ΚΑΜΜΕΝΗ ΧΩΡΑ - ΚΡΑΣΟΠΑΝΑΓΙΑ

ΓΕΝΙΚΑ
Η πορεία αυτή μας οδηγεί από την Καμμένη Χώρα στη μικρή εκκλησούλα Κρασοπαναγιά. Η εκκλησούλα αυτή είναι χτισμένη πάνω σε απότομα βράχια στην άκρη μιας χερσονήσου στο δυτικότερο σημείο της χερσονήσου των Μεθάνων. Σχετικά με το όνομα της εκκλησίας, ο θρύλος λέει ότι ένας ναυτικός είχε φορτώσει στο καΐκι του βαρέλια με κρασί και περνώντας από το σημείο αυτό έπεσε σε φουρτούνα. Καθώς το πλοίο του κινδύνευε να βυθιστεί, ο ναυτικός προσευχήθηκε στην Παναγία και έκανε τάμα να χτίσει μια εκκλησία από κρασί. Έτσι, αφού σώθηκε έχτισε μια εκκλησούλα ανακατεύοντας χώμα με κρασί αντί για νερό. Η πορεία που περιγράφουμε εδώ είναι κάπως διαφορετική από τις υπόλοιπες διαδρομές στα Μέθανα: το τελευταίο μέρος της διαδρομής γίνεται όχι από μονοπάτι αλλά ακολουθώντας περάσματα (εν μέρει αναρριχητικά) σε απόκρημνα βράχια. Έτσι, η διαδρομή αν και μικρή είναι αρκετά κουραστική. Όταν την πραγματοποιήσαμε (Ιούνιος 2009) είχαμε κανονίσει με κάποιο καΐκι να μας παραλάβει από την Κρασοπαναγιά και να μας οδηγήσει στο Βαθύ. Στο τελευταίο (και δυσκολότερο) κομμάτι της διαδρομής υπάρχει αραιή σήμανση με κούκους. Το συνολικό μήκος της διαδρομής είναι 3.8 χλμ και η υψομετρική διαφορά κατάβασης είναι 200 μ. Στην περιγραφή που ακολουθεί αναφέρονται σε παρένθεση τα ονόματα των σημείων προορισμού (waypoints) για GPS.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ
  • Το ξεκίνημα της διαδρομής γίνεται από την Καμμένη Χώρα. Μπαίνοντας στο χωριό, στα αριστερά μας συναντάμε ταβέρνα (Οινοθεραπευτήριο "το ηφαίστειο", βλ. φωτογραφία). Μπροστά ακριβώς από την ταβέρνα ξεκινά χωματόδρομος στα αριστερά μας τον οποίο και ακολουθούμε.
  • Αφού περπατήσουμε στο χωματόδρομο αυτό για 2.5 χλμ, συναντάμε διακλάδωση (001) από όπου ξεκινά χωματόδρομος στα αριστερά μας και ανηφορίζει. Δεν τον ακολουθούμε και συνεχίζουμε να κατηφορίζουμε ακολουθώντας το δεξιό (και φαρδύτερο) χωματόδρομο.
  • Μετά από 55 μ, ο χωματόδρομος κάνει μια απότομη δεξιά στροφή και κατηφορίζει προς τη θάλασσα. Στο σημείο αυτό και ακριβώς πάνω στη στροφή του δρόμου ξεκινά μονοπάτι (002). Το μονοπάτι έχει κατεύθυνση εκείνη που είχε ο χωματόδρομος πριν τη στροφή (210ο).

• Μετά από άλλα 65 μ, το μονοπάτι δείχνει να τελειώνει μπροστά σε μια μικρή χαράδρα η οποία μοιάζει με απότομη ρεματιά που καταλήγει στη θάλασσα.(PEMEFTH). Στο σημείο αυτό πρέπει να συνεχίσουμε την πορεία μας ευθεία κατηφορίζοντας στα απόκρημνα βράχια. Στο σημείο αυτό υπάρχουν μάλιστα και κάποιοι κούκοι οι οποίοι μας οδηγούν στο ρέμα. Στο σημείο αυτό απέχουμε περίπου 450 μ από την Κρασοπαναγιά και όλη η υπόλοιπη πορεία μας θα γίνει χωρίς μονοπάτι.
  • Αφού κατέβουμε για λίγα μέτρα μέσα στο ρέμα, στρίβουμε αριστερά (ARR).
  • Μετά από 25 μ δείχνει να υπάρχει για λίγο κάποιο μονοπάτι αλλά σύντομα και πάλι το πεδίο γίνεται δύσβατο (FARDY). Από το σημείο αυτό και μετά η λεπτομερής περιγραφή δε θα είχε νόημα καθώς ακολουθούμε πορεία χωρίς μονοπάτι πάνω σε απόκρημνα βράχια, είτε ακολουθώντας τους αραιούς κούκους που υπάρχουν είτε αυτοσχεδιάζοντας...
  • Μετά από 220 μ ακολουθούμε αναρριχιτικό πέρασμα στα δεξιά (υπάρχουν κούκοι) και όχι τα ομαλότερα βράχια στα αριστερά μας (DEXIANARIX).
  • Από το σημείο αυτό, και πάλι χωρίς σαφές μονοπάτι, αρχίζουμε να κατηφορίζουμε πλησιάζοντας σιγά σιγά προς τη θάλασσα, και μετά από 250 μ φτάνουμε στην εκκλησία της Κρασοπαναγιάς.

ΔΕΔΟΜΕΝΑ GPS

Τα παρακάτω αρχεία είναι σε μορφή συμβατή με το πρόγραμμα ψηφιακού χάρτη OziExplorer. Μπορούν να απεικονιστούν σε ψηφιακό χάρτη καθώς και να φορτωθούν σε συσκευή δέκτη GPS.

Αρχείο με τις διαδρομές και τα waypoints για το Google Earth: kammeni-krasopanagia.kmz