ΠΑΡΝΗΘΑ: Αγ. Τριάδα - Πηγή Σκίπιζα - Λημικό - Αυλώνα

Θέα στην πορεία προς τη Σκίπιζα.

Πηγή Σκίπιζα

Θα συναντήσετε αρκετές τέτοιες εκπλήξεις...

Απεριόριστη θέα προς τα νότια στη διαδρομή Σκίπιζα-Λημικό.
Όμορφη ρεματιά.
Πλάτωμα στη διαδρομή Σκίπιζα - Λημικό.
Το πολύ παλιό πηγάδι του Λημικού.
Ο οχυρωματικός πύργος του Λημικού.
Πολύ όμορφο ξέφωτο λίγο μετά το Λημικό.
Κτήμα με φυστικιές κάτω από το ύψωμα Αρμένι.
Μετά το κτήμα αρχίζει η απότομη κατάβαση.

Σπηλιά στην κάθοδο προς Αυλώνα.
Η μικρή εκκλησία του Αγ. Νικολάου λίγο πριν τον Αυλώνα
Ο γραφικός σταθμός του Αυλώνα.

Άφιξη στην Αθήνα το απόγεμα...
Η Πάρνηθα είναι ίσως το ιδανικό βουνό για ημερήσιες εκδρομές από την Αθήνα. Βρίσκεται σε απόσταση περίπου 30 χλμ από το κέντρο της πόλης και εξυπηρετείται ικανοποιητικά από συγκοινωνίες. Τα μονοπάτια της είναι πάρα πολλά και πολυσύχναστα, ενώ τα περισσότερα έχουν πολύ καλή σήμανση. Έχει επίσης πολλές χαράδρες και κορυφές (δυστυχώς οι περισσότερες είναι κατειλημμένες από στρατιωτικές εγκαταστάσεις), πολλές πηγές καθώς και ειδικά διαμορφωμένους χώρους αναψυχής.

Η διαδρομή που περιγράφουμε εδώ είναι μια διάσχιση από νότο προς βορρά και μπορεί εύκολα να πραγματοποιηθεί σε 7-8 ώρες συμπεριλαμβανομένων και των στάσεων. Το ξεκίνημα γίνεται από την εκκλησία της Αγ. Τριάδας. Εκεί μπορείτε να φτάσετε με το λεωφορείο 714 του οποίου η αφετηρία είναι στην αρχή της οδού Αχαρνών. Μπορείτε επίσης να το πάρετε από το σταθμό "Αττική", επί της οδού Λιοσίων. Η διαδρομή διαρκεί περίπου μια ώρα.

• Από την Αγ. Τριάδα, ακολουθούμε την άσφαλτο προς Αθήνα και μετά από 50 μ. συναντάμε διασταύρωση και κάνουμε δεξιά. Στην επόμενη διασταύρωση ακολουθούμε το δεξί κλάδο (κύριος δρόμος). Σε μια απότομη δεξιά στροφή βρίσκουμε κίτρινα σημάδια. Στην επόμενη αριστερή στροφή βρίσκουμε στα δεξιά μας το μονοπάτι και ανηφορίζουμε αρχικά παράλληλα με το ρέμα.
  • Αρχικά το μονοπάτι κινείται στην κατεύθυνση του ρέματος (διασχίζοντας το αρκετές φορές). Η σήμανση είναι καλή (κόκκινα και κίτρινα σημάδια). Μετά απομακρύνεται δεξιά από το ρέμα ενώ συναντάμε αρκετούς πεσμένους κορμούς τους οποίους είναι εύκολο να παρακάμψουμε. Στην τελευταία συνάντηση με το ρέμα υπάρχει μεγάλος πεσμένος κορμός αλλά μπορείτε να ακολουθήσετε μια μικρή παραλλαγή.
  • Στη συνέχεια ανεβαίνει απότομα σε βράχια.
  • Μπαίνουμε σε ρέμα με πεσμένα δέντρα, τα παρακάμπτουμε από αριστερά και συνεχίζουμε να κινούμαστε στα δεξιά του ρέματος. Μετά απομακρυνόμαστε από το ρέμα ανηφορίζοντας. Υπάρχουν κόκκινά τετράγωνα σημάδια καθώς και κόκκινα βέλη.
  • Το μονοπάτι φαρδαίνει, μετά στενεύει και μπαίνει σε μικρό πετρώδες πλάτωμα. Ακολουθούμε τα κόκκινα βέλη δεξιά. Αργότερα ελίσσεται προς τα πάνω σα νεροφάγωμα (κόκκινο μεταλλικό βέλος δείχνει την πορεία).
  • Βγαίνοντας από το νεροφάγωμα, ανοίγει ο ορίζοντας και έχουμε καταπληκτική θέα προς τα νότια. Δυστυχώς τη μέρα που πραγματοποιήσαμε τη διαδρομή (17/4/2005), λόγω ενός σπάνιου φαινομένου, η ατμόσφαιρα ήταν γεμάτη άμμο από την Αφρική... Σε λίγα λεπτά φτάνουμε στην πηγή σκίπιζα. Ιδανικό μέρος για στάση.

• Ακολουθούμε το μονοπάτι αριστερά της πηγής που έχει σήμανση "22" κατηφορίζοντας αρχικά. Σε κάποιο σημείο το μονοπάτι φαίνεται να σταματά απότομα σε θάμνους. Κάνοντας αριστερά, σε 10 μ. βρίσκουμε σημάδι "22" που δείχνει τη συνέχεια.
  • Στη συνέχεια περνάμε ένα διάσελο και βλέπουμε πλέον βόρεια. Στην επόμενη διακλάδωση ακολουθούμε τον αριστερό κλάδο. Σε μια απότομη αριστερή στροφή χρειάζεται προσοχή γιατί υπάρχουν πολλοί πεσμένοι κορμοί και υπάρχει κίνδυνος να χάσετε το μονοπάτι.
  • Βγαίνουμε στην άσφαλτο και κάνουμε αριστερά. Σε 300 μ. στα δεξιά μας ξεκινά ευδιάκριτο μονοπάτι. Υπάρχει σημάδι "22" στα δέντρα και μόβ βέλος ζωγραφισμένο στην άσφαλτο.
  • Καταλήγουμε σε πηγή με τραπεζάκια, στα δεξιά μικρού κατεστραμμένου ασφαλτόδρομου. Ιδανικό μέρος για στάση.

• Ακολουθούμε το δρόμο μέχρι μια διασταύρωση. Λίγα μέτρα πριν τη διασταύρωση υπάρχουν κοκκινα σημάδια και ταμπέλα "προς Λημικό-Αυλώνα" που δείχνει δεξιά. Κάνοντας δεξιά, σε λίγο συναντάμε μεγάλο ξέφωτο με βάλτο. ΠΡΟΣΟΧΗ: Συνεχίζουμε στην ίδια κατεύθυνση και δεν ακολουθούμε δεξιά το εμφανές μονοπάτι που περιτρέχει το ξέφωτο.
  • Περνάμε ρέμα και στη συνέχεια το έχουμε αριστερά μας. Μετά από αρκετά απότομα ανεβοκατεβάσματα φτάνουμε σε ρέμα. ΠΡΟΣΟΧΗ: τα σημάδια εδώ είναι αραιά. Πρέπει να κάνουμε δεξιά! Υπάρχουν σημάδια που δείχνουν αριστερά, τα οποία όμως οδηγούν σε αδιέξοδο μετά από 300 περίπου μέτρα. Περπατάμε αρχικά μέσα στο ρέμα μέχρι να συναντήσουμε σε 100 μέτρα περίπου ταμπέλα "προς Λημικό" η οποία δείχνει αριστερά.
  • Ανηφορίζουμε απότομα σε στενό μονοπάτι αλλά τα σημάδια εδω είναι πολύ πυκνά. Μετά, το μονοπάτι γίνεται φαρδύ και πετρώδες οδεύοντας σε ράχη με ωραία θέα. Στη συνέχεια βγαίνει σε κακής βατότητας χωματόδρομο, τον οποίο ακολουθούμε προς την ίδια κατεύθυνση.
  • Ο χωματόδρομος κάνει μια απότομη στροφή δεξιά και στενεύει πολύ. Αμέσως μετά τη στροφή, φεύγει αριστερά κατηφορικό μονοπάτι το οποίο και ακολουθούμε. Διασχίζουμε μικρό ρέμα, ξανασυναντάμε το χωματόδρομο και μπαίνουμε σε λειβάδι. Μπροστά μας υπάρχει μια μικρή εκκλησία. Στο τέλος του λειβαδιού, ο χωματόδρομος συναντά λοξά άλλον, τον οποίο και ακολουθούμε αριστερά. Συνεχίζουμε έχοντας στα δεξιά μας την εκκλησία.
  • Συναντάμε διασταύρωση και συνεχίζουμε ευθεία σε μονοπάτι το οποίο σταδιακά στενεύει αλλά μετά ξαναφαρδαίνει. Στη συνέχει το μονοπάτι ενώνεται με χωματόδρομο που έρχεται από αριστερά.
  • Δεξιά μας συναντάμε κόκκινα σημάδια και πρόχειρη ξύλινη ταμπέλα. Το μονοπάτι φεύγει δεξιά.
  • ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ: Εδώ, μπορούμε συνεχίζοντας ευθεία στην ίδια κατεύθυνση ( χωρίς σαφές μονοπάτι) να φτάσουμε στον οχυρωματικό πύργο του Λημικού. Ο πύργος χρονολογείται από τον 5ο αιώνα π.χ. και χρησίμευε ως παρατηρητήριο για τυχόν εισβολείς που κατευθύνονταν στην Αθήνα από το βορρά. Είναι ένα ιδανικό μέρος για στάση.

Κάντε κλικ εδώ για ένα πρόχειρο σχεδιάγραμμα της διαδρομής.

Για την Πάρνηθα υπάρχουν χάρτες σε κλίμακα 1:25000 τόσο από τις εκδόσεις Ανάβαση όσο και από τις Road. Ο χάρτης των εκδόσεων Ανάβαση έχει οπισθόφυλλο με χρήσιμες επισημάνσεις για τα μονοπάτια. Ο χάρτης των εκδόσεων Road έχει επιπλέον περιγραφή διαδρομών για ποδήλατο βουνού.