Πάρνηθα: Μον Παρνές - Μόλα - Θρακομακεδόνες - Τελεφερίκ

Εικόνα ολοκληρωτικής καταστροφής στο ξεκίνημα της διαδρομής.

Πλησιάζοντας στο δασωμένο κομμάτι της Πάρνηθας.

Ανηφορίζοντας προς το Μπάφι.

Ελάφια στο Μπάφι.

Θέα προς το Μπάφι από ψηλά.

Στο κατηφορικό μονοπάτι για τη Μόλα.

Πλησιάζοντας στη Μόλα.

Στο προαύλιο της εκκλησίας στη Μόλα.

Κιόσκι με υπέροχη θέα.

Θέα προς τη βόρια πλευρά της Πάρνηθας.

Θέα προς τον ορεινό όγκο της Πάρνηθας.

Πορεία σε πολύ όμορφο μονοπάτι σε δάσος μαύρης πεύκης.

Θέα προς την Πεντέλη.

Θέα προς τα βόρεια προάστια της Αθήνας καθώς πλησιάζουμε στους Θρακομακεδόνες.

Η διαδρομή αυτή είναι μια ιδανική πρόταση για μονοήμερη πεζοπορική εκδρομή από την Αθήνα. Αν και το μήκος της είναι αρκετά μεγάλο (16.5 χλμ) δεν είναι ιδιαίτερα κουραστική καθώς το ξεκίνημα γίνεται από το Μον Παρνές, όπου μπορούμε να φτάσουμε πολύ ξεκούραστα είτε με αστικό λεωφορείο από την Αθήνα είτε με το τελεφερίκ. Το ξεκίνημα της διαδρομής γίνεται από το ξενοδοχείο Μον Παρνές σε υψόμετρο 1070μ, ανεβαίνουμε ως τα 1260μ και στη συνέχεια κατεβαίνουμε στα 465μ, στο χώρο στάθμευσης του τελεφερίκ.
  • Βγαίνοντας από το ξενοδοχείο, ακολουθούμε τον ασφαλτόδρομο αριστερά σε πορεία περίπου 3300. Μετά από 270μ ο ασφαλτόδρομος, αφού περάσει ένα χώρο στάθμευσης και ένα εγκαταλειμμένο ελικοδρόμιο, τελειώνει. Από το τέλος του βρίσκουμε το μονοπάτι που συνεχίζει στην ίδια κατεύθυνση (001).
  • Εκεί μέχρι το καλοκαίρι του 2007 υπήρχε ένα μοναδικό ελατόδασος. Τώρα το μέρος είναι πλέον σχεδόν έρημος, με τα κορμοφράγματα να έχουν σχεδόν όλα καταστραφεί, το χώμα να έχει παρασυρθεί και τα νεαρά ελατάκια που έφεραν να έχουν όλα ξεραθεί... Σε ένα τέτοιο τοπίο θα βαδίσουμε δυστυχώς για μια απόσταση περίπου 3 χλμ.
  • Το μονοπάτι αφού περάσει ένα φρεάτιο (002) συνεχίζει για 700μ και καταλήγει σε ασφαλτόδρομο. Εκεί κάνουμε δεξιά και σε λίγα μέτρα ο δρόμος καταλήγει σε άλλον ασφαλτόδρομο τον οποίο και ακολουθούμε πάλι δεξιά.
  • Έχοντας διανύσει 135μ στον ασφαλτόδρομο, συναντάμε στα δεξιά μας εγκαταλειμμένο χωματόδρομο να κατηφορίζει (003). Τον ακολουθούμε και βρίσκουμε το μονοπάτι λίγα μέτρα δεξιότερα από αυτόν.
  • Συναντάμε διακλάδωση όπου φεύγει δεξιά μας μικρότερο μονοπάτι. Δεν το ακολουθούμε παρά συνεχίζουμε την πορεία μας στο κύριο μονοπάτι, το οποίο ακολουθεί την ίδια πορεία με τον ασφαλτόδρομο που αφήσαμε και πορεύεται λίγα μέτρα χαμηλότερα από αυτόν.
  • Μετά από 1300μ το μονοπάτι εισέρχεται σε πυκνό δάσος (DASOS). Μέχρι το σημείο αυτό έφτασε η καταστροφική πυρκαγιά του καλοκαιριού του 2007.
  • Σε 250μ αφού εισέλθει στο δάσος το μονοπάτι περνά από ρέμα (REMA). Εκεί υπάρχει διακλάδωση δύο μονοπατιών: το ένα οδηγεί στο καταφύγιο Μπάφι ενώ το άλλο ακολουθεί την ίδια κατεύθυνση με το πρώτο αλλά καταλήγει στο δρόμο πριν από το Μπάφι, λίγο βορειότερα από αυτό. Εμείς ακολουθήσαμε το δεύτερο αυτό μονοπάτι.
  • Σε 250μ μετά τη ρεματιά καταλήγουμε στο χωματόδρομο που οδηγεί στο Μπάφι, σε ένα πλάτωμα (PLATELAF) όπου συναντήσαμε ελάφια (βλ. φωτογραφία).
  • Ακολουθώντας το χωματόδρομο αριστερά καταλήγουμε σε ασφαλτόδρομο τον οποίο και ακολουθούμε δεξιά.
  • Μετά από 120μ πορείας στην άσφαλτο συναντάμε στα αριστερά μας το μονοπάτι που ανηφορίζει (MONARI2). Στο σημείο αυτό υπάρχει σήμανση και ταμπέλα "προς Μόλα".
  • Το μονοπάτι ανηφορίζει αρκετά απότομα και μετά από 250μ περνά από ένα φρεάτιο αγωγού ύδρευσης (FREAT1). Λίγα μέτρα πιο πάνω είναι ορατός ο εντυπωσιακός (και θορυβώδης...) τηλεπικοινωνιακός πύργος του ΟΤΕ.
  • Μετά από άλλα 70μ συναντάμε και δεύτερο φρεάτιο (FREAT2) και αμέσως μετά βρίσκουμε διακλάδωση όπου κάνουμε δεξιά (DIAKDEXIA). Κατά την ανάβαση το έδαφος είναι πετρώδες και το μονοπάτι γίνεται κατά τόπους ασαφές. Η πορεία μετά το δεύτερο φρεάτιο είναι σταθερή σχεδόν στις 3100.
  • Σε 230μ μετά το δεύτερο φρεάτιο το μονοπάτι περνά δίπλα από μια κολόνα ηλεκτροδότησης και καταλήγει σε άσφαλτο (RADAR). Στο σημείο εκείνο υπάρχει στα δεξιά μας μια εκκλησία και στα αριστερά μας η είσοδος των Radar της Πολεμικής Αεροπορίας.
  • Δε συνεχίζουμε στην άσφαλτο παρά βρίσκουμε τη συνέχεια του μονοπατιου στην απένταντι μεριά της ασφάλτου (ΜΟΝΟ1). Στην αρχή του μονοπατιού υπάρχει ταμπέλα "προς Μόλα".
  • Το μονοπάτι είναι πολύ κατηφορικό και χρειάζεται αρκετή προσοχή σε κάποια σημεία. Σε 80μ από την αρχή του μονοπατιού συναντάμε πεσμένους κορμούς (KORMOI). Κατά τόπους, όπως θα δείτε και στο αρχείο plt, το GPS έχανε τη λήψη λόγω της πυκνής βλάστησης.
  • Σε 400μ από την έναρξη του μονοπατιού καταλήγουμε σε άλλο μονοπάτι (SKIPZAPATH). Ακολουθώντας το αριστερά οδηγούμαστε στην πηγή Σκίπιζα ενώ ακολουθώντας το δεξιά καταλήγουμε στη Μόλα.
  • Το ακολουθούμε δεξιά και μετά από 180μ συναντάμε διακλάδωση όπου ακολουθούμε τον αριστερό κλάδο (DIAKARI). Το μονοπάτι που ακολουθούμε κατηφορίζει απότομα ακολουθώντας μια ρεματιά. Χρειάζεται προσοχή καθώς το μέρος δεν το βλέπει πολύ ο ήλιος και υπάρχει πολύ υγρασία στις πέτρες και λάσπη.
  • Σε 700μ από τη διακλάδωση καταλήγουμε σε ασφαλτόδρομο στη θέση Μόλα. Εκεί κάνουμε δεξιά και φτάνουμε στην εκκλησία του Αγίου Πέτρου, όπου υπάρχει χώρος αναψυχής και κρήνη (FOUNTAIN).
  • Συνεχίζοντας στον ασφαλτόδρομο, μετά από 50μ συναντάμε στα δεξιά μας το μονοπάτι και το ακολουθούμε.
  • Το μονοπάτι οδεύει αρχικά σχεδόν παράλληλα με τον ασφαλτόδρομο. Σε 80μ από το ξεκίνημά του συναντάμε πεσμένους κορμούς τους οποίους και παρακάμπτουμε από μικρή παραλλαγή (KORMOI2).
  • Μετά από άλλα 50μ συναντάμε κρήνη, τη "βρύση Γιαννουλόπουλου" (GIANNPL).
  • Σε 300μ μετά τη "βρύση Γιαννουλόπουλου" περνάμε μικρό ρέμα (REMATAKI) και μετά από άλλα 350μ καταλήγουμε στην άσφαλτο (ASFCROSS).
  • Κοντά στη σημείο που φτάνουμε στην άσφαλτο και λίγο αριστερότερα από αυτό, φεύγουν δύο κατηφορικοί χωματόδρομοι. Εμείς ακολουθούμε το δεξιότερο και φαρδύτερο από αυτούς.
  • Μετά από 320μ πορείας στο χωματόδρομο συναντάμε στα δεξιά μας την πηγή "Μεσιανό Νερό". Η πηγή είναι λίγο δεξιότερα και ψηλότερα από το χωματόδρομο. Ακολουθούμε το μονοπάτι που οδηγεί στην πηγή και λίγο μετά από αυτή υπαρχει διακλάδωση. Εμείς ακολουθούμε το αριστερό μονοπάτι, εκείνο που οδεύει αρχικά παράλληλα στο χωματόδρομο που μόλις αφήσαμε.
  • Σε 300μ μετά το "Μεσιανό Νερό" το μονοπάτι καταλήγει ξανά στο χωματόδρομο. Σύμφωνα με το χάρτη μας συνεχίζει ευθεία διασχίζοντάς τον. Επειδή όμως δε μπορέσαμε να εντοπίσουμε τη συνέχεια του μονοπατιού, ακολουθήσαμε το χωματόδρομο δεξιά (MXDEXIA).
  • Μετά από 520μ πορείας στο χωματόδρομο συναντάμε μονοπάτι το οποίο φεύγει δεξιά μας. Εκεί υπάρχει σημάδι που δείχνει προς "πηγή Κορομηλιά" (SIMAKOROMI). Ακολουθούμε το μονοπάτι αυτό που οδεύει παράλληλα προς το χωματόδρομο και λίγο ψηλότερα από αυτόν.
  • Μετά από 500μ πορείας στο μονοπάτι καταλήγουμε στην πηγή Κορομηλιά (KOROMILIA). Από εκεί συνεχίζουμε στο χωματόδρομο ακολουθώντας την ίδια κατεύθυνση.
  • Σε 110μ μετά την πηγή Κορομηλιά, συναντάμε μονοπάτι στα αριστερά μας το οποίο και ακολουθούμε (XMARIST). Το μονοπάτι έχει αρχικά κατεύθυνση σχεδόν νότια, περίπου 1900.
  • Το μονοπάτι οδεύει για 460μ σε πανέμορφο πυκνό δάσος μαύρης πεύκης και καταλήγει ξανά στο χωματόδρομο (XOMARIST2). Από το σημείο αυτό ακολουθούμε και πάλι το χωματόδρομο αριστερά. Η πορεία σε αυτό το χωματόδρομο μας προσφέρει μια καταπληκτική θέα της βόρειας πλευράς της Πάρνηθας, του Ευβοϊκού και της Χαλκίδας.
  • Μετά από 1.8 χλμ πορείας στο χωματόδρομο συναντάμε στα αριστερά μας μονοπάτι το οποίο κατηφορίζει απότομα (MONARIKAT).
  • Μετά από 1.6 χλμ κατηφορικής πορείας στο μονοπάτι, συναντάμε άλλο μονοπάτι που ανηφορίζει δεξιά μας αλλά εμείς συνεχίζουμε ευθεία (MMEFTH). Το μονοπάτι που ανηφορίζει καταλήγει στο καταφύγιο Φλαμπούρι.
  • Σε άλλα 800μ μετά τη διασταύρωση με το μονοπάτι για Φλαμπούρι, εισερχόμαστε στον οικισμό των Θρακομακεδόνων (OIKISMOS), στην οδό Ναούσης.
  • Στην πρώτη διασταύρωση που συναντάμε σε 300μ συνεχίζουμε ευθεία (EFTH1).
  • Μετά από άλλα 700μ στην οδό Ναούσης καταλήγουμε στην οδό Βεροίας σε σημείο όπου υπάρχει στάση λεωφορείου. Εκεί κάνουμε αριστερά. Αν από το σημείο αυτό θελήσουμε να επιστρέψουμε στην Αθήνα μπορούμε να πάρουμε το λεωφορείο από τη στάση αυτή. Η γραμμή 724 μας πηγαίνει ως τη Νέα Ιωνία.
  • Στην επόμενη στάση συναντάμε διακλάδωση όπου κάνουμε δεξιά σε μικρότερο δρόμο. Εκεί υπάρχει και ένα σχολείο.
  • Συνεχίζουμε την κατηφορική μας πορεία ακολουθώντας την οδό Πτολεμαΐδος και μετά από άλλα 500μ καταλήγουμε στην οδό Θράκης.
  • Ακολουθούμε την οδό Θράκης για 300μ αριστερά και στην πρώτη διασταύρωση κάνουμε δεξιά.
  • Ο δρόμος που ακολουθούμε περνά από τη μικρή εκκλησία του Αγίου Γεωργίου και μετά από 150μ από την εκκλησία συναντάμε διασταύρωση όπου κάνουμε δεξιά.
  • Ακολουθώντας το δρόμο αυτό, μετά από άλλα 500μ πορείας σε ασφαλτόδρομο, καταλήγουμε στον κεντρικό ασφαλτόδρομο που ακολουθώντας τον δεξιά μας οδηγεί στο χώρο στάθμευσης του τελεφερίκ. Από εκεί μπορούμε να επιστρέψουμε στην Αθήνα είτε με το αυτοκίνητό μας αν το έχουμε αφήσει εκεί είτε με τη γραμμή 714 που μας οδηγεί στο κέντρο της Αθήνας.
ΔΕΔΟΜΕΝΑ GPS

Τα παρακάτω αρχεία είναι σε μορφή συμβατή με το πρόγραμμα ψηφιακού χάρτη OziExplorer. Μπορούν να απεικονιστούν σε ψηφιακό χάρτη καθώς και να φορτωθούν σε συσκευή δέκτη GPS.

Αρχείο με τις διαδρομές και τα waypoints για το Google Earth: mοntparnes-mola-teleferik.kmz