Φ.Ε. και Εκπαίδευση

Φ.Ε. και Εκπαίδευση

Θεωρία και Πράξη

Ιδέες παιδιών για την Επίπλευση και τη Βύθιση

Πρώτοι που ερεύνησαν τον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά κατανοούν το φαινόμενο της επίπλευσης και της βύθισης των σωμάτων ήταν οι Inhelder και Piaget (1958) οι οποίοι συμπέραναν ότι η διαμόρφωση κανόνων για την πρόβλεψη της επίπλευσης ή όχι ενός αντικειμένου απαιτεί δεξιότητες προηγμένου συλλογισμού όπου οι μαθητές/ριες πρέπει να απομονώσουν τις σχετικές μεταβλητές… (read more)

Κοινωνικός Εποικοδομητισμός

Μέχρι τα μέσα του προηγούμενου αιώνα κυρίαρχη θεωρία μάθησης που επηρέασε όλα τα γνωστικά αντικείμενα, καθώς και τη διδασκαλία ? μάθηση των Φ.Ε. είναι αυτή του συμπεριφορισμού. Βασικά χαρακτηριστικά της θεωρίας αυτής είναι ότι ο/η μαθητής/ρια θεωρείται ότι έρχεται στο σχολείο σαν άγραφος χάρτης, χωρίς να έχει γνώσεις για τα θέματα που διδάσκονται ή ότι… (read more)