Στην παραλία της Νταμούχαρης.

Ανηφορίζοντας στο καλντερίμι προς Τσαγκαράδα, έχοντας υπέροχη θέα στο Αιγαίο.

Καθαρά νερά από ψηλά...

Περπατώντας μέσα σε ελαιώνα με θέα το Αιγαίο.

Πλησιάζοντας στη Φακίστρα.

Στα βράχια δίπλα από τη Φακίστρα.

Η Φακίστρα από ψηλά.

Αγ. Ιωάννης - Νταμούχαρη - Φακίστρα

ΓΕΝΙΚΑ

Η διαδρομή που περιγράφεται εδώ είναι πολύ μικρή αλλά προσφέρει μια πολύ αντιπροσωπευτική εικόνα του Πηλίου. Έχει μήκος περίπου 6 χλμ και υψομετρική διαφόρα ανάβασης μικρότερη από 70 μέτρα. Το ξεκίνημα γίνεται από το νοτιότερο άκρο της παραλίας του Αγ. Ιωάννη και περνώντας από τον παραθαλλάσιο οικισμό Νταμούχαρη καταλήγει στην απομονωμένη παραλία Φακίστα. Όσο απομονωμένη κι αν είναι μην περιμένετε ότι δε θα βρείτε κόσμο εκεί, ειδικά το καλοκαίρι...

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ

• Η διαδρομή ξεκινά από το νοτιότερο άκρο της παραλίας "Παπά Νερό" του Αγ. Ιωάννη, όπου υπάρχει το χαρακτηριστικό σημάδι του ξεκινήματος της διαδρομής για τη Νταμούχαρη. Το μονοπάτι ξεκινά από την παραλία και ανεβαίνει σχετικά απότομα καταλήγοντας σε δρόμο, τον οποίο ακολουθείτε αριστερά.
  • Ακουλουθώντας τις πινακίδες μετά από 1.5 χλμ φτάνετε στον παραθαλλάσιο οικισμό Νταμούχαρη. Στη διαδρομή θα βρείτε πηγή με καθαρό νερό. Στη Νταμούχαρη αξίζει να επισκευθείτε το παλιό λιμάνι όπου υπάρχουν υπολείμματα κάστρου.
  • Συνεχίζετε προς την παραλία (όπου στα νότια υπάρχουν ενδιαφέρουσες θαλασσοσπηλιές) και ακολουθώντας το δρόμο περνάτε μικρό ξύλινο γεφύρι. Από εκεί ξεκινάει το πιο όμορφο καλντερίμι του Πηλίου, το οποίο πηγαίνει προς Τσαγκαράδα.
  • Το καλντερίμι ανηφορίζει πολύ απότομα, ειδικά στην αρχή. Μετά από 300 μέτρα φεύγει στα αριστερά μικρό μονοπάτι, το οποίο σε λίγα μέτρα συναντάει αγροτικό δρόμο πάνω σε μια στροφή του.
  • Ακολουθείτε τον αγροτικό δρόμο προς τα κάτω για 100 μέτρα περίπου, όπου τελειώνει συνεχίζει στην ίδια κατεύθυνση ως μονοπάτι. Από το σημείο αυτό αρχίζει το πιό όμορφο κομμάτι της διαδρομής.
  • Το μονοπάτι περνά δίπλα από ένα παλιό εγκαταλειμμένο κτίσμα και συνεχίζει, αρκετά φαρδύ και με εύκολο προσανατολισμό. Σήμανση δεν υπάρχει αλλά είναι πολύ εύκολο να το ακολουθήσετε. Περνά κοντά από τη μικρή εκκλησία του Αγ. Παντελεήμονα και συνεχίζει για τη Φακίστρα.
  • Μετά από απόσταση περίπου 2 χλμ, περνώντας δίπλα από ένα συρματόπλεγμα, καταλήγει στο σημείο που τελειώνει η άσφαλτος που έρχεται από την Τσαγκαράδα. Στην προέκταση της ασφάλτου ακολουθείτε τη μεγάλη και απότομη κατηφόρα, για να ξαναβρείτε το μονοπάτι στα δεξιά  μετά από 100 περίπου μέτρα κατάβασης. Το μονοπάτι οδηγεί στη Φακίστρα μετά από λίγα ακόμη λεπτά πορείας.