Κισσός - Μούρεσι

Το μονοπάτι - καλντερίμι κοντά στο ξεκίνημά του.

Στερεμένη βρύση που συναντάμε στο δρόμο μας.

Στο Κισσιώτικο ρέμα, πλησιάζοντας το γεφύρι.

Μέσα στη ρεματιά

Ανηφορίζοντας μετά το Κισσιώτικο ρέμα.

Επισκευασμένο καλντερίμι πλησιάζοντας στον ασφαλτόδρομο στο Μούρεσι.

Υπέροχη θέα στο Αιγαίο από το Μούρεσι.

Οι χαρακτηριστικές ταμπέλες στην κεντρική διασταύρωση του Μουρεσίου.

Η διαδρομή αυτή έχει μήκος 4.3 χλμ. Ξεκινά από την πλατεία του Κισσού (υψόμετρο 510 μ) και καταλήγει στην κεντρική διασταύρωση του Μουρεσίου (υψόμετρο 430 μ), στον κεντρικό ασφαλτόδρομο που έρχεται από το Βόλο. Δεν είναι ολόκληρη κατάβαση, καθώς κατεβαίνει ως τα 230 μ για να περάσει το Κισσιώτικο ρέμα, και στη συνέχεια ανεβαίνει ξανά προς το Μούρεσι. Είναι μια πολύ όμορφη πορεία σε φανερό μονοπάτι. Στον Κισσό μπορείτε να φτάσετε είτε με ΚΤΕΛ από το Βόλο (σας αφήνει στον κεντρικό ασφαλτόδρομο, περίπου 1.5 χλμ από την πλατεία) είτε περπατώντας από τα Χάνια, όπως περιγράφουμε στη διαδρομή "Χάνια - Κισσός". Στην περιγραφή που ακολουθεί αναφέρονται σε παρένθεση τα ονόματα των σημείων προορισμού (waypoints) για GPS.
  • Στην κεντρική πλατεία, αριστερά από την είσοδο της εκκλησίας της Αγίας Μαρίνας ξεκινά κατηφορικός τσιμεντόδρομος ο οποίος οδηγεί στη συνοικία και το ναό του Αγίου Κωνσταντίνου. Ακολουθούμε το δρόμο αυτό ο οποίος μετά από μια δεξιά στροφή συναντά διασταύρωση (TTEFT). Εκεί συνεχίζουμε ευθεία σε στενό δρομάκι το οποίο στη συνέχεια εξελίσσεται σε καλντερίμι. Το καλντερίμι κατεβαίνει με ζιγκ-ζαγκ (ZIGZAG2).
  • Σε 200 μ από τη διασταύρωση συναντάμε τσιμεντόδρομο στον οποίο κάνουμε αριστερά (KTARI) και αμέσως μετά συναντάμε στα δεξιά μας χωματόδρομο τον οποίο και ακολουθούμε (TXDEX).
  • Περνάμε μια παλιά βρύση (BRYSI), ένα καλύβι (KALUBI). Εκεί τελειώνει ο δρόμος που ακολουθούμε και κάνουμε αριστερά σε άλλο χωματόδρομο.
  • Σε 130 μ συναντάμε άλλο χωματόδρομο στον οποίο κάνουμε αριστερά (XXARI).
  • Σε άλλα 100 μ ο χωματόδρομος που ακολουθούμε οδηγεί σε σπίτι, αλλά πριν από την είσοδό του κατηφορίζει στα αριστερά μας μονοπάτι το οποίο και ακολουθούμε (XMARISPITI).
  • Συνεχίζοντας για άλλα 160 μ στο μονοπάτι, συναντάμε τσιμεντόδρομο τον οποίο ακολουθούμε δεξιά (KTDEX).
  • Σε λίγο ο τσιμεντόδρομος μας οδηγεί στην άσφαλτο όπου υπάρχει και βρύση (ASFBRYSI). Από εκεί συνεχίζουμε σε τσιμεντόδρομο ευθεία και συναντάμε την εκκλησία του Αγίου Κωνσταντίνου (AGKON).
  • Αφήνουμε την εκκλησία στα δεξιά μας και συνεχίζουμε σε χωματόδρομο.
  • Σε 100 μ μετά την εκκλησία συναντάμε στα δεξιά μας χωματόδρομο τον οποίο και ακολουθούμε (TTDEX).
  • Συνεχίζουμε στο χωματόδρομο αυτό για άλλα 450 μ μέχρι που συναντάμε άλλο χωματόδρομο τον οποίο ακολουθούμε δεξιά (XXDEX1).
  • Μετά από 140 μ πορείας στο χωματόδρομο αυτό συναντάμε στα δεξιά μας μονοπάτι το οποίο και ακολουθούμε.
  • Το μονοπάτι, έχοντας κατά τόπους υπολείμματα από καλντερίμι, κατεβαίνει προς το Κισσιώτικο ρέμα και το δισχίζει πάνω σε ένα πολύ όμορφο ξύλινο γεφύρι (εδώ το GPS έχασε λίγο το σήμα λόγω της βλάστησης). Μετά το γεφύρι το μονοπάτι συνεχίζει προς τα αριστερά και αρχίζει να ανεβαίνει την πλαγιά με ζιγκ-ζαγκ.
  • Το μονοπάτι οδεύει παράλληλα με ένα μικρό ρέμα με το οποίο συναντιόμαστε σε απόσταση περίπου 200 μ από το Κισσιώτικο ρέμα. Εκεί καταλήγει εγκαταλειμμένος δρόμος, τον οποίο ακολουθούμε αριστερά, διασχίζουμε το ρέμα και ανηφορίζουμε (PERNREMA).
  • Σε απόσταση περίπου 50 μ από τη μικρή ρεματιά, και στο σημείο όπου ο δρόμος αρχίζει να κατεβαίνει, συναντάμε στα δεξιά μας ανηφορικό καλντερίμι το οποίο και ακολουθούμε.
  • Καθώς ανεβαίνουμε την πλαγιά, το καλντερίμι είναι πρόσφατα επισκευασμένο και μετά από λίγες δεκάδες μέτρα συνάντησα τεχνίτες που το ανακατασεύαζαν για λογαριασμό του δήμου Μουρεσίου (7/2008), οπότε ο χωματόδρομος κατά πάσα πιθανότητα σε λίγο καιρό θα είναι και πάλι καλντερίμι.
  • Συνεχίζοντας σε χωματόδρομο (προσεχώς καλντερίμι) για 300 μ περίπου, συναντάμε λοξά δεξιά μας καλντερίμι το οποίο και ακολουθούμε. Αυτό στη συνέχεια εξελίσσεται σε στενό χωματόδρομο και καταλήγει σε άλλο χωματόδρομο πάνω σε μια στροφή του (XXARI1). Ακολουθούμε το χωματόδρομο αυτό προς την ίδια κατεύθυνση.
  • Συνεχίζοντας την πορεία μας στο χωματόδρομο αυτό για 400 μ καταλήγουμε στην κεντρική άσφαλτο. Εκεί κάνουμε αριστερά και φτάνουμε στα πρώτα σπίτια του Μουρεσίου. Μπορούμε να συνεχίσουμε ευθεία φτάνοντας στην κεντρική διασταύρωση του Μουρεσίου (όπου κάνει στάση και το ΚΤΕΛ) ή στον πρώτο δρόμο να κάνουμε αριστερά φτάνοντας στην κεντρική πλατεία του χωριού.
  • Εμείς συνεχίζουμε ευθεία στην άσφαλτο ώστε να φτάσουμε στην κεντρική διασταύρωση του Μουρεσίου απ' όπου θα κατηφορίσουμε προς τη Νταμούχαρη.
  • Συνεχίζουμε λοιπόν την πορεία μας για 1,25 χλμ στην άσφαλτο και αφού περάσουμε την ταβέρνα "Δροσιά" (DROSIA) και ένα βενζινάδικο της BP (BPAGIORG) -από όπου ξεκινά το μονοπάτι για τον Άγιο Γεώργιο- καταλήγουμε στην κεντρική διασταύρωση (MAINCROSS).
Από το σημείο αυτό μπορούμε είτε να επιστρέψουμε στο Βόλο με ΚΤΕΛ είτε να συνεχίσουμε την πορεία μας ακολουθώντας τη διαδρομή "Μούρεσι - Νταμούχαρη - Άγιος Ιωάννης"

ΔΕΔΟΜΕΝΑ GPS

Τα παρακάτω αρχεία είναι σε μορφή συμβατή με το πρόγραμμα ψηφιακού χάρτη OziExplorer. Μπορούν να απεικονιστούν σε ψηφιακό χάρτη καθώς και να φορτωθούν σε συσκευή δέκτη GPS.

Αρχείο με τις διαδρομές και τα waypoints για το Google Earth: kissos-mouresi.kmz