"Πάμε βόλτα στα Χανιά  ... στο χώρο και στο χρόνο"

 

Η "βόλτα" μας αυτή βασίζεται, κυρίως,  στα εκπαιδευτικά προγράμματα Τοπικής Ιστορίας της Δ' τάξης του 18ου και Στ'  τάξης του 12ου Δημοτικού Σχολείου Χανίων κατά τα σχολικά έτη 2005-06 και 2006-07 καθώς και  στην πτυχιακή εργασία με θέμα  «Τουρκοκρητικοί: Θεωρητική και διδακτική προσέγγιση».  Υπάρχει, επίσης,  και ένα βίντεο σχετικά με τη Δημοτική Αγορά Χανίων, για  το οποίο εργάστηκε η Α' τάξη του 8ου Δ.Σ. Χανίων, στα πλαίσια του προγράμματος Comenius κατά το σχ. έτος 2006-07.

Με αφορμή, λοιπόν,  τους  «Τουρκοκρητικούς», και με οδηγό τον πολεοδομικό χάρτη, οι μαθητές γνώρισαν την Τουρκοκρατία μέσα από τα σημάδια που άφησε στη δική τους πόλη.  Γιαλί Τζαμισί, Πλατεία 1821, οδός Δασκαλογιάννη, οδός  ...........  Τα μνημεία, οι πλατείες, τα ονόματα των δρόμων, … μας ξεδιπλώνουν την ιστορία. Έτσι μέσα από τη βιωματική προσέγγιση αλλά και τη χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας, δημιουργήθηκαν μικρά βίντεο με δημοσκοπήσεις, δραματοποιημένα τραγούδια κ.α.

Το συγκεκριμένο θέμα, «Τουρκοκρητικοί», επιλέχθηκε διότι είναι ένα σχετικά άγνωστο και παρεξηγημένο, ίσως, θέμα, η μελέτη του οποίου πολλά, όμως, θα είχε να προσφέρει στους μαθητές, τόσο όσον αφορά στη μελέτη της τοπικής τους Ιστορίας όσο και στον προβληματισμό πάνω στις θρησκευτικές συγκρούσεις  και προκαταλήψεις του σήμερα. Μέσα στο πολυπολιτισμικό περιβάλλον στο οποίο ζούμε, θεωρούμε ότι είναι σημαντικό να στεκόμαστε κριτικά απέναντι σε ό,τι μας διαφοροποιεί και να προάγουμε
ό, τι μας ενώνει. Ta λόγια του Ι. Κονδυλάκη εξακολουθούν να είναι επίκαιρα και οδηγός ίσως περισσότερο  από ποτέ και στις μέρες μας..