Πρόταση Διδασκαλίας για Εγγεγραμμένη και Επίκεντρη γωνία με χρήση του λογισμικού Geogebra.
(Πρόταση Μαθήματος για μαθητές β΄ Γυμνασίου)
Προτεινόμενος τρόπος χρήσης
1. Κινητικές δεξιότητες: οι μαθητές κινούν τον δρομέα της ακτίνας και τους ρωτάμε τι αλλάζει; , ρωτάμε τι είναι το Ο, το ΑΔ τι μέτρο έχει ο κύκλος
2.κάνουμε ενεργό του κουτί της εγγεγραμμένης:
οι μαθητές κινούν τον δρομέα της γωνίας, ρωτάμε τι είναι αυτό που μοιάζει με προβολέα;
(μία μαθήτρια στην τάξη μου είπε κύριε αυτό μοιάζει με προβολέα τοποθετημένο πάνω στον κύκλο.)
τι χαρακτηρίζει αυτή την γωνία (που είναι η κορυφή),
τέμνει πάντα τον κύκλο; που τον τέμνει , τι είναι αυτό το τμήμα για τον κύκλο; (αντίστοιχο τόξο)
Δίνουμε τον ορισμό της εγγεγραμμένης γωνίας
3. Λέμε τους μαθητές να κάνουν το μέτρο της επίκεντρης =90 και να παρατηρήσουν τι συμβαίνει.
(θέλουμε να παρατηρήσουν ότι το αντίστοιχο τόξο είναι ημικύκλιο)
Ρωτάμε πόσες μοίρες έχει αυτό; ποιά η σχέση τους με την εγγεγραμμένη β;
Λέμε τους μαθητές να κάνουν το μέτρο της επίκεντρης =45 και να παρατηρήσουν το μέτρο του αντίστοιχου τόξου (τεταρτοκύκλιο=45)
Διατυπώνουμε την σχέση εγγεγραμμένης - αντίστοιχου τόξου
4..κάνουμε ενεργό του κουτί της εγγεγραμμένης: οι μαθητές κινούν τον δρομέα της γωνίας κλπ......