Κώδικας ηθικής
- Αναγνωρίζω την ανωτερότητα του αντιπάλου μου σε μια ήττα μου.
- Δέχομαι τη νίκη με μετριοπάθεια. Ποτέ δεν εξευτελίζω τον αντίπαλο.
- Αρνούμαι τη νίκη με παράνομα μέσα.
- Εκτιμώ το καλό παιχνίδι του αντιπάλου. Εκεί φαίνεται η υπεροχή μου ως ανθρώπου.
- Θέλω να συμμετέχω σε έναν αγώνα επί ίσοις όροις με τον αντίπαλο και να βασίζομαι μονάχα στην ικανότητα και στο ταλέντο μου, σε τίποτα άλλο.
- Γνωρίζω τους κανονισμούς και τους εφαρμόζω σε όλη μου τη ζωή.
- Αρνούμαι κάθε είδους λεκτική ή σωματική βία. Κρατώ την αξιοπρέπειά μου σε κάθε περίσταση.
- Παλεύω για τη χαρά του αθλητισμού. Προσπαθώ να προοδεύω. Να ανεβαίνω ηθικά πιο ψηλά.
Ποια είναι τα κοινωνικά μηνύματα που πρέπει να θυμάμαι και να εφαρμόζω στην πράξη:
- Να είμαι πάντα τίμιος κι ειλικρινής.
- Να δίνω στους αγώνες τον καλύτερο εαυτό μου, και όταν ακόμη η νίκη φεύγει από τα χέρια μου.
- Να συγχαίρω το νικητή μετά το τέλος του παιχνιδιού.
- Καθώς οι επιδόσεις μου βελτιώνονται, καθήκον μου είναι να προστατεύω τις αρχές του Αθλητικού Πνεύματος. Μόνο έτσι θα γίνω ίνδαλμα για τους συμμαθητές μου και για τα μικρότερα παιδιά.
- Να ηγούμαι της ομάδας μου χωρίς έπαρση.
- Να επιλέγω τους συμπαίκτες μου χωρίς να περιφρονώ τους υπόλοιπους.
Ζητήστε από τα παιδιά:
1. α. Να σκιτσάρουν μία ιστορία που αφηγηθήκατε.
β. Να βρουν ποιήματα ή λογοτεχνικά κείμενα για τον αθλητισμό και για τα Ολυμπιακά ιδεώδη.
γ. Να κόψουν από εφημερίδες ή περιοδικά εικόνες με αθλητικό περιεχόμενο, θετικού ή αρνητικού χαρακτήρα, και να τα σχολιάσουν στην τάξη
2. Βάλτε τα παιδιά να βρουν το σύνθημα που χαρακτηρίζει την τάξη τους. Να φτιάξουν έναν πίνακα με το δικό τους πιστεύω και να τον αναρτήσουν στην αίθουσα διδασκαλίας.
3. Για το επόμενο σχολικό πρωτάθλημα τα παιδιά μπορούν να δημιουργήσουν πανό και αφίσες με αθλητικά συνθήματα όπως: "Στον αθλητισμό είμαστε όλοι νικητές" "Οι δυνατοί παίζουν με φίλαθλο πνεύμα"
4. Καλλιεργήστε την κριτική ικανότητα των παιδιών ζητώντας τους:
α. Να φανταστούν ένα αθλητικό παιχνίδι κατά τη διάρκεια του οποίου δεν εφαρμόζονται οι κανονισμοί. Τι επιπτώσεις θα είχε; Ποια θα ήταν τα θετικά και ποια τα αρνητικά αποτελέσματα;
β. Να φανταστούν τη ζωή χωρίς κανόνες (π.χ. κυκλοφοριακό, ασφάλεια). Γιατί χρειάζονται οι κανόνες;
5. Ζητήστε τους να απαντήσουν σε ηθικά προβλήματα όπως: «...Σε έναν αγώνα ποδοσφαίρου στο σχολικό πρωτάθλημα διέπραξες φάουλ χωρίς να σε δει ο διαιτητής». Τι θα κάνεις; Απάντησε με ευθύτητα.
6. Χωρίστε τα παιδιά σε ομάδες των τεσσάρων ή πέντε ατόμων και μοιράστε τους το παρακάτω ερωτηματολόγιο "αθλητοπρέπειας". Οι μαθητές μπορούν να το συμπληρώσουν και να το συζητήσουν με τους συμμαθητές τους στον ελεύθερο χρόνο τους.