Seilias

Physics and Photography

Τα Δημοφιλέστερα του Μήνα

Σχόλια - Παρατηρήσεις

Για σχόλια,  παρατηρήσεις,  διορθώσεις, αβλεψίες κλπ μη διστάσετε να επικοινωνήστε μαζί μου. Όσες προσομοιώσεις φέρουν το όνομά μου είναι ελεύθερες προς χρήση και τροποποίηση από όλους, αρκεί να μην αλλαχθούν τα σύμβολα πνευματικής ιδιοκτησίας. Τα αρχεία μπορείτε να τα βρείτε στο menu Download.
 

Αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε τις γραφικές παραστάσεις από τις προσομοιώσεις σε δικές σας εργασίες, να αποθηκεύσετε κάποια προσομοίωση ή να εκτυπώσετε ένα άρθρο κάντε κλικ εδώ για να δείτε την διαδικασία.


Για ενσωμάτωση αρχείων προσομοιώσεων στο Word-Excel-PowerPoint πατήστε εδώ


Σας Ευχαριστώ.

Με δυο λόγια

Τυλίγουμε ένα παγάκι με μάλλινο ύφασμα και το αφήνουμε να λιώσει. Θα λιώσει άραγε πιο γρήγορα επειδή είναι τυλιγμένο σε μάλλινο ύφασμα;


Όχι!
Το μάλλινο ύφασμα είναι μονωτής εμποδίζοντας την θερμότητα να μπει αλλά και να βγει. Γι αυτό φοράμε μάλλινα τον χειμώνα. Το ύφασμα λειτουργεί σαν ασπίδα, το απομονώνει  από το περιβάλλον του. Έτσι όταν το παγάκι είναι τυλιγμένο με μάλλινο ύφασμα δεν μπορεί να μπεί θερμότητα (από το πιο ζεστό περιβάλλον) με αποτέλεσμα να λιώνει πιο αργά.

 
Αρχική arrow Φυσική arrow Ηλεκτρικό Ρεύμα arrow Σύνδεση Αντιστατών σε σειρά και παράλληλα
Αύγ
21
2010
Σύνδεση Αντιστατών σε σειρά και παράλληλα PDF Εκτύπωση E-mail
(2 ψήφοι)

Δύο αντιστάτες λέμε ότι συνδέονται σε σειρά όταν διαρρέονται από το ίδιο ρεύμα. Όποια ηλεκτρόνια περάσουν από τον έναν θα περάσουν και από τον άλλον. (Δεν θα λοξοδρομήσουν δηλαδή από την  πορεία τους.)

Η τιμή της αντίστασης του ισοδύναμου αντιστάτη δίνεται από την εξίσωση

και

 

Δύο αντιστάτες λέμε ότι συνδέονται παράλληλα όταν έχουν ίδια τάση ή πιο απλά όταν οι δύο αντιστάτες έχουν κοινά άκρα. ("πατάνε" στα ίδια σημεία - τα κίτρινα στο σχήμα).

ο ισοδύναμος αντιστάτης έχει αντίσταση

ή

Στην παράλληλη σύνδεση το ηλεκτρικό ρεύμα διακλαδίζεται (όχι υποχρεωτικά σε δύο ίσα κομμάτια)





+/-
Γράψτε σχόλιο
Όνομα:
Email:
 
Τίτλος:
 
+/- Σχόλια
Προσθήκη νέου Αναζήτηση
αχιλλεας καρρας  - αχιλλεας   |194.63.239.xxx |06-Dec-2010 10:23:13
το side ειναι πραγματικα πολυ καλο , δουλευω σε φροντιστηριο κ απλα θελω να συμφωνησω απολυτα με τον ορισμο των αντιστασεων σε σειρα
του κ.Δακαναλη ,εγω τον χρησιμοποιω χρονια στην β λυκειου κ τα παιδια δειχνουν πραγματικα να καταλαβαινουν πολυ πιο καλα την
συνδεση αυτη κ να μην μπερδευονται σε πιο δυσκολες συνδεσμολογιες
Φραντζεσκάκη Πετρούλα   |194.63.239.xxx |04-Oct-2010 22:41:28
Όλα είναι καταπληκτικά.
Είσαι μόνιμος βοηθός μου στη φυσική Β΄ και Γ΄γυμνασίου εδώ και 2 χρόνια.
Μακάρι να υπάρχουν άνθρωποι με
μεράκι, όπως εσύ, να εμπνέουν εμάς τους εκπαιδευτικούς να μεταδίδουμε και στους μαθητές μας την όρεξη για την γνώση.
Ευχαριστώ.
Κ. Δακανάλης - kosdak.blogspot  - ΟΡΙΣΜΟΣ ΣΕΙΡΑΣ ΣΥΝΔΕΣΗς   |78.87.186.xxx |23-Aug-2010 23:17:16
Τα πάντα είναι εξαιρετικά, ζηλεύω, έχω βάλει link και στο blog μου, πολλά συγχαρητήρια !
Μια παρατήρηση ...
Θεωρώ πως η πρόταση "Δύο
αντιστάτες λέμε ότι συνδέονται σε σειρά όταν διαρρέονται από το ίδιο ρεύμα", είναι το αποτέλεσμα μιας σειρά σύνδεσης. Σαν
αντι-παράδειγμα, πολλοί όμοιοι παράλληλοι, διαρρέονται από το ίδιο ρεύμα.
Νομίζω πως ο σωστός ορισμός είναι ο εξής :
"Δυο ή πιο
πολλοί αντιστάτες είναι συνδεμένοι σε σειρά, όταν είναι συνδεμένοι διαδοχικά κι ανάμεσά τους δεν παρμβάλλεται διακλάδωση. Τότε,
ανεξάρτητα από την τιμή της αντίστασής τους, όλοι διαρρέονται από ρεύμα ίδιας έντασης".
seilias   |94.65.121.xxx |30-Aug-2010 14:27:33
Ευχαριστώ Κώστα για τα καλά σου λόγια και γενικότερα όλους σας για τα καλά λόγια μου δίνουν μεγάλη χαρά.

Μέσα στο μάθημα
χρησιμοποιώ την έκφραση ίδιο ρεύμα και όχι ίσο ρεύμα εξηγώντας ότι όταν λέμε ίδιο εννοούμε ότι αυτά τα συγκεκριμένα
ηλεκτρόνια θα περάσουν και από τον έναν αντιστάτη και από τον άλλον και όχι απλά ίσος αριθμός ηλεκτρονίων.
Συμφωνώ απόλυτα με τα
λεγόμενά σου και παλαιότερα επέμενα σε πολλές λεπτομέρειες τώρα κάποιες φορές προτιμώ να χάσω από την επιστημονική πληρότητα αλλά
να κερδίσω λίγο την κατανόηση ειδικά όταν είναι απέναντί μου παιδάκια Β' και Γ' Γυμνασίου. Είναι άραγε σωστό;
Κ. Δακανάλης   |78.87.186.xxx |30-Aug-2010 15:31:54
Με τον τρόπο που το θέτεις συμφωνώ απόλυτα, σε σημείο να την υιοθετήσω!
Με την εξήγηση που δίνεις, η παρατήρησή μου καθίσταται
άχρηστη!
Εγώ στο γραπτό θα υπογράμμιζα τη λέξη "ίδιο" ή πιο καλά θα την έβαζα σε εισαγωγικά για να δώσω την έμφαση που δίνεις
προφορικά στην τάξη.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

 
< Προηγ.   Επόμ. >


Open All | Close All

 
Joomla Templates by Joomlashack