιών.
Το "στοχαστικό - κριτικό" μοντέλο επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών...
...είναι το μοντέλο όπου ο εκπαιδευτικός αναγνωρίζει τις αντιφάσεις και τα διλήμματα της εκπαίδευσης και τα υποβάλλει σε κριτική ανάλυση ώστε να κατανοήσει τις αιτίες και να αναζητήσει λύσεις μέσα στο συγκεκριμένο κοινωνικο-πολιτικό πλαίσιο.
...αναδεικνύει τη συμβολή του αναστοχασμού έτσι ώστε οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να εξετάζουν κριτικά και δυναμικά τη σύνδεση της εκπαιδευτικής θεωρίας με τη δική τους σχολική πρακτική.
...δίνει έμφαση στην κατάρτιση των εκπαιδευτικών πάνω στις απαραίτητες δεξιότητες για την εκπλήρωση των θεσμοθετημένων υποχρεώσεών τους.
Η διδακτική βοήθεια...
Τα λογισμικά προσομοίωσης και μοντελοποίησης αφορούν...
...σε συμπεριφοριστικές μεθόδους διδασκαλίας.
...σε εποικοδομιστικές μεθόδους διδασκαλίας.
Ο δάσκαλος πραγματοποιεί ένα πείραμα στο πλαίσιο της διδασκαλίας των φυσικών επιστημών και οι μαθητές παρακολουθούν και εξάγουν συμπεράσματα. Με ποια θεωρία μάθησης συνδέεται αυτή η διδακτική κατάσταση;
Εποικοδομισμό.
Συμπεριφορισμό.
Κοινωνικοπολιτισμική προσέγγιση.
Κοινωνικό Εποικοδομισμό.
Στην κοινωνιογνωστική σύγκρουση...
...απαιτείται συνεργασία ανάμεσα στα μέλη μιας ομάδας και όχι απλός καταμερισμός εργασιών.
...η δυναμική της γνωστικής ανάπτυξης προέρχεται από μια σύγκρουση κοινωνικής επικοινωνίας ανάμεσα σε υποκείμενα ίδιου ή διαφορετικού γνωστικού επιπέδου.
Πώς ονομάζουμε τη μεταβολή των γνωστικών δομών ενός ατόμου;
Γνωστική σύγκρουση.
Εννοιολογική αλλαγή.
Το "τεχνοκρατικό - στοχαστικό" μοντέλο επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών...
...δίνει έμφαση στην κατάρτιση των εκπαιδευτικών πάνω στις απαραίτητες δεξιότητες για την εκπλήρωση των θεσμοθετημένων υποχρεώσεών τους.
...είναι το μοντέλο όπου ο εκπαιδευτικός αναγνωρίζει τις αντιφάσεις και τα διλήμματα της εκπαίδευσης και τα υποβάλλει σε κριτική ανάλυση ώστε να κατανοήσει τις αιτίες και να αναζητήσει λύσεις μέσα στο συγκεκριμένο κοινωνικο-πολιτικό πλαίσιο.
...αναδεικνύει τη συμβολή του αναστοχασμού έτσι ώστε οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να εξετάζουν κριτικά και δυναμικά τη σύνδεση της εκπαιδευτικής θεωρίας με τη δική τους σχολική πρακτική.
Σύμφωνα με το "παραδοσιακό - τεχνοκρατικό" μοντέλο επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικών...
...οι εκπαιδευτικοί διδάσκουν τους μαθητές τους αρκούμενοι στην εφαρμογή της σχετικής εκπαιδευτικής νομοθεσίας και των προγραμμάτων σπουδών χωρίς ανατροφοδότηση και αναστοχασμό.
...απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί η διαρκής και δια βίου ανάλυση και ο κριτικός στοχασμός των εμπειριών τους από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς.
Η κοινωνικοπολιτισμική διδακτική στρατηγική...
... μπορεί να συνδέεται με την ανάληψη ρόλων σε μια ομάδα.
...δε συνδέεται απαραίτητα με τη συμμετοχή σε ομάδες.
...συνδέεται με λογισμικά καθοδήγησης και εξάσκησης.
...δίνει έμφαση στην ατομική δραστηριότητα.
Το "παραδοσιακό - τεχνοκρατικό" μοντέλο ανάπτυξης εκπαιδευτικών...
...δίνει έμφαση στην κατάρτιση των εκπαιδευτικών πάνω στις απαραίτητες δεξιότητες για την εκπλήρωση των θεσμοθετημένων υποχρεώσεών τους.
...αναδεικνύει τη συμβολή του αναστοχασμού έτσι ώστε οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να εξετάζουν κριτικά και δυναμικά τη σύνδεση της εκπαιδευτικής θεωρίας με τη δική τους σχολική πρακτική.
...είναι το μοντέλο όπου ο εκπαιδευτικός αναγνωρίζει τις αντιφάσεις και τα διλήμματα της εκπαίδευσης και τα υποβάλλει σε κριτική ανάλυση ώστε να κατανοήσει τις αιτίες και να αναζητήσει λύσεις μέσα στο συγκεκριμένο κοινωνικο-πολιτικό πλαίσιο.
Ποια από τα παρακάτω λογισμικά είναι ανοικτού τύπου;
Η επίλυση προβλήματος...
...είναι μια συμπεριφοριστική διδακτική στρατηγική που μπορεί να λάβει χώρα με τη χρήση λογισμικών ανοικτού τύπου.
...είναι μια κοινωνικοεποικοδομιστική διδακτική στρατηγική που μπορεί να λάβει χώρα με τη χρήση λογισμικών καθοδήγησης.
...είναι μια εποικοδομιστική διδακτική στρατηγική που μπορεί να λάβει χώρα με τη χρήση λογισμικών ανοικτού τύπου.
...είναι μια κοινωνικοεποικοδομιστική διδακτική στρατηγική που μπορεί να λάβει χώρα με τη χρήση λογισμικών ανοικτού τύπου.
Τι από τα παρακάτω είναι σωστό;
Ποια από τα παρακάτω λογισμικά είναι κλειστού τύπου;
Τι από τα παρακάτω είναι σωστό;
Οι συμπεριφοριστικές διδακτικές στρατηγικές...
...προϋποθέτουν τη συμμετοχή σε ομάδες.
...συνδέονται με λογισμικά προσομοίωσης.
...συνδέονται με λογισμικά εννοιολογικής χαρτογράφησης.
...συνδέονται με λογισμικά καθοδήγησης και εξάσκησης.
Τόσο στο "τεχνοκρατικό - στοχαστικό" όσο και στο "στοχαστικό - κριτικό" μοντέλο επαγγελματικής ανάπτυξης...
...οι εκπαιδευτικοί διδάσκουν τους μαθητές τους αρκούμενοι στην εφαρμογή της σχετικής εκπαιδευτικής νομοθεσίας και των προγραμμάτων σπουδών χωρίς ανατροφοδότηση και αναστοχασμό.
...η επιμόρφωση και η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών είναι ανάγκη να βασίζεται τόσο στην επαγγελματική τους εμπειρία όσο και στον κριτικό στοχασμό των εμπειριών τους ως μαθητές και σπουδαστές.
Στις γνωστικές συγκρούσεις...
...εμφανίζεται μια αντίφαση ανάμεσα στις ιδέες του μαθητή, τις αναπαραστάσεις του και τις πράξεις του.
...η δυναμική της γνωστικής ανάπτυξης προέρχεται από μια σύγκρουση κοινωνικής επικοινωνίας ανάμεσα σε υποκείμενα ίδιου ή διαφορετικού γνωστικού επιπέδου.