Καλά Νερά - Μηλιές

Η διαδρομή αυτή έχει μήκος 4.7 χλμ, υψομετρική διαφορά ανάβασης 360μ και είναι ίσως η πιο πολυπερπατημένη διαδρομή στο Πήλιο. Στο μεγαλύτερο τμήμα της διαδρομής υπάρχει άριστα διατηρημένο καλντερίμι, προσφέρει υπέροχη θέα στον Παγασητικό και διασχίζει το Μηλιώτικο ρέμα, μία από τις μεγαλύτερες ρεματιές του Πηλίου που έχει νερό σχεδόν όλο το χρόνο. Η διαδρομή αυτή μπορεί να συνδυαστεί με τις διαδρομές Πινακάτες - Καλά Νερά και Βυζίτσα - Καλά Νερά, καθώς οι τρεις αυτές διαδρομές συνδέονται μεταξύ τους με τη σιδηροδρομική γραμμή Άνω Λεχωνίων Μηλέων. Μπορεί επίσης να συνδυαστεί με πεζοπορία κατά μήκος των σιδηροδρομικών γραμμών από Μηλιές προς Άνω Λεχώνια, καθώς και με την υπέροχη διαδρομή Μηλιές - Τσαγκαράδα - Νταμούχαρη. Στην περιγραφή που ακολουθεί αναφέρονται σε παρένθεση τα ονόματα των waypoints του αντίστοιχου αρχείου καταγραφής του GPS.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ
  • Το ξεκίνημα της διαδρομής γίνεται από τον κεντρικό δρόμο που συνδέει το Βόλο με το νότιο Πήλιο, στη διασταύρωση προς "Αργυραίικα" (001). Η διασταύρωση αυτή βρίσκεται απέναντι από το "Τσιτσιλιάνειο" νοσοκομείο, σε απόσταση 740 μ μετά την είσοδο των Καλών Νερών ερχόμενοι από Βόλο. Εκεί ξεκινά στα αριστερά ένας τσιμεντόδρομος τον οποίο και ακολουθούμε.
  • Μετά από λίγα μέτρα, συναντάμε στα δεξιά μας άλλο μικρό τσιμεντόδρομο τον οποίο και ακολουθούμε (002). Ο δρόμος αυτός οδηγεί προς το νεκροταφείο των Καλών Νερών.
  • Στο νεκροταφείο (003), το οποίο συναντάμε σε 250 στα αριστερά μας, ο τσιμεντόδρομος τελειώνει και ξεκινάει στενός χωματόδρομος με στοιχεία καλντεριμιού.
  • Μετά από 190 μ φτάνουμε σε διακλάδωση, όπου μικρότερος χωματόδρομος φεύγει δεξιά. Εμείς συνεχίζουμε αριστερά στο φαρδύτερο χωματόδρομο (004).
  • Μετά από 85 μ, ο χωματόδρομος στον οποίο οδεύουμε συνεχίζει ευθεία ενώ ξεκινά κι άλλος ένας χωματόδρομος που πάει δεξιά. Υπάρχει μια ταμπέλα που γράφει προς "Ιερά Μονή Αγίας Τριάδος" και στο σημείο αυτό υπάρχει μια πεζούλα. Εκεί ξεκινά και το καλντερίμι. Υπάρχει ξύλινη ταμπέλα που γράφει "Μηλιές" (005). Το καλντερίμι δεν είναι πολύ φανερό στην αρχή αλλά αμέσως διασχίζει το δεξί χωματόδρομάκο και ξεκαθαρίζει. Προσοχή: δεν ακολουθούμε κανέναν από τους δύο χωματόδρομους αλλά το καλντερίμι, του οποίου η πορεία είναι ενδιάμεση εκείνης των δύο χωματόδρομων.
  • Μετά από 400 μ το καλντερίμι χαλάει (006), μαλλον έχει περάσει μικρός εκσκαφέας...
  • Μετά από άλλα 400 μ αφήνουμε στα δεξιά μας τσίγκινο καλύβι (007).
  • Μετά από 210 μ φτάνουμε σε χωματόδρομο και τον ακολουθούμε δεξιά (008). Εκεί υπάρχει βέλος με μπογιά σε μία πέτρα απέναντί μας και ευθεία μπροστά μας υπάρχει ένα πέτρινο κτίσμα.
  • Μετά από 110 μ, στα αριστερά μας ξεκινά ξανά το καλντερίμι, το οποίο και ακολουθούμε (009). Εκεί υπάρχει ξύλινη ταμπέλα και κούκοι.
  • Μετά από 130 μ, το καλντερίμι ενώνεται ξανά με το χωματόδρομο (010), ο οποίος έρχεται από τα δεξιά μας, και συνεχίζουμε στην ίδια κατεύθυνση σε χωματόδρομο με στοιχεία καλντεριμιού.

• Μετά από 500 μ, περνάμε μικρό ρεματάκι (011). Εδώ στενεύει κάπως το καλντερίμι από τη βλάστηση αλλά η πορεία του είναι φανερή.
  • Μετά από 610 μ, χωματόδρομος έρχεται από τα δεξιά μας (012). Δεν τον ακολουθούμε αλλά συνεχίζουμε να ανηφορίζουμε στο καλντερίμι το οποίο είναι σχεδόν σα χωματόδρομος.
  • Μετά από 160 μ αρχίζουμε να κατηφορίζουμε (013) για να διασχίσουμε δύο ακόμη ρέματα πριν την τελική ανάβαση για τις Μηλιές.
  • Μετά από 180 μ περνάμε το πρώτο ρέμα χωρίς γεφύρι (014).
  • Αφού αρχίσουμε να ανηφορίζουμε (015), μετά από 290 μ περνάμε με τσιμεντένιο γεφύρι πάνω από το μεγάλο Μηλιώτικο ρέμα (016), το οποίο κατεβάζει νερό ακόμα και στο κατακαλόκαιρο.
  • Σημείωση: Λίγο αφού περάσουμε το γεφύρι και αρχίσουμε να ανηφορίζουμε, μικρό μονοπάτι φεύγει στα αριστερά μας και φτάνει στην κοίτη του ρέματος. Συνεχίζει στην απέναντι πλαγιά από όπου ανηφορίζοντας φτάνει στις γραμμές του τρένου, σε απόσταση περίπου 2 χλμ από το σταθμό των Μηλέων.
  • Μετά από 180 μ συναντάμε στα δεξιά μας πέτρινο τοιχείο (017). Ανήκει στο κτήμα γύρω από το πρώτο σπίτι των Μηλέων. Εκεί το καλντερίμι κάνει μια απότομη αριστερή στροφή και συνεχίζει να ανηφορίζει.
  • Μετά από 330 μ καταλήγουμε σε ασφαλτόδρομο, όπου υπάρχει και μια βρύση (018). Ακολουθώντας τον ασφαλτόδρομο αριστερά καταλήγουμε στο σιδηροδρομικό σταθμό ενώ ακολουθώντας τον δεξιά οδηγούμαστε στον κεντρικό δρόμο προς την Τσαγκαράδα. Για να συνεχίσουμε την πορεία μας προς την κεντρική πλατεία των Μηλέων, συνεχίζουμε στο καλντερίμι ακριβώς απέναντι.
  • Μετά από 30 μ, ξεκινά στα δεξιά μας ανηφορικό καλντερίμι το οποίο και ακολουθούμε (019).
  • Μετά από 300 μ, φτάνουμε σε διακλάδωση όπου ακολουθούμε το δεξί καλντερίμι (020).
  • Μετά από άλλα 190 μ ανηφορικής πορείας καταλήγουμε στην κεντρική πλατεία των Μηλέων (022).
Στις Μηλιές υπάρχουν πολύ ενδιαφέροντα αξιοθέατα να επισκεφθούμε: το ναό των Παμμεγίστων Ταξιαρχών με τις πολύ ιδιαίτερες τοιχογραφίες του, τη Δημόσια Βιβλιοθήκη της Σχολής των Μηλέων με σπανιότατα βιβλία και ιστορικά κειμήλια καθώς και το λαογραφικό τοπικό μουσείο που βρίσκεται στο ισόγειο του δημαρχείου.

ΔΕΔΟΜΕΝΑ GPS

Τα παρακάτω αρχεία είναι σε μορφή συμβατή με το πρόγραμμα ψηφιακού χάρτη OziExplorer. Μπορούν να απεικονιστούν σε ψηφιακό χάρτη καθώς και να φορτωθούν σε συσκευή δέκτη GPS.

Αρχείο με τις διαδρομές και τα waypoints για το Google Earth: kalanera-milies.kmz