Βυζίτσα - Καλά Νερά


Το καλντερίμι ξεκινώντας από τη Βυζίτσα.


Όμορφη θέα προς τον Παγασητικό λίγο μετά από το ξεκίνημα.


Εδώ τελειώνει το πρόσφατα επισκευασμένο καλντερίμι.


Το καλντερίμι αρχίζει να στενεύει.


Πλάκα που πιθανώς υποδηλώνει εργασίες συντήρησης του 1958.


Οδεύουμε μέσα σε πυκνή βλάστηση.


Το καλντερίμι δίνει μάχη με το χρόνο.


Το τσιμεντένιο γεφύρι.


Θέα προς τη Βυζίτσα.


Θέα προς τις Μηλιές.


Θέα προς τον Παγασητικό πλησιάζοντας τα Αργυραίικα.


Σπίτι με μύλο στα Αργυραίικα.


Θέα προς τον Παγασητικό από τα Αργυραίικα.


Στο βάθος διακρίνουμε το τρενάκι.
 

Η διαδρομή αυτή έχει μήκος 6.4 χλμ και υψομετρική διαφορά κατάβασης 500μ. Η πορεία στο μεγαλύτερό της μέρος γίνεται σε πολύ όμορφο καλντερίμι το οποίο μέχρι ακόμα και τη δεκαετία του 60 χρησίμευε για την επικοινωνία της Βυζίτσας τόσο με τα Καλά Νερά όσο και με τη σιδηροδρομική γραμμή. Εκτός από το πολύ όμορφο και γραφικό χωριό της Βυζίτσας, η διαδρομή περνά από τον μοναδικό παραδοσιακό οικισμό των Αγρυραίικων και διασταυρώνεται με τις γραμμές του περίφημου τρένου του Πηλίου. Σε πολλά σημεία προσφέρει απεριόριστη θέα προς τον Παγασητικό, το Τρίκερι και τη Σκιάθο. 
  • Η διαδρομή μας ξεκινά από την εκκλησία της Αγίας Μαρίνας στη Βυζίτσα. Στο σημείο αυτό μπορούμε να φτάσουμε με λεωφορείο του ΚΤΕΛ από το Βόλο (PARK). Αμέσως μετά την εκκλησία, κάθετα στον κεντρικό ασφαλτόδρομο, ξεκινά κατηφορικό καλντερίμι αριστερά το οποίο και ακολουθούμε. 
  • Το καλντερίμι αυτό είναι που οδηγεί στα Καλά Νερά και μπορούμε να το ακολουθήσουμε από το σημείο αυτό. Επειδή όμως σε κάποιο σημείο είχε λάσπες, κάναμε  μια μικρή παραλλαγή. Αφού μπούμε στο καλντερίμι από την άσφαλτο, αμέσως μετά κάνουμε αριστερά και πάλι αμέσως δεξιά.
  • Το καλντερίμι καθώς κατηφορίζει χαλάει (XALAEI) και σε 100 περίπου μέτρα καταλήγει σε χωματόδρομο, σε σημείο όπου υπάρχει ένα προσκυνητάρι (PROSK). Εκεί κάνουμε αριστερά και -πολύ σύντομα- στην πρώτη διασταύρωση δεξιά. 
  • Ο δρόμος που κατηφορίζουμε είναι παλιός εγκαταλειμμένος χωματόδρομος. Σε 150 μ κάνει μια απότομη αριστερή στροφή (UTURN), και μετά από 150μ συναντάμε διακλάδωση (DIAKLARI) όπου ακολουθούμε τον αριστερό κλάδο.
  • Σε 50μ από τη διακλάδωση ο δρόμος τελειώνει (TELDROM) και λίγα μέτρα δεξιότερα από το τελείωμα του δρόμου βρίσκουμε το καλντερίμι το οποίο και ακολουθούμε. Στην πορεία μας συναντάμε πάνω στο καλντερίμι μια πλάκα η οποία γράφει "Φ 1ον ΔΥ 1958" που μαρτυρά η χρονολογία της τελευταίας (σοβαρής) επισκευής του καλντεριμιού.
  • Το καλντερίμι καθώς κατηφορίζει στενεύει αρκετά κατά τόπους αλλά δεν έχει κλείσει ακόμα. Σε 250μ από το σημείο που το ακολουθήσαμε, το καλντερίμι περνά ένα μικρό ρεματάκι (REMATAKI) και στη συνέχεια στενεύει κάπως. 
  • Το κανλτερίμι κατηφορίζει προς μία ρεματιά και φτάνοντας σε αυτή μας περιμένει μια έκπληξη: η γέφυρα που περνά πάνω από το ρέμα είναι τσιμεντένια (!), πολύ φαρδιά  και πιθανότατα κατασκευασμένη μεταπολεμικά, κάτι που μαρτυρά τη μεγάλη σημασία αυτού του καλντεριμιού ακόμα και κατά τις πρόσφατες δεκαετίες (GEFYRA).
  • Μετά από τη γέφυρα, το καλντερίμι οδεύει στα δεξιά του ρέματος. Εκεί υπάρχει πρόσφατα κατασκευασμένο τοιχείο για τη διευθέτηση της κοίτης και το καλντερίμι στενεύει κάπως (TOIXEIO), μπορούμε όμως να περπατήσουμε και πάνω στο τοιχείο.
  • Αμέσως μετά το καλντερίμι καταλήγει σε εγκαταλειμμένο χωματόδρομο τον οποίο ακολουθούμε στην ίδια κατεύθυνση. Ο χωματόδρομος μετά απο 250μ καταλήγει σε ασφαλτόδρομο πάνω σε μία "φουρκέτα" του. Εκεί ακολουθούμε τον ασφαλτόδρομο προς τα πάνω (δεξιά). Σύντομα η άσφαλτος τελειώνει (Ιούλιος 2008) και πορευόμαστε σε φαρδύ χωματόδρομο.
  • Ο χωματόδρομος αυτός, αφού περάσει ένα ρέμα (REMA1), καταλήγει μετά από 400 περίπου μέτρα στην εκκλησία του Τιμίου Σταυρού. Εκεί ο δρόμος κάνει μια δεξιά στροφή και αμέσως μετά από αυτή, διακρίνουμε στα δεξιά μας το καλντερίμι το οποίο ανηφορίζει με σκαλάκια (SKALAKIA).
  • Στο σημείο αυτό το καλντερίμι είναι λίγο κλεισμένο από τη βλάστηση (βλ. φωτογραφία) καθώς σπάνια πλέον περπατιέται. 
  • Μετά από 130μ το καλντερίμι κλείνει εντελώς από τη βλάστηση αλλά μπορούμε να ακολουθήσουμε μια μικρή παραλλαγή λίγο αριστερότερα από αυτό (KLEIS1).
  • Μετά από άλλα 100μ πάλι κλείνει από τη βλάστηση (KLEIS2) όμως λίγο δεξιότερα από το κλεισμένο καλντερίμι θα βρούμε φαρδύ μονοπάτι που ακολουθεί την ίδια πορεία με αυτό (FARDMON).
  • Το μονοπάτι φαρδαίνει ακόμα περισσότερο και καταλήγει σε χωματόδρομο τον οποίο ακολουθούμε αριστερά (ΧΧΑ1).
  • Αμέσως μετά συναντάμε στα δεξιά μας δεξαμενή (DEXAMENI) και μετά από 50μ καταλήγουμε σε χωματόδρομο. Εκεί κάνουμε αριστερά και αμέσως μετά δεξιά, όπου και βρίσκουμε το καλντερίμι (XXARIDEX). Στο σημείο εκείνο υπάρχει και ένα μικρό οίκημα το οποίο και αφήνουμε στα αριστερά μας.
  • Μετά από 80μ συναντάμε ένα αγροτόσπιτο στα δεξιά μας (FARMHOUSE) και μετά από άλλα 100μ συναντάμε διακλάδωση όπου ακολουθούμε τον αριστερό κλάδο (DIAKLARI2).
  • Μετά από άλλα 70μ αφήνουμε στα δεξιά μας εγκαταλειμμένη αγροικία (SPITI) και μετά από άλλα 60μ καταλήγουμε σε χωματόδρομο.
  • Διασχίζουμε το χωματόδρομο και βρίσκουμε το καλντερίμι στην απέναντι πλευρά του (DIASXOM1). Στο σημείο αυτό υπάρχει παλιό σπίτι με μύλο.
  • Μετά από άλλα 120μ καταλήγουμε ξανά στο χωματόδρομο, τον οποίο και διασχίζουμε και ακολουθώντας την ίδια κατεύθυνση  βρίσκουμε το καλντερίμι λίγο δεξιότερα (DIASXOM2).
  • Το καλντερίμι κατηφορίζει μέσα σε ελαιοπερίβολα και μετά από άλλα 150μ συναντάμε μονοπάτι που έρχεται από τα αριστερά μας (υπάρχει κίτρινη ταμπέλα, Ιούλιος 2008). Εμείς συνεχίζουμε στην ίδια κατεύθυνση (SIMAA).
  • Μετά από 170μ συναντάμε δύο σπίτια, ένα μικρό και ένα μεγαλύτερο (SPITIA). 
  • Μετά από 200μ συναντάμε διακλάδωση όπου ακολουθούμε το δεξιό και φαρδύτερο καλντερίμι. 
  • Μετά από άλλα 100μ φτάνουμε στις γραμμές του τρένου, τις οποίες διασχίζουμε πάνω σε πολύ όμορφο τοξωτό γεφύρι. Στο σημείο αυτό υπάρχει σιδηροδρομική στάση με το όνομα "Αργυραίικα". Από το σημείο αυτό μπορούμε να ακολουθήσουμε τις γραμμές του τρένου δεξιά προς τα Άνω Λεχώνια. Αξίζει όμως να συνεχίζουμε στο καλντερίμι και να διασχίσουμε τον γραφικό παραδοσιακό οικισμό των Αργυραίικων.
  • Σε 180μ μετά τις γραμμές του τρένου συναντάμε εκκλησία (Ύψωση Τιμίου Σταυρού, EKLISIA2) και συνεχίζουμε την πορεία μας.
  • Σε 120μ μετά την εκκλησία, συναντάμε διακλάδωση όπου κάνουμε αριστερά. Ο δεξιός κλάδος περνά μέσα από αυλές σπιτιών (SPITIA2). Στη διαδρομή που καταγράψαμε στο GPS, ακολουθήσαμε το δεξιό κλάδο, ο οποίος περνά μέσα από κάποιες αυλές σπιτιών, γίνεται στενό μονοπάτι και καταλήγει στο καλντερίμι μετά από 350μ. 
  • Ο αριστερός κλάδος, που είναι και η προτεινόμενη διαδρομή, φτάνει σε διακλάδωση (003) όπου κάνουμε αριστερά, περνάμε το παλιό σχολείο των Αργυραίικων. Εκεί για λίγο γίνεται μονοπάτι, κάνει λίγα ζίγκ-ζάγκ και συνεχίζει ως φαρδύ καλντερίμι και συναντιέται με την "εναλλακτική" διαδρομή (002). 
  • Συνεχίζοντας στο καλντερίμι καταλήγουμε σε χωματόδρομο (004) όπου κάνουμε δεξιά και αμέσως μετά συναντάμε διακλάδωση όπου ακολουθούμε τον αριστερό κλάδο που είναι και το καλντερίμι.
  • Μετά από 250μ διασχίζουμε εγκαταλειμμένο χωματόδρομο.
  • Μετά από άλλα 100μ το καλντερίμι σταματά και συνεχίζουμε να κατηφορίζουμε σε μονοπάτι.
  • Μετά από άλλα 100μ συναντάμε στα αριστερά μας ένα μαντρί. Εκεί καταλήγουμε σε τριμεντόδρομο τον οποίο ακολουθούμε για λίγα ακόμη μέτρα μέχρι να συναντήσουμε τον κεντρικό ασφαλτόδρομο που συνδέει το Βόλο με το δυτικό Πήλιο. 
  • Διασχίζοντας τον κεντρικό ασφαλτόδρομο, συνεχίζουμε στην ίδια κατεύθυνση σε ασφαλτόδρομο και μετά από 450μ καταλήγουμε στην παραλία των Καλών Νερών.
Από το σημείο αυτό μπορούμε είτε να επιστρέψουμε στο Βόλο είτε να συνεχίσουμε την πορεία μας ακολουθώντας το καλντερίμι προς τις Μηλιές. 
 
 
ΔΕΔΟΜΕΝΑ GPS

Τα παρακάτω αρχεία είναι σε μορφή συμβατή με το πρόγραμμα ψηφιακού χάρτη OziExplorer. Μπορούν να απεικονιστούν σε ψηφιακό χάρτη καθώς και να φορτωθούν σε συσκευή δέκτη GPS.

Αρχείο με τις διαδρομές και τα waypoints για το Google Earth: byzitsa-kalanera.kmz