Πινακάτες - Καλά Νερά

Η διαδρομή αυτή έχει μήκος 5.1 χλμ και υψομετρική διαφορά κατάβασης 500μ. Η πορεία ξεκινά από την πολύ γραφική κεντρική πλατεία στις Πινακάτες και το μεγαλύτερο μέρος της γίνεται σε πολύ όμορφο καλντερίμι προσφέροντας θαυμάσια θέα προς τον Παγασητικό. Το καλντερίμι διασταυρώνεται με τις γραμμές του τρένου και στο σημείο αυτό υπάρχει μικρός σταθμός που εξυπηρετούσε τις Πινακάτες. Η διαδρομή αυτή μπορεί να συνδυαστεί με τις διαδρομές Καλά Νερά - Μηλιές ή Βυζίτσα - Καλά Νερά ώστε να πραγματοποιηθεί μια κυκλική πορεία με αφετηρία τα Καλά Νερά, τις Μηλιές ή τη Βυζίτσα. Στην περιγραφή που ακολουθεί αναφέρονται σε παρένθεση τα ονόματα των waypoints του αντίστοιχου αρχείου καταγραφής του GPS.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ
  • Το ξεκίνημα της διαδρομής γίνεται από το πλάτωμα στον ασφαλτόδρομο ακριβώς πάνω από την πλατεία (001). Εκεί μας αφήνει το λεωφορείo. Κατεβαίνουμε απο καλντερίμι στην πλατεία και έχοντας στα αριστερά μας την εκκλησία, κατεβαίνουμε σκαλάκια τα οποία στρίβουν δεξιά και οδηγούν σε καλντερίμι. Προχωράμε όλο ευθεία στο καλντερίμι αυτό ακολουθώντας πορεία σχεδόν δυτική.
  • Μετά από 150 μ φτάνουμε σε διακλάδωση καλντεριμιών (002). Ακριβώς πάνω στη διακλάδωση υπάρχει το "αρχοντικό Ξηραδάκη". Ακολουθούμε το αριστερότερο, και κατηφορικό, καλντερίμι. Εκεί στο ξεκίνημα υπάρχει και κίτρινη ταμπέλα ελαφρώς πνιγμένη στη βλάστηση.

• Μετά από 55 μ φτάνουμε σε διακλάδωση (003). Μπροστά μας υπάρχει ένα εγκαταλειμμένο σπίτι. Εκεί κάνουμε δεξιά.
  • Μετά από 75 μ καταλήγουμε σε διακλάδωση καλντεριμιών όπου ακολουθούμε το φαρδύτερο και κατηφορικότερο (004).
  • Μετά από 100 μ, λίγο αφού αφήσουμε στα δεξιά μας μεγάλο πέτρινο κτίσμα (005), το καλντερίμι κατηφορίζοντας κάνει μια απότομη αριστερή στροφή.
  •  Το καλντερίμι κατηφορίζει απότομα με αρκετά ζίγκ ζάγκ προς ένα ρέμα και περνά πάνω από αυτό με ένα τσιμεντένιο γεφύρι (006).
  • Μετά από 350 μ, αφήνουμε στα δεξιά μας ένα εικονισματάκι (007) και πλησιάζουμε κατηφορίζοντας προς τον ασφαλτόδρομο.
  • Μετά από 40 μ καταλήγουμε στον ασφαλτόδρομο (008). Εκεί υπάρχει ταμπέλα προς "μονή Αγίας Κυριακής". Συνεχίζουμε την πορεία μας απέναντι σε τσιμεντόδρομο στην ίδια κατεύθυνση.
  • Έχοντας διανύσει 50 μ μετά τη διασταύρωση με τον ασφαλτόδρομο, βρίσκουμε το καλντερίμι να φεύγει λοξά δεξιά μας (009).
  • Μετά από 210 μ, έχοντας ένα κτήμα στα δεξιά μας, το καλντερίμι τελειώνει και αρχίζει ένας χωματόδρομος αρκετά φαρδύς με στοιχεία καλντεριμιού (010). Προφανώς το καλντερίμι έχει γίνει χωματόδρομος για τις ανάγκες εξυπηρέτησης του κτήματος...
  • Μετά από 75 μ, χωματόδρομος έρχεται και ενώνεται με το δικό μας λοξά από αριστερά (011). Δεν τον ακολουθούμε και συνεχίζουμε στην ίδια κατεύθυνση να κατηφορίζουμε προς την άσφαλτο, την οποία ήδη βλέπουμε.
  • Μετά από άλλα 75 μ καταλήγουμε στην άσφαλτο και τη διασχίζουμε (012). Τη συνέχεια του καλντεριμιού τη βρίσκουμε απέναντι και ελάχιστα αριστερότερα.
  • Μετά από 70 μ, καταλήγουμε ξανά στην άσφαλτο και την ακολουθούμε αριστερά (013).
  • Ο ασφαλτόδρομος κάνει μία δεξιά στροφή και αμέσως μετά από αυτή μικρός χωματόδρομος φεύγει αριστερά. Τον ακολουθούμε για ελάχιστα  μέτρα και στο σημείο εκείνο δεξιά μας (υπάρχει κοντάρι κίτρινης ταμπέλας, η κίτρινη ταμπέλα έχει φύγει...) ξεκινά το καλντερίμι, αρχικά σχεδόν παράλληλο με τον ασφαλτόδρομο (015). Στο ξεκίνημά του υπάρχει και ένα κολωνάκι. Φαίνεται να μην πολυχρησιμοποιείται και είναι σχεδόν κλεισμένο από τη βλάστηση. Έτσι, συνεχίζουμε από την άσφαλτο...
  • Μετά από 260 μ, μικρός τσιμεντόδρομος φεύγει δεξιά από την άσφαλτο (016). Ουσιαστικά αποτελεί συνέχεια του καλντεριμιού αλλά καλύτερα να συνεχίσουμε από την άσφαλτο και να βρούμε το καλντερίμι λίγο πιο μετά.
  • Ακολουθώντας τον ασφαλτόδρομο, αυτός κάνει μια δεξιά στροφή και σε απόσταση 135 μ από τον τσιμεντρόδρομο βρίσκουμε ξανά το καλντερίμι το οποίο και ακολουθούμε αριστερά (017).
  • Μετά από άλλα 110 μ το καλντερίμι καταλήγει στην άσφαλτο πάνω σε μία στροφή του δρόμου (018). Τη συνέχεια του καλντεριμιού τη βρίσκουμε ακριβώς απέναντι. Το καλντερίμι είναι πολύ καλό και φαρδύ και περνά από ελαιώνες. Υπάρχουν κολώνες της ΔΕΗ με φώτα παράλληλα με αυτό στην αρχή!
  • Μετά από 290 μ, το καλντερίμι καταλήγει ξανά στην άσφαλτο πάνω σε μία στροφή του δρόμου (019). Εκεί, στα δεξιά του ασφαλτόδρομου ξεκινά και ένας χωματόδρομος. Από το σημείο αυτό μπορούμε είτε να συνεχίσουμε στο καλντερίμι, το οποίο βρίσκουμε απέναντι λίγο αριστερότερα από τη διασταύρωση, είτε να ακολουθήσουμε για λίγο την άσφαλτο. Εμείς κάναμε το δεύτερο.
  • Μετά από 510 μ συναντιούνται ξανά το καλντερίμι και ο ασφαλτόδρομος (020), και μετά από 50 μ η άσφαλτος σταματά (021). Στο σημείο αυτό υπάρχει και ένα ελαιοτριβείο. Εκεί ακολουθούμε τσιμεντόδρομο δεξιά.
  • Έχοντας διανύσει 50 μ στον τσιμεντόδρομο, αυτός στρίβει δεξιά και στα αριστερά του ξεκινά μικρός χωματόδρομος με στοιχεία καλντεριμιού τον οποίο και ακολουθούμε (022).
  • Μετά από 120 μ συναντάμε διασταύρωση όπου κάνουμε δεξιά και κατηφορίζουμε σε χωματόδρομο (023).
  • Μετά από 40 μ πορείας στο χωματόδρομο, μπροστά από κάτι σπίτια, βλέπουμε στα αριστερά μας να ξεκινά το καλντερίμι και να κατηφορίζει. Έχει στην αρχή πέτρινα τοιχεία δεξιά και αριστερά του και είναι πολύ φαρδύ (024).

• Από το σημείο αυτό, το καλντερίμι είναι σε άριστη κατάσταση και κατηφορίζει προς τις γραμμές του τρένου. Μετά από 675 μ φτάνει στις γραμμές, οι οποίες περνούν από κάτω του με ένα μικρό τούνελ (025). Μετά το τούνελ, αριστερά μας φεύγει κατηφορικό καλντερίμι το οποίο και ακολουθούμε. Αν συνεχίσουμε ευθεία, ανηφορίζουμε ελαφρά για λίγα μέτρα και καταλήγουμε στον αναπαλαιωμένο σταθμό των Πινακάτων. Αξίζει μια επίσκεψη!
  • Μετά από 165 μ, καταλήγουμε στο χωματόδρομο πάνω σε μια στροφή του (026). Τον ακολουθούμε για λίγα μέτρα αριστερά, και στα δεξιά μας βρίσκεται μια μεγάλη τσιμεντένια δεξαμενή. Στα δεξιά της δεξαμενής βρίσκουμε ξανά το καλντερίμι, ελαφρώς τσιμενταρισμένο.
  • Ακολουθούμε τσιμεντόδρομο- τσιμενταρισμένο καλντερίμι. Βρίσκουμε το κανονικό καλντερίμι μετά από 60 μ, σε μία αριστερή στροφή του τσιμεντρόδρομου (027). Εκεί, στα δεξιά μας, υπάρχει η είσοδος μιας ιδιοκτησίας, τοιχείο και η ταμπέλα "καλά νερά" που δείχνει αριστερά για να μη μπαίνουν οι οδοιπόροι στο σπίτι. Οδεύουμε παράλληλα με το όριο της ιδιοκτησίας.
  • Μετά από 270 μ, το καλντερίμι καταλήγει σε τσιμεντόδρομο, τον οποίο διασχίζουμε (028). Η συνέχεια της πορείας μας είναι ο τσιμεντόδρομος ακριβώς απέναντί μας, που ουσιαστικά είναι το καλντερίμι τσιμενταρισμένο.
  • Μετά από 40 μ, συναντάμε μικρή εκκλησία αριστερά μας και εγκαταλειμμένο κτίσμα δεξιά (029). Εκεί σταματάει το τσιμεντάρισμα και το καλντερίμι συνεχίζει προς την ίδια κατεύθυνση.
  • Μετά από 260 μ, καταλήγουμε σε τσιμεντόδρομο πάνω σε μία απότομη στροφή του (030). Ευθεία μπροστά μας ξεκινά ένα μονοπατάκι (όχι καλντερίμι) το οποίο και ακολουθούμε. Το μονοπατάκι έχει στα δεξιά του ένα μικρό τοιχείο και κατηφορίζει ελαφρά παρακάμπτοντας τη φουρκέτα του τσιμεντρόδρομου.
  • Μετά από μόλις 25 μ το μονοπατάκι καταλήγει ξανά στο χωματόδρομο (031).  Βρίσκουμε τη συνέχειά του ακριβώς απέναντι και συνεχίζουμε την πορεία μας στην ίδια κατεύθυνση. Καθώς κατεβάινουμε, συναντάμε στα αριστερά μας μεγάλη τσιμεντένια δεξαμενή. Μετά, το μονοπάτι στενεύει αρκετά, έχουμε ένα σπίτι στα δεξιά μας, το οποίο έχει γύρω του μεγάλες πικροδάφνες. Λίγο μετά το μονοπάτι γίνεται ξανά καλντερίμι.
  • Σε απόσταση 160 μ από την τελευταία "συνάντησή" μας με το χωματόδρομο, το καλντερίμι τελειώνει. Έχουμε στα αριστερά μας κάτι σα στάνη. Διανύουμε τα τελευταία 100μ πριν την άσφαλτο σε κάτι μεταξύ στενού δρόμου και φαρδιού μονοπατιού.
  • Το μονοπάτι καταλήγει στον κεντρικό δρόμο που έρχεται από το Βόλο, λίγο μετά από ένα πρατήριο jetoil και λίγο πριν από το μεσιτικό γραφείο του Μπρούσαλη όπου υπάρχει στάση του ΚΤΕΛ. Στην κατάληξη του μονοπατιού στον ασφαλτόδρομο, υπάρχει και ταμπέλα (κόκκινη, καρφωμένη σε μία ελιά) που γράφει "Πινακάτες" και δείχνει προς τα αριστερά καθώς ερχόμαστε από βόλο.
ΔΕΔΟΜΕΝΑ GPS

Τα παρακάτω αρχεία είναι σε μορφή συμβατή με το πρόγραμμα ψηφιακού χάρτη OziExplorer. Μπορούν να απεικονιστούν σε ψηφιακό χάρτη καθώς και να φορτωθούν σε συσκευή δέκτη GPS.

Αρχείο με τις διαδρομές και τα waypoints για το Google Earth: pinakates-kalanera.kmz