Επισκέψεις - Καινοτόμες Δράσεις - Σχέδια Εργασίας |
|
http://www.kpe.gr/index.php?option=com_content&task=blogsection&id=7&Itemid=89 Εκπαιδευτικό υλικό προγραμμάτων του ΚΠΕ Καστοριάς
|
|
http://www.kpe.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=36&Itemid=160 1ο Συνέδριο Σχολικών Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Σ.Π.Π.Ε. Πρόσβαση σε όλες τις εργασίες του συνεδρίου |
|
http://www.kpe.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=37&Itemid=161 2ο Συνέδριο Σχολικών Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Σ.Π.Π.Ε. Πρόσβαση σε όλες τις εργασίες του συνεδρίου |
|
http://www.schools.ac.cy/klimakio/Themata/Epistimi/web_Quest_main/webquests Εξαιρετικές ιστοεξερευνήσεις. Όπως π.χ. αυτή με τίτλο: "Γιατί το πέταξες; Μια ιστοεξερεύνηση για τα απορρίμματα για τις τάξεις Δ΄, Ε΄και Στ΄" -Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού. Πληροφορική υποστήριξη στις Φυσικές Επιστήμες. |
|
"Ένας κόσμος πολλά δικαιώματα" (για να ανοιχτεί το αρχείο χρειάζεστε το πρόγραμμα ispiration) Σχέδιο εργασίας που υλοποίησαν οι εκπαιδευτικοί Αθανασοπούλου Άννα και Ζερβός Γρηγόρης, στο 31ο Δ. Σ. Περιστερίου με τους/τις μαθητές/τριες της Ε΄ τάξης το σχολικό έτος 2003-04. |
|
Συνεργατικά σχέδια εργασίας στα οποία μπορούν να συμμετάσχουν σχολεία από όλο τον κόσμο. Collaborative Projects: The Center for Innovation in Engineering and Science Education |
|
9o Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου |
|
http://www.unep.org/dewa/assessments/ecosystems/water/vitalwater/ Vital Water Graphics. Στοιχεία και γραφικά δεδομένα για το πρόβλημα του νερού στον πλανήτη μας. |
|
http://www.tmth.edu.gr/el/kiosks.html Στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας θα βρείτε υλικό για την ανάπτυξη σχεδίων εργασίας σχετικών με τα ακόλουθα θέματα: Ηλεκτρισμός, Τηλεπικοινωνίες, Διάστημα, Υπολογιστές, Περιβάλλον, Ιατρική, Φωτογραφία, Ράδιο - Τηλεόραση, Κλωστοϋφαντουργία, Τυπογραφία |
|
Από το γεωκεντρισμό στον ηλιοκεντρισμό - Η εξέλιξη της επιστημονικής σκέψης (Μορφωτική και Αναπτυξιακή Πρωτοβουλία) |
|
Ιστορίες και εικόνες του ευρωπαϊκού πολιτισμού (από το μεσαίωνα ως τις ημέρες μας) - (Μορφωτική και Αναπτυξιακή Πρωτοβουλία) |
|
Βιοθήκη: Χρήση ζώων στην έρευνα (The use of animals in research: resources for schools) http://www.nuffieldbioethics.org/go/aboutus/externalactivitiespage_908.html |
|
Interactives (Annenberg Media): Μαθηματικά, Γλώσσα, Φυσικές Επιστήμες |
|
Θέμα: Απορρίμματα: Υπάρχουν λύσεις
Ταινία "Παρουσίαση της λειτουργίας των διαφόρων συστημάτων ανακύκλωσης". (Εκπαιδευτική Τηλεόραση - Κατηγορία : Περιβαλλοντική Εκπαίδευση) http://vod.sch.gr/video/view/649.html
Λογισμικό Λογισμικό Μελέτης Περιβάλλοντος - Ενότητα: Ενδιαφερόμαστε για το περιβάλλον - Υποενότητα: Σκουπίδια…υπάρχουν λύσεις
Σκουπίδια: ένα αυξανόμενο πρόβλημα [Περιβάλλον για Ευρωπαίους νεαρής ηλικίας]: με ομαδικές δραστηριότητες και σχέδια εργασίας και δοκιμασίες για τις γνώσεις των μαθητών http://ec.europa.eu/environment/youth/waste/waste_el.html
Θησαυρός από σκουπίδια: Περιβαλλοντικό πρόγραμμα των μαθητών της Στ΄ τάξης Δ.Σ. Ριζού Πέλλας http://dim-rizou.pel.sch.gr/perivallon/anakiklosi.htm
Τραγούδι "Ανακύκλωση": http://dim-rizou.pel.sch.gr/perivallon/anakiklosi.mp3 |
|
Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου: Δράση Ενημέρωσης http://www.saferinternet.gr/ | |
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα προσομοίωσης αγροτικών ασχολιών για τα παιδιά στην πόλη: μικροί γεωργοί στην πόλη. |
|
Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ): Επισκέψεις συγγραφέων και εικονογράφων στα σχολεία. http://www.ekebi.gr/frontoffice/portal.asp?cpage=node&cnode=150 |
|
15 ταινίες για παιδιά Δημοτικού (Πρόταση από το ιστολόγιο "Περί εκπαιδεύσεως ο λόγος", δάσκαλος: Ζαρίντας Αντώνης). | |
Ακροβατώντας με τη φαντασία: 70+7 παραμύθια για το Δημοτικό (Πρόταση από το ιστολόγιο "Περί εκπαιδεύσεως ο λόγος", δάσκαλος: Ζαρίντας Αντώνης). | |
Οι Φίλοι του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Γουλανδρή, διαθέτουν τέσσερις (4)
Μουσειοσκευές για δανεισμό με θέματα: 1. Η Μετανάστευση των Οργανισμών 2. Τα Ηφαίστεια της Ελλάδας 3. Τα Ελληνικά Δάση 4. Το Έδαφος στηρίζει τη Ζωή του Όλες οι Μουσειοσκευές απευθύνονται σε μαθητές από Ε' Δημοτικού έως Γ' Λυκείου και για την παρουσίαση τους απαιτείται ψηφιακός προβολέας. Η διάρκεια παρουσίασης καθεμιάς είναι περίπου δύο διδακτικές ώρες. Τα προγράμματα έχουν την έγκριση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (8294/Γ7, 23/1/09). Πληροφορίες στα τηλέφωνα 2108083289, 2108086405, amarg,@gnhm.gr |
|
Ασφαλές διαδίκτυο | |
Συνήγορος του Παιδιού "Κύκλος Δικαιωμάτων του Παιδιού" - φυλλάδιο για ενήλικες http://www.0-18.gr/downloads/stp_adults.pdf "Η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού με απλά λόγια" - φυλλάδιο για παιδιά και ενήλικες http://www.0-18.gr/downloads/entipo_simbasi_ex.pdf "Έχω, έχεις, έχει... όλοι έχουμε δικαιώματα!" - φυλλάδιο για παιδιά δημοτικού |
|
Έντυπα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για τη βία στο σχολείο: -
Επιθετικότητα στο Σχολείο. Προτάσεις για πρόληψη και αντιμετώπιση. http://www.pi-schools.gr/content/index.php?lesson_id=25&ep=380 |
|
Ασφάλεια στο Διαδίκτυο: Ενημερωτικός Κόμβος Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου | |
Ηλεκτρονικά βιβλία στα οποία παρουσιάζονται ελληνικά μουσεία. http://www.latsis-foundation.org/gr/elibrary/1/O_kyklos_ton_mouseion.html
|
|
Μείζον
Προγράμματος Επιμόρφωσης: Επιμορφωτικό υλικό
Πολιτιστικά
Προγράμματα
(Τόμος E). http://www.epimorfosi.edu.gr/images/stories/ebook-epimorfotes/tomos_e/politistika_sympl.pdf |
|
Έντυπα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για τη βία στο σχολείο: - Επιθετικότητα στο Σχολείο. Προτάσεις για πρόληψη και αντιμετώπιση. http://www.pi-schools.gr/content/index.php?lesson_id=25&ep=380 |
|
Αρχαιολογικοί Χώροι, Μνημεία, Μουσεία, Nεότερη & Σύγχρονη Πολιτιστική Δημιουργία • http://www.culture.gr/culture/gindex.jsp • ΟΔΥΣΣΕΥΣ - Πολιτιστική κληρονομιά: http://odysseus.culture.gr • Ψηφιακές Συλλογές του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού (Ευρήματα των ελληνικών δημόσιων Μουσείων από την απώτατη αρχαιότητα έως σήμερα) |
|
Μουσειοσκευές «Οι Μουσειοσκευές (Μ/Σ) είναι μικρές βαλίτσες που περιέχουν εκπαιδευτικό υλικό (εικόνες με αφήγηση, παιχνίδια, πανό θρανίου, φύλλα εργασίας, αντικείμενα κ. α.) σχετικά με το Μουσείο από το οποίο προέρχονται. Έτσι όταν το Σχολείο δεν μπορεί να πάει στο Μουσείο, τότε το Μουσείο πάει στο Σχολείο.» Φίλοι Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας
Στις ιστοσελίδες των μουσείων ενημερωνόμαστε για τα τηλέφωνα επικοινωνίας και τις οδηγίες για τον τρόπο δανεισμού τους. ΜΟΥΣΕΙΟΣΚΕΥΕΣ - ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗ«Πάμε στην Aκρόπολη» «Ένας Aρχαίος Nαός «H Zωφόρος του Παρθενώνα» «Αρχαία Ελληνική Ενδυμασία» «Αρχαία Ελληνικά Μουσικά Όργανα» «Ακρόπολη και Αναστήλωση»).» Επιπλέον, στη σελίδα του μουσείου είναι διαθέσιμο το παρακάτω εκπαιδευτικό υλικό online: -«Χρωμάτισε την Πεπλοφόρο» (ψηφιακή εφαρμογή) - «Τα γλυπτά του Παρθενώνα» (Συνοδευτικό Έντυπο) - Ψηφιακή Εφαρμογή της ζωφόρου του Παρθενώνα - «Αθηνά, η θεά της Ακρόπολης», www.acropolis-athena.gr
MΟΥΣΕΙΟΣΚΕΥΕΣ - ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗΗ γλώσσα της μοντέρνας ζωγραφικής Ελληνικοί παραδοσιακοί κεφαλόδεσμοι Ένα ταξίδι στη Μνήμη -Ένα ταξίδι στη Μορφή Φωτογραφίζοντας την Παλιά Αθήνα. 1833-1933 Βούλα Παπαϊωάννου - Εικόνες απόγνωσης και ελπίδας. Ελλάδα 1940-1960
ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΥΚΛΑΔΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ / ΜΟΥΣΕΙΟΣΚΕΥΕΣΚυκλαδικός Πολιτισμός Αρχαία κεραμική Το ένδυμα στην αρχαία Ελλάδα Παίζοντας στην αρχαία Ελλάδα
ΦΙΛΟΙ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΓΟΥΛΑΝΔΡΗ ΦΥΣΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
«Μια βαλίτσα διεκδικεί» (Για τα δικαιώματα του παιδιού)
«Κρυμμένα παιδιά στην Ελλάδα της Κατοχής» «Το Ολοκαύτωμα των Ελλήνων Εβραίων, 1941-’44»
ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ (με κόστος 20 ευρώ) «Ανθρώπινη μορφή»
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ (με κόστος 40 ευρώ) «Μεγαλώνω με Γάλα, γαλακτοκομικά και άλλα» (για παιδιά ηλικίας 4-12 χρόνων) «Από τη θεά Δήμητρα… στα δημητριακά» (για παιδιά ηλικίας 4-12 χρόνων) «Η Ελιά και το Ελαιόλαδο» (για παιδιά ηλικίας 4-12 χρόνων) «Τα Ιάματα του Ασκληπιού» (για παιδιά ηλικίας 4-12 χρόνων) «Ανακυκλωπράγματα» (για παιδιά ηλικίας 4-12 χρόνων) «Φυσαλίδες» (για παιδιά ηλικίας 4-12 χρόνων) «Τα Δόντια μας» (για παιδιά ηλικίας 4-12 χρόνων) «Ο Καραγκιόζης» (για παιδιά ηλικίας 3-6 χρόνων)
http://www.thalassapedia.gr/ (πρόγραμμα "Θάλασσα: Μάθε, Δράσε, Προστάτεψε / Ενημερωτική, Εκπαιδευτική, Συμμετοχική Εκστρατεία για τα Θαλάσσια Θηλαστικά στην Ελλάδα") http://www.thalassapedia.gr/drastiriotites
"Στα πλαίσια των εκπαιδευτικών δράσεων του
προγράμματος «Θάλασσα», δημιουργήθηκε ένα εκπαιδευτικό πακέτο με στόχο να
ενημερωθούν και να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές Νηπιαγωγείου και Δημοτικού,
για τα θαλάσσια θηλαστικά που ζουν στις ελληνικές θάλασσες, μέσα από ομαδικά
παιχνίδια και βιωματικές δραστηριότητες. |
|
http://users.sch.gr/grfilip/games/index.htm Παιχνίδια για την αυλή του σχολείου |
|
Σχολικός εκφοβισμός "Στα πλαίσια του προγράμματος European – AntiBullying Campaign και της εκστρατείας ΚΑΝΕ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ…. ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ Το Χαμόγελο του Παιδιού δημιούργησε ένα πρωτότυπο διαδραστικό εκπαιδευτικό εργαλείο μέσω του οποίου έφηβοι και παιδιά κατανοούν με εύκολο τρόπο ποια περιστατικά θεωρούνται ως «σχολικός εκφοβισμός» και πώς θα πρέπει να αντιδράσουν σε περίπτωση που τα ίδια ή οι φίλοι τους πέσουν θύματα μιας τέτοιας ενέργειας. Δείτε το βίντεο με τις σχετικές διαδραστικές ιστορίες για την αντιμετώπιση του Σχολικού Εκφοβισμού (bullying)." http://www.onevibefilms.com/bullying/greek/#/?snu=48332
|
|
Καλύτερη ζωή - δράσεις για σχολεία (WWF)
Εκπαιδευτικό υλικό: Κλίμα/Ενέργεια (WWF) |
|
Τα Πακέτα eTwinning παρέχουν μία βάση στους εκπαιδευτικούς, που αναζητούν συγκεκριμένες ιδέες για το πώς να εφαρμόσουν ένα Ευρωπαϊκό έργο συνεργασίας. Τα πακέτα μπορούν να χρησιμοποιηθούν όπως έχουν ή να προσαρμοστούν. http://www.etwinning.net/el/pub/collaborate/kits.htm Κάθε πακέτο περιλαμβάνει: Λεπτομέρειες, Παιδαγωγικούς στόχους, Διαδικασία, Αξιολόγηση, Παρακολούθηση, Συνδέσμους, Σχόλια |
|
Ένα πολύ ενδιαφέρον κείμενο για τη διαμεσολάβηση συνομηλίκων (2ο Γυμνάσιο Ασπροπύργου στο οποίο διευθύντρια είναι η κα Αγγελική Γιαννάτου που ασχολείται συστηματικά με το θέμα)
Πίνακας στο pinterest για τον σχολικό εκφοβισμό (από την Χάτσικου Ιωάννα) http://www.pinterest.com/ioannadask/antibullying/
Δρασεις για την Ημερα κατά της ενδοσχολικής βίας (από την Χάτσικου Ιωάννα) |
|
Οδηγοί εκπαιδευτικού Αγωγής Υγείας (Υπουργείο Παιδείας Κύπρου) http://www.moec.gov.cy/agogi_ygeias/analytika_programmata.html |
|
"Δεξιότητες για παιδιά του Δημοτικού", καρτέλες του ΚΕΘΕΑ για την ανάπτυξη των συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων για παιδιά του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού Σχολείου http://agogiygeiasdatt.blogspot.gr/2013/02/blog-post_5.html από το γραφείο αγωγής υγείας Δυτικής Αττικής. |
|
Με αφορμή την θεματολογία της Πανελλήνιας Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2014-15. Α. «Από τα σπορ στην καθημερινή ζωή: Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσιοι» (εγχειρίδιο εκπαιδευτικού) «Από τα σπορ στην καθημερινή ζωή: Όλοι Διαφορετικοί Όλοι Ίσοι» – Τετράδιο Δραστηριοτήτων Α΄, Β΄, Γ΄ Δημοτικού «Από τα σπορ στην καθημερινή ζωή: Όλοι Διαφορετικοί Όλοι Ίσοι» – Τετράδιο Δραστηριοτήτων Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄ Δημοτικού
Β. Το εγχειρίδιο “Compasito” (που έχει παραχθεί στο πλαίσιο δράσης του Συμβουλίου της Ευρώπης) χρησιμοποιεί ως εργαλείο του τη βιωματική άσκηση για την εξοικείωση των μαθητών με τα ανθρώπινα δικαιώματα, όπως την αποδοχή της διαφορετικότητας, κ.λπ.
Πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό για τον ρατσισμό και τη διαφορετικότητα. http://xenesglosses.eu/2014/10/yliko-gia-ton-ratsismo-kai-ti-diaforetikotita/ https://symvstathmos.wordpress.com/2014/10/04/εκπαιδευτικό-υλικό-για-το-ρατσισμό-κα/
|
|
http://www.somatikitimoria.gr/nomothesia.htm Το 2006 θεσπίστηκε νέος νόμος (Ν 3500/2006) για την καταπολέμηση της ενδοοικογενειακής βίας και σύμφωνα με το άρθρο 23: ‘ο εκπαιδευτικός ο οποίος κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του διαπιστώνει η πληροφορείται ότι έχει διαπραχθεί σε βάρος μαθητή έγκλημα ενδοοικογενειακής βίας, οφείλει να ενημερώσει το διευθυντή του σχολείου και αυτός εν συνεχεία τον αρμόδιο εισαγγελέα’
Παιδική κακοποίηση: αναγνώριση συμπτωμάτων από εκπαιδευτικούς |
|
Ένας εξαιρετικός δικτυακός τόπος (“Μαγικό καπέλο”). Η ακόλουθη ανάρτηση με ιδέες και προτάσεις για τη φιλαναγνωσία είναι ενδεικτική: http://magikokapelo.blogspot.gr/2014/09/blog-post.html Μεταξύ άλλων η ανάρτηση οδηγεί σε ένα βιβλίο σε ψηφιακή μορφή (μέσω slideshare) με τίτλο «"1001 δράσεις για να αγαπήσω το βιβλίο" του ΦΙΛΙΠ ΜΠΡΑΣΕΡ (Εκδ. Μεταίχμιο). |
|
Στην ιστοσελίδα του 24ου ΔΣ Αθηνών αναρτώνται οι δράσεις του σχολείου. Μια από τις πολύ ενδιαφέρουσες είναι το πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που εκπονήθηκε τη σχ. χρονιά 2013-14 με τίτλο: «Το αλφαβητάρι των βοτάνων»
Στην ιστοσελίδα του 141ου ΔΣ Αθηνών αναρτώνται οι δράσεις του σχολείου. Μια από τις πολύ ενδιαφέρουσες είναι οι «Δράσεις φιλίας»: http://141dim-athin.att.sch.gr/index_35.htm
Δημιουργική γραφή στην Β΄ Δημοτικού (Ελένη Βλιώρα, δασκάλα του 25ου ΔΣ Αθηνών, http://alfavitakia.blogspot.gr/). |
|
http://lesxhanagnosis.blogspot.gr/2013/04/blog-post_9757.html (Ιστολόγιο
της Χρυσας Κουράκη, Υπεύθυνης Πολιτιστικών της διεύθυνσης Ανατολικής Αττικής
Α΄/θμιας Εκπ/σης Αττικής) |