ΕΡΓΑΣΙΑ
ΧΗΜΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΗ - ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
Στη δραστηριότητα αυτή ο αριθμός των μετρήσεων είναι πάρα πολύ μικρός σε σχέση με τον πραγματικό αριθμό των μορίων. Οι χρόνοι που θα μετρηθούν είναι και αυτοί ενδεικτικοί και δεν αντιστοιχούν σε κάποια πραγματική αντίδραση. Θα πρέπει, λοιπόν, να σημειώσουμε πως είτε η προσομοίωση της κίνησης των μορίων είτε ο χρόνος μεταξύ δύο αποτελεσματικών συγκρούσεων είναι εντελώς πλασματικός και απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Για να προσεγγίσει κανείς την πραγματικότητα θα έπρεπε να είχε αφάνταστα μεγαλύτερο αριθμό μορίων και εκατομμύρια μετρήσεων, απ’ όπου θα προέκυπτε ένας πειστικός μέσος όρος. Ωστόσο, και παρά τον κίνδυνο για παρερμηνείες από το μαθητή, πιστεύουμε ότι η δραστηριότητα αυτή έχει να προσφέρει θετικά στοιχεία στην κατανόηση της «αποτελεσματικής σύγκρουσης» και γενικότερα στο πώς πραγματοποιείται μια χημική αντίδραση, με τη συμβολή πάντα και του διδάσκοντα καθηγητή.
ΕΡΓΑΣΙΑ
Σε κάποιο
σχολείο, πραγματοποιώντας οι μαθητές την «Εργασία 2», παρατηρήθηκε,
όσον αφορά τα ερωτήματα 5 και 7, ότι μερικές φορές τα αποτελέσματα
για το χρόνο δεν συμφωνούσαν με τη πρόβλεψη των μαθητών. Μάλιστα μπορεί
να ήταν και αντίθετα από αυτό που περίμεναν. Είχαν κάνει λάθος οι μαθητές;
Είχε λάθος ο υπολογιστής; Υπάρχει άλλη εξήγηση;
Αντί κάποιας απάντησης, σας προτείνουμε να διαβάσετε και πάλι το εισαγωγικό
σημείωμα αυτής της σελίδας.