Αντ. Κυρμπάτσος: Ενεργετική ακρόαση και μουσική δημιουργία και εκτέλεση

Ο δάσκαλος της μουσικής Αντώνης Κυρμπάτσος γράφει παρουσιάζοντας το τμήμα της μουσικής.

 

 drfoto4

 

Ο δάσκαλος της μουσικής Αντώνης Κυρμπάτσος γράφει παρουσιάζοντας το τμήμα της μουσικής:

Το μάθημα της Μουσικής διδάσκεται στο σχολείο μας, σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα των σχολείων ΕΑΕΠ, δύο ώρες την εβδομάδα στις δύο πρώτες τάξεις (Α' και Β') και μία ώρα στις υπόλοιπες (Γ', Δ', Ε' & ΣΤ'). Διδάσκεται επίσης στο πρόγραμμα του Ολοήμερου, μετά το μεσημβρινό γεύμα των μαθητών που παραμένουν, ανάλογα με τις κατ' έτος ανάγκες του σχολείου.

Σύμφωνα με το ισχύον από το 2003 Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) του μαθήματος της Μουσικής, που έχει εκπονήσει το Υπουργείο Παιδείας, «σκοπός της μουσικής αγωγής είναι πρωταρχικά η ανάπτυξη και καλλιέργεια της ικανότητας για αισθητική απόλαυση κατά την ακρόαση, εκτέλεση και δημιουργία μουσικής ως μιας από τις εκδηλώσεις καλλιτεχνικής έκφρασης και δημιουργικότητας του ανθρώπου. Mέσω αυτού του σκοπού και παράλληλα προς αυτόν, η μουσική αγωγή αποβλέπει στη γενικότερη καλλιέργεια της δημιουργικότητας και της προσωπικότητας των μαθητών, μέσα από την ενεργητική ακρόαση, τις δραστηριότητες μουσικής δημιουργίας και εκτέλεσης».

Από το σχολικό έτος 2007 ? 2008 διανέμονται βιβλία μαθητή και τετράδια εργασιών στις τάξεις Γ', Ε και ΣΤ'.

Το βιβλίο της Γ' τάξης συμπεριλαμβάνει και την ύλη της Δ', καλύπτει δηλαδή διδασκαλία δύο ετών.

Τέλος από το σχολικό έτος 2010 ? 2011 διανέμονται βιβλία μαθητή και τετράδια εργασιών και στις τάξεις Α' και Β'.

Στο σχολείο μας υπάρχει αίθουσα που διατίθεται για τη διδασκαλία της Μουσικής (η ίδια αίθουσα διατίθεται και για τη διδασκαλία της Θεατρικής Αγωγής). Ως χώρος διδασκαλίας αξιοποιείται επίσης και η αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, ενώ δεν αποκλείεται, εφόσον συντρέχουν ιδιαίτεροι λόγοι, το μάθημα να γίνεται στην αίθουσα του τμήματος.

Το σχολείο μας διαθέτει ένα υψηλών προδιαγραφών αρμόνιο, πληθώρα μικρών κρουστών οργάνων, τόσο μεμβρανόφωνων (ταμπουρίνα) όσο και ιδιόφωνων (ντέφια, κύμβαλα, κρόταλα, κλάβες, μαράκες κλπ), καθώς και ένα μεταλλόφωνο.

Φεύγοντας τώρα από τα τυπικά και προχωρώντας προς τα ουσιώδη, τολμώ να πω ότι το μάθημα της Μουσικής δίνει σε κάθε παιδί ευκαιρίες για να νιώσει χαρά, να συνεργαστεί με τους συμμαθητές του, να αναπτύξει αισθητικά κριτήρια, να βελτιώσει την αυτοεκτίμησή του μέσα από απλά μουσικά επιτεύγματα, να διαχειριστεί τα συναισθήματά του τραγουδώντας, χορεύοντας, παίζοντας διάφορα όργανα. Το σπουδαιότερο όμως είναι ότι δίνει ευκαιρίες και στο σχολείο να εμπλουτίσει την καθημερινότητά του, αυτό που λέμε «σχολική ζωή», αλλά και να προβληθεί μέσα από διάφορες εκδηλώσεις στις οποίες η Μουσική άλλοτε πρωταγωνιστεί και άλλοτε δίνει ένα ιδιαίτερο χρώμα.