H χρυσή αναλογία φ

Η χρυσή αναλογία φ = 1.618..., διαδραματίζει έναν σημαντικό ρόλο στα κανονικά πεντάγωνα και πεντάγραμμα. Κάθε πλευρά διαιρείται σε δυο μικρότερα τμήματα, και εάν διαιρέσετε το μήκος του πιο μεγάλου τμήματος με το πιο μικρό τμήμα ο λόγος θα είναι ίσος με φ.

Ο λόγος αυτός εμφανίζεται στις αναλογίες του πεντάλφα , μυστικού σήματος της Πυθαγόρειας Σχολής

 

Ο «χρυσός» κανόνας

Είναι όργανο ρυθμισμένο έτσι ώστε να αντιστοιχεί στην αρχή "χρυσής αναλογίας" (1:1.618) και είναι χρήσιμο για να έχουμε αισθητικά αποτελέσματα.


 

ΒΙΟΛΟΓΙΑ

 

ΖΩΟΛΟΓΙΑ

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ

Παρθενώνας

Η χρυσή τομή είναι η ειδική αναλογία που ξεκίνησε κατά την διάρκεια του 5ου αιώνα , γνωστή και ως Χρυσός αιώνας της Ελλάδος. Κατά την διάρκεια αυτού του αιώνα οι Έλληνες έγιναν ευρέως γνωστοί για τα πανέμορφες δημιουργίας στην τέχνη και την αρχιτεκτονική.

Παρθενώνας

«Χρυσή τομή» ονομάζουμε και τη σχέση 4:9 που κυριαρχεί στον Παρθενώνα. Για παράδειγμα το πλάτος του στυλοβάτη προς το μήκος του, η διάμετρος των κιόνων προς το μεταξόνιο (1,905μ:4,296μ), το ύψος του ναού προς το πλάτος του (13,72μ:30,88=4:9), το πλάτος του κυρίως ναού προς το μήκος του. ενώ το πλάτος του ναού προς το ύψος έχουν μια σχέση 16:81, δηλ. 42:92
H χρυσή τομή έχει χρησιμοποιηθεί στο σχέδιο του Παρθενώνα, που βρίσκεται στην Αθήνα.

Η πρόσοψη του Παρθενώνα είχε φτιαχτεί χρησιμοποιώντας δύο μεγάλα ορθογώνια πλευράς ρίζας πέντε και τέσσερα μικρότερο.
Η αναλογία του μήκους του κτηρίου προς το ύψος της πρόσοψης είναι φ, η χρυσή τομή .

Υπάρχει ένας άρτιος αριθμός στυλοβατών κατά μήκος του μετώπου, οι οποίοι είναι οκτώ, και ένας περιττός αριθμός κατά μήκος των πλευρών, που είναι δεκαεπτά Ο Παρθενώνας για αυτούς τους λόγους, έχει γίνει για να μαθευτεί ως "τέλειο κτήριο"

Η πυραμίδα του Χέοπα

Η αναλογία της κοινής εξωτερικής περιοχής της πυραμίδας στον τομέα της βάσης του είναι ίσος με τη "χρυσή αναλογία"
Αυτό είναι το κύριο γεωμετρικό μυστικό της πυραμίδας Χέοπος

Χρυσό ορθό τρίγωνο

Οι μεσαιωνικοί οικοδόμοι των εκκλησιών και των καθεδρικών ναών πλησίασαν πολύ με το σχέδιο των κτηρίων τους αυτά των τους Έλληνες. Μια καλή γεωμετρική δομή ήταν ο στόχος τους. Μέσα και έξω, τα κτήριά τους ήταν περίπλοκες κατασκευές βασισμένες στη χρυσή τομή.

 

Παράθυρο Αναγέννησης

 

Tο Σινικό τείχος της Κίνας

Ο θόλος του Αγίου Παύλου Λονδίνο

Το κάστρο του Windsor

 

 

Τέχνη

Βιολί

Διακόσμηση από τον πολιτισμό των Ατζέκων

Αφροδίτη της Μήλου

 

ΤΕΧΝΙΚΑ

CD

Αυτοκίνητο

 

Το ηλεκτροκαρδιογράφημα αναπαριστά την χρυσή τομή

 

Το ανθρώπινο σώμα

Μόδα

 

H ανθρώπινη ομορφιά βασίζεται στην θεϊκή αναλογία

Η θεϊκή αναλογία στο σώμα

 

 

Η μελέτη των ανθρώπινων αναλογιών σύμφωνα με το LeonardoDa Vinci στο Vitruvious

Χρυσές αναλογίες μεταξύ των δοντιών

Η απόσταση μεταξύ των δύο ματιών είναι η απόσταση μεταξύ των «άσπρων του ματιού»

 

Το ανθρώπινο πρόσωπο αφθονεί με τα παραδείγματα της χρυσού λόγου.

Το κεφάλι διαμορφώνει ένα χρυσό ορθογώνιο με τα μάτια στο μέσο του.

Το στόμα και η μύτη τοποθετούνται στις χρυσές διαιρέσεις της απόστασης μεταξύ των ματιών και του κατώτατου σημείου του πηγουνιού.

Το φ καθορίζει τις διαστάσεις του ανθρώπινου προφίλ. Ακόμα και όταν βλέπουμε ένα κεφάλι από το πλάι, το ανθρώπινο κεφάλι επεξηγεί τη χρυσή αναλογία.

Αν το μήκος του χεριού έχει μήκος 1, για παράδειγμα, τότε το συνδυασμένο μήκος του μήκους του χεριού και τον πήχη έχει περίπου την τιμή του φ. Όμοια η αναλογία του πάνω χεριού προς το χέρι και τον πήχη έχει τον ίδιο λόγο 1:φ .


Το χέρι δημιουργεί την χρυσή τομή σε σχέση με τον βραχίονα όπως και η αναλογία του πήχη προς το χέρι είναι επίσης 1,618