Λίμνη Τσιβλού

Κοιλάδα του Κράθι

Όψεις της λίμνης
Η λίμνη Τσιβλού βρίσκεται στο Χελμό, κοντά στον ομώνυμο οικισμό, σε υψόμετρο περίπου 700 μέτρα. Είναι ένα μέρος ιδανικό για ημερήσια εκδρομή από την Αθήνα. Εκεί μπορείτε να απολαύσετε κολύμπι στα πεντακάθαρα νερά της λίμνης, ήπια πεζοπορία στα μονοπάτια που περιτρέχουν τη λίμνη και ελεύθερη κατασκήνωση σε ένα από τα πολλά σημεία που προσφέρονται στις όχθες της. Η λίμνη βρίσκεται στα δυτικά της κοιλάδας του ποταμού Κράθι και δημιουργήθηκε απο κατολισθήσεις στις αρχές του αιώνα.
  • Στη λίμνη Τσιβλού μπορείτε να φτάσετε οδικώς, ακολουθώντας την εθνική οδό Αθήνας - Πάτρας μέχρι την έξοδο προς Ακράτα και στη συνέχεια το δρόμο που πηγαίνει προς Βαλιμή - Περιστέρα - Ζαρούχλα. Απέχει 28 χλμ από την Ακράτα και 178 χλμ από την Αθήνα. Η διαδρομή από Ακράτα μέχρι τη λίμνη είναι πλέον στο σύνολό της ασφαλτοστρωμένη.
  • Μπορείτε επίσης να φτάσετε με τα πόδια, ακολουθώντας της διαδρομή στο Χελμό από Μέγα Σπήλαιο προς χιονοδρομικό κέντρο. Ακολουθείτε τη διαδρομή όπως περιγράφεται μέχρι να βγείτε από το μονοπάτι στον αγροτικό δρόμο πριν το λιβάδι Λουκά. Σύντομα θα συναντήσετε σημάδια (κίτρινα τρίγωνα) που οδηγούν σε μονοπάτι αριστερά. Το μονοπάτι βγαίνει στον αγροτικό δρόμο ο οποίος οδηγεί στη λίμνη. Αντί να ακολουθήσετε τον αγροτικό μέχρι τη λίμνη μπορείτε να ακολοθήσετε τα κίτρινα σημάδια που θα σας οδηγήσουν στον οικισμό της Άνω Ποταμιάς. Την παραλλαγή αυτή όμως δεν την ακολουθήσαμε. Από το λιβάδι Λουκά μέχρι τη λίμνη θα χρειαστείτε περίπου 3.5 ώρες. Αν θελήσετε να επιστρέψετε με τα πόδια, καλύτερα να ακολουθήσετε την ίδια διαδρομή προς τα πίσω καθώς δεν υπάρχουν μονοπάτια που να κατηφορίζουν από τον Τσιβλό προς την Ακράτα. Υπάρχει ένα δαιδαλώδες δίκτυο δασικών δρόμων το οποίο σε καμμια περίπτωση δε σας συστήνουμε να ακολουθήσετε.
Η διαδρομή που περιτρέχει τη λίμνη είναι πολύ ευχάριστη και μπορεί να γίνει σε λιγότερο από δύο ώρες. Είναι πολύ εύκολο να την εντοπίσει κανείς και ίσως να υπάρχουν κι άλλες δυνατότητες. Εδώ περιγράφεται εκείνη που ακολουθήσαμε εμείς.
  • Καθώς ερχόμαστε από τον ασφαλτόδρομο, σε μια διχάλα του δρόμου η άσφαλτος τελειώνει. Ακολουθώντας το δεξί κλάδο που ανηφορίζει κατευθυνόμαστε προς το λιβάδι Λουκά (9 χλμ). Ο αριστερός κλάδος μας οδηγεί στη λίμνη. Καλύτερα στο σημείο αυτό να αφήσουμε το αυτοκίνητο.
  • Στην πρώτη διασταύρωση που συναντάμε κάνουμε αριστερά σε χωματόδρομο. Ο χωματόδρομος καταλήγει σε πλάτωμα και συνεχίζει ως μονοπάτι στην όχθη.
  • Μετά από λίγο συναντάμε δεύτερο πλάτωμα με παγκάκια και εγκαταλειμμένο οίκημα. Συνεχίζουμε κοντά στην όχθη.
  • Το μονοπάτι στενεύει πολύ και αρχίζει να ανηφορίζει λίγο. Περνά δίπλα από παγκάκια και καταλήγει σε μικρό πλάτωμα με ωραία θέα όπου υπάρχει τραπέζι με παγκάκια.
  • Ανηφορίζοντας βγαίνουμε σε εγκαταλειμμένο δασικό δρόμο. Κάνουμε αριστερά και στην αμέσως επόμενη διασταύρωση (διχάλα) δεξιά.
  • Περνάμε ρεματιά στην κατάληξη της οποίας υπάρχει αμμουδιά με αρκετό χώρο για κατασκήνωση.
  • Συναντάμε διασταύρωση στην οποία κάνουμε δεξιά και κατηφορίζουμε προς εστιατόριο - ψησταριά. Κάτω από το εστιατόριο ακολουθούμε σκαλάκια που μας οδηγούν στην όχθη. Από εκεί συνεχίζουμε σε αρκετά επικλινές μονοπάτι πλάι στην όχθη.
  • Το μονοπάτι στη συνέχεια ανηφορίζει, απομακρύνεται από την όχθη και καταλήγει σε πλάτωμα. Από το πλάτωμα ξεκινά χωματόδρομος τον οποίο ακολουθούμε.
  • Ο χωματόδρομος καταλήγει σε άλλο μεγαλύτερο, στον οποίο κάνουμε δεξιά. Περπατώντας στο δρόμο αυτό καταλήγουμε στο σημείο από όπου ξεκινήσαμε.
Για τη λίμνη του Τσιβλού και την ευρύτερη περιοχή του Χελμού, υπάρχει χάρτης σε κλίμακα 1:50000 από την Ανάβαση ο οποίος συνοδεύεται από ένα μικρό βιβλίο.