Μούρεσι - Νταμούχαρη - Αγ. Ιωάννης

Θέα προς το Αιγαίο στο ξεκίνημα από το Μούρεσι

Το νεκροταφείο του Μουρεσίου.

Το ξεκίνημα του καλντεριμιού για τη Νταμούχαρη.

Το μονοπάτι περνά από "τούνελ" βλάστησης.

Θέα προς το Αιγαίο κατηφορίζοντας.

Θέα προς το Αιγαίο και τον κάβο του Άγιου Ιωάννη.

Πλησιάζοντας στην Νταμούχαρη.

Στα πρώτα σπίτια της Νταμούχαρης.

Θέα προς το κάστρο της Νταμούχαρης.

Το ξεκίνημα του καλντεριμού για Τσαγκαράδα.

Θέα προς την αμμουδιά Παπά Νερό.

Η διαδρομή αυτή ξεκινά από τη διασταύρωση του Μουρεσίου, επί του κεντρικού δρόμου από το Βόλο, σε υψόμετρο 430μ, και καταλήγει στον Άγιο Ιωάννη περνώντας από την Νταμούχαρη. Το συνολικό της μήκος είναι 5.4 χλμ και  μπορεί είτε να πραγματοποιηθεί αυτοτελώς (φτάνοντας στο Μούρεσι με λεωφορείο του ΚΤΕΛ από το Βόλο) ή ως συνέχεια της διαδρομής "Κισσός - Μούρεσι". Είναι μια πολύ όμορφη και ξεκούραστη διαδρομή που προσφέρει υπέροχη θέα στο Αιγαίο σχεδόν σε όλο το μήκος της. Στην περιγραφή που ακολουθεί αναφέρονται σε παρένθεση τα ονόματα των σημείων προορισμού (waypoints) για GPS.
  • Από την κεντρική διασταύρωση του Μουρεσίου κάνουμε δεξιά (ερχόμενοι από Βόλο) ή αριστερά (ερχόμενοι από Κισσό) και κατηφορίζουμε στον ασφαλτόδρομο. Σε 600 μ συναντάμε διασταύρωση όπου υπάρχει κάτι που μοιάζει (;) με τριγωνική πλατεία (TRIANGLE). Εκεί συνεχίζουμε να κατηφορίζουμε προς την ίδια κατεύθυνση και μετά από 200 μ, σε μια κλειστή αριστερή στροφή του δρόμου, συναντάμε το μονοπάτι - καλντερίμι για τη Νταμούχαρη (KALDSTART).
  • Μετά από 150 περίπου μέτρα το καλντερίμι γίνεται τσιμεντόδρομος (TSIMSTART) και μετά από 50 μ συναντάμε διασταύρωση όπου ακολουθούμε το δεξιότερο κλάδο.
  • Μετά από 170 μ καταλήγουμε σε άσφαλτο (ASDEX) όπου κάνουμε δεξιά και μετά από 50 μ πορείας στην άσφαλτο συναντάμε καλντερίμι στα αριστερά μας το οποίο και ακολουθούμε (KLDARI).
  • Μετά από 120 μ το καλντερίμι καταλήγει στην άσφαλτο την οποία διασχίζουμε βρίσκοντας τη συνέχεια του καλντεριμιού ως τσιμεντόδρομο ακριβώς απέναντι (DIASXASF1).
  • Μετά από άλλα 50 μ συναντάμε διακλάδωση όπου κάνουμε αριστερά (DIAKLARIS1).
  • Μετά από άλλα 130 μ συναντάμε μονοπάτι στα δεξιά μας (TMDEX2) το οποίο και ακολουθούμε (υπάρχει σημάδι).
  • Κατηφορίζουμε για 400 μ στο μονοπάτι το οποίο εξελίσσεται σε χωματόδρομο και συναντάμε άλλο χωματόδρομο τον οποίο ακολουθούμε δεξιά.
  • Ακολουθώντας το χωματόδρομο αυτό, σε μια κλειστή του δεξιά στροφή φεύγει μικρότερος δρόμος ευθεία. Δεν τον ακολουθούμε παρά συνεχίζουμε στο χωματόδρομο και λίγα μέτρα μετά την δεξιά του στροφή συναντάμε μονοπάτι που φεύγει αριστερά μας (XMARI2) το οποίο και ακολουθούμε.
  • Το μονοπάτι στη συνέχεια γίνεται καλντερίμι και μετά από 120 μ καταλήγει σε χωματόδρομο τον οποίο ακολουθούμε δεξιά.
  • Συνεχίζοντας στο χωματόδρομο συναντάμε ίχνη καλτεριμιού (IXNIKAL), περνάμε ένα τμήμα όπου το μονοπάτι είναι σκιερό λόγω βλάστησης (SKIA) και αμέσως μετά καταλήγουμε σε χωματόδρομο (KALXOMDEX2) τον οποίο ακολουθούμε δεξιά.
  • Συνεχίζουμε στο χωματόδρομο αυτός γίνεται κάπως απότομος και υπάρχουν υπολείμματα παλιότερης διαμόρφωσης (ξύλινα σκαλάκια, SKALAKIA).
  • Μετά από άλλα 180 μ συναντάμε καλντερίμι στα δεξιά μας το οποίο και ακολουθούμε.
  • Το καλντερίμι κατηφορίζει, προς το τέλος του γίνεται τσιμεντόδρομος και καταλήγει σε ένα πλάτωμα με άσφαλτο όπου παρκάρουν αυτοκίνητα (PARK1). Από εκεί φεύγει στα δεξιά μας άλλο καλντερίμι το οποίο σε 100 μ συναντά άλλο πλάτωμα (PARK2) και από εκεί συνεχίζοντας δεξιά περνάμε πίσω από το κάστρο και καταλήγουμε στην παραλία της Νταμούχαρης σε άλλα 220 μ. Από εκεί συνεχίζοντας παραλιακά στην ίδια κατεύθυνση για άλλα 150 μ βρίσκουμε το καλντερίμι που οδηγεί στην Τσαγκαράδα αλλά και στην παραλία Φακίστρα (βλ. σχετική περιγραφή στη διαδρομή "Αγ. Ιωάννης - Νταμούχαρη - Φακίστρα").
  • Θέλοντας όμως να καταλήξουμε στον Άγιο Ιωάννη, από το πρώτο πλάτωμα (PARK1) κάνουμε αριστερά και πορευόμαστε σε ελαφρώς ανηφορικό ασφαλτόδρομο. Την πορεία αυτή την έχουμε ήδη περιγράψει σε άλλες διαδρομές ("Αγ. Ιωάννης - Νταμούχαρη - Φακίστρα" και "Χορευτό - Αγ. Ιωάννης - Νταμούχαρη"). Την περιγράφω κι εδώ όχι μόνο για λόγους πληρότητας αλλά και γιατί ακολουθήσαμε ένα ελαφρώς διαφορετικό μονοπάτι στην πορεία μας προς το Παπά Νερό.
  • Έχοντας διανύσει 410 μ στον ασφαλτόδρομο συναντάμε στα αριστερά μας μια βρύση. Εκεί υπάρχει διασταύρωση και ακολουθούμε τον δεξιότερο δρόμο (BRISIDEX).
  • Διανύοντας 430 μ στο δρόμο αυτό συναντάμε στα δεξιά μας μονοπάτι (δεν υπάρχει σήμανση) το οποίο και ακολουθούμε (ΜΟΝPAPA). Αυτό περνά μέσα από την αυλή ενός σπιτιού (!) και συνεχίζει να κατηφορίζει προς την αμμουδιά. Τελικά καταλήγει σε χωματόδρομο τον οποίο ακολουθώντας αριστερά καταλήγουμε στην αμμουδιά Παπά Νερό (XOMPAPA). Το "κανονικό" μονοπάτι που είχαμε ακολουθήσει όλες τις προηγούμενες φορές ξεκινά περίπου 100 μ δεξιότερα, στο νοτιότερο σημείο της αμμουδιάς (MONOPATI2). Για να το βρούμε ακολουθούμε για λίγο νότια "καλντερίμι" το οποίο οδηγεί σε κοντινό beach bar.
  • Για να πάμε προς τον Αγ. Ιωάννη κινούμαστε στον κεντρικό παραλιακό πεζόδρομο (;) στο Παπά Νερό και σε 1 περίπου χλμ καταλήγουμε στην παραλία του Άγιου Ιωάννη αφού περάσουμε ένα camping και μια μικρή γέφυρα καλατράβειας έμπνευσης... Μπροστά από το κιόσκι του "κέντρου τουριστικής πληροφόρησης" θα βρούμε την αφετηρία του λεωφορείου για Βόλο.
Φτάνοντας στη Νταμούχαρη μπορούμε να συνεχίσουμε την πορεία μας προς τη Φακίστρα ή την Τσαγκαράδα, όπως περιγράφεται στη διαδρομή "Αγ. Ιωάννης - Νταμούχαρη - Φακίστρα". Φτάνοντας στον Άγιο Ιωάννη, μπορούμε να επιστρέψουμε στο Βόλο με λεωφορείο του ΚΤΕΛ, ή να συνεχίσουμε την πορεία μας προς το Χορευτό, ακολουθώντας αντίστροφα τη διαδρομή "Χορευτό - Αγ. Ιωάννης - Νταμούχαρη".

ΔΕΔΟΜΕΝΑ GPS

Τα παρακάτω αρχεία είναι σε μορφή συμβατή με το πρόγραμμα ψηφιακού χάρτη OziExplorer. Μπορούν να απεικονιστούν σε ψηφιακό χάρτη καθώς και να φορτωθούν σε συσκευή δέκτη GPS.

Αρχείο με τις διαδρομές και τα waypoints για το Google Earth: mouresi-damouhari-agiannis.kmz