H χρυσή αναλογία φ
Η χρυσή αναλογία φ = 1.618..., διαδραματίζει έναν σημαντικό ρόλο στα κανονικά πεντάγωνα και πεντάγραμμα. Κάθε πλευρά διαιρείται σε δυο μικρότερα τμήματα, και εάν διαιρέσετε το μήκος του πιο μεγάλου τμήματος με το πιο μικρό τμήμα ο λόγος θα είναι ίσος με φ.
Ο λόγος αυτός εμφανίζεται στις αναλογίες του πεντάλφα , μυστικού σήματος της Πυθαγόρειας Σχολής
Ο «χρυσός» κανόνας
Είναι όργανο ρυθμισμένο έτσι ώστε να αντιστοιχεί στην αρχή "χρυσής αναλογίας" (1:1.618) και είναι χρήσιμο για να έχουμε αισθητικά αποτελέσματα.
ΒΙΟΛΟΓΙΑ
ΖΩΟΛΟΓΙΑ
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ
Παρθενώνας
Η χρυσή τομή είναι η ειδική αναλογία που ξεκίνησε κατά την
διάρκεια του 5ου αιώνα , γνωστή και ως Χρυσός αιώνας της Ελλάδος. Κατά την
διάρκεια αυτού του αιώνα οι Έλληνες έγιναν ευρέως γνωστοί για τα πανέμορφες
δημιουργίας στην τέχνη και την αρχιτεκτονική.
Παρθενώνας
|
|
«Χρυσή τομή» ονομάζουμε
και τη σχέση 4:9 που κυριαρχεί στον Παρθενώνα.
Για παράδειγμα το πλάτος του στυλοβάτη προς το μήκος του, η διάμετρος των
κιόνων προς το μεταξόνιο (1,905μ:4,296μ), το ύψος του ναού προς το πλάτος
του (13,72μ:30,88=4:9), το πλάτος του κυρίως ναού προς το μήκος του. ενώ το
πλάτος του ναού προς το ύψος έχουν μια σχέση 16:81, δηλ. 42:92
H χρυσή τομή έχει χρησιμοποιηθεί στο σχέδιο του Παρθενώνα, που βρίσκεται στην
Αθήνα.
Η πρόσοψη του Παρθενώνα είχε φτιαχτεί χρησιμοποιώντας δύο
μεγάλα ορθογώνια πλευράς ρίζας πέντε και τέσσερα μικρότερο.
Η αναλογία του μήκους του κτηρίου προς το ύψος της πρόσοψης είναι φ, η χρυσή
τομή .
Υπάρχει ένας άρτιος αριθμός στυλοβατών κατά μήκος του μετώπου,
οι οποίοι είναι οκτώ, και ένας περιττός αριθμός κατά μήκος των πλευρών, που
είναι δεκαεπτά Ο Παρθενώνας για αυτούς τους λόγους, έχει γίνει για να μαθευτεί
ως "τέλειο κτήριο"
Η πυραμίδα του Χέοπα
Η αναλογία της κοινής εξωτερικής περιοχής της πυραμίδας στον
τομέα της βάσης του είναι ίσος με τη "χρυσή αναλογία"
Αυτό είναι το κύριο γεωμετρικό μυστικό της πυραμίδας Χέοπος
Χρυσό ορθό τρίγωνο
|
Οι μεσαιωνικοί οικοδόμοι των εκκλησιών και των καθεδρικών ναών πλησίασαν πολύ με το σχέδιο των κτηρίων τους αυτά των τους Έλληνες. Μια καλή γεωμετρική δομή ήταν ο στόχος τους. Μέσα και έξω, τα κτήριά τους ήταν περίπλοκες κατασκευές βασισμένες στη χρυσή τομή.
Παράθυρο Αναγέννησης
|
Tο Σινικό τείχος της Κίνας |
Ο θόλος του Αγίου Παύλου Λονδίνο |
Το κάστρο του Windsor |
Τέχνη |
|
Βιολί |
|
Διακόσμηση από τον πολιτισμό των Ατζέκων |
Αφροδίτη της Μήλου |
ΤΕΧΝΙΚΑ
|
|
CD |
Αυτοκίνητο |
Το ηλεκτροκαρδιογράφημα αναπαριστά την χρυσή τομή |
Το ανθρώπινο σώμα
|
|
Μόδα
|
H ανθρώπινη ομορφιά βασίζεται στην θεϊκή αναλογία |
Η θεϊκή αναλογία στο σώμα
|
Η μελέτη των ανθρώπινων αναλογιών σύμφωνα με το LeonardoDa Vinci στο Vitruvious |
Χρυσές αναλογίες μεταξύ των δοντιών |
Η απόσταση μεταξύ των δύο ματιών είναι η απόσταση μεταξύ των «άσπρων
του ματιού» |
Το ανθρώπινο πρόσωπο αφθονεί με τα παραδείγματα της χρυσού λόγου. Το κεφάλι διαμορφώνει ένα χρυσό ορθογώνιο με τα μάτια στο μέσο του. Το στόμα και η μύτη τοποθετούνται στις χρυσές διαιρέσεις της απόστασης μεταξύ των ματιών και του κατώτατου σημείου του πηγουνιού. Το φ καθορίζει τις διαστάσεις του ανθρώπινου προφίλ. Ακόμα και όταν βλέπουμε ένα κεφάλι από το πλάι, το ανθρώπινο κεφάλι επεξηγεί τη χρυσή αναλογία. |
Αν το μήκος του χεριού έχει μήκος 1, για παράδειγμα, τότε το συνδυασμένο μήκος του μήκους του χεριού και τον πήχη έχει περίπου την τιμή του φ. Όμοια η αναλογία του πάνω χεριού προς το χέρι και τον πήχη έχει τον ίδιο λόγο 1:φ .
|