Ασκήσεις στα θρησκευτικά (του Στέφανου Χρ. Παναγιωτόπουλου)
Για να ολοκληρωθεί η άσκηση, πρέπει να απαντηθούν όλες οι ερωτήσεις και να εμφανιστεί το μήνυμα: "Έχεις ολοκληρώσει την άσκηση!".
Περιληπτικά αναφέρει ποιος είναι ο Θεός του Χριστιανισμού:
το Σύμβολο της Πίστεως
η Κυριακή Προσευχή
το απολυτίκιο της Αναστάσεως
το Ευαγγέλιο
Μεθεκτός σημαίνει:
ο συμμέτοχος
αυτός που μπορούμε να συμμετέχουμε
αυτός που είναι και εντός και εκτός
αυτός που υπάρχει αιώνια
Ο χριστιανικός Θεός είναι:
απρόσιτος στην ουσία Του και μεθεκτός στις ενέργειές Του
μεθεκτός στην ουσία Του και απρόσιτος στις ενέργειές Του
γνωστός ως προς την ουσία Του
αμέθεκτος στις ενέργειές Του
Μόνο οι άγιοι που φωτίζονται από το Θεό φτάνουν στο σημείο να κατανοήσουν την ουσία του Θεού, τον τρόπο δηλ. που υπάρχει ο Θεός
Σωστό
Λάθος
"Ουσία" του Θεού σημαίνει:
από τί υλικό είναι φτιαγμένος ο Θεός
ποιά είναι η προσωπικότητά Του
ποιές είναι οι ιδιότητές Του
καμία από τις υπόλοιπες απαντήσεις
"Άκτιστος" σημαίνει:
αυτός που έχει αρχή και δεν έχει τέλος
αυτός που δεν έχει ούτε αρχή ούτε τέλος
αυτός που δεν έχει αρχή αλλά θα έχει τέλος
αυτός που έχει αρχή και τέλος
"Ενέργειες" του Θεού σημαίνει:
αυτά που κάνει ο Θεός για τον κόσμο
ο τρόπος με τον οποίο υπάρχει ο Θεός
το μέρος όπου "κατοικεί" ο Θεός
η ηλικία του Θεού
Μπορούμε να έχουμε μια κάποια γνώση για το Θεό μελετώντας τη δημιουργία του, την υλική φύση.
Σωστό
Λάθος
Μία από τις ενέργειες του Θεού λέγεται:
ουσιοποιός ενέργεια
ανθρωποποιός ενέργεια
ηλεκτρομαγνητική ενέργεια
υλική ενέργεια
Οι ενέργειες του Θεού είναι:
άκτιστες
κτιστές
υλικές
φυσικές
"Από το μέγεθος και την ομορφιά των κτισμάτων φαίνεται ανάλογα και ο δημιουργός τους". Αυτό το κείμενο αναφέρεται:
στη φυσική αποκάλυψη
στην υπερφυσική αποκάλυψη
στην επιστημονική αποκάλυψη
στην αποκάλυψη του Ιωάννου
Η τέλεια γνώση του Θεού επιτυγχάνεται μόνο στη μέλλουσα ζωή.
Σωστό
Λάθος
Ο Θεός του Χριστιανισμού είναι:
η αγία Τριάδα
ο Χριστός
η Παναγία
όλες οι υπόλοιπες απαντήσεις
Η αγία Τριάδα είναι:
ο Πατέρας, ο Υιός και το άγιο Πνεύμα
ο Θεός, ο Χριστός και το άγιο Πνεύμα
η ουσία του Θεού, ο Χριστός και οι ενέργειες του Θεού.
όλες οι υπόλοιπες απαντήσεις
Όποιος φτάσει σε σημείο να συμμετέχει πλήρως στις ενέργειες του Θεού ονομάζεται:
άγιος
πιστός
άγγελος
θεάνθρωπος
Ο χριστιανικός Θεός είναι:
ένας και ταυτόχρονα τρεις θεοί
ένας και ταυτόχρονα τριαδικός θεός
τρεις θεοί και ταυτόχρονα μοναδικός
στο σύνολο τέσσερις θεοί
Ο χριστιανικός Θεός είναι:
άγνωστος στην ουσία Του και γνωστός στις ενέργειές Του
γνωστός στην ουσία και άγνωστος στις ενέργειες
άγνωστος στην ουσία και τις ενέργειες
γνωστός στην ουσία και τις ενέργειες
Ο Χριστιανισμός είναι "θρησκεία":
μονοθεϊστική
πολυθεϊστική
πανθεϊστική
τριαδολογική
Ο Πατέρας, ο Υιός και το άγιο Πνεύμα είναι:
ενέργειες
φύσεις
υποστάσεις
ουσίες
Συνώνυμο της ουσίας του Θεού είναι:
η υπόσταση του Θεού
το πρόσωπο του Θεού
η ενέργεια του Θεού
η φύση του Θεού
Συνώνυμο του προσώπου του Θεού είναι:
η υπόσταση του Θεού
η ενέργειες του Θεού
η ουσία του Θεού
η φύση του Θεού
"πρόσωπο" του Θεού σημαίνει:
σώμα του Θεού
φυσιογνωμία του Θεού
χαρακτηριστικά του Θεού
προσωπικότητα του Θεού
Ο χριστιανικός Θεός αποτελείται:
από 1 φύση και 3 υποστάσεις
από 1 υπόσταση και 3 φύσεις
από 1 πρόσωπο και 3 ουσίες
από 1 ενέργεια και 3 υποστάσεις
Ο Θεός είναι τριαδικός ως προς:
τα πρόσωπα
τις υποστάσεις
τις προσωπικότητες
όλες οι υπόλοιπες απαντήσεις
Κάθε θεϊκή προσωπικότητα αποτελεί:
το 1/3 του Θεού
ολόκληρο το Θεό
μόνο τις ενέργειες του Θεού
μόνο το Χριστό
Τα τρία πρόσωπα του Θεού σημαίνει ότι:
υπάρχουν 3 Θεοί
ο μοναδικός Θεός εμφανίζεται με 3 διαφορετικές μορφές στους ανθρώπους
καμία από τις υπόλοιπες απαντήσεις
έχει τρεις ξεχωριστές προσωπικότητες
Η τριαδικότητα του Θεού υποδηλώνεται:
στη δημιουργία του ανθρώπου
στη φιλοξενεία του Αβραάμ
στη Βάπτιση του Χριστού
όλες οι υπόλοιπες απαντήσεις
Ο Πατέρας είναι:
αγέννητος
γεννητός
εκπορευτός
όλες οι υπόλοιπες απαντήσεις
Ο Υιός:
γεννάται από τον Πατέρα
εκπορεύει το άγιο Πνεύμα
είναι αγέννητος
εκπορεύεται από τον Πατέρα
Το άγιο Πνεύμα:
γεννάται προαιώνια από τον Πατέρα
εκπορεύεται προαιώνια από τον Υιό
εκπορεύεται προαιώνια μόνο από τον Πατέρα
γεννάει προαιώνια τον Πατέρα και εκπορεύει τον Υιό
Ποιό από τα παρακάτω είναι υποστατικό ιδίωμα του Θεού;
το αγέννητο
το Γεννητό
το Εκπορευτό
όλες οι υπόλοιπες απαντήσεις.
Τί σημαίνει προσωπικό ιδίωμα;
είναι η χαρακτηριστική ιδιότητα που έχει κάθε υπόσταση του Θεού
είναι η χαρακτηριστική ιδιότητα που έχει κάθε ενέργεια του Θεού
είναι η χαρακτηριστική ιδιότητα που έχει κάθε ουσία του Θεού
είναι η χαρακτηριστική ιδιότητα που έχει κάθε φύση του Θεού
Όταν λέμε "η φύση του Θεού" εννοούμε:
η δημιουργία του Θεού (η κτίση)
οι δυνατότητες του Θεού
το "σώμα" του Θεού, από τι αποτελείται
τίποτα. Ο Θεός δεν έχει φύση.
Στις 3 προσωπικότητες του Θεού:
δεν υπάρχει ανώτερος και κατώτερος. Όλες είναι ίσες μεταξύ τους
ανώτερος είναι ο Πατέρας, ακολουθεί ο Υιός και κατώτερο είναι το άγιο Πνεύμα
ανώτερος είναι ο Πατέρας και κατώτεροι ο Υιός και το άγιο Πνεύμα
ο Πατέρας, ο Υιός και το άγιο Πνεύμα είναι κατώτεροι από την ουσία του Θεού.
"Ομοούσιος" σημαίνει:
έχω την ίδια ουσία με κάποιον άλλο
είμαι ανώτερος από κάποιον άλλο
είμαι ταυτόχρονος με κάποιον άλλο
είμαι το ίδιο με κάποιον άλλο
Ο Θεός είναι ομοούσιος, δηλ.:
κάθε ουσία έχει διαφορετική υπόσταση του Θεού
κάθε υπόσταση έχει διαφορετική ιεραρχία μέσα στην ουσία του Θεού
όλες οι ουσίες έχουν την ίδια υπόσταση του Θεού
όλες οι υποστάσεις είναι ίσες μεταξύ τους.
Ο Θεός είναι "ψηλαφητός" στην Ιστορία. Αυτό σημαίνει ότι εντοπίζεται στον κόσμο:
μέσω των αγίων της Παλαιάς Διαθήκης.
με την ενανθρώπηση του Υιού του Θεού
με τα θαύματα των αγίων
όλες οι υπόλοιπες απαντήσεις
Το ιδιαίτερο γνώρισμα του χριστιανικού Θεού είναι η αγάπη.
Σωστό
Λάθος
Αποκορύφωμα της αγάπης του Θεού είναι:
η γέννηση του Χριστού
η σταυρική του θυσία
η δημιουργία του κόσμου και του ανθρώπου
τα θαύματά Του
Ποιά από τις παρακάτω εικόνες απεικονίζει σωστά το χριστιανικό Θεό;
Με ποιο κείμενο ζητούμε να έρθει η Βασιλεία του Θεού σε αυτό τον κόσμο;
Με το "Πάτερ ημών"
Με το "Πιστεύω"
Με το "άγιος ο Θεός"
Με το "Σώσον Κύριε τον λαόν Σου"
Ο Χριστός έθεσε τη Βασιλεία του Θεού στο κέντρο της διδασκαλίας Του.
Σωστό
Λάθος
Διαφορετικά η Βασιλεία του Θεού ονομάζεται Βασιλεία:
των ουρανών
των αγγέλων
της Εκκλησίας
του Υιού
Η Βασιλεία του Θεού:
είναι μια υπερκόσμια - εξωκόσμια κατάσταση, όπου επικρατεί το θέλημα του Θεού
είναι ένα επίγειο πολίτευμα, όπου θα εφαρμόζονται οι κανόνες του ιερού Ευαγγελίου
είναι η καινούργια πραγματικότητα, που έφερε ο Χριστός στους ανθρώπους
καμία από τις υπόλοιπες 3 απαντήσεις
Η ανεκτίμητη αξία της Βασιλείας του Θεού υπογραμμίζεται με την παραβολή:
του σιναπιού και της ζύμης
του κρυμμένου θησαυρού και του πολύτιμου μαργαρίτη
του σπλαχνικού πατέρα
του καλού Σαμαρείτη
Η εξάπλωση της Βασιλείας του Θεού παρουσιάζεται μέσα από την παραβολή:
της ζύμης
του σιναπιού
των κακών γεωργών
όλες οι υπόλοιπες 3 απαντήσεις
Επίκεντρο της Βασιλείας του Θεού, που θα διαποτίζει τις ανθρώπινες σχέσεις, αλλά και τις σχέσεις με το Θεό, είναι:
η ανιδιοτελής αγάπη
η πιστή εφαρμογή του θεϊκού Νόμου
τα ελεύθερα ήθη
όλες οι υπόλοιπες 3 απαντήσεις
Για να μπει κάποιος στη Βασιλεία του Θεού, απαιτείται εγρήγορση και ετοιμότητα. Αυτό τονίζεται στην παραβολή:
της τελικής κρίσης
των 10 παρθένων
των Μακαρισμών
του πλούσιου και του φτωχού Λάζαρου
Ο Χριστός περιέγραψε τη Βασιλεία του Θεού:
με τις παραβολές
με τις 10 εντολές
με την Κυριακή Προσευχή
με το μωσαϊκό Νόμο
Ο Χριστός δείχνει με τα θαύματά Του:
τα αποτελέσματα της Βασιλείας του Θεού
ότι η Βασιλεία του Θεού πλησιάζει
την αιωνιότητα του Θεού
την τριαδικότητά Του
Ποιοί θα μπουν στη Βασιλεία του Θεού;
Όσοι έχουν εκλεγεί από το Θεό
Μόνο όσοι αγωνιστούν για να μπουν σε αυτήν
Όλοι όσοι είναι βαπτισμένοι χριστιανοί
Όλοι οι άνθρωποι του πλανήτη
Η Βασιλεία του Θεού:
ξεκινά από αυτή τη ζωή, αλλά θα ολοκληρωθεί στην μέλλουσα ζωή
ξεκινάει και ολοκληρώνεται σε αυτή τη ζωή
ξεκινάει και ολοκληρώνεται στην μέλλουσα ζωή
καμία από τις υπόλοιπες 3 απαντήσεις
Οι Μακαρισμοί είναι:
ομιλίες
άνθρωποι
χριστιανικές ομάδες
αγγελικό τάγμα
Ποιοι είναι οι "πτωχοὶ τῷ πνεύματι";
Οι ταπεινοί
Οι αμαρτωλοί
Οι αγνοί
Οι φτωχοί
Ποιοι είναι οι «καθαροὶ τῇ καρδίᾳ»;
Οι αναμάρτητοι
Οι καθαροί
Οι άγιοι
Οι αγνοί
"Μακάριοι οἱ πτωχοὶ ...":
τῷ πνεύματι"
τῇ καρδίᾳ"
τοῖς λογισμοῖς"
καὶ ἐλεήμονες"
"Μακάριοι οἱ πενθοῦντες", δηλαδή:
όσοι έχουν χάσει αγαπημένο τους πρόσωπο και δοκιμάζονται ιδιαίτερα
όσοι θλίβονται για το κακό του κόσμου και προσπαθούν να το εξαλείψουν
όσοι κλείνονται στον εαυτό τους και βιώνουν ιδιαίτερα ψυχολογικά προβλήματα
όσοι έχουν εγκαταλείψει τον κόσμο και αφιερωθεί στο Θεό
Στη Λατρεία της Εκκλησίας:
αποφεύγεται η αναφορά στη Βασιλεία του Θεού
στοχεύεται η βίωση της Βασιλείας του Θεού από τους συμμετέχοντες πιστούς
φανερώνεται η Βασιλεία του Θεού σε όλο της το μεγαλείο
επιδιώκεται κυρίως η Βασιλεία του Θεού και όχι η Βασιλεία των Ουρανών
"Μακάριοι οἱ πραεῖς", δηλαδή:
οι ήρεμοι
οι αφιερωμένοι στο Θεό
όσοι ζουν με παρθενία
όσοι βοηθούν τους συνανθρώπους τους
Οι Μακαρισμοί είναι:
3
7
9
5
Στους Μακαρισμούς υπάρχει η φράση "Μακάριοι οἱ...":
εἰρηνοποιοὶ"
σπλαχνικοὶ"
βασιλεῖς"
νηστεύοντες"
Στους Μακαρισμούς υπάρχει η φράση "Μακάριοι οἱ...":
ἐλεήμονες"
διωκόμενοι"
μὴ γιγνώσκοντες ἁμαρτίαν"
όλες οι υπόλοιπες 3 απαντήσεις
Η Βασιλεία του Θεού για τους ορθόδοξους χριστιανούς είναι:
όραμα μιας αλλιώτικης ζωής
ουτοπία
δύστυχη κατάσταση της τωρινής πραγματικότητας
ιδανική, αλλά ανέφικτη κοινωνία
Ο όρος "στρατευόμενη Εκκλησία" αναφέρεται:
στους Μάρτυρες της Εκκλησίας
στους σταυροφόρους του Πάπα
σε όλη την επίγεια Εκκλησία
στους αναχωρητές χριστιανούς
Η Εκκλησία στην ιστορία της:
έκανε πράξη σποραδικά τα μηνύματα της Βασιλείας του Θεού
εφάρμοζε πάντα τα μηνύματα της Βασιλείας του Θεού
δεν μπορεί να εφαρμόσει ποτέ τα μηνύματα της Βασιλείας του Θεού
καμία από τις υπόλοιπες 3 απαντήσεις
Ποιός απευθύνει την ερώτηση "τίνα Με λέγουσιν οι άνθρωποι είναι;";
ο Ιησούς Χριστός
ο άνθρωπος γενικά
οι Γραμματείς και οι Φαρισαίοι
ο απόστολος πέτρος
Το ερώτημα "τίνα Με λέγουσιν οι άνθρωποι είναι;" απευθύνεται:
στους χριστιανούς
στους μαθητές του Χριστού
στους ιερείς
στους Ισραηλίτες
Η Σαμαρείτισσα κατά τη διάρκεια του διαλόγου της με το Χριστό, Τον αντιμετώπιζε ως:
προφήτη
Θεό
Μεσσία
βασιλιά
Οι Γραμματείς, οι Φαρισαίοι και οι Σαδδουκαίοι:
δέχονταν ότι ο Ιησούς ήταν Θεός
δέχονταν ότι ο Ιησούς ήταν ο Μεσσίας, όχι όμως ότι ήταν Θεός
δεν δέχονταν το Χριστό ούτε ως Μεσσία, ούτε ως Θεό
καμία από τις παραπάνω απαντήσεις
Ο Ιούδας, όπως και οι περισσότεροι Ιουδαίοι, περίμεναν το Μεσσία:
ως τον αληθινό Θεό, που θα τους έσωζε από τις αμαρτίες τους
ως ισχυρό ηγεμόνα, που θα τους έδινε το παλιό τους μεγαλείο
ως πλούσιο άρχοντα που θα μοίραζε χρήματα στους φτωχούς
ως το δεύτερο πρόσωπο της αγίας Τριάδας, που θα έφερνε τη βασιλεία του Θεού στη γη.
Η εκκλησία αντιμετώπισε τις αιρέσεις:
με θρησκευτικό πόλεμο
με κάψιμο των αιρετικών βιβλίων
με αδιαφορία
με τις οικουμενικές συνόδους
Οι αιρέσεις που αναφέρονται στο πρόσωπο του Χριστού ονομάζονται:
Χριστολογικές
Ιησουίτικες
δεσποτικές
θεολογικές
Οι αιρετικοί αμφισβήτησαν ή και αρνήθηκαν το Χριστό, διότι:
προσπαθούσαν να κατανοήσουν με το λογικό την υποστατική ένωση.
Τον περίμεναν ως επίγειο άρχοντα
δεν είχαν την κατάλληλη ευφυία για να κατανοήσουν την αλήθεια.
αμφισβητούσαν την ύπαρξη του αγίου Πνεύματος
Ποιά από τις παρακάτω αιρέσεις αναφέρεται στο Χριστό;
ρομαντισμός
Μονοφυσιτισμός
Αρειανισμός
εικονομαχία
Ποιό γεγονός παρατηρείτε στη διπλανή εικόνα;
ο Χριστός σώζει την αμαρτωλή γυναίκα από λιθοβολισμό
ο Χριστός ζητάει από τη Σαμαρείτισσα να του δώσει νερό
ο Χριστός γνωρίζει στους αποστόλους την Παναγία
ο Χριστός βαπτίζει την πρώτη αιρετική γυναίκα
Στα νεότερα χρόνια οι Διαφωτιστές αρνούνταν το Χριστό, διότι:
έκριναν τα πάντα με βάση τη λογική
παρέμεναν προσκολλημένοι στην πίστη των πρώτων χριστιανών
διαπνέονταν από ορθόδοξο ανθρωπιστικό πνεύμα
καμία από τις υπόλοιπες απαντήσεις
Οι κοινωνιστές (σοσιαλιστές) υποστήριζαν ότι ο Χριστός:
ήταν τέλειος Θεός
ήταν ένας μεγάλος επαναστάτης
ήταν ο "γλυκύς Ιησούς"
ήταν ιστορικά ανύπαρκτος
Στο πρόσωπο του Ιησού Χριστού ενώθηκαν:
οι δύο ιδιότητες, η ανθρώπινη και η πνευματική
οι δύο τέλειες ικανότητές Του, η ανθρώπινη και η θεία
οι δύο τέλειες φύσεις, η θεία και η ανθρώπινη
οι δύο τέλειες υποστάσεις, η θεία και η ανθρώπινη
Όταν ο Χριστός ρώτησε τους μαθητές Του: "εσείς ποιος λέτε ότι είμαι;" απάντησαν:
όλοι οι απόστολοι
μόνο οι 4 ευαγγελιστές
μόνο ο απόστολος Πέτρος
μόνο ο απόστολος Παύλος
Σύμφωνα με την ψυχαναλυτική άποψη (Φρόυντ), οι άνθρωποι δέχτηκαν το Χριστό διότι:
ήθελαν να απελευθερωθούν από το σύνδρομο (complex) του "σαδιστή πατέρα"
με τα θαύματα που έπραττε, αποκλείεται να ήταν άνθρωπος
κατανοούσαν τα πάντα με την ψυχολογία του βάθους.
χρησιμοποιούσαν ως μοναδικό και αλάθητο όργανο φιλοσοφικής ανάλυσης το λογικό.
Η εκκλησία διατυπώνει οριστικά και επίσημα την πίστη της για το Χριστό:
στην Δ' οικουμενική σύνοδο.
στον όρο (απόφαση) της Ζ' οικουμενικής συνόδου
στο ευαγγέλιο του Θωμά
στα κείμενα των πατέρων της εκκλησίας
"Υποστατική ένωση" σημαίνει:
ότι η ανθρώπινη και η θεϊκή ουσία ενώθηκαν κάτω από μία υπόσταση, αυτή του Υιού του Θεού.
ότι όλα τα έθνη πρέπει να ενωθούν σε μια υπόσταση, την εκκλησία του Χριστού
ότι η υπόστασή μας πρέπει να ενωθεί με την υπόσταση του Χριστού για να επιτευχθεί το καθ' ομοίωσιν.
ότι όλοι οι χριστιανοί πρέπει να έχουν ένα πνεύμα και μια θέληση, αυτή που θα τους οδηγήσει στην επικράτηση της βασιλείας του Θεού.
Ο Ιησούς Χριστός είχε την ίδια φύση με τους ανθρώπους. Όπως όλοι οι άνθρωποι πεινούσε, διψούσε, αμάρτανε, πέθαινε κτλ.
Σωστό
Λάθος
Ο Χριστός ήταν:
μόνο Θεός
μόνο άνθρωπος
μόνο θεάνθρωπος
μόνο πνεύμα
Ο Ιησούς Χριστός έχει:
μία φύση και 3 πρόσωπα
ένα πρόσωπο και 2 φύσεις
μία υπόσταση και 3 ουσίες
2 υποστάσεις και 3 φύσεις
Σχετικά με την αρχή του κόσμου, η επιστήμη προσπαθεί να δώσει απαντήσεις στα ερωτήματα:
Πως και πότε
Ποιος και γιατί
Πως και γιατί
Πότε και ποιός
Αρμόδια να απαντήσει στο ποιος δημιούργησε τον κόσμο και γιατί, είναι η:
επιστήμη
φιλοσοφία και θεολογία
θεολογία
φιλοσοφία
Η επιστημονική άποψη ότι ο κόσμος δημιουργήθηκε με μια μεγάλη έκρηξη (Big Bang), έχει αποδειχθεί επιστημονικά.
Σωστό
Λάθος
Μία από τις επιστημονικές θεωρίες για τη δημιουργία του κόσμου:
Θεωρία της Σχετικότητας
Θεωρία της Εξέλιξης
Θεωρία του παλλόμενου σύμπαντος
Θεωρία του χάους
Η επιστήμη συνεχώς παρουσιάζει νέα ευρήματα και νέες ανακαλύψεις, που αναιρούν τις προηγούμενες επιστημονικές της απόψεις.
Σωστό
Λάθος
Η αρχή του κόσμου περιγράφεται στο πρώτο βιβλίο της αγίας Γραφής, που ονομάζεται:
Γένεσις
Παλαιά Διαθήκη
Κοσμοείδωλο
Κοσμογονία
Κατά την Αγία Γραφή, στην αρχή ο Θεός δημιούργησε:
το φως
τον άνθρωπο
το σύμπαν
τον Ιησού Χριστό
Στη δημιουργία του Κόσμου, μετά από κάθε δημιούργημα, ο Θεός παρατηρούσε ότι:
ήταν καλό
ήταν κατώτερο από Αυτόν
κάτι έλειπε για να είναι τέλειο
χωρίς τη θαυματουργική Του δύναμη, επέστρεφε το δημιούργημα στην ανυπαρξία
Σύμφωνα με την αγία Γραφή ο Θεός πρώτα δημιουργεί τον ήλιο και μετά το φως.
Σωστό
Λάθος
Κατά την Παλαιά Διαθήκη, ο Θεός δημιουργεί τον ουρανό (στερέωμα):
για να χωρίσει το νερό του ουρανού από το νερό της γης
για να εμποδίσει την αθέμιτη επικοινωνία ανάμεσα στους ανθρώπους και Αυτόν
για να προστατεύσει τη ζωή πάνω στη γη από τις αντίξοες συνθήκες του διαστήματος
για να ξεχωρίσει την ημέρα από τη νύκτα
Ο Θεός δημιούργησε τα ζώα:
από τη θάλασσα
από πηλό
από το άγιο Πνεύμα
από τα ερπετά
Σύμφωνα με την αγία Γραφή ο Θεός δημιουργεί τον κόσμο σε πόσες ημέρες;
3
12
6
40
Τον κόσμο δημιούργησε:
Ο Πατήρ
Ο Υιός του Θεού
Το άγιο Πνεύμα
όλες οι υπόλοιπες 3 απαντήσεις
Η δημιουργία του κόσμου, στην αγία Γραφή ξεκινάει με τη φράση:
"Εν αρχή"
"Ο Τριαδικός Θεός"
"Ποιήσωμεν"
"Και είπεν ο Θεός"
Ο Θεός δημιούργησε τον κόσμο:
για να συμμετέχουν τα δημιουργήματα στη μακαριότητα του Θεού
για να Τον λατρεύουν οι άνθρωποι ανελλιπώς
για να επιβιώσει το ανθρώπινο είδος
για να μην έχει μοναξιά
Ο Θεός δημιούργησε τον κόσμο περίπου σε:
42 ώρες (περίπου 6 ημέρες)
49 ώρες (περίπου 7 ημέρες)
1 κλάσμα του δευτερόλεπτου
καμία από τις υπόλοιπες 3 απαντήσεις
Η δημιουργία του κόσμου από το Θεό:
έγινε σταδιακά
ακολούθησε μια εξέλιξη από τα ατελέστερα προς τα τελειότερα
έχει δυναμικό χαρακτήρα
όλες οι υπόλοιπες 3 απαντήσεις
Ο Θεός μετά τη δημιουργία του κόσμου, ενδιαφέρεται για τη συντήρησή του. Γι' αυτό το λόγο:
έδωσε τις 10 Εντολές
γέννησε τον Υιό Του
δημιούργησε τους νόμους της φύσης
δημιούργησε τους αγγέλους
Ο Θεός μετά τη δημιουργία του κόσμου επεμβαίνει συχνά για να πετύχει το γενικό σκοπό Του, τη σωτηρία της πλάσης. Αυτή η θαυματουργική επέμβαση ονομάζεται:
Θεία Οικονομία
Θεία Πρόνοια
Θεία Εκδήλωση
Θεία Δίκη
Το βιβλίο της Παλαιάς Διαθήκης που περιγράφει την πλάση του ανθρώπου ονομάζεται:
Γένεσις
Δημιουργία
Βίος Αδάμ
Πρωτευαγγέλιο
Σύμφωνα με την παράδοση, το κείμενο της δημιουργίας του ανθρώπου γράφτηκε από:
τον ίδιο το Θεό
τον Αβραάμ
το Μωυσή
το βασιλιά Δαβίδ
Στο κείμενο της δημιουργίας του ανθρώπου, ο συγγραφέας καταγράφει τις αλήθειες του Θεού:
καταγράφοντας ακριβώς ό, τι του υπαγορεύει ο Θεός
χρησιμοποιώντας απαρχαιωμένες αντιλήψεις εκείνης της εποχής
αποτυπώνοντας άθελά του ορισμένες αιρετικές απόψεις
Η επιστημονική ΘΕΩΡΙΑ για την εμφάνιση του ανθρώπου στη γη ονομάζεται:
θεωρία της εξελίξεως
θεωρία της δημιουργίας
θεωρία της μεγάλης έκρηξης (big Bang)
θεωρία της σχετικότητος
Τα γεγονότα από το κείμενο της δημιουργίας του ανθρώπου είναι:
ιστορικά
μύθοι
επιστημονικά τεκμηριωμένα
καμία από τις υπόλοιπες απαντήσεις
Με το κείμενο της δημιουργίας του ανθρώπου η εκκλησία προσπαθεί να απαντήσει στο:
πότε και πως δημιουργήθηκε ο άνθρωπος
ποιός και γιατί δημιούργησε τον άνθρωπο
με ποιό τρόπο και για ποιό λόγο
όλες οι υπόλοιπες απαντήσεις
Σχετικά με τη δημιουργία του ανθρώπου:
η θεολογία αναιρεί τα πορίσματα τις επιστήμης
η επιστήμη αναιρεί τα πορίσματα της θεολογίας
η επιστήμη συμπληρώνει τα πορίσματα της θεολογίας
καμία από τις υπόλοιπες απαντήσεις
Ο Θεός με την παρακάτω φράση δημιούργησε τον άνθρωπο:
"ποιήσωμεν άνθρωπον κατ' εικόνα ημετέραν και καθ' ομοίωσιν"
"γενηθήτω άνθρωπος, ότι καλό λίαν εστί"
"αυξάνεσθε και πληθύνεσθε και πληρώσατε την γην και κατακυριεύσατε αυτής"
"ου καλόν είναι τον άνθρωπον μόνον. ποιήσωμεν αυτώ βοηθόν κατ' αυτόν"
Σύμφωνα με τη διήγηση της Παλαιάς Διαθήκης, ο Θεός δημιούργησε πρώτα:
τον άνδρα και μετά τη γυναίκα
τον άνθρωπο και μετά τα ζώα
τον άνθρωπο και μετά τους αγγέλους
όλες οι υπόλοιπες απαντήσεις
Σύμφωνα με τη διήγηση της Παλαιάς Διαθήκης, ο άνθρωπο δημιουργείται την:
6η μέρα
7η μέρα
πρώτη μέρα
περίπου το 20,000 π.Χ.
Ο Θεός δημιούργησε τον άνθρωπο:
για να μοιάσει στο Θεό
για να αμαρτήσει και να στείλει έτσι το γιο Του να γίνει άνθρωπος.
για να δώσει όνομα στα ζώα Του
γιατί ήταν μόνος Του και είχε ανάγκη από συντροφιά
Σύμφωνα με τη διήγηση της Παλαιάς Διαθήκης, ο Θεός δημιούργησε τον άνθρωπο:
από χώμα και φύσηξε στο πρόσωπό του
από κόκκαλα και σάρκα πίθηκου
από πηλό και φύλλα συκιάς
από το ξύλο της γνώσης του καλού και του κακού, στο οποίο φύσηξε "πνοή ζωής"
Σύμφωνα με τη διήγηση της Παλαιάς Διαθήκης, ο Θεός έβαλε τον άνθρωπο στον κήπο της Εδέμ:
για να τον καλλιεργεί και να τον προσέχει
για να μην απομακρυνθεί από Αυτόν
για να επιστρέψει στη φύση
για να ανακαλύψει τα μυστικά της Εδέμ
Σύμφωνα με το κείμενο της Παλαιάς Διαθήκης ο Θεός απαγόρευσε από τον άνθρωπο:
να φάει κρέας από τα ζώα του παραδείσου
να φάει από το δένδρο της ζωής
καμία από τις υπόλοιπες απαντήσεις
να εξουσιάζει τα ζώα, τα ψάρια και τα πτηνά.
Την εντολή "αυξάνεσθε και πληθύνεσθε" έδωσε ο Θεός:
στον άνθρωπο μόλις δημιουργήθηκε και πριν αμαρτήσει
ως συνέπεια της αμαρτίας των ανθρώπων.
εδώ υπάρχει παρανόηση. Δεν την έδωσε στους ανθρώπους, αλλά στα ζώα
και στους ανθρώπους και στα ζώα
Ο Θεός δημιούργησε τον άνθρωπο και τον τοποθέτησε πρώτα:
στον κήπο της Εδέμ
στη Γη της Επαγγελίας
σε κάποιον άλλο πλανήτη, έως ότου η γη να μπορέσει να φιλοξενήσει ζωή
στα αριστερά του θρόνου Του
"Ας δημιουργήσουμε τον άνθρωπο σύμφωνα με την εικόνα τη δική μας και έτσι που να μπορεί να μας μοιάσει". Η παραπάνω φράση φανερώνει:
το σκοπό του ανθρώπου
τη δημιουργική δύναμη των αγγέλων
τη μορφή του Θεού
όλες οι υπόλοιπες απαντήσεις
Σύμφωνα με το κείμενο της Παλαιάς Διαθήκης, ο άνθρωπος φτιάχτηκε σύμφωνα με την εικόνα:
του Θεού
των αγγέλων
των πρώτων ανθρώπων
του Αδάμ και της Εύας
Ο Θεός δημιούργησε τον άνθρωπο, φτιάχνοντας με τα θεϊκά χέρια Του πηλό.
Σωστό
Λάθος
Σύμφωνα με τη διήγηση της Παλαιάς Διαθήκης:
ο άνθρωπος έδωσε όνομα στα ζώα
ο Θεός έδωσε όνομα στα ζώα
τα ζώα είχαν δικό τους όνομα, όταν δημιουργήθηκε ο άνθρωπος
τα ζώα δημιουργήθηκαν από τον άνθρωπο
Σύμφωνα με το κείμενο της δημιουργίας του ανθρώπου, ο Θεός τον προειδοποίησε ότι εάν φάει τον απαγορευμένο καρπό:
θα γίνει Θεός
θα αρχίσει να πεθαίνει
θα γνωρίζει το κακό σε όλη του την έκταση
δεν τον προειδοποίησε για τίποτα. Ήθελε να δει εάν θα κάνει υπακοή στο θέλημα του Θεού
Σύμφωνα με τη βιβλική διήγηση, ο Θεός δημιούργησε την Εύα:
από ένα πλευρό του Αδάμ
από πηλό, όπως και τον Αδάμ
από τη θεϊκή πνοή του
αφού ένωσε δύο ανθρώπινα σώματα
Ο Θεός δημιούργησε την Εύα αφού κοίμησε πρώτα τον Αδάμ.
Σωστό
Λάθος
Όταν ο Αδάμ είδε την Εύα, είπε: "Αυτό είναι οστό από τα οστά μου και σάρκα από τη σάρκα μου". Με αυτά τα λόγια εννοούσε:
"είμαστε ίσοι"
"εγώ είμαι ο κυρίαρχός σου"
"είναι τόσο όμορφη, όσο και εγώ"
"είσαι δημιούργημά μου"
Ο Θεός δεν ευλόγησε τους ανθρώπους να κάνουν παιδιά μέσα στον παράδεισο. Αυτό είναι αμαρτία.
Σωστό
Λάθος
Τί παρατηρείτε στη διπλανή εικόνα;
τη δημιουργία του ανθρώπου
τη θεϊκή σωτηρία του ανθρώπου
το ντύσιμο του ανθρώπου από το Θεό
τη σύναψη της Παλαιάς Διαθήκης
Τί παρατηρείτε στη διπλανή εικόνα;
τη δημιουργία του Αδάμ
το πλάσιμο της Εύας
ο Αδάμ και η Εύα μοιάζουν στο Θεό
ο Θεός τοποθετεί τον Αδάμ και την Εύα στον Κήπο της Εδέμ
Ο άνθρωπος δημιουργήθηκε με τον ίδιο τρόπο που δημιουργήθηκαν και τα άλλα ζώα.
Σωστό
Λάθος
"Θα συλλάβουμε το νόημα της θείας γραφής μόνο αν πάψουμε να πιστεύουμε ότι ο Θεός έχει στόμα, χέρια κτλ.". Σύμφωνα με το παραπάνω κείμενο, πώς θα καταλάβουμε τί λέει η αγία Γραφή;
αν δεν δεχόμαστε τις ανθρωπομορφικές εκφράσεις
αν πάψουμε να πιστεύουμε ότι ο Θεός δημιούργησε τον άνθρωπο. Ο Άνθρωπος δημιουργήθηκε από τον πίθηκο.
αν πάψουμε να πιστεύουμε στο Θεό
αν πιστεύουμε ότι ο Θεός έχει στόμα, χέρια κτλ.
Ο Θεός δημιούργησε τη γυναίκα:
κατώτερη από τον άνδρα
ίση μόνο με τον άνδρα
ανώτερη από τον άνδρα
ίση με τον άνδρα και το Θεό.
Ο παράδεισος ήταν ένας μεγάλος, πανέμορφος κήπος σε κάποιο συγκεκριμένο μέρος της γης.
Σωστό
Λάθος
Το "κατ' εικόνα" του ανθρώπου αναφέρεται:
στα πνευματικά στοιχεία του ανθρώπου
στη σωματική μορφή του ανθρώπου
στην τελειότητα του ανθρώπου
όλες οι υπόλοιπες απαντήσεις
"Αυτεξούσιο" είναι:
η ελευθερία του ανθρώπου
η εξουσία του ανθρώπου πάνω στην κτίση
η τελειότητα του ανθρώπου έναντι των ζώων
η κατωτερότητα του ανθρώπου έναντι του Θεού
Το "καθ' ομοίωσιν" του ανθρώπου αναφέρεται:
στο λογικό και την ελεύθερη βούληση
στη θέωση
όλες οι υπόλοιπες απαντήσεις
στην αποφυγή της αμαρτίας
Στη φράση "ποιήσωμεν άνθρωπον" ο πληθυντικός αναφέρεται:
στους αγγέλους
στους ανθρώπους
στην αγία Τριάδα
στο Χριστό
Ο Θεός "φύσηξε στο πρόσωπο του ανθρώπου πνοή ζωής". Από αυτή τη φράση συμπεραίνεται:
η διαφορά του ανθρώπου από τα ζώα
η ιδιαίτερη σχέση του ανθρώπου με το Θεό
το πνευματικό στοιχείο που υπάρχει μέσα στον άνθρωπο
όλες οι υπόλοιπες απαντήσεις
Ο κήπος της Εδέμ ήταν μια περιοχή στην αρχαία Μεσοποταμία.
Σωστό
Λάθος
Από το κείμενο της δημιουργίας του ανθρώπου μπορούμε να συνάγουμε συμπεράσματα:
για την προστασία του περιβάλλοντος
για την ισότητα των δύο φύλων
για τη σχέση του ανθρώπου με το Θεό
όλες οι υπόλοιπες απαντήσεις
Ο Θεός τοποθέτησε στον παράδεισο τον απαγορευμένο καρπό:
για να δώσει στον άνθρωπο τη δυνατότητα της ελεύθερης επιλογής
για να ξεγελάσει τον άνθρωπο και να τον απομακρύνει από τον παράδεισο
για να τιμωρήσει τον άνθρωπο για την ανάρμοστη συμπεριφορά του
για να δώσει τη δυνατότητα στον άνθρωπο να αναπτύξει οικολογικά συναισθήματα
Το περιστατικό της ονοματοδοσίας των ζώων φανερώνει:
την ανωτερότητα του ανθρώπου και την ευθύνη του να τα προστατεύει