Θανόγιαννη Χαρά

Σχ. έτος 2016-17

 

1.ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ – Του γιοφυριού της Άρτας 

Πειραματιστείτε με τις φωνές, τις οπτικές γωνίες! Αναδιηγηθείτε την παραλογή από διαφορετική οπτική γωνία.

2.ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ – «Ελεύθεροι Πολιορκημένοι»

Αφού λάβετε υπόψη τους Στοχασμούς του Διονυσίου Σολωμού, να καταγράψετε σε μορφή ημερολογίου την αγωνία του Σολωμού να «ντύσει» με την κατάλληλη λέξη την Ιδέα, όπως αυτή παρουσιάζεται στο ποίημα του Χρέους.

3.ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ –  «Τ΄αγνάντεμα»

Αφού λάβετε υπόψη την κοινωνική και πολιτική διάσταση των διηγημάτων του Αλ.Παπαδιαμάντη,τα οποία δημοσίευε σε εφημερίδες της εποχής,θεωρείτε ότι θα ήταν πιο αποτελεσματικός αν δεν έγραφε διηγήματα,αλλά άρθρα;

Σε μια επιστολή που απευθύνεται στον εκδότη εφημερίδας,ο Παπαδιαμάντης επιχειρηματολογεί υπέρ της δημοσίευσης διηγημάτων.

4.Κ.Π.ΚΑΒΑΦΗΣ – «Όσο μπορείς» 

Μετατρέψτε το ποίημα σε άρθρο που θα δημοσιευθεί σε εφημερίδα ευρείας κυκλοφορίας.

5.ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ – «Βίος και πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά»

Το πλάνο είναι το πρωταρχικό μέσο έκφρασης του κινηματογράφου και έχει αφηγηματικό χαρακτήρα.Καθώς θεματικά περιλαμβάνει ένα ανολοκλήρωτο τμήμα του νοήματος,εξαρτάται από τη διαδοχή και τη σειρά άλλων πλάνων,αν θα αποκτήσει την πλήρη σημασία του θέτοντας σε κίνηση μια ιστορία.

Θεωρείτε ότι ο Μιχάλης Κακογιάννης στην κινηματογραφική μεταφορά του μυθιστορήματος του Ν.Καζαντζάκη έθεσε σε κίνηση την ιστορία αποδίδοντας συγχρόνως το βάθος των αφηγηματικών επιλογών του συγγραφέα;