Μέθανα - Κυψέλη -Ακρόπολη Όγα

Θέα προς το πετροκάραβο κοντά στην Κυψέλη.

Θέα προς τον Πόρο κοντά στην Κυψέλη.

Πεζούλες στην Κυψέλη.

Αρχαία οχυρωματικά κτίσματα κοντά στην Κυψέλη.

Πλησιάζοντας στην Ακρόπολη Όγα.

Άριστα διατηρημένο χτιστό μονοπάτι προς την Κυψέλη.

Πεζούλες στις πλαγιές της Κοσσόνας.

Θέα προς την Αίγινα.

Η διαδρομή αυτή διατρέχει κάποια λιγότερο γνωστά αλλά πολύ όμορφα μονοπάτια της χερσονήσου των Μεθάνων και μας δίνει την ευκαιρία να επισκεφθούμε τη μυκηναϊκή ακρόπολη Όγα. Η συνολική κυκλική διαδρομή έχει μήκος 4.7 χλμ αλλά μπορεί να πραγματοποιηθεί και τμηματικά. Η περιγραφή της διαδρομής χωρίζεται σε 3 μέρη. Σε παρένθεση αναγράφονται τα ονόματα των σημείων προορισμού (waypoints) του αντίστοιχου αρχείου.

Μέρος 10: Ανάβαση στην Κυψέλη

• Από τα Μέθανα ακολουθούμε το δρόμο που οδηγεί στην Άγιο Γεώργιο (υπάρχουν ταμπέλες που μας καθοδηγούν από το λιμάνι). Σε απόσταση περίπου  3.5 χλμ από τα Μέθανα συναντάμε διασταύρωση όπου υπάρχουν ταμπέλες που δείχνουν αριστερά προς το χωριό Κυψέλη.
  • Εμείς ακολουθούμε το δρόμο δεξιά, όπου υπάρχουν ταμπέλες προς Άγιο Γεώργιο. Σε 700μ μετά τη διασταύρωση της Κυψέλης συναντάμε στα αριστερά μας στενό τσιμεντόδρομο που ανηφορίζει αριστερά (TSIMARI). Από το σημείο αυτό αρχίζει και η καταγραφή της διαδρομής στο αρχείο plt. Μέχρι εδώ μπορούμε να έρθουμε από τα Μέθανα και με αυτοκίνητο, ποδήλατο η ταξί.
  • Ο τσιμεντόδρομος ανηφορίζει ανάμεσα σε κτήματα με ελιές και μετά από 620 μ τελειώνει. Από το σημείο αυτό συνεχίζει ως χωματόδρομος κακής βατότητας και κάνει μια απότομη αριστερή στροφή.
  • Σε 40μ μετά τη στροφή βρίσκουμε το πετρόκτιστο μονοπάτι να ανηφορίζει στα δεξιά μας. Το μονοπάτι είναι σε αρκετά καλή κατάσταση χωρίς κανένα πρόβλημα βατότητας. Μετά από 160μ το μονοπάτι καταλήγει σε εγκαταλειμμένο χωματόδρομο (OLDROAD).
  • Ακολουθούμε για λίγα μέτρα το χωματόδρομο αριστερά και μετά από λίγα μέτρα βρίσκουμε τη συνέχεια του μονοπατιού στα δεξιά μας και το ακολουθούμε.
  • Μετά από 700μ ανηφορικής πορείας μέσα σε παλιά περιβόλια με ελιές, το μονοπάτι καταλήγει στα πρώτα σπίτια της Κυψέλης (XORIO).
  • Συνεχίζοντας καταλήγει σε πλακόστρωτο δρόμο (PLAKDEXIA). Ακολουθώντας το δρόμο αυτόν δεξιά συνεχίζουμε την πορεία μας προς την Ακρόπολη Όγα. Αν τον ακολουθήσουμε αριστερά καταλήγουμε στον κεντρικό δρόμο που έρχεται από τα Μέθανα (001), λίγο πριν από το αγροτικό Ιατρείο. Εναλλακτικά μπορούμε να ξεκινήσουμε τη διαδρομή μας από το σημείο αυτό.
Μέρος 20: Κυψέλη - Ακρόπολη Όγα
  • Ακολουθώντας τον πλακόστρωτο δρόμο που ξεκινά από την Κυψέλη (βλ. μέρος 1). Μετά από 200μ ο πλακόστρωτος δρόμος κάνει μια απότομη αριστερή στροφή (003). Πάνω στη στροφή αυτή βρίσκουμε το μονοπάτι να φεύγει ευθεία, ακολουθώντας την πορεία που είχε ο δρόμος πριν στρίψει.
  • Το μονοπάτι είναι πολύ φανερό και κατηφορίζει ανάμεσα σε πεζούλες. Άλλοτε στενεύει και σε 2-3 σημεία έχει αρκετή βλάστηση, είναι όμως βατό χωρίς καμμία ιδιαίτερη δυσκολία.
  • Μετά από 1.3 χλμ πορείας στο μονοπάτι φτάνουμε σε διακλάδωση (005). Στο σημείο αυτό υπάρχουν ταμπέλες σήμανσης. Το μονοπάτι με την κόκκινη ταμπέλα κατηφορίζει προς τη θάλασσα ενώ εκείνο με την κίτρινη πηγαίνει αριστερά και κατευθύνεται προς το κάστρο.
  • Ακολουθούμε το μονοπάτι αριστερά το οποίο οδηγεί στην ακρόπολη, η οποία φαίνεται μπροστά μας.
  • Το μονοπάτι σύντομα κλείνει σχεδόν εντελώς από πουρνάρια αλλά μπορούμε να ανέβουμε στην πεζούλα που βρίσκεται αριστερά του και να συνεχίσουμε από εκεί. Από το σημείο αυτό δεν υπάρχει σαφές μονοπάτι για το κάστρο, το οποίο φαίνεται πλέον μπροστά μας σε πολυ μικρή απόσταση. Αυτοσχεδιάζουμε ανεβαίνοντας από όπου νομίζουμε ότι είναι πιο εύκολο. Εμείς ανεβήκαμε από τη δυτική πλευρά του κάστρου, όπου υπάρχουν και κάποιες σκάλες στις πεζούλες. Η θέα είναι μοναδική (!) προς Μέθανα, Αίγινα και Πόρο.
  • Επιστρέφουμε στην τελευταία διακλάδωση που συναντήσαμε (005). Από το σημείο αυτό μπορούμε είτε να επιστρέψουμε από την ίδια διαδρομή μέσω Κυψέλης είτε να πορευτούμε προς τη θάλασσα επιστρέφοντας στο αρχικό μας σημείο.
Μέρος 30: Επιστροφή στο αρχικό σημείο
  • Από τη διακλάδωση ακολουθούμε το μονοπάτι που κατηφορίζει προς τη θάλασσα.
  • Το μονοπάτι σύντομα στενεύει από τη βλάστηση (STENBLAST) χωρίς όμως να μας δημιουργεί ιδιαίτερο πρόβλημα.
  • Συναντάμε ξύλινο κιόσκι (KIOSK) και μετά από λίγο το μονοπάτι γίνεται τσιμεντόδρομος (TSIMEND).
  • Μετά από άλλα 400μ ο τσιμεντόδρομος καταλήγει στην άσφαλτο (TSIMARIS1). Στο σημείο αυτό τελειώνει και η καταγραφή στο GPS.
  • Ακολουθούμε τον ασφαλτόδρομο αριστερά και σε 1.1 χλμ βρισκόμαστε στο σημείο από όπου ξεκινήσαμε, έχοντας διανύσει συνολικά 4.7 χλμ.
ΔΕΔΟΜΕΝΑ GPS

Τα παρακάτω αρχεία είναι σε μορφή συμβατή με το πρόγραμμα ψηφιακού χάρτη OziExplorer. Μπορούν να απεικονιστούν σε ψηφιακό χάρτη καθώς και να φορτωθούν σε συσκευή δέκτη GPS.

Αρχείο με τις διαδρομές και τα waypoints για το Google Earth: kypseli-ogas.kmz