Αγ. Ιωάννης Καρέας - Μνημείο Μιχαηλίδη - Σέσι - Προφ. Ηλίας Κορωπίου - Τερψιθέα

ΓΕΝΙΚΑ
Ο νότιος Υμηττός, αν και παραμελημένος από πεζοπόρους και ορειβάτες, έχει πολλά να μας προσφέρει. Η διαδρομή αυτή, μήκους περίπου 13.3 χλμ, διατρέχει το μεγαλύτερο μέρος του νότιου ορεινού όγκου του Υμηττού. Το ξεκίνημα γίνεται από τον Καρέα και κερδίζουμε ύψος γρήγορα για να φτάσουμε στο μνημείο του Μιχαηλίδη. Στη συνέχεια κατηφορίζουμε προς το μικρό οροπέδιο Σέσι (το μοναδικό σημείο του Υμηττού που δεν έχει οπτική επαφή με την υπόλοιπη Αττική) για να ανηφορίσουμε ξανά το λόφο του Προφήτη Ηλία και να φτάσουμε στην ομώνυμη εκκλησία του Κορωπίου. Από εκεί μπορούμε να οδεύσουμε είτε προς το Κορωπί ή προς την Τερψιθέα Γλυφάδας. Η συνολική υψομετρική ανάβαση της διαδρομής είναι περίπου 670 μ, λαμβανομένου υπ' όψη ότι ανεβαίνουμε δύο φορές: μία στον κεντρικό όγκο (510 μ) και μια στο λόφο του προφήτη Ηλία (160 μ). Το μεγάλο πλεονέκτημα της διαδρομής είναι η υπέροχη θέα προς όλο το λεκανοπέδιο και το Σαρωνικό, ενώ το μειονέκτημα είναι η ασάφεια και η ελλιπής σήμανση κάποιων μονοπατιών. Στην περιγραφή που ακολουθεί, σε παρένθεση αναφέρονται τα ονόματα των waypoints του αρχείο καταγραφής του GPS.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ
Το ξεκίνημα της διαδρομής γίνεται από τη συμβολή της Λεωφόρου Καρέα με την οδό Ελλήνων Πατριωτών στο Βύρωνα. Για να φτάσουμε εκεί θα χρησιμοποιήσουμε το αστικό λεωφορείο 203 (Καρέας - Ακαδημία) και θα κατέβουμε στη στάση "5η Καρέα".
  • Μετά από 60 μ, καθώς πλησιάζουμε στο νταμάρι, πρέπει να κάνουμε δεξιά και να μην ανεβούμε προς αυτό (DAMARI-DEX).
  • Μετά από 75 μ, το μονοπάτι έχοντας στα αριστερά του το νταμάρι, ανηφορίζει κάνοντας αρκετά ζιγκ-ζαγκ (ZIGZAG).
  • Μετά από 55 μ συναντάμε μια ακόμη διακλάδωση στην οποία κάνουμε αριστερά (DIAKARI4).
  • Μετά από 90 μ καταλήγουμε σε χωματόδρομο τον οποίο ακολουθούμε για 75 μ αριστερά (XOMARI1).
  • Εκεί βρίσκουμε σημάδια (κούκους) στα δεξιά μας και ακολουθούμε το μονοπάτι (KOUKOIDEX).
  • Μετά από 165 μ, το μονοπάτι καταλήγει στο χωματόδρομο. Συνεχίζουμε την πορεία μας ακριβώς στην απέναντι μεριά του χωματόδρομου (DIASXOM1).
  • Μετά από 120 μ, το μονοπάτι καταλήγει ξανά στο χωματόδρομο. Συνεχίζουμε την πορεία μας ακριβώς στην απέναντι μεριά του χωματόδρομου (DIASXOM2).
  • Μετά από 410 μ το μονοπάτι που ακολουθούμε διακλαδίζεται. Ένας στενότερος κλάδος οδηγεί ευθεία αλλά εμείς ακολουθούμε το δεξιότερο κλάδο (DIAKDEX1).
  • Μετά από 570 μ το μονοπάτι καταλήγει σε χωματόδρομο. Συνεχίζουμε την πορεία μας ακριβώς στην απέναντι μεριά του χωματόδρομου (DIASXOM3).
  • Μετά από 280 μ το μονοπάτι καταλήγει ξανά σε χωματόδρομο. Συνεχίζουμε την πορεία μας ακριβώς στην απέναντι μεριά του χωματόδρομου (DIASXOM4).

• Συνεχίζουμε στο χωματόδρομο, ο οποίος κάνει μια ανοικτή αριστερή στροφή, για 600 μ περίπου και συναντάμε χωματόδρομο που έρχεται από τα δεξιά μας. Δεν ακολουθούμε το χωματόδρομο και συνεχίζουμε ευθεία (XOMEFT).
  • Μετά από 145 μ συναντάμε στα δεξιά μας σημάδια του μονοπατιού "10" που γράφουν "Κορωπί" και "Αγία Παρασκευή" (SIMADIA10). Από το σημείο αυτό ξεκινά το μονοπάτι το οποίο θα μας ανεβάσει στο λόφο του προφήτη Ηλία. Στο ξεκίνημά του είναι πολύ ασαφές και η κατεύθυνσή του είναι δυτική. Τα σημάδια που ακολουθούμε είναι κίτρινα, αρκετά πυκνά αλλά έχουν αρχίσει να ξεθωριάζουν. Χρειάζεται επομένως συνεχής προσοχή.
  • Σε απόσταση περίπου 120 μ από το ξεκίνημά του, φτάνουμε σε ένα σημείο (XORAFI) όπου χρειάζεται λίγη προσοχή: δεν ακολουθούμε αυτό που μοιάζει με φαρδύ δρόμο (είναι οργωμένο χωράφι) παρά κάνουμε αριστερά ακολουθώντας τα κίτρινα σημάδια που όμως στο σημείο αυτό είναι κάπως αραιά. Η γενικότερη κατεύθυνση του μονοπατιού είναι ανατολική και προσέχουμε να μη χάσουμε τα σημάδια. Το μονοπάτι οδεύει σε πλαγιά με χαμηλή βλάστηση και νεαρά πευκάκια.
  • Μετά από 120 μ συναντάμε ερείπεια κτισμάτων (παλιές στάνες) (EREIP1).
  • Το μονοπάτι, μετά από περίπου 1100 μ δαιδαλώδους όδευσης, περνά την κορυφογραμμή (πλέον βλέπουμε προς το Κορωπί) και σύντομα εισέρχεται σε πευκοδάσος (DASOS).

Από το σημείο αυτό μπορούμε είτε να οδεύσουμε προς το Κορωπί, όπως περιγράφεται στη διαδρομή Τερψιθέα - διάσελο Σταυρού - Κορωπί (περίπου 5 χλμ σε φαρδύ μονοπάτι, χωματόδρομο και άσφαλτο) είτε να οδεύσουμε προς την Τερψιθέα (περίπου 6 χλμ αποκλειστικά σε μονοπάτια), ακολουθώντας αντίστροφα τη διαδρομή Τερψιθέα - διάσελο Σταυρού - Κορωπί. Αυτή τη δεύτερη εναλλακτική επιλέξαμε. Παρότι η διαδρομή έχει ήδη περιγραφεί με αντίθετη φορά, επαναλαμβάνουμε την περιγραφή όχι μόνο για λόγους πληρότητας αλλά και λόγω του ότι η πορεία από τον Προφήτη Ηλία προς την Τερψιθέα έχει κάποια σημέια όπου χρειάζεται προσοχή στον προσανατολισμό. Ακολουθεί λοιπόν η περιγραφή:

Το υψομετρικό προφίλ της διαδρομής
  • Μπροστά από τον αρχαίο Βωμό περνά με κατεύθυνση νότια ένα πολύ φαρδύ μονοπάτι (μοιάζει πιο πολύ με χωματόδρομο) το οποίο ανηφορίζει ελαφρά στο ξεκίνημά του. Αυτό είναι το μονοπάτι (παλιός μουλαρόδρομος) που οδηγεί στο Κορωπί. Το ακολουθούμε για περίπου 120 μ, μέχρι να συναντήσουμε μονοπάτι στα δεξιά μας το οποίο και ακολουθούμε. Αυτό το μονοπάτι απλώς συντομεύει μια στροφή του μουλαρόδρομου.
  • Σε απόσταση 50 μ μετά το σημείο όπου το μονοπάτι ξαναβγαίνει στο μουλαρόδρομο, πάνω σε μια κλειστή αριστερή στροφή του, ξεκινά το μονοπάτι για το διάσελο Σταυρού. Στο σημείο εκείνο υπάρχουν ξεβαμμένα κόκκινα σημάδια στις πέτρες (MONDEXIA). Από το σημείο αυτό και μέχρι το διάσελο Σταυρού (απόσταση περίπου 1150 μ) θα πορευτούμε πάνω σε ότι έχει μείνει από ένα παλιό χτιστό μουλαρόδρομο. Η βλάστηση κατά τόπους είναι πολύ πυκνή και η σήμανση αραιή (δυσδιάκριτα κόκκινα σημάδια). Για να μη χάσουμε τον προσανατολισμό μας πρέπει να έχουμε κατά νου ότι το μονοπάτι ακολουθεί σχεδόν πιστά τις ισουψείς: δεν κερδίζει ούτε χάνει ύψος περισσότερο από 4-5 μέτρα.
  • Μετά από 1150 κάπως δύσκολα μέτρα στο μονοπάτι, καταλήγουμε λοξά σε χωματόδρομο, τον οποίο και ακολουθούμε δεξιά (XOMDEXIA).

ΔΕΔΟΜΕΝΑ GPS

Τα παρακάτω αρχεία είναι σε μορφή συμβατή με το πρόγραμμα ψηφιακού χάρτη OziExplorer. Μπορούν να απεικονιστούν σε ψηφιακό χάρτη καθώς και να φορτωθούν σε συσκευή δέκτη GPS.

Αρχείο με τις διαδρομές και τα waypoints για το Google Earth: kareas-koropi.kmz