Οι διδακτικές στρατηγικές δε χωρίζονται σε κατηγορίες.
Στις γνωστικές συγκρούσεις...
...η δυναμική της γνωστικής ανάπτυξης προέρχεται από μια σύγκρουση κοινωνικής επικοινωνίας ανάμεσα σε υποκείμενα ίδιου ή διαφορετικού γνωστικού επιπέδου.
...εμφανίζεται μια αντίφαση ανάμεσα στις ιδέες του μαθητή, τις αναπαραστάσεις του και τις πράξεις του.
Στην κοινωνιογνωστική σύγκρουση...
...η δυναμική της γνωστικής ανάπτυξης προέρχεται από μια σύγκρουση κοινωνικής επικοινωνίας ανάμεσα σε υποκείμενα ίδιου ή διαφορετικού γνωστικού επιπέδου.
...απαιτείται συνεργασία ανάμεσα στα μέλη μιας ομάδας και όχι απλός καταμερισμός εργασιών.
Η κοινωνικοπολιτισμική διδακτική στρατηγική...
...συνδέεται με λογισμικά καθοδήγησης και εξάσκησης.
... μπορεί να συνδέεται με την ανάληψη ρόλων σε μια ομάδα.
...δε συνδέεται απαραίτητα με τη συμμετοχή σε ομάδες.
...δίνει έμφαση στην ατομική δραστηριότητα.
Τι από τα παρακάτω είναι σωστό;
Οι συμπεριφοριστικές διδακτικές στρατηγικές...
...συνδέονται με λογισμικά καθοδήγησης και εξάσκησης.
...προϋποθέτουν τη συμμετοχή σε ομάδες.
...συνδέονται με λογισμικά προσομοίωσης.
...συνδέονται με λογισμικά εννοιολογικής χαρτογράφησης.
Ο δάσκαλος πραγματοποιεί ένα πείραμα στο πλαίσιο της διδασκαλίας των φυσικών επιστημών και οι μαθητές παρακολουθούν και εξάγουν συμπεράσματα. Με ποια θεωρία μάθησης συνδέεται αυτή η διδακτική κατάσταση;
Συμπεριφορισμό.
Εποικοδομισμό.
Κοινωνικό Εποικοδομισμό.
Κοινωνικοπολιτισμική προσέγγιση.
Η συμμετοχή σε ομάδες συζήτησης (Forums) με ποια κατηγορία διδακτικών στρατηγικών είναι δυνατόν να συνδέεται;
Συμπεριφοριστικές.
Εποικοδομιστικές.
Κοινωνικοεποικοδομιστικές.
Κοινωνικοπολιτισμικές.
Η επίλυση προβλήματος...
...είναι μια κοινωνικοεποικοδομιστική διδακτική στρατηγική που μπορεί να λάβει χώρα με τη χρήση λογισμικών ανοικτού τύπου.
...είναι μια εποικοδομιστική διδακτική στρατηγική που μπορεί να λάβει χώρα με τη χρήση λογισμικών ανοικτού τύπου.
...είναι μια κοινωνικοεποικοδομιστική διδακτική στρατηγική που μπορεί να λάβει χώρα με τη χρήση λογισμικών καθοδήγησης.
...είναι μια συμπεριφοριστική διδακτική στρατηγική που μπορεί να λάβει χώρα με τη χρήση λογισμικών ανοικτού τύπου.
Τα λογισμικά προσομοίωσης και μοντελοποίησης αφορούν...
...σε συμπεριφοριστικές μεθόδους διδασκαλίας.
...σε εποικοδομιστικές μεθόδους διδασκαλίας.
Ποια από τα παρακάτω λογισμικά είναι κλειστού τύπου;
Ποια από τα παρακάτω λογισμικά είναι ανοικτού τύπου;
Οι ιδέες και οι αναπαραστάσεις των παιδιών...
...αποτελούν γνωστικά εμπόδια.
...πρέπει να παραβλέπονται.
...δεν αποτελούν γνωστικά εμπόδια.
...δεν μπορούν να αναδειχθούν με τη χρήση των ΤΠΕ.
Το "παραδοσιακό - τεχνοκρατικό" μοντέλο ανάπτυξης εκπαιδευτικών...
...δίνει έμφαση στην κατάρτιση των εκπαιδευτικών πάνω στις απαραίτητες δεξιότητες για την εκπλήρωση των θεσμοθετημένων υποχρεώσεών τους.
...αναδεικνύει τη συμβολή του αναστοχασμού έτσι ώστε οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να εξετάζουν κριτικά και δυναμικά τη σύνδεση της εκπαιδευτικής θεωρίας με τη δική τους σχολική πρακτική.
...είναι το μοντέλο όπου ο εκπαιδευτικός αναγνωρίζει τις αντιφάσεις και τα διλήμματα της εκπαίδευσης και τα υποβάλλει σε κριτική ανάλυση ώστε να κατανοήσει τις αιτίες και να αναζητήσει λύσεις μέσα στο συγκεκριμένο κοινωνικο-πολιτικό πλαίσιο.
Το "τεχνοκρατικό - στοχαστικό" μοντέλο επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών...
...δίνει έμφαση στην κατάρτιση των εκπαιδευτικών πάνω στις απαραίτητες δεξιότητες για την εκπλήρωση των θεσμοθετημένων υποχρεώσεών τους.
...αναδεικνύει τη συμβολή του αναστοχασμού έτσι ώστε οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να εξετάζουν κριτικά και δυναμικά τη σύνδεση της εκπαιδευτικής θεωρίας με τη δική τους σχολική πρακτική.
...είναι το μοντέλο όπου ο εκπαιδευτικός αναγνωρίζει τις αντιφάσεις και τα διλήμματα της εκπαίδευσης και τα υποβάλλει σε κριτική ανάλυση ώστε να κατανοήσει τις αιτίες και να αναζητήσει λύσεις μέσα στο συγκεκριμένο κοινωνικο-πολιτικό πλαίσιο.
Το "στοχαστικό - κριτικό" μοντέλο επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών...
...δίνει έμφαση στην κατάρτιση των εκπαιδευτικών πάνω στις απαραίτητες δεξιότητες για την εκπλήρωση των θεσμοθετημένων υποχρεώσεών τους.
...αναδεικνύει τη συμβολή του αναστοχασμού έτσι ώστε οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να εξετάζουν κριτικά και δυναμικά τη σύνδεση της εκπαιδευτικής θεωρίας με τη δική τους σχολική πρακτική.
...είναι το μοντέλο όπου ο εκπαιδευτικός αναγνωρίζει τις αντιφάσεις και τα διλήμματα της εκπαίδευσης και τα υποβάλλει σε κριτική ανάλυση ώστε να κατανοήσει τις αιτίες και να αναζητήσει λύσεις μέσα στο συγκεκριμένο κοινωνικο-πολιτικό πλαίσιο.
Σύμφωνα με το "παραδοσιακό - τεχνοκρατικό" μοντέλο επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικών...
...οι εκπαιδευτικοί διδάσκουν τους μαθητές τους αρκούμενοι στην εφαρμογή της σχετικής εκπαιδευτικής νομοθεσίας και των προγραμμάτων σπουδών χωρίς ανατροφοδότηση και αναστοχασμό.
...απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί η διαρκής και δια βίου ανάλυση και ο κριτικός στοχασμός των εμπειριών τους από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς.
Τόσο στο "τεχνοκρατικό - στοχαστικό" όσο και στο "στοχαστικό - κριτικό" μοντέλο επαγγελματικής ανάπτυξης...
...οι εκπαιδευτικοί διδάσκουν τους μαθητές τους αρκούμενοι στην εφαρμογή της σχετικής εκπαιδευτικής νομοθεσίας και των προγραμμάτων σπουδών χωρίς ανατροφοδότηση και αναστοχασμό.
...η επιμόρφωση και η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών είναι ανάγκη να βασίζεται τόσο στην επαγγελματική τους εμπειρία όσο και στον κριτικό στοχασμό των εμπειριών τους ως μαθητές και σπουδαστές.