Ζαγορά - Χορευτό

Στον κεντρικό δρόμο της Ζαγοράς.

Καλντερίμι σε πυκνό δάσος.

Μονοπάτι σε πυκνό δάσος.

Αγροτικός δρόμος με ίχνη καλντεριμιού.

Στενός αγροτικός δρόμος ανάμσα σε κτήματα με μηλιές.

Κτήμα με μικρές μηλιές.

Εγκαταλειμμένο κτίσμα στη μέση της διαδρομής.

Πέτρες-σκαλοπάτια σε πεζούλα.

Η παραλία του Χορευτού.

Κατηφορίζοντας προς την Παρίσαινα από το πρόσφατα επισκευασμένο καλντερίμι.

Βράχια στην Παρίσαινα.

Η Παρίσαινα.

Στη διαδρομή προς Πουρί.

Η παραλία Ανάληψη, μετά την Παρίσαινα.

Η παραλία Ανάληψη  και στο βάθος η βοτσαλωτή παραλία Ελίτσα.

Από την  πλατεία του Αγ. Γεωργίου της Ζαγοράς, οδεύουμε προς Χορευτό, ακολουθώντας αρχικά την άσφαλτο που περνά μπροστά από την πλατεία και κατευθύνεται προς το γειτονικό χωριό Πουρί. Η διαδρομή για το Χορευτό διαρκεί περίπου 2 ώρες, έχει υψομετρική διαφορά κατάβασης περίπου 480μ και είναι πολύ ευχάριστη καθώς δε θα χρειαστεί να περπατήσουμε πολύ σε άσφαλτο. Για τη διαδρομή αυτή δίνουμε δύο περιγραφές. Εκτός από την προτεινόμενη (και ευκολότερη) διαδρομή, περιγράφουμε και μια αρκετά συντομότερη αλλά και δυσκολότερη παραλλαγή. Δε σας προτείνουμε να την ακολουθήσετε αν δεν έχετε GPS καθώς το μονοπάτι δεν είναι παντού σαφές, η κατάβαση είναι κατά τόπους απότομη  και δεν υπάρχει σχεδόν καθόλου σήμανση. Τα αρχεία για GPS αφορούν αυτή την εναλλακτική διαδρομή την οποία καταγράψαμε το καλοκαίρι του 2008. Τα ονόματα των αντιστοίχων waypoints αναφέρονται σε παρένθεση.
  • Από την πλατεία του Αγ. Γεωργίου (κεντρική πλατεία στη βορινή πλευρά της Ζαγοράς) ακολουθούμε τον ασφαλτόδρομο προς το Πουρί. Σε απόσταση 350μ από την πλατεία της Ζαγοράς περνάμε ένα βενζινάδικο και σε άλλα 500μ συνατάμε διασταύρωση  όπου υπάρχει ταμπέλα "προς Ι. Ν. Μεταμόρφωσης" (RIGHTCROSS). Στο σημείο αυτό υπήρχε και η χαρακτηριστική κίτρινη ταμπέλα έναρξης της πεζοπορικής διαδρομής αλλά δεν υπάρχει πλέον.
  • Στη διασταύρωση ακολουθούμε τον ασφαλτόδρομο δεξιά και κατευθυνόμαστε προς την εκκλησία της μεταμόρφωσης. Σε 100μ συναντάμε διακλάδωση δεξιά που οδηγεί σε σπίτι αλλά εμείς συνεχίζουμε την πορεία μας ευθεία.
  • Aμέσως μόλις περάσουμε την εκκλησία συναντάμε διασταύρωση στην οποία πηγαίνουμε λοξά αριστερά (DIARI) κατευθυνόμενοι προς το νεκροταφείο της Ζαγοράς.
  • Μετά από λίγο η άσφαλτος τελειώνει, και σε 280μ από την εκκλησία της Μεταμόρφωσης περνάμε από το νεκροταφείο της Ζαγοράς (NEKR).
  • Συνεχίζοντας την πορεία μας, σε απόσταση περίπου 100μ από το νεκροταφείο, πάνω σε μία στροφή του δρόμου, συναντάμε στενό αγροτικό δρόμο αριστερά τον οποίο και ακολουθούμε (001).
  • Μετά από 50μ ο δρόμος τελειώνει και συναντάμε στα δεξιά μας το καλντερίμι (002). Στο σημείο αυτό υπήρχε η χαρακτηριστική κίτρινη ταμπέλα της σήμανσης αλλά τώρα έχει μείνει μόνο η κολώνα της...
  • Το καλντερίμι, αν και φαίνεται να είναι σχετικά πρόσφατα ανακαινισμένο, έχει ήδη υποστεί πολλές ζημιές από καθιζήσεις και σε πολλά σημεία χρειάζεται προσοχή (003).
  • Το καλντερίμι, με κάποια προβλήματα βατότητας, καταλήγει μετά από 110μ σε χωματόδρομο (004). Ακολουθούμε για 5-10μ το χωματόδρομο αριστερά. Ο χωματόδρομος κάνει μια απότομη δεξιά στροφή και πάνω σε αυτή φεύγει μονοπάτι το οποίο μετά γίνεται καλντερίμι. Σε κάποιο σημείο (005) το μονοπάτι έχει προβλήματα βατότητας λόγω βλάστησης αλλά υπάρχει μικρή παραλλαγή.
  • Σε 170μ μετά το χωματόδρομο, το μονοπάτι συναντά ξανά χωματόδρομο (006) τον οποίο ακολουθούμε για λίγο αριστερά. Σε λίγα μέτρα βρίσκουμε άλλο χωματόδρομο που έρχεται λοξά δεξιά μας και τον ακολουθούμε.
  • Σε 130μ από την τελευταία διασταύρωση συναντάμε εγκαταλειμμένο σπίτι αριστερά μας. Πορευόμαστε σε στενό αγροτικό δρομο ανάμεσα σε κτήματα με Μηλιές. Ο δρόμος έχει κατά τόπους στοιχεία καλντεριμιού.
  • Σε 200μ μετά το εγκαταλειμμένο σπίτι συναντάμε διασταύρωση όπου φεύγει αριστερά μας χωματόδρομος (009). Δεν ακολουθούμε το χωματόδρομο αυτό και συνεχίζουμε την πορεία μας ευθεία.
  • Σε άλλα 50μ συναντάμε διασταύρωση όπου φεύγει τσιμεντόδρομος δεξιά μας (010). Εμείς συνεχίζουμε και πάλι ευθεία.
  • Μετά από 240μ συναντάμε διχάλα που δεξιά οδηγεί σε στενό εγκαταλειμμένο δρόμο. Εδώ οι δύο διαδρομές χωρίζουν και τις περιγράφουμε ξεχωριστά.
1. Προτεινόμενη διαδρομή (Αγροτικός δρόμος)
  • Στη διχάλα συνεχίζουμε ευθεία στον κύριο χωματόδρομο και στο τέλος του δρόμου αυτού κάνουμε αριστερά. Μετά από λίγα λεπτά περνάμε μια αγροικία στα δεξιά μας και στην επόμενη διακλάδωση ακολουθούμε τον αριστερό δρόμο. Ο δεξιός δρόμος οδηγεί σε μονοπάτι που συντομεύει τη διαδρομή, δυστυχώς όμως έχει κλείσει από τη βλάστηση.
  • Συνεχίζοντας καταλήγουμε σε φαρδύτερο αγροτικό δρόμο πάνω σε μια στροφή του. Στο σημείο αυτό στρίβουμε δεξιά.
  • Στην επόμενη διακλάδωση κάνουμε αριστερά. Υπάρχουν κι άλλες διακλαδώσεις οι οποίες όμως οδηγούν σε πολύ στενούς δρόμους. Σε όλες τις περιπτώσεις ακολουθούμε τον κύριο δρόμο που είναι και πιο φαρδύς.
  • Συνεχίζοτας ευθεία περνάμε από ένα χάλασμα και μετά από λίγο καταλήγουμε σε διασταύρωση ακριβώς δίπλα από ένα ρέμα. Εκεί κάνουμε δεξιά και αμέσως μόλις περάσουμε το ρέμα αριστερά. Κινούμαστε παράλληλα με το ρέμα κατευθυνόμενοι προς το Χορευτό. Συνεχίζοντας, μετά από 20 λεπτά περίπου περνάμε μέσα από σπίτια, ένα μικρό συγκρότημα από ενοικιαζόμενα δωμάτια και καταλήγουμε σε ασφαλτόδρομο πάνω στην αμμουδιά.
  • Ακολουθώντας τον ασφαλτόδρομο δεξιά φτάνουμε στο Χορευτό σε 5 λεπτά. Κάνοντας αριστερά, ο ασφαλτόδρομος τελειώνει μετά από λίγα μέτρα. Περνώντας τα βράχια που βρίσκονται μπροστά μας (είτε από τη θάλασσα όταν δεν έχει κύμα, είτε από το πρόσφατα επισκευασμένο μονοπάτι) καταλήγουμε στην παραλία της Παρίσαινας. Εδώ είναι ένα πολύ φιλόξενο μέρος για κατασκήνωση ενώ υπάρχει και νερό (στη ρεματιά, 100 μέτρα βόρεια από τα βράχια).
2. Εναλλακτική διαδρομή (Μονοπάτι, αγροτικός δρόμος, άσφαλτος)
  • Στη διχάλα ακολουθούμε τον εγκαταλειμμένο χωματόδρομο δεξιά. Μετά από 50μ πορείας σε αυτόν, συναντάμε στα δεξιά μας ένα βράχο όπου υπάρχει σημάδι με κόκκινη μπογιά (Ιούλιος 2008). Από το σημείο αυτό ξεκινά στενό μονοπάτι.
  • Κατεβαίνουμε στο μονοπάτι και συναντάμε ένα εγκαταλειμμένο σπίτι στα δεξιά μας. Το μονοπάτι είναι στενό, έχει κατά τόπους στοιχεία καλντεριμιού και ακολουθεί την όδευση πλαστικών σωλήνων άρδευσης.
  • Σε 200μ από το ξεκίνημά του, το μονοπάτι ξεκαθαρίζει λίγο και καταλήγει σε πεζούλα με μηλιές (013). Συνεχίζουμε την πορεία μας ακολουθώντας το σωλήνα στο δεξιό άκρο της πεζούλας. Μετά την πεζούλα το μονοπάτι στενεύει αρκετά και σε κάποια σημεία πρέπει να σκύψουμε λίγο για να χωρέσουμε κάτω από τη βλάστηση.
  • Μετά από 50μ συναντάμε δεξιά μας ερείπειο καθώς κατηφορίζουμε σε πυκνό δάσος (014). Μετά από 30μ συναντάμε ένα οίκημα στα αριστερά μας και συνεχίζουμε στην ίδια κατεύθυνση (015).
  • Πορευόμαστε για περίπου 150μ σε πεζούλες με μηλιές και καταλήγουμε σε εγκαταλειμμένο δρόμο τον οποίο ακολουθούμε αριστερά (016).
  • Ο χωματόδρομος αυτός καταλήγει μετά από 80μ σε άλλο χωματόδρομο τον οποίο ακολουθούμε δεξιά (017).
  • Μετά από 150μ ο χωματόδρομος που ακολουθούμε περνά ένα μικρό ρέμα και αρχίζει να ανηφορίζει. Στο σημείο αυτό βρίσκουμε στα αριστερά μας άλλο χωματόδρομο τον οποίο και ακολουθούμε (018). Αυτός ο χωματόδρομος κατεβαίνει παράλληλα με το ρέμα στη δεξιά πλευρά του.
  • Μετά από 150μ κατηφορικής πορείας, ο χωματόδρομος τελειώνει σε ένα κτίσμα κάτω από το οποίο υπάρχει πεζούλα με μηλιές. Αμέσως μετά το κτίσμα στρίβουμε δεξιά και κατεβαίνουμε την πεζούλα (019) από σκαλοπάτια που σχηματίζονται από πέτρες που προεξέχουν από τη λιθοδομή της πεζούλας (βλ. φωτογραφία).
  • Κατεβαίνοντας από την πεζούλα συναντάμε άλλον εγκαταλειμμένο χωματόδρομο τον οποίο ακολουθούμε δεξιά. Σε κάποιο σημείο ο δρόμος στενεύει πολύ από τη βλάστηση (020).
  • Ο χωματόδρομος κάνει μια αριστερή στροφή και μετά από 200μ τελειώνει (021). Στο τέλος του δρόμου φαίνεται να ξεκινά μονοπάτι αλλά σύντομα γίνεται ασαφές. Από κάτω μας βλέπουμε μια μικρή εγκαταλειμμένη αγροικία. Γύρω της υπάρχουν πεζούλες με μηλιές και πορτοκαλιές. Κατεβαίνουμε μέσα από τις πεζούλες προς τη ρεματιά που βρίσκεται ακριβώς κάτω από την αγροικία (023).
  • Στο σημείο αυτό βρισκόμαστε πολύ κοντά στον κεντρικό ασφαλτόδρομο που οδηγεί από τη Ζαγορά στο Χορευτό. Περνώντας το ρέμα απέναντι και οδεύοντας στο όριο της περίφραξης ενός κτήματος με μηλιές, καταλήγουμε στον ασφαλτόδρομο (SPITIKTIMA). Εναλλακτικά μπορούμε να περπατήσουμε για λίγο προς τα κάτω μέσα στη ρεματιά μέχρι να συναντήσουμε στα δεξιά μας τσιμεντένιο τοιχείο. Ανεβαίνοντας στο τοιχείο περνάμε μέσα στο κτήμα και απο εκεί, περνώντας μέσα από την αυλή ενός σπιτιού καταλήγουμε σε τσιμεντόδρομο ο οποίος μας οδηγεί στον κεντρικό ασφαλτόδρομο. Τέλος, μπορούμε να φτάσουμε στο Χορευτό πορευόμενοι μέσα στην κοίτη του ρέματος για περίπου  450μ.
ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ
(κάντε κλίκ για πιό μεγάλη εικόνα)

ΔΕΔΟΜΕΝΑ GPS

Τα παρακάτω αρχεία είναι σε μορφή συμβατή με το πρόγραμμα ψηφιακού χάρτη OziExplorer. Μπορούν να απεικονιστούν σε ψηφιακό χάρτη καθώς και να φορτωθούν σε συσκευή δέκτη GPS.

Αρχείο με τις διαδρομές και τα waypoints για το Google Earth: zagora-xoreuto.kmz