|
XT660R/X,
2004-σημερα
Το 2004
παρουσιαστηκε
το ΧΤ660. Αυτο
το ΧΤ δεν
ειχε καμια
απολυτος
σχεση με τα
ΧΤ του
παρελθοντος.Ειναι
μια ριζικα
νεα
μοτοσυκλετα
η οποια
ομως ειναι
η φυσικη
εξεληξη
του
προηγουμενου
μοντελου
οπως
επιτασσει
η νεα εποχη.Ο
κινητηρας
ειναι νεος
χωρητικοτητας
660κε,
υδροψυκτος
του οποιου
η αποδοση
φτανει
τους 48
ιππους
στις 6000σαλ.Το
καρμπυρατερ
αντικατασταθηκε
με σωμα
ψεκασμου 44χιλ
ετσι ωστε
να μπορει η
μοτοσυκλετα
να περνα
τις
προδιαγραφες
ρυπων.Εντελως
νεα ειναι
συνολικα η
μοτοσυκλετα.Διαφορετικο
ειναι το
πλαισιο, οι
αναρτησεις,
τα φρενα,
καθως και
ολα τα
περιφεριακα.Η
Yamaha
παρατηρωντας
τις τασεις
του κοινου
δημιουργησε
παραλληλα
μια εκδοση
supermoto του ΧΤ
για οσους
θελουν μια
αστικη
μοτοσυκλετα
με
καυτερες
επιδοσεις
στην
ασφαλτο.
XT660R στη
φωτογραφια.
Ετυχα
τυχερός
ιδιοκτήτης
του
τελευταίου
αερόψυκτου
διπλοφαναρου
600ριου. Το
τενερε
έγινε
θρύλος
τελείως
δικαιολογημένα.
Το πρώτο
μοντέλο,
αυτό το
μπλέ που
έβαλε ο
Κώστας (συγχαρητήρια
για το
τοπικ..)
ήταν το
πρώτο της
οικογένειας
και το
ελαφρύτερο,
αν
θυμάμαι
καλά 134 κιλά
άδειο (τόσο
ελαφρύ!).Ηταν
ένα ΧΤ 600 με
μεγάλο
τεπόζιτο.Δεύτερο
μοντέλο,
με
μεγαλύτερο
τεπόζιτο ,
μίζα και
μανιβέλα,
πήγε 155 κιλά,(αυτό
ψάχνω
τώρα να
αγοράσω)
το τρίτο
με το
φαίρινγκ
και τα δυο
φαναρια 165
άδειο, το
τέταρτο,
ίδιο με το
προηγούμενο
αλλα με
ασημί
μοτέρ και
μεγαλύτερο
ψυγείο
λαδιού,
ίδιο
βάρος (αυτό
είχα),το
επόμενο
υδρόψυκτο
πενταβάλβιδο,
(επιροή gennesis
βλέπετε!)660
κυβικά-λέτε
να είναι
τυχαίο το
νούμερο? 170τοσα
κιλά, όμως
κατά
περίεργο
τρόπο με
ελαφρύτερη
αίσθηση
απο τον
προκατοχο
(προσωπική
εμπειρία),
και τελος,
το ίδιο
αλλα με
διπλό
φανάρι
αλα
σουπερτενερε,
λίγο
βαρύτερο
και λίγο
αργότερο,
αλλά με
φιγούρα
μεγαλύτερου.
Η μηχανή
έγινε, και
ακόμα
είναι
θρύλος,
και
απόλυτα
διακιολογημένα.Πήγαινε
παντού,
ήταν
ελαφριά,
τέρας
ροπής και
αξιοπιστίας
, και
διέθετε
με το
παραπάνω
κατι που
ζητούσαν
όλοι όσοι
το ήθελαν
για
πραγματική
περιπέτεια
(όχι του
σαλονιού
και του
ιλουστρασιόν
περιοδικού-το
πιάσατε
το
υπονοούμενο-),
και που
δυστυχώς
σήμερα
λείπει
από όλες
τις
αντίστοιχες
κατασκευές:ΗΤΑΝ
ΣΚΛΗΡΟ.
Πολύ
σκληρό
για να
πεθάνει.Μπορούσε
να κάνει
το γύρο
του
κόσμου με
μόνη
βήθεια
απο το
φτωχό σετ
εργαλείων
της
γιαμαχα.Μπορούσε
να
κινηθεί
πολλά
χιλιόμετρα
χωρίς
λάδι, και
άπειρα
χιλιόμετρα
με
ηλιέλαιο.Επεφτε,
το
σηκωνες
και
έφευγες.Δυστυχώς
τέτοιες
μηχανές
δε
βγαίνουν
πια. Τα
πρώτα της
οικογένειας
έτρεχαν
στο Paris-Dakar και
τερμάτιζαν
χωρίς
μηχανικά
προβλήματα
και
ουσιαστικά
χωρίς
σέρβις
μέσα στον
αγώνα,
οδηγούμενα
από κατι
παλαβούς
ιδιώτες
με
πυξίδες
και
παγούρια
νερού.Να
γιατί
ψάχνω το
δεύτερο
μοντέλο
του 87.
Το
τελευταίο
δυστυχώς
μοντέλο,
προς
μεγάλη
μου
απογοήτευση
ήταν ότι
χειρότερο
μπορούσε
να βγάλει
η γιαμάχα.Μπροστα
στο παλιό
άγριο
τενερε
είναι....αδερφίστικο.Και
χοντρό, 182
κιλα
άδειο.Και
ευαίσθητο
, με
ψεκασμούς
και
προβληματικες
στη
σκληρή
χρήση
ηλεκτρονικές
αηδίες.Και
με
μικρότερη
διαδρομή
ανάρτησης.Και
με
μικρότερη
ροπή από
το
κανονικό
ΧΤ.Και
κυριλέ.Που
είναι το
χειρότερο
απ΄όλα.Τέτοια
μηχανή
μόνο η BMW
μπορούσε
να βγάλει.Το
δε
προσπέκτους
της
γιαμάχα
επαναλαμβάνει
ηλιθίως
ότι είναι
μηχανή με
έμφαση
στο μικρό
βάρος και
της
ευελιξία.Τόσο
μαλάκες
είναι οι
άνθρωποι.Μάλλον
άλλαξε το
προσωπικό
της
γιαμάχα
και
ξεχάσανε
τι
μηχανές
βγάζανε 20
χρόνια
πρίν, δεν
εξηγείται
διαφορετικά...Το
έχουν
πάθει σε
πολλές
κατηγορίες.
Ενυγουέι,
το
μπουρδέλο
τους θα
πάει
άπατο
όπως του
αξίζει.Θα
αγοραστεί
μονο από
τους
γνωστούς
αυτάρεσκους
περιπετειώδεις
τύπους
της
ολόσωμης
επώνυμης
φόρμας,
του
θερμαινόμενου
γκριπ , του
gps και της
ενδοσυνενόησης.Οι
υπόλοιποι,
που
θελουν
σκληρή
μηχανή να
γυρίσουν
τον κόσμο,
θα
κρατήσουν
το παλιό
και θα
ξεκινήσουν
για την
περιπέτεια.
Τώρα που
βγήκε η
καινούρια
μαλακία,
βλέπω τα
παλιά
τενερέ να
ακριβαίνουν!!
Υ.Γ Το
χιλιάρι,
αν βγει, θα
ξεφτιλίσει
τελείως
την
οικογένεια.Φυσικά
βαρύτερο,
φυσικά
πολυπλοκότερο,
φυσικά
κυριλέστερο.ΤΕΝΕΡΕ
σημαίνει
όμως κάτι
άλλο:Λιτή
και
σκληρή
μηχανή
περιπέτειας.
Το
μήνυμα
τροποποιήθηκε
από τον DOMINATOR:
Tue 08 Apr 08 - 19:48
|
YAMAHA XT 660Z TENERE
Όσοι
ήταν φαν
της Yamaha Tenere μπορούν
να πλέον να
πανηγυρίζουν
καθώς η νέα
μοτοσυκλέτα
είναι ότι
καλύτερο
μπορούσε
να δώσει η Yamaha αυτήν
την στιγμή.
Ψηλή
μοτοσυκλέτα με
θαρραλέο
κινητήρα
και
ικανότητα
να κινηθεί
εκτός
δρόμου σε
ικανοποιητικό
ρυθμό για off-road μοτοσυκλέτα.
Όπως και να
κοιτάξει
κανείς την
νέα Yamaha Tenere θα
δυσκολευτεί
να βρει
ψεγάδι ή
άσχημο
σημείο. Όλα
φαντάζουν
όμορφα
πάνω της αν
και η
αλήθεια
είναι πως
το
Σαββατοκύριακο
στην Ελάτη
και το
Περτούλι
οι δυο
μοτοσυκλέτες
κέρδισαν
τα
βλέμματα
των
περαστικών.
Ανεβαίνοντας
στην Yamaha Tenere νοιώθεις υπέροχα
καθώς
είναι ψηλή
μοτοσυκλέτα,
και παρ'
όλο που η
ζελατίνα
είναι ψηλή
είναι στην
σωστή θέση.
Με
ταχύτητες
100 έως 130 χλμ
στην
εθνική νυστάζεις ενώ
ακόμα και
στα 150 χλμ
μπορείς να ταξιδεύεις ώρες.
Αυτό που
κάνει πολύ
καλά η Tenere,
είναι η
ευκολία
που σου
προσφέρει
σε ορεινές
διαδρομές
και ο
τρόπος που
καταπίνει
χιλιόμετρα χαρίζοντάς σου
αστείρευτο
χαμόγελο.
Όταν
ανέβεις
στο Tenere νοιώθεις αμέσως
στο σπίτι
σου (όσοι
έχουν Yamaha XT θα
συνηθίσουν
αμέσως) ενώ
δέος θα σου
προσφέρει
η
κατασκευή
του φαίρινγκ που
συγκρατεί
τα
απαραίτητα
για
ταξιδιωτική
οδήγηση. Η
σέλα σε
βάζει
αμέσως στο
παιχνίδι
και
αντίθετα
με το BMW σε
τοποθετεί
πιο
μπροστά
και πιο
κοντά στην
μπροστινή
ρόδα. Έχεις
την
εντύπωση
πως αν γλυστρήσει ο
μπροστινός
τροχός θα
μπορέσεις
να το
σώσεις!
Ψεκασμός
στον
κινητήρα
που
δουλεύει
απροβλημάτιστα,
μεγάλο
ντεπόζιτο
22 λίτρων,
πέντε
ταχύτητες
και σχεδόν
50 ίππους (48,4
ανακοινώνει
η Yamaha).
Με 183 κιλά
είναι
σαφώς
ελαφρύτερη
από την BMW,
κάτι που
καταλαβαίνεις
αμέσως
μόλις
πατήσεις
χώμα. Εκεί
η
μοτοσυκλέτα
αλλάζει
χαρακτήρα
και δεν θα
πει όχι
στην
επιθετική
οδήγηση αν
έχεις
θράσος. Ακόμα
και με δυο
αναβάτες η
συμπεριφορά
της
μοτοσυκλέτας
είναι
υποδειγματική,
σαν να σου
λέει πως
θέλει να
ταξιδέψει
όλη την
Ελλάδα από
το χώμα. Τα
φρένα
είναι
ικανοποιητικά,
το πίσω θα
σε
βοηθήσει
αρκετά να
αλλάξεις
κατεύθυνση
ενώ το
εμπρός
απλώς
δουλεύει
άψογα. Το
πίσω μέρος
της
μοτοσυκλέτας
είναι
αρκετά
όμορφο και
προσεγμένο
με τις
εξατμίσεις
και το
φανάρι (έχει led)
να αφήνουν
μια γλυκιά
γεύση.
Θα
αγόραζα το Yamaha XT600Z Tenere γιατί
είναι
πανέμορφη
και
ουσιαστική
μοτοσυκλέτα
που μπορεί
να σε πάει
από το
σπίτι σου
μέχρι το
γραφείο
αλλά και
μέχρι το
πιο
απόμακρο
σημείο της
Ελλάδας.
Είναι
σχεδιαστικά
άψογο και
όλοι θα σε
κοιτούν,
ιδιαίτερα
όμορφο και
αναπάντεχα
προκλητικό
για Yamaha!
|
|
|
|