Ο Προγραμματισμός είναι η αρχή και όχι το τέλος: Ας αναπτύξουμε τις ικανότητες Υπολογιστικής Σκέψης

Η ραγδαία εξέλιξη των τεχνολογικών εξελίξεων καθώς και των απαιτήσεων της κοινωνίας, καθιστά την υπολογιστική σκέψη θεμελιώδες εφόδιο για τον σύγχρονο άνθρωπο. Οι μαθητές μπορούν να αναπτύξουν τους βασικούς τομείς της Υπολογιστικής Σκέψης, όπως επίλυσης προβλημάτων, σχεδιασμού συστημάτων και μελέτη ανθρώπινης συμπεριφοράς, συμμετέχοντας ενεργά σε αυθεντικές, διερευνητικές, ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες, που έχουν νόημα για τους ίδιους, αξιοποιούν το γνωστικοπολιτιστικό τους υπόβαθρο και εστιάζονται στην μοντελοποίηση, στην προσομοίωση, στην ρομποτική καθώς και στην ανάπτυξη και στον σχεδιασμό αλληλεπιδραστικών πολυμέσων.

Η πρόταση των Σχολικών Συμβούλων Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας για το Τεχνολογικό Λύκειο

Για να δείτε την πρόταση κάνετε κλικ εδώ
Τη χρονική στιγμή που η χώρα μας καλείται να αναστρέψει και να ακυρώσει τις βλαβερές συνέπειες της οικονομικής κρίσης, επενδύοντας σε σύγχρονες πρακτικές εργασίας, ενισχύοντας τεχνολογικά τις υπάρχουσες παραδοσιακές και με απώτερο σκοπό την ενδυνάμωση της ανταγωνιστικότητας και της εξωστρέφειας της ελληνικής οικονομίας, η «πιθανολογούμενη» σκέψη κατάργησης της Πληροφορικής από το νέο Τεχνολογικό Λύκειο αποτελεί μια σαφώς λανθασμένη ενέργεια.
Με δεδομένο ότι: α) ο Τομέας Πληροφορικής είναι από τους ελκυστικότερους στο Τεχνολογικό Λύκειο όπως δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία των τελευταίων ετών β) η καλή γνώση τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών αποτελεί αναγκαίο προσόν για όλους τους εργαζόμενους γ) οποιαδήποτε σύγχρονη επιχείρηση, στην Ελλάδα και στην Ευρωπαϊκή Ένωση, βασίζει την λειτουργία της σε τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών δ) ο σύγχρονος πολίτης επικοινωνεί, διεκπεραιώνει και (συν) εργάζεται χρησιμοποιώντας υπολογιστές και έξυπνες συσκευές, η αναγκαιότητα ύπαρξης της υψηλά ποιοτικής τεχνολογικής εκπαίδευσης στην Πληροφορική, που προσφέρουν τα ΕΠΑΛ και θα συνεχίσουν τα Τεχνολογικά Λύκεια, δεν τίθεται υπό συζήτηση.
Η ύπαρξη τομέα Πληροφορικής, με σύγχρονο πρόγραμμα σπουδών που θα ικανοποιεί τις διαρκώς αναμορφούμενες ανάγκες της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας με την εκπαίδευση και εξειδίκευση τεχνικών Πληροφορικής και Επικοινωνιών αποτελεί θεμελιώδη λίθο του νέου Τεχνολογικού Λυκείου.
Στις «Προτάσεις για τα ωρολόγια προγράμματα του Τεχνολογικού Λυκείου», της ομάδας εργασίας Σχολικών Συμβούλων Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας (Θεσσαλονίκη, 2012, ISBN: 978-960-92930-3-7), οι σχολικοί σύμβουλοι Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας προτείνουν, κατόπιν σχετικής μελέτης, τεκμηριωμένα το πώς θα πρέπει να διαμορφωθεί η διδασκαλία της Πληροφορικής στο νέο Τεχνολογικό Λύκειο ώστε να ανταποκριθεί με επιτυχία στις σύγχρονες ανάγκες της ελληνικής και ευρωπαϊκής οικονομίας και κοινωνίας.

Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας
Εφόπουλος Βασίλης
Κοτίνη Ισαβέλλα
Μανουσαρίδης Ζαχαρίας
Τζελέπη Σοφία