ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΙΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟ

Εργασίες
Σε κάποια κενή ώρα, ή στην ώρα της Φυσικής Αγωγής, ή κάποια ώρα που θα καθορίσετε με τον διευθυντή του σχολείου, μπορείτε να αναλάβετε την ευθύνη της παρουσίασης των εργασιών. Οι εργασίες μπορεί να είναι ατομικές ή ομαδικές. Ενδείκνυνται οι ομαδικές εργασίες. Δοκιμάστε τις παρακάτω δύο μεθόδους:

ΜΕΘΟΔΟΣ Α. Χωρισμός σε ομάδες
ΜΕΘΟΔΟΣ Β. Παζλ  

ΜΕΘΟΔΟΣ Α


Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες των 4 ή 5 ατόμων ανάλογα με τον αρχικό αριθμό τους. Κάθε ομάδα αναλαμβάνει να μελετήσει ένα θέμα σχετικό με τον αθλητισμό.
Α' ΟΜΑΔΑ Βία στα γήπεδα
Β' ΟΜΑΔΑ Άσκηση για όλους
Γ' ΟΜΑΔΑ Γυναίκες και σπορ
Δ' ΟΜΑΔΑ Ολυμπιακοί Αγώνες
Ε' ΟΜΑΔΑ Αθλητικό Πνεύμα
Οι μαθητές της ίδιας ομάδας συνεργάζονται στενά για την ανάπτυξη του θέματος. Ανταλλάσσουν πληροφορίες και στοιχεία. Τέλος, κάθε ομάδα ορίζει ένα γραμματέα, για να παρουσιάσει το θέμα στην τάξη.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΜΕΘΟΔΟΥ Α
Ταξίδι στις Ολυμπιάδες
Οργανώστε "Ταξίδι στις Ολυμπιάδες". Τα παιδιά χωρίζονται σε 4 ή 5 ομάδες των 5 ή 6 ατόμων. Η κάθε ομάδα αναλαμβάνει να μελετήσει τις Ολυμπιάδες που διεξήχθησαν σε μία συγκεκριμένη χρονική περίοδο.
Για παράδειγμα:
ΟΜΑΔΑ Α 1896 -1920
ΟΜΑΔΑ Β 1924-1952
ΟΜΑΔΑ Γ 1944-1972
ΟΜΑΔΑ Δ 1974-1996
Η κάθε ομάδα δημιουργεί 1 ταμπλό με γραπτό και εικονογραφημένο υλικό. Στο τέλος τα παιδιά μελετούν τα 4 ταμπλό, που αντιστοιχούν στις 4 ομάδες. Προπαντός ψυχαγωγούνται, ενημερώνονται και αποκτούν συνολική εικό­να για τους Ολυμπιακούς Αγώνες αλλά και για την κάθε Ολυμπιάδα χωριστά.
Η ίδια εργασία μπορεί να γίνει και ατομικά, αν κάθε παιδί αναλάβει να μελετήσει μία Ολυμπιάδα. Μην εξαιρέσετε από τη μελέτη τη Μεσοολυμπιάδα του 1906, καθώς και τις Ολυμπιάδες που δε διεξήχθησαν, 1940, 1944. Αναζητήστε τα αίτια και αναφερθείτε στο πολιτικό και κοινωνικό πλαίσιο της εποχής. Επίσης ιδιαίτερο ενδιαφέ­ρον παρουσιάζει η Ολυμπιάδα του 1936.
Το ίδιο ταξίδι μπορεί να γίνει με τις "Εποχές". Φαντάσου ότι υπάρχει η μαγική μηχανή του χρόνου. Τα παιδιά θα είναι έτοιμα να απαντήσουν σε ερωτήσεις όπως:
"Σε ποια από τις παρακάτω εποχές θα ήθελες να πας; Περίγραψε μας τι βλέπεις. Τι γνώμη είχαν τότε οι άνθρωποι για τον αθλητισμό;"
ΟΜΑΔΑ Α Κλασική Αρχαιότητα
ΟΜΑΔΑ Β Βυζάντιο
ΟΜΑΔΑ Γ Αναγέννηση
ΟΜΑΔΑ Δ Βιομηχανική Επανάσταση

 

ΜΕΘΟΔΟΣ Β

ΠΑΖΛ
Τα παιδιά χωρίζονται σε 4 ή 5 ομάδες των 4 ή 5 ατόμων.
Σε κάθε ομάδα ένα παιδί αναλαμβάνει να μελετήσει ένα ξεχωριστό συγκεκριμένο θέμα.
Α' ΟΜΑΔΑ α. Βία στα γήπεδα β. Άσκηση για όλους γ. Γυναίκες και σπορ
δ. Ολυμπιακοί Αγώνες ε. Αθλητικό Πνεύμα
Β' ΟΜΑΔΑ α. Βία στα γήπεδα β. Άσκηση για όλους γ. Γυναίκες και σπορ
δ. Ολυμπιακοί Αγώνες ε. Αθλητικό Πνεύμα
Γ' ΟΜΑΔΑ α. Βία στα γήπεδα β. Άσκηση για όλους γ. Γυναίκες και σπορ
δ. Ολυμπιακοί Αγώνες ε. Αθλητικό Πνεύμα
Δ' ΟΜΑΔΑ α. Βία στα γήπεδα β. Άσκηση για όλους γ. Γυναίκες και σπορ
δ. Ολυμπιακοί Αγώνες ε. Αθλητικό Πνεύμα
Τα α όλων των ομάδων συγκεντρώνονται μαζί.
Τα β όλων των ομάδων συγκεντρώνονται μαζί
Τα γ όλων των ομάδων συγκεντρώνονται μαζί κ.ο.κ.
Τα παιδιά συνεργάζονται μεταξύ τους, πλουτίζουν τις γνώσεις τους, συμπληρώνουν τυχόν ελλείψεις τους και επιστρέφουν στις ομάδες τους, για να τις ενημερώσουν. Αναπτύσσουν υπευθυνότητα και ομαδικό πνεύμα.

ΤΑΞΙΔΙΑ ΣΤΟ ΧΑΡΤΗ
Για την καλύτερη και πληρέστερη ενημέρωση των παιδιών δείχνουμε στον άτλαντα τις χώρες που έχουν ήδη οργανώσει Ολυμπιακούς Αγώνες. Μπορούμε να ζητήσουμε από τα παιδιά, να βρουν στον ελεύθερο χρόνο τους λίγες πληροφορίες για την ιστορία και το γεωφυσικό περιβάλλον των χωρών αυτών και να τις καταγράψουν στο τετράδιο τους. Οπωσδήποτε τίποτα από τα προτεινόμενα δεν είναι για αποστήθιση, απλώς διευκολύνει τα παιδιά να αποκτήσουν μια πλήρη και σφαιρική εικόνα για τις χώρες που ήδη έχουν φιλοξενήσει Ολυμπιακούς Αγώνες.

ΥΙΟΘΕΤΗΣΤΕ ΕΝΑ ΔΕΝΤΡΟ
Είναι αλήθεια πολύ σημαντικό να βοηθήσουμε τους μικρούς μαθητές να αποκτήσουν ευαισθησία και αγάπη για τη φύση. Καλύτερη ιδέα είναι να υιοθετήσουν ένα δέντρο στον περίβολο του σχολείου, στη γειτονιά τους ή στο πάρκο. Ας τους δώσουμε την ευκαιρία να διαλέξουν. Τα παιδιά θα αγαπήσουν την ιδέα και θα είναι υπεύθυνοι για ένα δεντράκι που οι ίδιοι επέλεξαν να έχουν την φροντίδα του.
Οι φωτογραφίες που θα βγάλουν δίπλα στο δέντρο τους θα τους θυμίζουν, όταν μεγαλώσουν, τα παιδικά τους χρόνια και την αλληλένδετη σχέση που ανέπτυξαν με το φυσικό περιβάλλον.

ΕΚΘΕΣΗ ΦΥΣΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Μία άλλη εύκολα υλοποιήσιμη ιδέα είναι να προτρέψουμε τα παιδιά να μαζέψουν ξερά φύλλα. Με τα ξερά φύλλα μπορούν να φτιάξουν πολλά σχέδια και πίνακες και να τα παρουσιάσουν στο μάθημα των καλλιτεχνικών. Αναμφισβήτητα και αυτός είναι ένας τρόπος που θα φέρει τα παιδιά σε επαφή με το μεγαλείο της φύσης.

ΤΡΕΛΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
Μπορείτε να εφαρμόσετε αυτή την πρακτική κυρίως σε παιδιά μικρότερης ηλικίας (6-8 χρόνων), αλλά και τα μεγαλύτερα θα τη βρουν ένα ευχάριστο και διασκεδαστικό διάλειμμα στην ώρα της Φυσικής Αγωγής.
- Τρέξιμο προς τα πίσω
- Τρέξιμο με βιβλίο στο κεφάλι
- Τσουβαλοδρομίες
- Διελκυνστίδα
- Σκυταλοδρομία με μπαλόνι στη θέση της σκυτάλης.