Breadcrumbs
Login Form
Ο Μικρός Πρίγκιπας
Ο Μικρός Πρίγκιπας είναι ένα ξανθό αγόρι που προέρχεται από έναν μικρό πλανήτη, τον οποίο φρόντιζε και αγαπούσε πολύ. Μια μέρα όμως αποφασίζει να φύγει από τον πλανήτη του, απογοητευμένος από τη συμπεριφορά του τριαντάφυλλού του. Ταξιδεύει σε άλλους πλανήτες προσπαθώντας να γνωρίσει τον κόσμο και να κάνει νέους φίλους για να μη νιώθει μόνος.
Στους πλανήτες που ταξιδεύει συναντά έναν βασιλιά, έναν επιχειρηματία, ένα μέθυσο, ένα ματαιόδοξο, ένα φανοκόρο κι ένα γεωγράφο. Καθένας από αυτούς, ζει μόνος και ασχολείται με το επάγγελμά του. Ο τρόπος που έχουν επιλέξει να ζουν φαίνεται πολύ παράξενος στο Μικρό Πρίγκιπα.
Με εξαίρεση το φανοκόρο, που τον συμπάθησε και εκτίμησε την υπευθυνότητά του, δε μαθαίνει τίποτα χρήσιμο από τους άλλους.
Μετά από πρόταση του γεωγράφου επισκέπτεται τη Γη. Προσγειώνεται στην έρημο αναζητώντας τους ανθρώπους, ώσπου συναντά μια αλεπού που του διδάσκει την αξία της φιλίας. Ο Μικρός Πρίγκιπας συνειδητοποιεί ότι, αν και υπάρχουν χιλιάδες τριαντάφυλλα, η αγάπη του για το δικό του τριαντάφυλλο το κάνει μοναδικό γι? αυτόν, και έτσι αποφασίζει??
ANTOINE DE SAINT EXUPERY
Ο Αντουάν ντε Σαιντ Εξυπερύ (Antoine de Saint Exupery) γεννήθηκε το 1900 στη Λυών της Γαλλίας .
Τα παιδικά του χρόνια τα έζησε ξέγνοιαστα και ευτυχισμένα σε ένα υπέροχο οικογενειακό κάστρο παρά τον πρόωρο χαμό του πατέρα του. Από τα παιδικά του χρόνια του άρεσαν πολύ τα αεροπλάνα. Μάλιστα κάποια στιγμή πρόσθεσε στο ποδήλατό του φτερά από χαρτόνι για να το μετατρέψει σε αεροπλάνο! Σε ηλικία 12 ετών πραγματοποίησε το πρώτο του ταξίδι με αεροπλάνο. Μετά από την πτήση αυτή ο ενθουσιασμός μεγάλωσε!
Στο σχολείο ως μαθητής είχε αρκετές αποτυχίες αλλά ποτέ δεν σταμάτησε να προσπαθεί. Περισσότερο του άρεσαν η αστρολογία και η λογοτεχνία.
Το 1921 υπηρέτησε τη στρατιωτική του θητεία στην αεροπορία. Ο σταθμός αυτός της ζωής του ήταν πολύ σημαντικός, αφού εκεί έβαλε στόχο να εκπληρώσει την παιδική του επιθυμία, να γίνει δηλαδή πιλότος. Η επιμονή του τον βοήθησε να πάρει δίπλωμα πιλότου και να εκπαιδευτεί στα στρατιωτικά αεροσκάφη κατακτώντας το βαθμό του ανθυποσμηναγού. Έτσι, το παιδικό του όνειρο πραγματοποήθηκε!
Ήταν ριψοκίνδυνος και με την αγορά ενός μικρού αλλά γρήγορου αεροπλάνου θέλησε να κάνει τη διαδρομή Παρίσι-Σαϊγκόν. Το μεγάλο αυτό ταξίδι που πραγματοποίησε το 1935 μαζί με το μηχανικό αεροπλάνων Αντρέ Πρεβότ, σημαδεύτηκε από μια αναγκαστική προσγείωση στην έρημο της Λιβύης. Είχαν προμήθειες μόνο για μια μέρα με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν από αφυδάτωση. Σώθηκαν μετά από 4 μέρες παραμονής στην αφιλόξενη έρημο, όταν τους περισυνέλεξε ένα καραβάνι βεδουίνων!
Το 1938, ένα σοβαρό ατύχημα σε μια από τις πτήσεις που πραγματοποιούσε θα του προκαλέσει σοβαρά τραύματα και θα νοσηλευτεί σε κρίσιμη κατάσταση στο νοσοκομείο της Νέας Υόρκης. Την επόμενη χρονιά η ανακοίνωση για την έναρξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου θα τον βρει μακριά από την Ευρώπη. Κατά τη διάρκεια του
πολέμου προσφέρει τις υπηρεσίες του στη Γαλλική Πολεμική Αεροπορία και με την πτώση της Γαλλίας και καταφεύγει στις ΗΠΑ.
Ο Exup?ry άρχισε να γράφει το Μικρό Πρίγκιπα κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου στην Αμερική, όπου κατέφυγε μετά την εισβολή των Γερμανών στη Γαλλία. Μερικά στοιχεία της ιστορίας του Μικρού Πρίγκιπα είναι παρμένα από την προσωπική του ζωή. Στις περιπλανήσεις του στην έρημο Σαχάρα, είχε μια σειρά από παραισθήσεις, όπως η συνάντησή του με μια αλεπού της ερήμου που έχει εντυπωσιακή ομοιότητα με την αλεπού που απεικονίζεται στο Μικρό Πρίγκιπα.
Ο Σαιντ Εξυπερύ εξαφανίστηκε με το αεροπλάνο του στα ανοικτά της Κορσικής στις 31 Ιουλίου 1944, παραμονή της απελευθέρωσης της Γαλλίας. Βρισκόταν στην ένατη και τελευταία του πολεμική αποστολή. Τα αίτια της πτώσης του αεροπλάνου ήταν άγνωστα μέχρι το 2003 όταν βρέθηκαν τα συντρίμια του αεροπλάνου του στο βυθό της θάλασσας. Είχε καταρριφθεί από Γερμανικά πυρά.
Μέθοδος "Κείμενο Για Όλους"
Το κείμενο που ακολουθεί αποτελεί διασκευή του Κεφαλαίου 21 του βιβλίου «Ο Μικρός Πρίγκιπας» του Αντουάν Ντε Σαιντ Εξυπερύ που ακολούθησε τις αρχές που διαπνέουν τη μέθοδο: «Κείμενο για όλους». Πρόκειται για μια μέθοδο μεταγραφής κειμένου που όχι μόνο διευκολύνει την ανάγνωση αλλά κυρίως την κατανόηση. Μέσω της μεθόδου αυτής δίνεται η ευκαιρία στους μαθητές που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην πρόσβασή τους στο γραπτό λόγο, να διαβάζουν και να κατανοούν με ευκολία τα κείμενα.