Home
Αθήνα
Η πρωτεύουσα της Ελλάδας καυχιέται για πολλά και σημαντικά αξιοθέατα. Mπορείτε να κάνετε έναν όμορφο περίπατο και σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να επισκεφτείτε τα εξης: ? Ακρόπολη και το Νέο Μουσείο Ακπροπόλεως ? Πλακα ? Αρχαια αγορα ? Θησειο ? Ζαππειο ? Ναό του Ολυμπίου Διός ? Το Καλλιμάρμαρο στάδιο ? Ο Εθνικός κήπο ? Σύνταγμα ? Ακαδημία Αθηνών ? Το Μοναστηράκι ? Το Θέατρο Ηρώδου Αττικού ? Το Αρχαιο θεατρο του Διονυσου ? Βουλή και φυσικά τον Παρθενώνα
Αξιολόγηση στην εκπαίδευση
Για πρώτη φορά μετά από 30 χρόνια ξεκινά η αξιολόγηση στην εκπαίδευση.
Το υπουργείο Παιδείας διαβεβαιώνει ότι η αξιολόγηση όχι μόνο δεν θα αναβληθεί, αντιθέτως θα επισπευσθεί , αφού το Μάιο θα ξεκινήσουν αξιολογήσεις από τα στελέχη της Εκπαίδευσης, ενώ από Σεπτέμβριο θα αρχίσουν αξιολογήσεις των διδασκόντων στα σχολεία. Οι αντιδράσεις των εκπαιδευτικών χαρακτηρίζονται «μεμονωμένες» και δεν τους φοβίζουν.
Ωστόσο, οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και οι συνδικαλιστές εκπαιδευτικοί σε πολλές περιοχές προέβησαν σε επιθετικές ενέργειες, παρεμποδίζοντας τόσο τα επιμορφωτικά σεμινάρια που γίνονται αυτόν τον καιρό για την αξιολόγηση όσο και την αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου στα σχολεία. Μάλιστα κάποιοι σύλλογοι εκπαιδευτικών αρνήθηκαν εγγράφως να συγκροτήσουν ομάδες αυτοαξιολόγησης, ενώ ορισμένοι δε δίστασαν να έρθουν ακόμη και ? στα χέρια μέσα σε σχολεία με σχολικούς συμβούλους και επιθεωρητές που προτρέπουν τη διαδικασία!
Μετά από όλα αυτά μήπως? να το ξανασκεφτεί το υπουργείο;
Άλλα ο υφυπουργός, άλλα ο υπουργός; Η απάντηση Κεδίκογλου
Διχογνωμία παρατηρείται ανάμεσα στον Υπουργό παιδείας κ. Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο και τον υφυπουργό του κ. Συμεών Κεδίκογλου, σχετικά με την εφαρμογή ή όχι της τράπεζας θεμάτων στην Α Λυκείου. Έτσι, ενώ ο πρώτος δήλωσε ότι «Ο Νόμος 4186/13 για το Γενικό Λύκειο, το Επαγγελματικό Λύκειο και τις Δομές Κατάρτισης εφαρμόζεται ήδη και θα εφαρμοστεί πλήρως, σύμφωνα με το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα», ο δεύτερος ανέφερε ότι οι εξετάσεις θα γίνουν πιλοτικά μόνο σε κάποια σχολεία όπως πρότυπα, πειραματικά και ορισμένα ιδιωτικά!«Για να προχωρήσουμε σε πλήρη ανάπτυξη του συστήματος αυτού, απαιτείται χρόνος για να δοκιμαστεί ώστε να αποφύγουμε τυχόν λάθη», επισήμανε.
Προκειμένου λοιπόν να αποσαφηνιστεί το ζήτημα, ο υφυπουργός Παιδείας, κ. Συμεών Κεδίκογλου, έδωσε διευκρινίσεις σε ό,τι αφορά στην εφαρμογή του νόμου για το νέο λύκειο, κυρίως εξαιτίας της απόκλισής του από τις δηλώσεις του υπουργού.
Όπως τόνισε ο υφυπουργός, ο νόμος θα εφαρμοστεί κανονικά. «Ήδη προχωράει η σύσταση του Οργανισμού Εξετάσεων. Αρχικά, υπήρξε προβληματισμός για την εφαρμογή ή όχι της τράπεζας θεμάτων, καθώς σε μερικούς μήνες απαιτείται η ύπαρξη, περίπου 1.000 θεμάτων σε πλήρη ανάπτυξη».
Εξηγώντας, τη διάσταση που φάνηκε να υπάρχει σε σχέση με τη δήλωση Αρβανιτόπουλου, ανέφερε ότι «δεν έχω μιλήσει ακόμα μαζί του για να ξέρω αν έχει κάτι διαφορετικό στο μυαλό του αυτή τη στιγμή. Το μόνο ζήτημα που τίθεται, είναι να εξετάσουμε αν προλαβαίνουμε να το εφαρμόσουμε. Σε ό, τι αφορά τις υπόλοιπες διατάξεις ο νόμος για το νέο λύκειο εφαρμόζεται ήδη».
Μαθησιακές Δυσκολίες: Διάγνωση από ...την αρχαιότητα!
Οι Μαθησιακές Δυσκολίες αποτελούν τη μεγαλύτερη κατηγορία ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και σύμφωνα με τη βιβλιογραφία, τόσο διεθνή όσο κι ελληνική, το 50% των μαθητών που φοιτούν σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής, έχουν διάγνωση Μαθησιακών Δυσκολιών. Οι πιο συνηθισμένες από αυτές (80%) αφορούν δυσκολίες στην ανάγνωση (Παντελιάδου, 2004. Kavale & Forness, 2000).
Γνωρίζετε όμως ότι οι αναφορές στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά και οι ενήλικες στη μάθηση, οι πιθανές αιτίες, και η έμφαση στις ατομικές διαφορές, εμφανίζονται από την αρχαία Ελλάδα; Σύμφωνα με το Μann, 1979 οι απρόσμενες δυσκολίες μάθησης που δεν μπορούν να εξηγηθούν από το νοητικό δυναμικό των μαθητών, ξεκινησαν πολύ νωρίς.
Μήπως τότε να προβληματιστούμε γιατί μόνο τον Απρίλιο του 1963 εμφανίζεται για πρώτη φορά ο όρος «Μαθησιακές Δυσκολίες», από το Samuel Kirk (ψυχολόγο και ειδικό παιδαγωγό), ενώ πολλά στοιχεία των
Μαθησιακών Δυσκολιών πχ ο τρόπος αξιολόγησης και παρέμβασης , συνεχίζουν μέχρι και σήμερα να αποτελούν πεδίο αντιπαράθεσης;