Χάνια - Τσαγκαράδα

ΓΕΝΙΚΑ
Η διαδρομή που περιγράφεται εδώ είναι ίσως η ωραιότερη πορεία στο Πήλιο. Έχει μήκος περίπου 15.5 χλμ και η υψομετρική κλιμάκωση είναι ως εξής: ξεκίνημα στα 1200 μ (Χάνια), ανάβαση ως τα 1455 μ (κορυφή Δραμάλα) και στη συνέχεια κατάβαση στα 540 μ (Τσαγκαράδα). Η διαδρομή ακολουθεί σε μεγάλο βαθμό παλιά μονοπάτια των υλοτόμων και των καρβουνιάρηδων. Παρότι στο μεγαλύτερο μέρος της είναι κατάβαση, είναι αρκετά απαιτητική καθώς οι κλίσεις είναι κατά τόπους έντονες, ο προσανατολισμός σε πολλά σημεία είναι δύσκολος και η σήμανση σε σημαντικό μέρος της είναι ανεπαρκής. Η προσπάθεια όμως θα σας ανταμοίψει με το παραπάνω καθώς πρόκειται για μία διαδρομή μοναδικής ομορφιάς που διασχίζει πυκνά δάση όπου τα δέντρα κυριολεκτικά κρύβουν τον ήλιο. Η περιγραφή της διαδρομής αρχίζει από το δρόμο Βόλου - Τσαγκαράδας στη διασταύρωση προς το χιονοδρομικό κέντρο.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ
  • Το ξεκίνημα της διαδρομής γίνεται από τη διασταύρωση για το χιονοδρομικό κέντρο (001), λίγο μετά τα Χάνια. Στο σημείο αυτό μπορούμε να φτάσουμε με τα δρομολόγια Βόλου- Ζαγοράς του ΚΤΕΛ.
  • Μετά από 300 μ συναντάμε τον πρώτο χώρο στάθμευσης του χιονοδρομικού (002), τον περνάμε συνεχίζοντας στον ασφαλτόδρομο, ο οποίος κάνει μια κάπως απότομη δεξιά στροφή.
  • Μετά από 420 μ συναντάμε ένα δεύτερο χώρο στάθμευσης όπου ο δρόμος διακλαδίζεται (003). Ο αριστερός κλάδος οδηγεί προς τον Κισσό ενώ εμείς ακολουθούμε το δεξιό κλάδο ο οποίος ανηφορίζει ελαφρά.
  • Σε απόσταση 370μ από τη διακλάδωση συναντάμε έναν ακόμη χώρο στάθμευσης (004). Εκεί ο δρόμος τελειώνει. Στα αριστερά μας υπάρχει ένα ξύλινο κιόσκι. Μετά το τέλος του δρόμου, υπάρχει καλντερίμι το οποίο συνεχίζει στην κατεύθυνση του δρόμου

• Μετά από άλλα 270 μ φτάνουμε σε πετρώδες επικλινές ξέφωτο με χαμηλή βλάστηση (018). Εδώ πρέπει να κάνουμε δεξιά και να ανεβούμε (κάπως απότομα) στο ξέφωτο αυτό. Στη συνέχεια του μονοπατιού υπάρχει ταμπέλα (που γέρνει ελαφρώς..) καθώς και κόκκινα σημάδια στις πέτρες. Αφού ανεβούμε στο ξέφωτο 40-50 μέτρα βρίσκουμε στα αριστερά μας πάλι το μονοπάτι το οποίο και ακολουθούμε. Το μονοπάτι είναι παράλληλο στο αρχικό, απλώς είναι πιο ψηλά (και ανηφορίζει).
  • Μετά από άλλα 200 μ φτάνουμε σε πλάτωμα (ελαφρώς ανηφορικό) με χαμηλή βλάστηση και με αρκετά κομμένα δέντρα (019). Ακολουθούμε κόκκινα σημάδια στα δέντρα και κόκκινες κορδέλες. Για να βρούμε τα σημάδια κρατιόμαστε στο αριστερά άκρο του πλατώματος.
  • Μετά από άλλα 200μ το μονοπάτι κάνει μια απότομη αριστερή στροφή συνεχίζοντας να κατηφορίζει (020).
  • Μετά από 60 μ φτάνουμε σε προσήλια ράχη ελαφρώς κατηφορική στην αρχή και με πολλές φτέρες. Κατά τόπους κλείνει κι εδώ, αλλά η πορεία είναι σαφής (021).
  • Μετά από άλλα 270 μ φτάνουμε σε διασταύρωση μονοπατιών όπου υπάρχουν 4 (!) κίτρινες ταμπέλες (022). Εμείς πηγαίνουμε ευθεία (η ταμπέλα δείχνει προς Αγ. Γεώργιο). Το δεξί μονοπάτι οδηγεί στον Άγιο Λαυρέντιο και τα κάτω Λεχώνια.

• Μετά από 50 μ, το μονοπάτι που ακολουθούμε τελειώνει σε φαρδύ εγκαταλειμμένο χωματόδρομο (039). Εκεί κάνουμε αριστερά (υπάρχουν σημάδια).
  • Μετά από 520 μ καταλήγουμε σε διακλάδωση (040). Ένα μονοπάτι φεύγει δεξιά, είναι σκαμμένο στο έδαφος σα νεροφάγωμα και έχει κόκκινα σημάδια. Το μονοπάτι που οδεύει ευθεία ανηφορίζοντας ελαφρά δεν έχει σημάδια (τουλάχιστο στην αρχή του) και οδηγεί στο Μούρεσι.
  • Μετά από 30 μ ένα μονοπάτι έρχεται λοξά από τα αριστερά μας (είναι κλάδος του μονοπατιού προς το Μούρεσι) αλλά εμείς συνεχίζουμε στην ίδια πορεία (041).
  • Μετά από 150 μ χαμηλώνει και αραιώνει λίγο η βλάστηση και αρχίζουμε να έχουμε πολύ καλή θέα προς τον Παγασητικό (042). Συνεχίζουμε να ακολουθούμε ένα μονοπάτι σε αργιλώδες πλέον έδαφος. Το μονοπάτι συνεχίζει σε σκαμμένο έδαφος σα νεροφάγωμα.
  • Μετά από άλλα 100 μ φτάνουμε σε μια διακλάδωση όπου υπάρχει κίτρινη ταμπέλα (043). Εκεί πρέπει να κάνουμε αριστερά. Ο δεξιός κλάδος οδηγεί στον Άγιο Γεώργιο. Με το που περνάμε την ταμπέλα, υπάρχει κάτι σα μικρό ρεματάκι - νεροφάγωμα. Το ακολουθούμε αριστερά προς τα πάνω και βρίσκουμε τα πρώτα σημάδια του μονοπατιού μας. Είναι κι αυτό σκαμμένο σα νεροφάγωμα. Η βλάστηση γίνεται ξανά πολύ πυκνή και κατά συνέπεια η λήψη του GPS πολύ κακή...
Από τον ασφαλτόδρομο μπορούμε να επιστρέψουμε στο Βόλο με το λεωφορείο που έρχεται από τον Αγ. Ιωάννη. Η άφιξή του στο σημείο αυτό γίνεται περίπου 45 λεπτά μετά την αναχώρησή του από τον Αγ. Ιωάννη. Μπορούμε επίσης να κατευθυνθούμε αριστερά και να φτάσουμε στην πλατεία της συνοικίας της Αγίας Παρασκευής, απ' όπου μπορούμε να ακολουθήσουμε το καλντερίμι προς τη Νταμούχαρη. Η πορεία στο καλντερίμι αυτό, κυριολεκτικά ένα μπαλκόνι στο Αιγαίο, θα περιγραφεί σε μια από τις προσεχείς ανανεώσεις της σελίδας.

ΔΕΔΟΜΕΝΑ GPS

Τα παρακάτω αρχεία είναι σε μορφή συμβατή με το πρόγραμμα ψηφιακού χάρτη OziExplorer. Μπορούν να απεικονιστούν σε ψηφιακό χάρτη καθώς και να φορτωθούν σε συσκευή δέκτη GPS.

Αρχείο με τις διαδρομές και τα waypoints για το Google Earth: xania-tsagarada.kmz