ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΑΣΚΑΛΩΝ-                                                Αίγιο 2 Μάη 1988

ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Προς τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών των Δημοτικών Σχολείων Αιγιάλειας

 

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

απευθυνόμαστε σε σας, για να σας ενημερώσουμε για τα πρoβλήματα που δημιουργεί η λειτουργία των ολιγοθέσιων Δημοτικών Σχολείων (1/θέσιων, 2/θέσιων) στη μόρφωση των παιδιών σας.

 Ας τα δούμε από κοντά.

1. Οι μαθητές των ολιγοθέσιων σχολείων έχουν το δάσκαλό τους, «στο τμήμα τους, πολύ περισσότερο χρόνο, από το χρόνο που έχουν τον δάσκαλό τους οι μαθητές των πoλυθεσίων: π.χ. ο μαθητής του μονοθέσιου (1/θέσιου),έχει το δάσκαλο στην τάξη του πέντε (5) ώρες την εβδομάδα, γιατί τριάντα (30) ώρες που διδάσκει ο δάσκαλος την εβδομάδα, δια έξι (6) που είναι οι τάξεις του σχολείου, βρίσκουμε περίπου 5 ώρες την εβδoμάδα (30:6=5 ώρες)

0 μαθητής του πολυθέσιου έχει το δάσκαλό του στην-τάξη 25 ώρες την  εβδομάδα ή 5 φορές περισσότερο χρόνο.

2. Οι μαθητές των ολιγοθέσιων-και κύρια των μικρών τόξων δεν έχουν τη δυνατότητα να βρίσκονται μαζί με πολλά παιδιά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μη μαθαίνουν να παίζουν με πολλά παιδιά, να μη φέρονται σωστά μέσα σε μια παρέα και συνεπώς κατ’ επέκταση, όταν θα μεγαλώσουν, δεν θα έχουν αποκτήσει εκείνες τις εμπειρίες που θα τους επέτρεπαν να ζήσουν αρμoνικά, χωρίς προβλήματα, με τoυς συνανθρώπoυς τους. Είναι το πρόβλημα της μη κοινωνικοποίησης των μικρών μαθητών.

3. Τα βιβλίά που διδάσκονται στα Δημοτικά Σχολεία είναι γραμμένα για πολυθέσια σχολεία. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να χρησιμοποιούνται δύσκολα στα ολιγοθέσια.

Αυτά είναι μερικά -τα σπουδαιότερα- μειονεκτήματα των ολιγοθέσιων σχoλείων. 'Όμως από την άλλη πλευρά τα πολυθέσια σχολεία έχουν πολλά πλεονεκτήματα.

Eκτός από τo σημαντικά περισσότερο χρόνο διδασκαλίας που κερδίζουν

οι μαθητές σ αυτά και την κοινωνικοποίηση των μαθητών που επιτυγχάνεται ευκολότερα σ' αυτά παρά στα oλιγoθέσια πρέπει να επισημάνoυμε:

Α. Στα πoλυθέσια διορίζονται τώρα γυμναστές για το μάθημα της γυμναστικής και σύντομα θα διορίζονται δάσκαλοι ξένων γλωσσών, μουσικής και καλλιτεχνικών μαθημάτων.

Β. Δημιουργούνται φροντιστηριακά τμήματα. Σ' αυτά οι δάσκαλοι, βοηθούν τους μαθητές να ξεπεράσουν τις μαθησιακές ελλείψεις που τυχόν έχουν. Αυτά λειτουργούν αμέσως μετά το τέλος των μαθημάτων της ημέρας.

Γ. Τα πολυθέσια σχολεία εξασφαλίζουν αρτιότερη κτιριακή υποδομή σε σχέση με τα ολιγοθέσια. Διαθέτουν επίσης μεγαλύτερο αριθμό εποπτικών μέσων (εικόνες, χάρτες, όργανα πειραμάτων, oπτικoακoυστικά μέσα ) .

Πιστεύοντας πως η μόρφωση που παίρνουν οι μαθητές των ολιγοθέσιων είναι πολύ κατώτερη από τη μόρφωση που παίρνουν οι μαθητές των πoλυθέσιων , και έχοντας ως μοναδικό σκοπό την ενημέρωσή σας πάνω σ’ αυτό το σπουδαιότατο θέμα, γράψαμε αυτή την ανοιχτή επιστολή.

ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

[εκπαίδευση]     [πολιτική]    [συνεργασία με ΓΑΠ]   [ευρωπαϊκά προγράμματα]   [συνδικαλισμός]    [οικογένεια]    [συνδέσεις]   [επικοινωνία]   [αρχική σελίδα]