Ευριπίδης Στυλιανίδης

Ευριπίδης Στυλιανίδης

ο υπουργός παιδείας

 

Ο δραστήριος πολιτικός που, ως υπουργός παιδείας, επένδυσε

στο σύνθημα, στην ατάκα, στην επικοινωνιακή τακτική

Ποιο αποτέλεσμα επιδιώχθηκε;

Υπηρετήθηκαν οι επιταγές της παιδείας;[*]

Πολιτική παιδείας 2007-08

ΛΟΓΙΑ και ΕΡΓΑ του υπουργου ΕΠΘ ΕΥΡΙΠΙΔΗ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗ

   Διασταλτική ερμηνεία Συντάγματος

Η διασταλτική ερμηνεία του άρθρου 16 επιτρέπει τη δημιουργία Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου. Αλλά αυτό είναι ένα ζήτημα που ακόμα δεν συζητείται. Πάντοτε μελετάται και πάντοτε υπάρχει ως δυνατότητα [link]

   Τι είναι «παιδεία»

Η έννοια «Παιδεία» … συμπεριλαμβάνει όμως και την ηθική, αξιακή, πολιτική διάπλαση του ανθρώπινου χαρακτήρα [link]

…θα πρέπει να σημειωθεί ότι η σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας είναι σημαντικότατη. Δεν είναι όμως ο αποκλειστικός ή έστω ο μοναδικός κύριος στόχος της εκπαίδευσης … Ο απόλυτος στόχος της εκπαίδευσης είναι η Παιδεία. [link]

Επενδύουμε στην εκπαίδευση γιατί πιστεύουμε ότι όλα είναι θέμα παιδείας [link]

Το βασικό κοινωνικό στερεότυπο που οφείλουμε, ενόψει της νέας Κυβερνητικής περιόδου, εξ’ αρχής να καταρρίψουμε, είναι η εννοιολογική ταύτιση των όρων Εκπαίδευση και Παιδεία. Πρόκειται για δύο διαφορετικές έννοιες. [link]

Προβληματίζομαι ποιοι δάσκαλοι και ποια πανεπιστήμια ήταν αυτά που εκπαίδευσαν  τους τρομοκράτες των Διδύμων Πύργων στη Νέα Υόρκη, τους εγκληματίες του Λονδίνου και της Μαδρίτης. Τι δεν πήγε καλά στο εκπαιδευτικό μας σύστημα που παρήγαγε ικανούς μορφωμένους πολίτες χωρίς όμως σεβασμό στις βασικές αρχές της δημοκρατίας… Καταλήγω στο συμπέρασμα ότι ένα εκπαιδευτικό σύστημα και ένα πανεπιστήμιο για να είναι πλήρες δεν αρκεί να αποσκοπεί μόνο στη σύνδεσή του με την αγορά εργασίας αλλά στην παροχή ολοκληρωμένης παιδείας [link]

Υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας με την Μορφωτική και Αναπτυξιακή Πρωτοβουλία

   Όλα είναι θέμα παιδείας

ο νέος λογότυπος του ΥπΕΠΘ

βίντεο παρουσίασης του νέου σήματος

από την κουκουβάγια στη σφαίρα με το e=mc2

όλα τα σύμβολα της σφαίρας

   Έξυπνο σχολείο, Καινοτομία, Δημιουργικότητα, Επιχειρηματικότητα

Ο στόχος μας είναι να εγκαθιδρύσουμε το «Έξυπνο Σχολείο». Αυτό σημαίνει σύγχρονο κτήριο, σύγχρονα εποπτικά μέσα, αναλυτικά προγράμματα, βιβλία και επιμορφωμένους καθηγητές και δασκάλους […] Όταν εμείς λέμε «Έξυπνο Σχολείο» λοιπόν τι εννοούμε; Εννοούμε πρώτα από όλα σύγχρονα κτήρια. [link]

«Έξυπνο σχολείο» για μας σημαίνει πάνω από όλα επένδυση στον εκπαιδευτικό. [link]

Ξεκινήσαμε την πολιτική του «έξυπνου αειφόρου σχολείου» έχοντας παραλάβει απ’ την κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ 5.500 περίπου ακατάλληλα σχολικά κτίρια ηλικίας 100 ετών [link]

Είχαμε μια ενδιαφέρουσα συνάντηση εργασίας με τον Πρόεδρο της Microsoft όπου συζητήσαμε την προοπτική του «έξυπνου σχολείου» στην Ελλάδα [link]

… δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στις ποιοτικές προδιαγραφές της οποιασδήποτε προσφοράς και στις παράλληλες προσφορές των εταιρειών, παραδείγματος χάριν στην πρόσφατη επικοινωνία που είχαμε με τον Μπιλ Γκέιτς, προσκαλέσαμε για να συμμετέχουν στην οικοδόμηση ενός πρότυπου «Έξυπνου Σχολείου», που θα αποτελέσει παράδειγμα προς μίμηση. [link]

Σήμερα υπογράψαμε με 15 Επιμελητήρια της χώρας πιλοτικά ένα μνημόνιο συνεργασίας με αντισυμβαλλόμενο την Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς και ειδικότερα τις 80 Θυρίδες νεανικής Επιχειρηματικότητας που έχουμε ιδρύσει στη χώρα [link]

Ο στόχος αυτής της Γενικής Γραμματείας είναι πρώτα απ’ όλα να φύγει πιο μπροστά απ’ τον υπόλοιπο κρατικό μηχανισμό, εισηγούμενη καινοτόμες πολιτικές στο χώρο της νεολαίας. [link]

Το Υ.Π.Ε.Π.Θ., ως Εθνικός Συντονιστικός Φορέας, συμμετέχει σε ευρωπαϊκό επίπεδο  και συντονίζει σε εθνικό, το Ευρωπαϊκό  Έτος Καινοτομίας και Δημιουργικότητας 2009 [link]

Η ενθάρρυνση της επιχειρηματικότητας στοχεύει στην κατάλληλη προετοιμασία των νέων, ώστε να μπορούν να εργασθούν σε μικρές επιχειρήσεις ή να αναπτύξουν ατομικές επαγγελματικές δραστηριότητες (αυτο-απασχόληση) [link]

Το πρόγραμμα «Συνεργάτες στη Μάθηση» είναι μια παγκόσμια πρωτοβουλία της εταιρίας με σκοπό να στηρίξει τη διπλή δέσμευσή της να προάγει την ποιότητα της εκπαίδευσης και να προσφέρει εναλλακτικά μονοπάτια για οικονομική ανάπτυξη. … Δικαίωμα συμμετοχής στο διαγωνισμό, έχουν οι εκπαιδευτικοί Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης που έχουν αναπτύξει διάφορες εκπαιδευτικές δραστηριότητες χρησιμοποιώντας προγράμματα λογισμικού όπως τα Word, Excel, PowerPoint, Movie Maker, Producer κ.ά. [link]

   Ανδρέας ΛυκουρέντζοςΚαι μια δήλωση που άμεσα χρεώνεται στον υφυπουργό Ανδρέα Λυκουρέντζο

H καινοτομία θεωρείται προαπαιτούμενο για τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε όλες τις βαθμίδες. […] πολλοί από τους εμπλεκόμενους φορείς δεν έχουν αντιληφθεί αυτή την ανάγκη και επίσης αρνούνται να συνεργήσουν στη διασύνδεση της εκπαίδευσης με τη βιομηχανία και την επιχειρηματική δραστηριότητα και γι αυτό ακριβώς το εκπαιδευτικό μας σύστημα υστερεί. […] με την αρωγή και τη συνδρομή παραγόντων της ιδιωτικής πρωτοβουλίας που έχουν τη δυνατότητα όχι μόνο να προβλέψουν αλλά και να διαμορφώσουν εν πολλοίς το κοινό μας μέλλον. [link]

   Έλληνας πολίτης της Ευρώπης, Έλληνας πολίτης του κόσμου

…τρία βασικά κεφάλαια της εθνικής στρατηγικής για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που συνδέονται με την καινοτομία, όπως είναι το «Έξυπνο Σχολείο», το σύγχρονο πανεπιστήμιο και η πλατφόρμα καινοτομιών στην οποία δώσαμε τον τίτλο «Έλληνας πολίτης της Ευρώπης – Έλληνας πολίτης του κόσμου» [link]

Είχα την ευκαιρία σήμερα να ενημερώσω την Κυβερνητική Επιτροπή για τη στρατηγική που έχουμε διαμορφώσει στο χώρο της εκπαίδευσης. … Παράλληλα, παρουσίασα και μια πλατφόρμα καινοτόμου πολιτικής στο χώρο της εκπαίδευσης υπό τον τίτλο: «Έλληνας, Πολίτης της Ευρώπης - Έλληνας, Πολίτης του Κόσμου» [link]

…εξοικειώνοντας  το παιδί όχι μόνο με το φυσικό περιβάλλον αλλά και με το πολιτιστικό περιβάλλον επιτρέποντας του να διεισδύσει στις αρχές και τις αξίες του ιστορικού μας πολιτισμού [link]

Προσπαθούμε να ξαναδώσουμε νόημα στις λέξεις «Έλληνας», «πολίτης», «πολίτης της Ευρώπης», «πολίτης του κόσμου» [link]

Το «Ευρωπαϊκό Βραβείο Καρλομάγνου για τη Νεολαία» απονέμεται σε δράσεις που … καλλιεργούν την ανάπτυξη μιας κοινής αντίληψης της ευρωπαϊκής ταυτότητας και ολοκλήρωσης ... Στόχος είναι να προωθηθεί η ανάπτυξη ευρωπαϊκής συνείδησης στους νέους και να ενθαρρυνθεί η συμμετοχή τους σε ευρωπαϊκές ενοποιητικές δράσεις. [Ευρωπαϊκό Βραβείο Καρλομάγνος για νέους]

   Τα ελληνικά Πανεπιστήμια χρειάζονται ένα ισχυρό σοκ

Στο ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο υπάρχουν πάρα πολλές δυνάμεις που μπορούν πραγματικά να απογειώσουν την Τριτοβάθμια εκπαίδευση στη χώρα. Η συνύπαρξη, όμως, του μη κρατικού με το κρατικό πανεπιστήμιο θεωρώ ότι αυτές τις δυνάμεις θα τις απελευθερώσει… [link1] [link2]

   Ιδρύεται Πανεπιστήμιο Δυτικής Ελλάδας – Παρέμβαση στη διαμάχη Αγρινίου-Μεσολογγίου – Για τα νέα Τμήματα AEI-ATEI

Είμαι εδώ σαν στρατιώτης και συμμαχητής σας. … Είμαστε εδώ για να τιμήσουμε στην πράξη τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει ο Πρωθυπουργός Κ. Καραμανλής. Είμαστε εδώ, όχι για να ανακοινώσουμε, αλλά να υλοποιήσουμε το Πανεπιστήμιο Δυτικής Ελλάδας [link]

Έτσι μια δέσμευση του πρωθυπουργού γίνεται πραγματικότητα και έτσι δικαιώνεται και ένα όραμα που είχε για τον εαυτό της η τοπική κοινωνία της Αιτωλοακαρνανίας [link1] [link2]

Αυτοπεποίθηση και αντεπίθεση είναι τα βασικά μηνύματα τα οποία προκύπτουν από τη σημερινή Νομαρχιακή Συνέλευση. … Αθροίζουμε δυνάμεις και πολλαπλασιάζουμε αποτελέσματα [link]

Εμείς, όπου και αν ανοίγουμε Τμήμα το κάνουμε μετά από έρευνα στην αγορά εργασίας, διασφαλίζουμε εκ των προτέρων τους πόρους λειτουργίας του, σε συνεργασία και με την τοπική κοινωνία και πάντα κατοχυρώνουμε παράλληλα τα επαγγελματικά δικαιώματα [link]

   Για την αξιοκρατία

Έχουν να φοβηθούν όσοι παρείσφρησαν μέσα στα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια καταπατώντας τους κανόνες της αξιοκρατίας [link]

Εμείς δεν δεχόμαστε οι νέοι να στοιβάζονται στους προθαλάμους των κομματικών ή των βουλευτικών γραφείων για να διεκδικούν τα αυτονόητα. Επιθυμούμε οι νέοι να έχουν πληροφόρηση και ίσες ευκαιρίες με αυτόματα και αξιοκρατικά μέσα από τους ίδιους τους θεσμούς … αυτό το Γραφείο, λοιπόν, που λειτουργεί στον κάθε Νομό δίνει τη δυνατότητα πλήρους ενημέρωσης [link]

Είναι αλήθεια ότι από το 2002 και μετά δεν έγινε καμία διαδικασία αξιολόγησης και αντικατάστασης των διευθυντών. Έπρεπε να γίνει αυτή η αντικατάσταση. Θεωρώ ότι δεν έγινε νωρίτερα λόγω της προεκλογικής περιόδου, δεν μπορούσαμε να αφήσουμε άλλο να εκκρεμεί. Ευτυχώς τελείωσε με θετικά αποτελέσματα… [link]

   Για τα νηπιαγωγεία (επί του ποσοτικού στοιχείου)

H δυνατότητα απορρόφησης των νηπίων στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα ανέρχεται σε 140.000, ενώ ο αριθμός των νηπίων σε ολόκληρη τη χώρα είναι 110.000. Δημιουργήθηκε μια αναστάτωση διότι πολλοί παιδικοί σταθμοί, παρότι είχαν δύο χρόνια τη δυνατότητα να προσαρμοστούν στο νέο θεσμικό πλαίσιο, δεν το έκαναν έγκαιρα. [link]

παρακολουθώ τον τρόπο με τον οποίο αναλύουν την ψευδεπίγραφη πραγματικότητα και αλλοιώνουν τα αποτελέσματα της προσπάθειας, που συστηματικά και σε όλα τα επίπεδα κάνει η Κυβέρνηση Καραμανλή. Πριν από μερικές μέρες λέγανε «60.000 νήπια εκτός νηπιαγωγείων». Εκατό χιλιάδες απορροφήσαμε. Είπαν 60.000 προνήπια εκτός νηπιαγωγείων. Τα απορροφήσαμε κι αυτά σε ποσοστό 90%, αν και δεν ήταν υποχρεωτικό. [link]

Λειτούργησε το υποχρεωτικό νηπιαγωγείο για 98.000 νήπια και 48.500 προνήπια με επιτυχία [link]

   Για τους βανδαλισμούς στη διάρκεια καταλήψεων

Δημοσιογράφος: «Κρατάτε στα χέρια σας την ελληνική σημαία. Αυτήν που τη βρήκατε; Είναι καμένη από ότι βλέπω». Υπουργός: «Νιώθω προσβεβλημένος, νιώθω προσβεβλημένος,  δεν έχω να πω τίποτα άλλο. Γι’ αυτήν τη σημαία, γι’ αυτήν τη σημαία έχουνε χάσει άνθρωποι την ζωή τους. Αίσχος». [link]

   Προς τους μαθητές

Η ελληνική εκπαίδευση δεν είναι γκρίζα, όπως θέλουν κάποιοι να την παρουσιάζουν αναδεικνύοντας επιλεκτικά σχολικά ‘μνημεία’ του παρελθόντος. Η ελληνική εκπαίδευση είναι ζωντανή και δυναμική. [link1] [link2]

Με φετινή μας απόφαση ο μέσος όρος βαθμού είναι ο μέσος όρος των δύο καλύτερων βαθμών που θα γράψετε, κάτι που λειτουργεί υπέρ του μαθητή. […] Αυτό που θα ήθελα σε κάθε περίπτωση να σας πω είναι ότι δεν πρέπει να έχετε άγχος κι επειδή είμαι βέβαιος ότι έχετε προετοιμαστεί σωστά να ξέρετε ότι οι πόρτες είναι σχεδόν ορθάνοιχτες, μια που με απόφασή μας φέτος η αναλογία είναι εννέα στους δέκα [link]

Το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων προσεγγίζει με σεβασμό τη νέα γενιά και είναι έτοιμο να την ακούσει. Είναι έτοιμο να εξετάσει τις προτάσεις της και να τις υιοθετήσει [link]

… έχουν πάρει προφορικές οδηγίες όλοι οι Περιφερειακοί Διευθυντές και οι Διευθυντές Σχολείων μέσα από τους Προϊσταμένους τους για να διαχειριστούν με τέτοιο τρόπο τα παιδιά, ώστε και από τη μια να τα αφήσουν να εκφραστούν και να εκτονωθούν, να βγάλουν όλο αυτό τον πόνο και την αγανάκτηση που κουβαλούν μέσα τους [link]

   Προς τους γονείς

το Ειδικό Γραφείο αιτημάτων και ερωτήσεων που έχει ήδη συσταθεί στο Υπουργείο φιλοδοξεί να γίνει ο νέος δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ της διοίκησης της εκπαίδευσης και της οικογένειας, προκειμένου η σχεδιαζόμενη εκπαιδευτική πολιτική να μη συντελείται εν κενώ, αλλά να λαμβάνει υπόψη τις κοινωνικές επιταγές και τις ανάγκες των άμεσων αποδεκτών της [link]

   Για την επιμόρφωση των διδασκόντων στην πρωτοβάθμια και στη δευτεροβάθμια

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπάρχει κονδύλι γι’ αυτό, για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, έτσι δεν είναι; Ε. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ: Υπάρχει πολύ μεγάλο κονδύλι, διότι το Δ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης κυρίως δίνει βάρος στην επένδυση που κάνουμε στον ανθρώπινο παράγοντα και χρηματοδοτεί άυλες δράσεις. … Άλλωστε, όπως έχουμε πει, μία από τις βασικότερες πτυχές –ίσως η βασικότερη- του «έξυπνου σχολείου» είναι ο παράγοντας δάσκαλος, ο παράγοντας εκπαιδευτικός [link]

Ο διάλογος με την εκπαιδευτική κοινότητα για το θέμα της επιμόρφωσης θα ολοκληρωθεί περί τα μέσα Μαΐου 2008, και θα δοθεί βεβαίως η δυνατότητα στον κάθε εκπαιδευτικό σε επίπεδο σχολικής μονάδας να εκφράσει τις προτάσεις του, τις ιδέες του και τις ανάγκες του… [link]

   Για την αναποτελεσματικότητα των υπαλλήλων του ΥπΕΠΘ

Σκεφτείτε ότι το ΥπΕΠΘ διαθέτει 206 χιλιάδες περίπου υπαλλήλους εκπαιδευτικούς ή διοικητικά στελέχη, ... πράγμα που σημαίνει ότι σε πολλές περιπτώσεις έχουμε αλληλοεπικαλύψεις αρμοδιοτήτων και αδυναμία να ελέγξουμε εάν η οδηγία οδηγεί στο αποτέλεσμα.

… να υπάρχει επιτέλους στην ιεραρχία η ατομική ευθύνη…

… εισάγεται και ο θεσμός της ατομικής ευθύνης στην όλη λειτουργία της Διοικήσεως.. [link]

   Για την αλλοίωση της βαθμολογίας των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2007

… η κυβέρνηση ανταποκρίθηκε και προστάτευσε την εγκυρότητα των εξετάσεων αποδίδοντας μέσω των πειθαρχικών μέτρων ευθύνες σε αυτούς που τις έχουν. Ποινές δεν επιβάλλονται μόνο στις συγκεκριμένες βαθμολογήτριες τόνισε, αλλά και στην επικεφαλής τους. [link]

Ένσταση κατά της καταδικαστικής απόφασης του ΠΥΣΔΕ και από την πλευρά του ΥπΕΠΘ, που χαρακτηρίζει «επίορκες» τις βαθμολογήτριες και «υπερβολικά επιεικείς» τις ποινές τους. [link1] [link2]

   Για το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ δημοτικού

Εγώ από την πρώτη στιγμή θεώρησα ότι πρέπει να κινηθώ θεσμικά. Απευθύνθηκα λοιπόν στα συντεταγμένα όργανα της πολιτείας τα οποία έχουν την αρμοδιότητα να μιλήσουν γι' αυτό, ζήτησα μια τελική αξιολόγηση και στη βάση αυτής της αξιολόγησης, πάρθηκε αυτή η απόφαση. … Δεν μπορούσαμε να ξεκινήσουμε τη σχολική χρονιά με ένα σύγγραμμα το οποίο έχει προκαλέσει…. Σε καμία περίπτωση ο κομματισμός δεν είναι ο οδηγός των αποφάσεων. Ο οδηγός των αποφάσεων είναι η εύρυθμη λειτουργία του συστήματος εκπαίδευσης... [link]

   Για το μάθημα των Θρησκευτικών και την προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα

Οι αλλόθρησκοι ή οι ετερόδοξοι έχουν δικαίωμα για λόγους συνείδησης να εξαιρεθούν, χωρίς όμως να δηλώσουν το δόγμα στο οποίο πιστεύουν και έτσι προστατεύονται τα προσωπικά δεδομένα. Η εξαίρεση αφορά τους μη ορθόδοξους …Σαφώς και είναι υποχρεωτικό το μάθημα των Θρησκευτικών για τους ορθοδόξους [link]

Το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων με σχετικές εγκυκλίους του επιδεικνύοντας εμπράκτως τον σεβασμό του στις προτάσεις της Ανεξάρτητης Αρχής της οποίας προΐστασθε, για το μάθημα των Θρησκευτικών, αποδέχθηκε ότι οι εξαιρούμενοι για λόγους συνείδησης αλλόθρησκοι ή ετερόδοξοι μαθητές δεν υποχρεούνται να δηλώνουν το διαφορετικό δόγμα ή θρήσκευμα στο οποίο πιστεύουν [link]

   Για τα Κολλέγια

Αν δεν είχε τη διορατικότητα η Ελληνική Πολιτεία, η Ελληνική Κυβέρνηση, ζυγίζοντας σωστά το Κοινοτικό Δίκαιο και το Ελληνικό Σύνταγμα, να διαμορφώσει το συγκεκριμένο νομικό πλαίσιο τον Ιούνιο, το κάθε περίπτερο στην Ελλάδα θα μπορούσε να δίνει πτυχία [link]

   Παιδεία-Πολιτισμός

Περνάω στον πέμπτο πυλώνα που είναι η ανάπτυξη στις σχέσεις της παιδείας με τον πολιτισμό και τον αθλητισμό. Υπάρχει σε εξέλιξη και εφαρμογή ένα πρόγραμμα ΠΑΙΔΕΙΑ–ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ με το συναρμόδιο Υπουργείο Πολιτισμού, το οποίο προσπαθεί εκτός από την περιβαλλοντική εκπαίδευση να βάλει και την πολιτισμική εκπαίδευση των παιδιών μέσα στο πρόγραμμα [link]

Η αποψινή βραδιά είναι ιδιαιτέρως σημαντική για την εκπαίδευση στην χώρα μας, διότι όχι απλά συνδέει, αλλά σχεδόν ταυτίζει την Παιδεία με τον Πολιτισμό [link]

Εμείς έχουμε αναβαθμίσει ήδη και την Καλλιτεχνική Επιτροπή όπου έχουμε βάλει Πρόεδρο τον Μίμη Πλέσσα, ο οποίος πλαισιώνεται και από διακεκριμένους επιστήμονες του κλάδου [link]

Πρώτα απ’ όλα θα πω, ότι είναι για μας ιδιαίτερη τιμή και χαρά φέτος να δέχεται την πρότασή μας και να αναλαμβάνει Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής των Καλλιτεχνικών Αγώνων, ο Μιχάλης Χατζηγιάννης [link]

«Η Παιδεία δυναμώνει τους Έλληνες. Η Παιδεία αλλάζει την Ελλάδα». Αυτό το μήνυμα θα είναι η κεντρική ιδέα γύρω από την οποία θα αναπτυχθούν οι καλλιτεχνικές δραστηριότητες [link]

   Τοπικισμός - αξιοκρατία - καινοτομία

Μια άλλη καινοτομία των αγώνων είναι ότι διοργανώνονται πια αποκεντρωμένα. Πέρυσι τολμήσαμε για πρώτη φορά και οργανώσαμε τους αγώνες στη Θεσσαλονίκη. Φέτος οι αγώνες θα διοργανωθούν στη Θράκη, επίκεντρο τους θα έχουν την πόλη της Κομοτηνής, αλλά ενδεχομένως να αναπτυχθούν και άλλες περιφερειακές δράσεις.

Η δεύτερη σημαντική καινοτομία φέτος είναι ότι τους Πανελλήνιους Καλλιτεχνικούς Σχολικούς Αγώνες τους διοργανώνει η Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς και όχι το Εθνικό Ίδρυμα Νεότητας. [link]

Απερχόμενη και νέα Συντονιστική Επιτροπή των Μαθητικών Καλλιτεχνικών Αγώνων

   Για τη χρηματοδότηση της παιδείας

Η χρηματοδότηση για την παιδεία κρίνεται σε απόλυτα νούμερα [link]

Η Δανία, λοιπόν, η οποία έχει το μεγαλύτερο ποσοστό δαπανών για την εκπαίδευση, 8,4%, έχει ταυτοχρόνως χρέος 30,3%. Η Ελλάδα η οποία έχει δαπάνες για την παιδεία περισσότερο από το 3%, έχει -όπως εμφανίζει το 2007- 95,3% δημόσιο χρέος. Αυτές είναι οι αλήθειες, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, τις οποίες δεν μπορείτε να παραγνωρίζετε, γιατί είναι δικές σας ευθύνες και να αποσιωπάτε τις ευθύνες σας, όταν ασκείτε κριτική για τα οικονομικά. [link]

Είναι πραγματικά μια πολύ μεγάλη στιγμή σήμερα για την ελληνική παιδεία, διότι ένας ιδιωτικός φορέας κινητροδοτεί την αριστεία δείχνοντας παραδειγματικά προς όλη την ελληνική αγορά και την ελληνική κοινωνία πως πρέπει να επιβραβεύονται αυτοί οι οποίοι προσπαθούν [link]

Προβλέπεται εκτός από τους κρατικούς και τους ευρωπαϊκούς πόρους να μπορούν τα μεταπτυχιακά ν’ αντλούν χρήματα και από την αγορά [link]

Όμως, τα ελληνικά δημόσια Πανεπιστήμια και ΤΕΙ κατά 92% ζουν μόνο από την κρατική επιχορήγηση, όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος δημοσίων δαπανών για την ανώτατη εκπαίδευση σε όλα τα άλλα Ιδρύματα της Ευρώπης, είναι περί το 60%. [link]

Στόχος μας δεν πρέπει να είναι μόνο η αύξηση των δημοσίων δαπανών για την παιδεία, αλλά και η αύξηση των ιδιωτικών δαπανών… [link]

Με δεδομένους τους δημοσιονομικούς περιορισμούς και την ανάγκη για συγκράτηση των δημοσίων δαπανών, οι Σ.Δ.Ι.Τ., αποτελούν ένα σημαντικό εναλλακτικό τρόπο χρηματοδότησης για την επίτευξη των επενδυτικών μας στόχων και όχι μόνο. [link]

   Για τη χρήση των υπολογιστών στην παιδεία

Ήδη έχουμε πάρει την έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ώστε σε κάθε μαθητή, φτωχό ή πλούσιο, να αντιστοιχεί δωρεάν ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής τουλάχιστον μία φορά κατά την διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ο στόχος είναι αυτά τα εργαλεία που μπορεί να οδηγήσουν στο έγκλημα, θα μεταβληθούν σε εργαλεία που θα οδηγήσουν στην ποιοτική γνώση και στην πραγματική παιδεία [link]

   2009: Έτος παιδείας

Το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων είναι έτοιμο να διαμορφώσει τις προϋποθέσεις ώστε το 2009 να είναι πραγματικά ένα έτος παιδείας. […] Το 2009 πιστεύουμε ακράδαντα ότι θα είναι έτος παιδείας [link]

   Περί «πολιτικής» και «απερισκεψίας»

Οι μαθητές μας απολύτως δικαιολογημένα ξεχύθηκαν στους δρόμους. Δεν έκαναν πολιτική. Δεν υπηρέτησαν σκοπιμότητες. Δεν υποτάχθηκαν σε ιδιοτέλειες. Ξέσπασαν, έκλαψαν για το χαμένο συμμαθητή τους, κατήγγειλαν τον απερίσκεπτο ειδικό φρουρό και διεκδίκησαν. [link]

   Καραμανλής ή χάος 

Εκτιμώ ότι θολά και ad hoc σενάρια συνεργασίας ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορούν να δώσουν μια πειστική απάντηση στη διεθνή κρίση [link]

Χαίρομαι που κατά τη διάρκεια των προσφωνήσεων, κάθε φορά όταν ακούγονταν το όνομα «Κώστας Καραμανλής» στην αίθουσα τα χειροκροτήματα ανέβαιναν, διότι αυτό από μόνο του και χωρίς πολλά λόγια, στέλνει ένα πολύ δυνατό μήνυμα σε όλη την Ελλάδα: ότι η συντριπτική πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας εμπιστεύεται τον άνθρωπο [link]

Ταυτόσημα διλήμματα: «Καραμανλής ή χάος», «υπευθυνότητα ή ανευθυνότητα» [link]

   Ο λαός, ο Θεός και η Ιστορία

όταν χειρίζεσαι ορισμένα ζητήματα, συνομιλείς με το λαό, με το Θεό και με την ιστορία (δήλωση σε ερωτήσεις για την εξωτερική πολιτική και τον ανασχηματισμό) [link1] [link2]

   Διάλογος για το νέο Λύκειο και την αποσύνδεσή του από το εξεταστικό

Η πρωτοβουλία του Ιδρύματος Λαμπράκη, με το οποίο έχουμε συνυπογράψει μεταξύ άλλων και συμφωνία-πλαίσιο για συνεργασία στο χώρο της εκπαίδευσης, αποτελεί μία πρώτη σημαντική συμβολή στο διάλογο για το νέο λύκειο [link]

Ο Πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής αφουγκραζόμενος την ανησυχία της νέας γενιάς, την αγωνία των γονιών για τα παιδιά τους και την ευαισθησία των μάχιμων και ευσυνείδητων εκπαιδευτικών ανακοίνωσε ότι αρχές του νέου έτους ξεκινά ο δημόσιος διάλογος για τη δημιουργία του Νέου Λυκείου και την αποσύνδεσή του από τις εισαγωγικές εξετάσεις στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Στόχος μας είναι ο διάλογος αυτός να είναι πλήρης και εξαντλητικός. Η κυβέρνηση δεν θέλει να προκαταλάβει κανέναν. … Η Ευρωπαϊκή τάση διευκολύνει την πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση και εμείς οφείλουμε να την παρακολουθήσουμε [link]

   Για το έργο του ΥπΕΠΘ

Στην παιδεία, με απλά λόγια, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, γίνεται δουλειά, δουλειά βάσης, χωρίς τηλεοπτικά ή άλλα πυροτεχνήματα. Γίνεται ουσιαστική δουλειά. Βέβαια, αυτή η δουλειά έχει κόστος, όχι μόνο πολιτικό, αλλά και οικονομικό. [link]

   Τι επιδιώκουν οι κουκουλοφόροι

Κύριος στόχος αυτών των κύκλων με το σκεπασμένο πρόσωπο είναι η μεταφορά της έντασης από το δρόμο στο σχολείο. Για να πετύχουν αυτό, δεν διστάζουν να στοχοποιήσουν προσωπικά, να προβοκάρουν, να εκμεταλλευθούν συγκυριακά τυχαία γεγονότα, να παραπληροφορήσουν, να συκοφαντήσουν, να παίξουν πάνω στις κομματικές ή τις προσωπικές αντιπαραθέσεις. Και εγώ μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι το βίωσα προσωπικά και οικογενειακά αυτό αυτές τις ημέρες. [link]

   Με διαβάλλουν

Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Κομοτηνή και όχι στον τρίγωνο από τις πλατείες Ομόνοια - Σύνταγμα - Κολωνάκι.

Κάποιοι θέλησαν να με εμφανίσουν «ανάλγητο» και «μπουζουκόβιο», φυσικά πληγώθηκα.

Κάποτε μου διεμήνυσε ο αείμνηστος Κωνσταντίνος Καραμανλής, όταν με χτυπούσαν ως Πρόεδρο της ΟΝΝΕΔ, μου είπε: «Στην πολιτική και στη ζωή να θυμάσαι μια αλήθεια. Συχνά δίπλα κάθεται ο εχθρός και απέναντι ο αντίπαλος» [link1] [link2]

            

Flashback (1997)

Η πολιτική έχει μεταβληθεί από πεδίο συναπόφασης εξουσίας και πολίτη σε πεδίο πελατειακής συναλλαγής. Έτσι, για τους μέτριους είναι ο δρόμος της εύκολης ανόδου, ενώ στους άξιους προκαλεί απέχθεια που οδηγεί σε αδιαφορία για τα κοινά. Όταν όμως η πολιτεία και η κοινωνία μας στερείται τους άξιους, οδηγείται σε τέλμα. … Ωστόσο, η δικτατορία των μετριοτήτων παραγκωνίζει αδιάφορα. Απολαμβάνει τη διαχείριση της εξουσίας και αναπαράγεται. Παγώνει κάθε εκσυγχρονιστική προσπάθεια και πολεμά κάθε εξυγιαντική φωνή. Εξουδετερώνει κάθε άξιο που αρνείται να συμβιβαστεί με τη διαφθορά. … Κατά την εκτίμηση μου, τελειώνει η εποχή των κλειστών κομματικών οργανώσεων που χαρακτηρίζονταν από την πειθαρχία και την καθοδήγηση. … Αξιοποιώντας τους άξιους, αξιοποιούμε το σύνολο της κοινωνικής ιεραρχίας και αναπτύσσουμε έτσι ένα πυρήνα υγείας και προοπτικής. Συστρατευόμενοι σ' αυτή την επαναστατική λογική, αποδεικνύουμε ότι τον πολίτη τον αντιμετωπίζουμε ως ανεξάρτητη προσωπικότητα και όχι ως άβουλο χειροκροτητή και έτσι βοηθούμε την ελληνική κοινωνία να απεγκλωβιστεί από το αδιέξοδο της υποβάθμισης και να απελευθερώσει τις υγιείς δυνάμεις που διαθέτει.

Ε. Στυλιανίδη: Πώς θα ανατρέψουμε τη δικτατορία των μετριοτήτων (από το βιβλίο «Σπάστε τη σιωπή»)

Σταχυολόγηση υλικού: Στέργιος Ζυγούρας (7-1-2009)

Η σελίδα σε εκτυπώσιμη μορφή (pdf)

 



[*] Η παρουσίαση αυτή στοχεύει σε ενημέρωση και προβληματισμό, όχι σε ανάλυση και άμεση απάντηση των ερωτημάτων.