Α. Συμπληρώστε τις ονομασίες των κατηγοριών ή υποκατηγοριών (1 έως 8) που λείπουν από το διάγραμμα.(Μονάδες8)
Β. Στην κατηγορία 1 εντάσσονται και σχηματισμοί οι οποίοι παράγουν και εκκρίνουν ουσίες. Πώς ονομάζονται οι σχηματισμοί αυτοί, σε ποιες τρείς κατηγορίες κατατάσσονται και με βάση ποιο κριτήριο γίνεται αυτή η κατάταξη; (Μονάδες 5)
Α. Για ποιο είδος κυττάρου πρόκειται; (Μονάδες 4)
Β. Γράψτε στην κόλλα σας τους παρακάτω σχηματισμούς του κυττάρου και δίπλα τον αριθμό που τους καταδεικνύει: νευράξονας, δενδρίτης, τελικό κομβίο, κυτταρικό σώμα, πυρήνας. (Μονάδες 5)
Γ. Πώς ονομάζονται τα βοηθητικά κύτταρα που συμβάλουν στην λειτουργία του κύτταρου του σχήματος; Αναφέρατε δύο τρόπους με τους οποίους τα κύτταρα αυτά συμβάλουν στην παραπάνω λειτουργία. (Μονάδες 4)
Α. Τι απεικονίζουν τα 1, 2, 3, 4 και 5 στο σχήμα; (Μονάδες 5)
Β. Γιατί ο αδένας 2 χαρακτηρίζεται ως μεικτός; (Μονάδες 7)
Α. Τι απεικονίζουν τα 1, 2, 3, 4, 5, και 6 ; (Μονάδες 6)
Β. Γιατί το όργανο 3 χαρακτηρίζεται ως μεικτός αδένας; (Μονάδες 3)
Γ. Με ποιο τρόπο γίνεται δυνατή η ανόρθωση του πέους (στύση) κατά την ερωτική διέγερση; (Μονάδες 4)
Α. Οι αριθμοί 1 έως 4 παριστούν τις εισόδους/εξόδους της καρδιάς. Ποιες από αυτές συνδέονται με τον πνεύμονα; Από ποιες διέρχεται οξυγονωμένο αίμα; (Μονάδες 4)
Β. Ποιοι από τους χώρους Α έως Δ αντιστοιχούν στον αριστερά κόλπο και στην δεξιά κοιλία; Τι παριστά το γράμμα Ε; (Μονάδες 4)
Γ. Γιατί το μυοκάρδιο εκεί που περικλείει τον σχηματισμό Γ έχει παχύτερα τοιχώματα σε σχέση με τους άλλους χώρους της καρδιάς; (Μονάδες 5)
Α. Τι παριστούν οι σχηματισμοί 1 και 2 του φλοιού; Πώς ονομάζεται ο λοβός που εμφανίζεται γραμμοσκιασμένος στο σχήμα; (Μονάδες 4)
Β. Πως ονομάζεται η περιοχή 3 (γκρι χρώματος); Αναφέρατε μια από τις σημαντικές λειτουργίες που επιτελεί. (Μονάδες 4)
Γ. Πως ονομάζεται η περιοχή 4 (μαύρου χρώματος); Αναφέρατε μια από τις σημαντικές λειτουργίες που επιτελεί; (Μονάδες 4)
Α. Αντιστοιχείστε το καθένα από τους παρακάτω σχηματισμούς του ματιού με το αντίστοιχο αριθμό που εμφανίζεται στο σχήμα.
α. Υαλώδες σώμα | ε. Αμφιβληστροειδής χιτώνας |
β. Σκληρός χιτώνας | στ. Οπτικό νεύρο |
γ. Υδατοειδές υγρό | ζ. Κερατοειδής χιτώνας |
δ. Κρυσταλλοειδής φακός | η. Χοριοειδής χιτώνας |
Β. Γιατί οι σχηματισμοί 4, 5, 6 και 7 είναι διαφανείς;(Μονάδες 4)
Γ. Πώς ονομάζονται τα νευρικά κύτταρα - φωτοϋποδοχείς του ματιού;(Μονάδες 4)
Α. Αντιστοιχείστε το καθένα από τους παρακάτω σχηματισμούς του αυτιού με το αντίστοιχο αριθμό που εμφανίζεται στο σχήμα.
α. Τύμπανο | ε. Ευσταχιανή σάλπιγγα |
β. Ημικύκλιοι σωλήνες | στ. Στατικοακουστικό νεύρο |
γ. Κοχλίας | ζ. Πτερύγιο |
δ. Ακουστικά οστάρια | η. Ακουστικός πόρος |
Β. Με ποιο τρόπο επιτυγχάνεται η διατήρηση ίσης πίεσης στις δύο πλευρές του τυμπανικού υμένα;(Μονάδες 4)
Α. Τι παριστούν τα 1, 2, 3, 4 και 5 στο σχήμα;(Μονάδες 5)
Β. Περιγράψτε πώς λειτουργεί το αντανακλαστικό του γονάτου (Μονάδες 5)
Γ. Ποιος ο ρόλος του αντανακλαστικού του γονάτου;(Μονάδες 2)
Α. Πώς ονομάζεται το συστατικό Α και από τι αποτελείται το συστατικό Β και ποιο ποσοστό περίπου καταλαμβάνει το καθένα;(Μονάδες 4)
Β. Ποιες πρωτεΐνες που περιέχονται στο συστατικό Α συμβάλλουν στην καταστροφή των μικροοργανισμών;(Μονάδες 2)
Γ. Ποια η ονομασία και ποια η μορφή των κυττάρων που κυριαρχούν στο συστατικό Β; Πώς δικαιολογείται αυτή η μορφή; Ποια η πρωτεΐνη που κυριαρχεί στο κυτταρόπλασμα των παραπάνω κυττάρων και ποια δομή έχει; (Μονάδες 6)
Α. Ποια η ονομασία των δύο αυτών ειδών αρθρώσεων α και β; (Μονάδες 4)
Β. Ποια η βασική διαφορά μεταξύ των αρθρώσεων α και β; (Μονάδες 3)
Γ. Αναφέρατε από ένα παράδειγμα για το κάθε είδος άρθρωσης.(Μονάδες 2)
Δ. Πως ονομάζονται οι σχηματισμοί 1, 2 και 3 στην άρθρωση β;(Μονάδες 3)