Kαιρός

<iframe scrolling="no" frameborder="0" allowtransparency="true" src="http://www.weather.gr/gr/gr/widgets/weather_w6.aspx?p=2972" style="width: 200px; height: 120px"></iframe><a target="blank" style="color: #999999; width: 200px; display: block; text-align: center; font: 10px/10px Arial,san-serif; text-decoration: none;" href="http://www.weather.gr">πρόγνωση καιρού από το weather.gr</a>

καιρός

<iframe scrolling="no" frameborder="0" allowtransparency="true" src="http://www.weather.gr/gr/gr/widgets/weather_w6.aspx?p=2972" style="width: 200px; height: 120px"></iframe><a target="blank" style="color: #999999; width: 200px; display: block; text-align: center; font: 10px/10px Arial,san-serif; text-decoration: none;" href="http://www.weather.gr">πρόγνωση καιρού από το weather.gr</a>

Νεοελληνική Γλώσσα

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΜΑΣ & Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

 

Η εποχή μας χαρακτηρίζεται από πολλά και δυσεπίλυτα προβλήματα. Ποιο, κατά τη γνώμη σας, χαρακτήρα πρέπει να έχει η εκπαίδευση, ώστε να συμβάλει αποτελεσματικά στην επίλυσή τους;

 

  • Διαπραγμάτευση του θέματος:

 

Τα κυριότερα προβλήματα της εποχής μας:

 

   Η εποχή μας παρουσιάζει πράγματι ποικιλία προβλημάτων που χαρακτηρίζονται για την πολυπλοκότητά του, και γι? αυτό η επίλυσή τους καθίσταται δυσχερής. Επισημαίνουμε τα κυριότερα:

?      Ο πνευματικός αποπροσανατολισμός, που οδηγεί στη στυγνή εξειδίκευση, στη μονομέρεια, στην επιβράδυνση του ηθικοπνευματικού πολιτισμού σε σχέση με τον τεχνικό.

?      Η κρίση των ηθικών αξιών: συναισθηματική απάθεια, υποκρισία, ιδιοτέλεια, εκμετάλλευση, έλλειψη ανθρωπιάς.

?      Ο υπερκαταναλωτισμός. Δημιούργησε το μονοδιάστατο άνθρωπο, που θεωρεί υπέρτατο το έχειν από το είναι και ταυτίζει την ευτυχία με τα υλικά αγαθά.

?      Η καταλυτική αμφισβήτηση θεσμών που σχετίζονται με την κοινωνία, την πολιτική και το έθνος. Αποστασιοποίηση από τα κοινά, διεύρυνση του χάσματος μεταξύ νέων και μεγαλυτέρων, κρίση στις διαπροσωπικές σχέσεις, ατομισμός, ανταγωνισμός, προώθηση ατομικού συμφέροντος σε βάρος του κοινωνικού, πολιτικός αμοραλισμός και στείρος κομματισμός.

?      Το άγχος, η μοναξιά, η εσωστρέφεια, η ανία, η πλήξη, η αλλοτρίωση, η παθητικότητα.

?      Η ανεργία, που έχει φοβερές συνέπειες για το άτομο και την κοινωνία.

?      Η αστυφιλία, που δημιούργησε τερατουπόλεις και υποβάθμισε την ποιότητα ζωής.

?      Φαινόμενα κοινωνικής παθογένειας: βία, εγκληματικότητα, ναρκωτικά.

?      Η απειλή για την παγκόσμια ειρήνη. Οι πυρηνικοί εξοπλισμοί, τα χημικά όπλα και οι εξοπλιστικοί ανταγωνισμοί δημιουργούν παγκόσμια ανασφάλεια.

?      Η παγκόσμια οικονομική κρίση, που δημιουργεί  πρακτικά και ψυχολογικά αδιέξοδα, έκπτωση των ανθρωπιστικών αξιών και έξαρση φαινομένων ακραίου εθνικισμού

?      Το οικολογικό πρόβλημα: εξάντληση φυσικών πόρων, ενεργειακή κρίση, καταστροφή περιβάλλοντος, καταστροφή όζοντος, φαινόμενο θερμοκηπίου.

 

 

 

 

Ποιο χαρακτήρα οφείλει να έχει η εκπαίδευση, ώστε να συμβάλει αποτελεσματικά στην αντιμετώπιση των προβλημάτων;

 

?      Να είναι σύγχρονη: η εκπαίδευση να παρακολουθεί τις εξελίξεις του παρόντος, να εντοπίζει τα προβλήματα, να προτείνει και να προωθεί ενδεικνυόμενες λύσεις.

?      Να είναι ανθρωπιστική: να μην αποβλέπει μόνο στη δημιουργία παραγωγικού ανθρώπου, αλλά να εξισορροπεί την τεχνική κατάρτιση με την ηθικοπνευματική ολοκλήρωση του ατόμου.

?      Με το περιεχόμενο σπουδών να επιδιώκει την καλλιέργεια της κρίσης και της φαντασίας, να οξύνει το νου και να προωθεί τον προβληματισμό και το στοχασμό.

?      Να μεταλαμπαδεύει ηθικές αξίες και να διαμορφώνει στα άτομα κοινωνική συνείδηση.

?      Η εκπαίδευση να προσφέρει όραμα και να καλλιεργεί υψηλά ιδανικά.

?      Να παρέχει ορθό επαγγελματικό προσανατολισμό.

?      Να επιδιώκει την ορθή πολιτικοποίηση του ατόμου και να δημιουργεί δημοκρατική συνείδηση στους νέους.

?      Να δημιουργεί ορθή αντίληψη για την έννοια του πατριωτισμού και της εθνικής συνείδησης. Να καταπολεμείται ο ακραίος εθνικισμός, ο σοβινισμός, η μισαλλοδοξία κι ο δογματισμός.

?      Να μεταλαμπαδεύει τις παραδοσιακές αξίες, με τέτοιο τρόπο, ώστε τα άτομα να διαμορφώνουν ορθά την πολιτιστική τους συνείδηση και να μην οδηγούνται στην προγονοπληξία.

?      Να δημιουργεί περιβαλλοντική συνείδηση.

 

 

ΕΙΔΙΚΟ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ

Λεκτικά σύνολα:

Παιδεία: εθνική, ανθρωπιστική, κλασική, γλωσσική.

Εκπαίδευση: τεχνική, επαγγελματική, βασική, ανώτερη, ανώτατη, δημοκρατική, αυταρχική.

Παρέχω ? αποκτώ παιδεία.

Εκσυγχρονίζω, οργανώνω, μεταρρυθμίζω, αναβαθμίζω, υποβαθμίζω την εκπαίδευση.

Αντλώ γνώσεις, φώτα της γνώσης, ενσταλάζω αρχές, μεταλαμπαδεύω σοφία, μυώ στη γνώση, ενστερνίζομαι, εγκολπώνομαι αξίες.

Κακοδαιμονία της εκπαίδευσης.

 

 

 

 

 

 

 

 

εορτολόγιο

ρολόϊ

<iframe scrolling="no" frameborder="0" allowtransparency="true" src="http://www.weather.gr/gr/gr/widgets/weather_w6.aspx?p=2972" style="width: 200px; height: 120px"></iframe><a target="blank" style="color: #999999; width: 200px; display: block; text-align: center; font: 10px/10px Arial,san-serif; text-decoration: none;" href="http://www.weather.gr">πρόγνωση καιρού από το weather.gr</a>

 

ΡΟΛΟΪ